Renault vrea ca 65% din vânzările europene să fie înregistrate de modele electrificate, până în 2025

de Paul Cosma
Luni, 26.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Până în 2025, Renault vrea ca 65% din vânzările sale europene să fie în dreptul vehiculelor electrificate. Cota ar urma să ajungă la 90% din total până în 2030.

Renault a anunțat o nouă strategie prin care își propune să devină un grup neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon la nivel global. Acest obiectiv ar urma să fie atins în 2040 la nivel european, respectiv 2050 la nivel global. 

Alt obiectiv enunțat de oficialii Renault la adunarea generală a acționarilor este ca 65% din vânzările europene să fie înregistrate de vehicule electrificate (electrice, hibride, hibride plug-in) până în 2025. 

Cota acestor modele electrificate din vânzările europene ar urma să ajungă la 90% din total în 2030. 

Printre altele, Renault anunță că producția viitorului model electric R5 va presupune, din 2025, baterii mai durabile pentru o reducere cu 20% a amprentei de carbon în comparație cu modelul Zoe. 

Via Renault

Comentarii (28)

  • inexorabil
    Fratziwear, cât mă poate plictisi acest e-şablon ultra-bătătorit “Până în 20XY, vrem să morfolim acadeaua”.
    Moartea pasiunii (auto) – ce să zic…
    18 11
  • ACE - Craiova
    In conditiile in care compania TESLA a anuntat ca estimeaza:
    - o crestere generala a autonomiei vehiculelor pur electrice (BEV) cu cca. 54% si
    - o scadere a costurilor bateriilor de acumulatoare pana la 56 %,
    pana la sfarsitul anului 2025, orice este posibil.....

    RENAULT - te asteptam cat mai curand (si) cu modelul BEV (Megane SUV ?!) - in piata autovehiculelor electrificate!!!!
    21 10
  • Seriff
    @ACE CRAIOVA compania Tesla minte de 10 ani, autonomia aia e o vrajeala, e valabila doar daca mergi cu 80 pe autostrada, nu mai crede tot ce minte Elon Muschi, sunt teste destule facute care arata ca la 130 la ora abia ajungi in Kaufland-ul de la Constanta unde o sa dormi o ora, asta daca nu mai sunt si alti hipsteri cu glezne goale care stau la rand prostiti de vrajeala eco.
    16 19
  • ACE - Craiova
    @Seriff

    Concret, daca tot vorbim acum despre modelul pur electric VW ID.4, iata rezultatul catorva teste auto, special pentru tine:

    - ID.4 1st (baterie de 77 kWh), autonomie electrica 335 km, consum de energie 23 kW/100 km, la o temperatura apropiata de 0 gr. Celsius - 11.12.2020

    - ID.4 1st (77 kWh) - autononomie electrica 377 km, cu viteza medie de 113 km/h, la temperatura medie de 7,2 gr. Celsius - 12.03.2021

    - ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 297 km, consum mediu 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 120 km/h, la temperatura medie de 9 gr. Celsius

    - ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 307 km, consum de energie 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 94,5 km/h, la temperatura medie de 8 gr. Celsius

    ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 449 km, consum de energie 16,7 kW/100 km, cu viteza medie de 90 km/h, la temperatura medie de 13,5 gr. Celsius - 01.04.2021

    ID.4 1st ( 77 kWh), autonomie electrica 297 km, consum de energie 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 120 km/h, la temperatura medie de 9 gr. Celsius - 01.04.2021

    NOTA: VW ID.4 1st (77 kWh) are o autononomie electrica oficială 402 km in ciclul de masurare nord-american EPA - insideevs.com 24.11.2020

    Multumit serifule?!

    O ZI EXCELENTA SA AVETI!!
    14 5
  • ACE - Craiova
    @Seriff

    Sa discutam concret despre modelul pur electric VW ID.4, iata rezultatul catorva teste auto, special pentru tine:

    - ID.4 1st (baterie de 77 kWh), autonomie electrica 335 km, consum de energie 23 kW/100 km, la o temperatura apropiata de 0 gr. Celsius - 11.12.2020

    - ID.4 1st (77 kWh) - autononomie electrica 377 km, cu viteza medie de 113 km/h, la temperatura medie de 7,2 gr. Celsius - 12.03.2021

    - ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 297 km, consum mediu 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 120 km/h, la temperatura medie de 9 gr. Celsius

    - ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 307 km, consum de energie 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 94,5 km/h, la temperatura medie de 8 gr. Celsius

    ID.4 1st (77 kWh), autonomie electrica 449 km, consum de energie 16,7 kW/100 km, cu viteza medie de 90 km/h, la temperatura medie de 13,5 gr. Celsius - 01.04.2021

    ID.4 1st ( 77 kWh), autonomie electrica 297 km, consum de energie 25,1 kW/100 km, cu viteza medie de 120 km/h, la temperatura medie de 9 gr. Celsius - 01.04.2021

    NOTA: VW ID.4 1st (77 kWh) are o autononomie electrica oficială 402 km in ciclul de masurare nord-american EPA - insideevs.com 24.11.2020

    Multumit serifule?!

    TESLA A INSTALAT in martie-aprilie 2021CELE MAI PUTERNICE prize electrice din Romania (250 kW): in Timisoara si Bucuresti - urmeaza alte zeci de prize Supercharger in Romania!!!

    O ZI EXCELENTA SA AVETI!!
    17 7
  • nu ne intereseaza ID4,

    mai bun un Logan Disal cu 1000km autonomie (ca asa scrie in cartea tehnica) cu alimentare in 5 minute (daca am toti banii de salariu). Plus ca port doar decat sosete flausate care imi acopera gleznele cand imi cumpar pufarine de la chiosckul de la parterul blocului
    15 8
  • @flanel flausatul
    Spune-ne si noua cand mai faci o gluma sau vorbeste cu baietii de la AM sa bage rasete pe fundal la comentariile tale exact ca la Seinfeld,sa stim si noi cand sa radem.
    9 13
  • @16:41

    Poti schimba postul, inca se mai difuzeaza "La bloc".
    14 7
  • Seriff
    @ACE CRAIOVA, am citit, pai si sunt jalnice autonomiile, nu poti sa faci un BUCURESTI-CONSTANTA cu o singura alimentare, trebuie sa cauti statii, plus ca sunt sigur ca la 130 la ora le scade autonomia, daca tu vrei dai 40.000 euro pe o masina ca sa stai mereu pe aplicatii de cautat prize, ce sa zic bafta, eu prefer sa fac altceva in putinul timp liber pe care il am.
    P.S. Cat eu o sa stau pe plaja si o sa beau o bere tu o sa stai la coada la Kaufland asteptand sa termine Edikk incarcarea la Id7 (asta daca merge statia) si o sa va intrebati amandoi de ce v-ati luat niste masini atat de penibile.
    14 17
  • La o viteza de 130 km/h o benzinara oarecare consuma circa 12-13 litri/100 km in timp ce la viteza de 90 km/h exact aceeasi masina va consuma circa 6-7 litri/100 km.

    La fel se intampla si la electrice - pentru o viteza de 130 km/h ai o autonomie de 300 km iar la viteza de 90 km/h parcurgi 400 km cu un plin de baterie.
    Electricele sunt cele mai eficiente la viteze pana la 80-90 km/h (de exemplu poti parcurge circa 450-500 km cu o baterie de 80-90 kWh si pana la 600 km cu o baterie de 100 kWh - vezi Tesla Model S LR, BMW iX, Mercedes EQS, s.a).
    16 4
  • Am si-un turbo pe benzina si pe onoarea mea ca la 140 nu ia mai mult de 8-9. E drept,cand ma duc in 240 trage 18 din rezervor.
    9 8
  • inexorabil
    Ar vrea Mafănel să se lăfăie pe mormanele de bani ale lui Seinfeld (apropo, acest mare “comic” a demonstrat, fără tăgadă, că, axiomatic, pe lumea asta prostia…se plăteşte, şi încă gras).
    Morala fabulei? Râzi la glumele tale (sau măcar savurează-le) şi vei fi fericit.
    10 6
  • Golf 1.5TSI consuma 6.4% cu 140km/h pe tempomat intre Alba Iulia si Sibiu (chiar in urcare). Ca atare cu 140km/h fac cca 800km cu un plin, asta inseamna 800km parcursi in 6 ore.
    Un calcul cu o electrica cu 140km/h pe tempomat pe o distanta de 800 km presupune minimum 2 alimentari care inseamna cel putin 4 ore in plus, daca e statia libera. Daca statia nu e libera, ajungi a doua zi :-)
    7 5
  • Seriff
    Corect, s-au facut 1000 de teste cu electricele si s-a dovedit clar faptul ca sunt inutile la drum lung si iti complica grav viata, dar ne sunt bagate pe gat si AUTOMARKET le promoveaza grav, numai de ele vorbeste, le lauda peste tot, desi sunt praf, nici la Constanta nu poti sa ajungi linistit cu vreuna, chiar ieri postasera ca au mers cu un Leaf pana la mare in test si au mers cu 100 pe autostrada ca sa nu consume mult, penibil frate, te depaseste si un Matiz din 2000.
    7 13
  • io Stefan
    Golf 7 2.0l Diesel Aiud-Brasov prin Sibiu, Blana pe autostrada 150-180, DN1 Sibiu Brasov 110-120, depasiri, etc. mai incet pe Aiud - Alba ca e aglomerat, dar in curand se da drumul la autostrada si pe acolo.
    Consum 5.1 litri la 100km, masina mediu incarcata.
    Imbatabil.
    Sa fiu drept am facut si 5.6 cand era mai aglomerat pe Sibiu-Brasov si am facut depasiri multe.

    Intrebarea e pot face drumul asta la fel de repede si cu acelelasi cheltuieli cu o electrica? Momentan nu. Deci mai astept pana sa-mi iau electrica.
    3 10
  • Gheorghe
    @io Stefan

    Din cauza unor:
    - teribilisti sadea, cu masini puternice si ascendente vitezomane neadaptate la starea drumurilor din Romania
    - soferi care au luat carnet de conducere asa cum l-au luat (sic?!),
    s-a reusit o performanta deosebita: tarisoara noastra domina de ani buni topul mortalitatii rutiere din Europa!

    Serviciile funerare nationale sunt in extaz!
    10 2
  • @X

    in mers constant drept, la 90km/h consumul instant afisat (la mine) este de 3,8 - 4,2%. Dar depinde de masina.

    Dar nu are nicio relevanta nici mersul constant, nici consumul instant nici calculul simplist ca la "140km/h merg 800km". Cel mai ok mi se pare consumul multianual, dela data de "" pana la data de "", in care cuprinzi urban, exraurban, drum intins, mers constant sau trafic intens, etc. In felul asta stii ce consum PERSONAL ai si abia apoi poti compara cu un echivalent electric, avand ca referinta costul in lei pe 100km.
    8 1
  • @fanel
    Super consum.Diesel sau benzina?Mazda din poza?
    2 0
  • e benzinar

    iar Mazda din poza sper ca incepand de la mijlocul lui iunie
    5 0
  • Seriff
    @Fanel, ba are importanta consumul la 140, pentru ca daca ai de facut un drum lung intr-o singura zi, gen Ploiesti-Constanta e super nasol sa mergi cu 80 pana la mare doar ca sa fii sigur ca ajungi. Si oricum stai cu frica in san, cautand Kaulfand-uri libere , s-au facut teste nenumarate, poti sa cauti si tu pe net, in timp ce la termica ala e avantajul ca poti sa te duci lejer fara stres oriunde, la electrica CLAR NU
    5 4
  • @Seriff
    Iti poti lua oricand un ditai generatorul Honda pe benzina,d'ala de ocupa juma' din portbagaj,asa scapi de grija ca poti gasi priza de la Kaufland ocupata si mergi si cu cat vrei pana la destinatie.
    3 3
  • @Fanel
    succes cu mazda.

    ps. ma si mir cum de nu te-au inrosit deja ciudosii site-ului.
    1 1
  • merci fain ;)

    dupa 8 ani i-a venit randul Mazdei. Focusul la >150.000km si fara nicio problema in toata perioada asta va ramane totusi in familie inca o bucata de vreme.

    ce treaba au ciudosii? :)) Am luat masina pentru mine, ma rog, nu chiar, a fost un compromis rezonabil....colegei mele de dormitor i-a placut mai mult CX30 decat mie CHR.
    1 1
  • hait! m-am luat cu laudatu' si am uitat sa ii spun ceva lui @sheriff

    nu stiu unde (si cu ce) reusesti tu o viteza medie de 180km/h sa poti bifa 800km.

    Ca idee, drum (ceva mai lung) decat Ploiesti-Constanta (sau Bucuresti-Sinaia) cele mai "importante" rute ale romanului ar fi, sa zicem, un Maribor - Cluj. Plecat pe la 9.30 si ajuns la 16.15 cu 2 opriri : Pince si Vama Bors (cate ~15 minute fiecare) si pierdut vremea la greu pe la sud de Budapesta (pentru ca trafic infernal) si la cativa km de Cluj (cel putin 20 de minute in repaos - pentru ca accident). Media deci 120km/h, 4 persoane si bagajele (cam multe). Consum 5,5%. Prin dreptul lacului Balaton au fost niste averse de ploaie de nu vedeai la 30m in fata. Nu vad rostul unor viteze mari cat timp esti in vacanta. In fine, la noi vacanta/concediu inseamna road-trip si nu viteza cat cuprinde ca forma de onanism auto (cum zicea bine cineva pe aici)
    3 1
  • @fanel
    Cu toate ca nu ma suporti si ne evitam pe cat posibil,nu imi dau seama daca Mazda din poza e Cx-30 sigur,ma rog,daca da,ca minusuri,n-am incaput in ea la volan(in spate era un scaun de copil),bine,sunt si ditai cocalaru',vizibilitatea foarte slaba pe spate si nu numai si lipsa rotii de rezerva si a caucicurilor run flat daca tot n-ai roata(un kit de pana inutil).Daca iti iei benzina de 2.0,intre ala de 120 cai si 165 e diferenta doar din soft si atat,se resofteaza simplu cel de 120 iar consumul ramane la fel, vopseaua de pe ea e ca la toate masinile noi de acum,infecta,se ciobeste instant iar lacul de pe ea e ca si inexistent.Cutia automata nu e cine stie ce dar e ok,clasica cu convertizor de cuplu si fiabila.O sa te dispere sistemul audio de pe ea,cam da erori (cred ca e de la soft).Daca iti iei,o sa te saturi de schimbat discuri de frana,se ovalizeaza(EBC galben+discuri de la ei si ai scapat de problema)Motorul de 185 de cai e mai puturos decat ala de 165,testat asta pe Mazda 3PS. am facut cam acelasi drum dar plecat din Bucale,trecut de Maribor,dormit in Ljubliana,luat de la noi spre Budapesta pe autostrada dar facut stanga la Kcskemet spre Balaton pana la Siofok sa ocolesc centura de S a Budapestei(am facut 3 ore pe ea acum 4 ani).Nu stiu cum reusiti toti consumuri atat de mici la mers normal,pe suta de km(nu ala instant),n-am vazut niciodata sub 7.8,asta e min. meu pana acum,record,mers complet regulamentar.
    2 1
  • ACE - Craiova
    Germania este singura țară din Uniunea Europeană în care există secțiuni de drum fără limită de viteză. În rest, viteza maximă este de 120 sau 130 km/h.

    În Olanda, o viteză maximă de 100 km/h se aplică de la 6 a.m. la 7 p.m. În afara acestei perioade de timp, este permis să circulați pe autostrăzile naționale sau la 100, 120 sau 130 km/h.
    2 1
  • @@fanel

    poza nu e a masinii reale, cum ziceam, abia de la mijlocul lui iunie incolo...dar va fi tot pe rosu. Configuratia a rezultat (dupa tz-shpe calcule si modificari) ca GT-plus/186CP/automata/tractiune fata/+optiuni. Pretul se poate calcula (-ceva reduceri), nu il dau ca ma mai iau unii in balon pe viitor ca sunt bogatu' (sic!) satului. Poate ca m-am intins mai mult decat mi-e plapuma, dar in 2013 la Focus eram si mi-am dorit sa fiu strans la punga. Lucrurile s-au schimbat...Deci, GT-plus (pentru ca erau niste bife inexistente la versiunile mai slabe), 186CP (aici asa a iesit), automata (numai sunt singurul sofer + ca m-am saturat sa mestec in cutie, stiu ca am pierdut mult aici), rosu (pentru ca, na, colega). Interiorul este amazing, nu m-am simtit inghesuit (sa vezi cum e in CHR, si mai ales in spatele lui :) + ca imi place ca masina sa fie in jurul meu si sa n-am senzatia de camion ca in Logan de ex. CX-ul a castigat tocmai ca e (ceva) mai comfortabil si mai spatios, CHR-ul da ceata la partea tehnica/hibrid/consum dar sufera la capitolul calitate perceputa.

    Despre vopsea....stiu, asa e si la Ford. Primul lucru de facut va fi folierea cu o transparenta, idem geamurile pe exterior si (daca e nevoie) pe interior (inclusiv parbriz - am asa ceva pe Focus -diferenta se simte imediat). Cu discurile proaste si ovalizate, sunt patit. Dupa un schimb de placute (60.000km) la reprezentanta, in mai putin de 10km simteam/auzeam zgomote de la discuri. In urmatorii 200km vibra volanul la franare. N-am inteles ce s-a intamplat, dar de atunci (am schimbat eu discurile + alte placute de la ATI) merg fara probleme.

    Eu zic ca am facut o alegere rezonabila si e un bun compromis tinand cont de modul de viata, resurse financiare si asteptari
    2 0
  • Seriff
    Ma duc acum sa caut generator sa il tin in portbagaj, oare incape unul in gluma aia de portbagaj pe care il are ZOE? Ma gandesc ca la 30.000 euro cat costa are portabagaj mai mare decat un civic sedan, care e mai ieftin.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru