Feedback

Rețeaua europeană de stații Ionity scumpește încărcarea mașinilor electrice la 0.8 euro pe kWh: încărcarea unui Audi e-tron va costa 350 lei

Publicat Vineri, 17.01.2020
de Daniel Popescu, Foto: Ionity
Comenteaza 35
Rețeaua europeană de stații Ionity scumpește încărcarea mașinilor electrice la 0.8 euro pe kWh: încărcarea unui Audi e-tron va costa 350 lei - Poza 1
Încărcarea unei mașini electrice la stațiile de încărcare ale rețelei europene Ionity va costa 0.79 euro pe kWh. Astfel, încărcarea bateriei de 95 kWh a unui Audi e-tron va costa circa 350 de lei.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rețeaua europeană Ionity a depășit pragul de 200 de stații de încărcare, iar cele mai multe sunt în țări precum Germania, Norvegia și Danemarca.

Dezvoltat de BMW, Daimler, Ford și Volkswagen, proiectul Ionity are stații de încărcare în special pe autostrăzi, iar până acum a avut o politică tarifară simplă, de 8 euro pe încărcare (aproximativ 38 lei), indiferent de timpul petrecut la stație sau de cantitatea de energie încărcată.

Totuși, Ionity a anunțat că, începând din 31 ianuarie, sistemul de tarifare va fi schimbat. Astfel, încărcarea unei mașini electrice la o stație Ionity va costa 0.79 euro pe kWh, echivalentul a circa 3.7 lei.

Schimbarea va avea un impact major în special pentru proprietarii de mașini electrice cu baterii de mare capacitate, mai ales că mașinile electrice cu baterii mai mici sunt folosite preponderent în interiorul orașelor, acolo unde rețeaua Ionity nu este prezentă.

De exemplu, încărcarea completă a unui Audi e-tron sau e-tron Sportback cu baterie de 95 kWh va costa aproximativ 350 de lei, în timp ce încărcarea unui Volvo XC40 Recharge cu baterie de 75 kWh va ajunge la aproximativ 280 lei.

În prezent, rețeaua Ionity are peste 200 de stații cu peste 860 de puncte de încărcare în 20 de țări europene, cu o viteză maximă de încărcare de 350 kW. Până la sfârșitul anului 2020, rețeaua va ajunge în 24 de țări, însă România nu figurează în prezent pe listă.

Via Ionity


Comentarii (35)

  • Lucian
    Daca alimentarea masinilor electrice ajunge sa fie la fel sau mai scumpa decat a masinilor pe benzina/diesel, nu prea se mai amortizeaza costul schimbarii rezervorului de "combustibil" (bateriei) pe termen lung...
    52 10
  • Potol cu drag de la EMOL: în timp ce vă goliţi buzunarele (sau cardurile), respiraţi cu poftă aer curat şi delectaţi-vă cu trilurile păsărilor eco-salvate.
    39 13
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • teapa electrificarii
    31 2
  • someone
    350 lei e echivalentul a 65 L de motorina (simpla nu premium). subscriu celor 2 de mai sus
    35 7
  • Proasta afacere....
    Deci iei electrica te duci so incarci platesti 300lei.....astepti 1-2 ore si pe urma ai o autonomie de 500km.....
    Cu benzina/diesel....te duci la pompa alimentezi in 3 minute tot de 300lei si ai autonomie de 800-1000km(depinde de masina)
    Deci o incarcare va ajunge de la 8 euro la 70-80 euro!!?!?!?!?!
    Si chestia e ca probabil in urmatori 5 ani toate statiile de incarcare vor fi pe acelasi principiu....vrei sa incarci??platesti....si platesti la greu:)))
    Ofera unui om ceva de care nu se mai poate 'desparti' si pe urma pune-l la plata:)))))
    48 8
  • ACEdikkk
    un fleac... ne-au ciuruit :)
    59 5
  • Florin
    Din pacate articolul este incomplet documentat.
    Daca platesti abonament la AUDI, BMW , VW ( pentru a folosi Ionity) , pretul este mult mai mic.
    10 22
  • Spuneti-i careva la buhnici sa-si refaca calculele.. =))
    28 8
  • @ Florin

    Si abonamentul cat costa ?

    Inainte sa tragem concluzii pripite, trebuie sa aflam ce spune Greta despre asta .
    38 3
  • Articol comandat de companiile petroliere
    La care să aibă nesimţiţii motiv să adere repede

    Preţurile clar sunt mai mici, iar când vor fi alţi 2 actori adică concurenţa, preţurile vor scade şi mai mult


    DAAHHH
    8 31
  • Concurenta va adera la mariri de preturi mai @ Edikk, ai vazut tu tendinte de ieftinire in acest domeniu ? Asta este inceputul, apoi urmeaza eliminarea ajutorului de stat, apoi introducerea impozitului, apoi cresterea asigurarii, loc de parcare cu plata, pai ce credeai ?
    34 4
  • Cristi
    Edikkkk. inainate de postare nu era mai bine sa te uiti pe site la ionity?
    14 4
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Nicolae
    E pe bune: https://ionity.eu/en/where-and-how.html#pricing
    4 3
  • Ipescovici
    Oare au nemtii vreun interes sa descurajeze achizitia de masini elecrice? (cel putin urmatorii 10 ani) Vor face cea mai mare retea de incarcare din Europa si vor dicta pretul per Kw, vor vinde diesel pana vor avea o masina electrica sustenabila financiar.
    6 2
  • Cred ca nu se putea imagina mai eficient o lovitura data automobilelor electrice. Chiar si mie, fan sincer al electricelor, mi s-a taiat cand am citit articolul.

    Daca nici asta nu mai e parsivenia intruchipata, eu nu stiu ce sa mai zic. Adica, iei din banii publici, abia construiesti o retea de incarcare amarata, si pe urma ridici pretul ca ultimul ordinar. Pai sa am masina electrica in Europa la ora actuala, dupa ce am dat o caruta de bani, ca si cumparator din primu val, (cand in mod sigur nu merita), m-as simti tras in piept la drumul mare.

    Asta mi se pare cel mai execrabil aranjament al celor care detin Ionity, da, cu Mercedes in frunte. E tot mai evident, ca-i doare in cot de masinile electrice si nu stiu ce sa mai faca sa traga de timp.

    Or fi americanii prosti, inculti, agresivi, grasi, cu pusca in mana si pistolul la sold, si cum or mai vrea europenii sa se uite de sus la ei. Dar sunt la foarte multe aspecte la ani lumina de rasatii Europei. Cum e posibil ca Tesla, o companie la inceput de drum sa aiba o retea de incarcare incredibila, si la pret absolut normal. Ba chiar de ceva vreme, au reintrodus incarcarea gratis la Superchargers pentru proaspetii proprietarii de masini noi. Go figure!

    In seara asta citesc AM si clatin din cap. Pur si simplu incredibil.
    22 1
  • Zărne, un lucru mi se pare cât se poate de clar: câtă vreme vei manevra..."putoarea fosilă" (nu contează dacă în mod silnic sau plăcut), vei fi...de-al nostru, recte din tabăra "dinozaurilor" complet văduviți de "respect pentru natură". Poți să aluneci în e-reverie oricât ai pofti...Faptele vorbesc!

    Dacă ai dezerta, cu arme și bagaje, la secta "eco", atunci logic că am judeca altfel datele problemei. Până atunci însă, apasă cu nerv V8-ul ăla delicios și primește în dar o batistă clasică de la noi, ca să deplângi "sabotajul" european anti...gretic :D
    14 4
  • IONITY=BMW+DAIMLER+VW+FORD,
    1kwh enel=0,14 euro,
    1kwh ionity=0,85 euro, la un adaos de 0,75 peste valoarea de achizitie a electricitatii , daca se considera pretul de 20000 euro a statieii, s-ar amortiza in 27000 kw sau 540 de plinuri, maxim 50 de zile, rezultand beneficii de 500000 euro in 4 ani (valoarea de intretinere și exploatare e modica), good business
    probabil si un ford de 20000 de euro valoreaza in realitate 5000
    9 1
  • Rudolf D.
    Diferenta dintre pretul energiei electrice dintre USA si Germania este cam ca diferenta dintre preturile benzinei. In timp ce in USA revolutia gazelor si a petrolului de sist a dat aripi producatorilor de energie, a dus la scaderea majora a preturilor si, desi ecologistii scrasnesc printre dinti, a emisiilor de CO2 (stiindu-se ca arderea gazului emite doar 60% din CO2 fata de arderea carbunelui) in Europa se continua si se amplifica chiar sarabanda taxelor pe sursele primare de energie, chipurile pentru sustinerea energiei verzi, care inca cu toate strofocarile, nu e financiar rentabila si sustenabila. De aceea sunt aceste preturi mari. Nu vrea nimeni sa descurajeze automobilele cu baterie, mai ales nemtii care deja au bagat multe miliarde, pe care nu e sigur inca ca le vor recupera. Pur si simplu aceastea nu sunt rentabile inca si, dupa parerea mea, nu vor fi rentabile niciodata. Cu toate strofocarile unor trepanati electrici prezenti si pe site pe aici, nu dam nume.
    10 1
  • Ei dragilor. Sa spun acum: "Pai io ce peshtii mei zic de ani de zile deja?" :)

    Cat mi-am batut gura ca cei care va pregatiti sa inghititi galusca climatica si isteria verde, sa va tineti banii si sa judecati LA RECE??

    Dusul asta rece poate o sa va trezeasca, desi, cei care pun botul la presa sexo-marxisto-progresista probabil n-o sa fie convinsi nici de pret dublu de achizitie, pret dublu pentru alimentare si performante injumatatite. Odata ce "te-a prins flama", niciun argument logic nu mai are nicio relevanta. Daca nu ma credeti, uitati-va la Edikkk :)

    In fine, hai noroc si spor la cumparaturi de masinutze cu baterii. Io intre timp ma tavalesc de ras si da, nu pot sa nu spun ca e placut cand realitatea confirma (a N-a oara) ca EU avut dreptate tu, si nu corul de aplaudaci si pafaristi! :)
    13 4
  • Dle Zarnasteanu maşinile termice NE OMOARĂ VIAŢA din toate punctele de vedere

    IONITY forțează preţuri mari dar şi aşa sunt sub benzină / motorină şi sunt singurii din cei mari.

    Când va apare concurenţa, aceste abuzuri se vor putea corecta.

    Există şi multe zone unde încă se poate încarca GRATUIT puse la dispoziţie de primării şi/ sau mall-uri.

    Indiferent de preţ oricum o voi încarca acasă pentru 70% din cazuri, aşa că...

    Eu apreciez oamenii curajoşi nu babele bocitoare.
    4 23
  • Daca toti indivizii prostiti de isteria masinilor cu baterii ar fi la fel de fanatici ca si Edikkk, oameni care nu tin cont de calcule simple matematice si cred absolut toate balivernele care le sunt hranite de media ca grauntzele la pasari, ei bine atunci io personal i-as inguraja sa-si ia masini cu baterii. In fond si la urma urmei, pentru noi astialalti, care judecam cu organul personal dintre urechi, e bine dom'ne ca merge economia, merge industria, banii se-nvart in sistem, producatorii au de lucru, toata lumea e happy. :) Problema e ca sunt multi oameni de buna credinta, care manati de psihilogia-inversa, au impresia ca daca ei nu incearca sa vand gogosi altora, nici altii n-o sa le vanda lor. Oameni care se indatoreaza pe multi ani sau cheltuiesc bani castigati cu greu pentru niste produse proaste si scumpe. Si asta e motivul pt care incerc de cate ori pot, sa avertizez lumea. Nu sunt singur, mai sunt si altii, din fericire.

    Viata-i grea oricum. Daca nu gandesti cu capul, e si mai grea. A-ti prorgama bine resursele personale si a cheltui cu cap e o chestie care tine de o inteligenta minima si de spirit de conservare.
    14 4
  • Meai PMC când o să ai copil mic poate o să te uiţi la el şi să înţelegi mai bine ce MARI KKT zici tu aici

    Eu nu sunt fanatic, ci situaţia este drastică şi nu mai merge cu minciuni!!

    La fel a fost şi perioada în care fumatul era considerat ceva super mişto .... apoi s-a demonstrat că distrugea sanătatea nu numai a celor care fumau dar şi a celorlalţi !

    Şi atunci era corul babelor bocitoare şi nesimţite, ca şi acum cu maşinile termice.

    Lumea civilizată va lua măsuri oricum.

    Şi repet pune plămânii la ţeava de eşapament dacă îţi place aşa de tare maşina termică.
    Glumă, morbidă binenţeles, nu face asta.

    Daaahhhh
    6 18
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • Explicaţia preţurilor

    https://youtu.be/08WW9r1pEEo
    2 11
  • PS Ionity o să fie amendat de UE şi vor renunţa la mişcarea lacomă
    4 12
  • relu fulgerica
    ba edik, ca sa fie treaba chit, pune si tu limba pe baterie si o sa vezi ca aia cu plamanii la esapament traiesc mai mult.
    7 0
  • andrei
    pai situatia e drastica ca oamenii isi iau 2-3 masini, toti sunt mari soferi,. ia sa mearga mai putine masini pe sosea si sa apoi sa vezi poluare mai putina.

    e irelevant ca vor renunta acum la mariri, e clar ca asta e trendul. tu crezi ca daca maine toate masinile sunt electrice, ai cu ce sa le incarci? probabil glumesti. chiar ieri vorbeam cu tata, care e inginer energetician si imi spunea ca nicio sansa sa ai atata curent electric sa incarci milioanele astea de masini.

    nu zic ca nu se va ajunge acolo, doar ca momentan ar fi imposibil. insa preturile nu vor fi mici la curent, nu iti fa iluzii. creste cererea imens, creste si pretul. s-a demonstrat asta de mii de ori in istorie.
    14 3
  • Nicio şansă.... vorbe de aiurea....

    Oare cum TESLA în Canada, SUA, Mexic şi începând şi în Europa au reuşit să facă de la ZERO o reţea de super chargere care avea încărcare gratuită, apoi gratuită doar primii x ani şi au CELE MAI MICI TARIFE chiar şi în Europa
    au reuşit?

    Care imposibil???

    IONITY în schimb (deţinut de BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company și Volkswagen Group) companii lacome, extrem de lacome, care refuză inovarea decât de la spate, ameninţaţi de TESLA,
    preferă preţuri mari sau preţuri mici dar cu abonament de 20€ !!??

    Pentru că TESLA este o companie care îşi doreşte sincer profitul întro zonă verde ecologică

    iar BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company și Volkswagen Group sunt conduse de dinozauri lacomi şi atât
    4 12
  • Oameni buni şi dragi, eu vă propun să ne lăsăm complet păgubaşi în privinţa lui Electrikkk…Cu părere de rău, îndrăznesc să vă întreb: încă nu sunteţi pe deplin lămuriţi cum “funcţionează” mecanismul psihologic al…slugilor slugilor lui Antihrist?

    Ce-i drept, deşi eu, unul, m-am edificat mai demult, totuşi am tot nădăjduit ca naivul (incurabil?) că…Răspuns tranşant şi peren: NU! Dacă sărmanii cobai/zombi ar fi fost recuperabili (“măcar” întru duhul dreptei credinţe), atunci S-ar fi încumetat chiar…Dumnezeu. Însă, din moment ce El Însuşi nu intervine în sufletele lor (indiscutabil că nu), noi de ce o mai facem??? A, da, poate că ne place să ne acoperim de ridicol. Ceea ce nu ne osândeşte, dar nici nu ne foloseşte…Eventual (de fapt, în mod sigur) consumăm timp şi mai ales nervi.

    Încă o dată subliniez: puterea potrivnicului, cu precădere în aceste vremuri, (pre)vestitoare ale Sfârşitului, este teribilă, ba chiar de neînchipuit (dincolo de pragul capacităţii fiecăruia dintre noi de a accepta un fapt sau altul). Precum ne asigurau Părinţii Bisericii, “nu poţi opri furtuna cu mâinile goale”. Va putea, în schimb, Altcineva (şi încă prea lesne pentru El), dar noi în niciun caz…”Arsenalul” nostru se prezintă ca extrem de limitat, raportat la condiţiile şi cerinţele unui asemenea război, fără precedent în istorie…Mai ales că, aşa cum am mai menţionat, Fiara (facilitată de serviciile premergătoare ale EMOL) va acumula toată baza materială a omenirii, dispunând, deci, în mod discreţionar, de toate mijloacele de acţiune, contraacţiune şi propagandă…Astfel, noi, creştinii botezaţi, cu ce să ieşim la ripostă, pe plan fizic? Cu un pai împotriva unui meteorit, ba încă de proporţii uriaşe şi de mare viteză?!

    În consecinţă firească, haideţi, mai bine, să ne concentrăm pe…automobilism (desigur, excluzând categoric din vedere “electro-autonomele”). Fiindcă mai degrabă ne va mântui ceea ce NU trebuie să gândim/simţim/iubim/concretizăm decât ceea ce trebuie – iată particularitatea noastră faţă de creştinii generaţiilor anterioare.
    7 8
  • Valul acesta eco-electric ne pacaleste cu salvarea planetei in acelasi fel in care VAG pacalea SUA cu dieselul ultracurat. Se tot vorbeste la Vatican de un asa-zis eco-pacat, care se vrea introdus in norme. Poate de aceea, eco snobii se tot bat cu pumnul in piept spre autoindreptatire.
    13 5
  • Inspirat din tăria de caracter a lui…Mister K, chiar că îi pun capăt (pe AM) prelegerii mele, nu înainte de a preciza că adevărata şi tot mai crâncena luptă (la nivel Global şi inclusiv pe tărâmul argumentelor) se va desfăşura nu între:

    ● economie de piaţă şi economie centralizată (corporaţiile/multinaţionalele se exprimă astfel: “Asumaţi-vă, dragi cetăţeni, libera şi dulcea iniţiativă, şi cădeţi pe spate când îi adulmecaţi chintesenţa: de Dreapta, deci înfiinţaţi IMM-uri peste IMM-uri, numai că vom vedea dacă vă va anima curajul de a vă confrunta direct cu noi, care constituim noul Capital şi, automat, noul simbol al Puterii economice şi, implicit, politico-fiscale…sau invers!”);

    ● capitalism şi comunism (unul mai utopic ca altul);

    ● Vest şi Est (redevenite între timp – adică după Războiul Rece – simple puncte cardinale);

    ● democraţie şi dictatură/totalitarism (deseori ajungi să te întrebi cum s-ar traduce diferenţa dintre ele!);

    ● libertate şi ansamblul socialism-ultralegiferare-manipulare-control (tendinţe de acest ultim fel s-au tot manifestat, practic, în istorie).

    Ci între:
    ● CREŞTINISM şi (NEO)PĂGÂNISM (chiar şi împrumutând elemente şi accente “creştine” perfect persuasive şi fascinante, carevasăzică amăgitoare; astfel a fost clocită “Noua eră a Duhului Sfânt”).

    În mod subsidiar între:
    ● conservatorism şi progresism (acesta din urmă digerând forţat, pentru un efect social “garantat”, paradoxul coabitării în condiţiile antagonismului înnăscut high-tech vs. ecologie).

    Sfârşit…
    9 4
  • Bă voi ăștia ECO, vreți să salvați planeta, să fiți bio no ?

    Aveți telefoane smart ? Nasol, aruncați-le vă radiați
    Aveți TV-uri ? Nasol, aruncați-le vă radiați
    Aveți energie electrică ? Nasol, nu o mai folosiți, poluați.
    Aveți nevoie de ambulanțe pentru urgențe ? Nu se poate boss și alea poluează, trebuie să le scoatem din uz, folosim căruțe trase de cai.

    Vreți să folosiți transportul aerian sau maritim ? Nu se poate boss poluează, construiți corăbii sau diligențe și bon voyage.
    Aveți nevoie de mașini de pompieri pentru stingerea incendiilor ? Nu se poate boss și alea poluează, folosiți gălețile, lopețile și fântânile

    Vreți să cumpărați mâncare de la producători locali ? Nu se poate boss și acolo se poluează cu utilajele agricole, puneți mâna pe sapă și cultivați-va singuri.
    Vreți medicamente ? Nu se poate boss și acolo se poluează, mergeți la preoți vă citește câte ceva + un 50 lei și gata v-ați vindecat.

    Vreți transport în comun? Dar cum se poate boss așa ceva, nu știai că și alea poluează? Mergeți pe jos, nu contează că locul de muncă e la 20 km, cu pejosul sau cu calul.
    Vreți drumuri dezăpezite, dar se poate așa ceva boss, nu știi că și alea poluează?
    Vreți să folosiți aragazul ? Doamne ferește dar nu știai că și ăla poluează ?. Nu, nu, bagă pe lemne, dar stai și alea poluează atmosfera, eh atunci, băgați legume și fructe atât.

    Vreți să vă aducă curierii coletele rapid așai ? Nu se poate, mașinile de curierat trebuiesc scoase din uz, din nou trebuie să folosească diligențele cu 4 cai fiecare.

    Vreți haine ? Hah.. nu știți că și acele fabrici poluează, nu boss, mergeți vânați caprioare, urși, lupi și vă faceți haine.

    Și uite așa trăți eco, mâncați bio și salvați și planeta.
    14 4
  • Toate ca toate... deja preturile cresc la statiile de incarcare.
    Insa, sa vedeti ce va fi cand toate masinile vor fi doar electrice, si va fi necesara cresterea productiei energiei electrice cu mult.
    Atunci sigur ca, pretul va fi mult mai mare, va creste si mai mult, pt ca cresterea productiei energiei electrice necesita investitii in plus, iar acele investiti vor duce automat la scumpirea pretului de la statii, dar nu numai... ci automat si la scumpirea curentului in ceea ce priveste consumatorii casnici si industriali.
    10 1
  • Lefterciprian: Am un Ford focus 2008dimineata când am pornit mi sa aprins in computerul... Raspunde
  • @Dan

    Foarte bine Dan. Bravo!
    Sectantii eco dovedesc ca sunt doar niste !p0criti, sau daca nu-s !p0criti atunci dovedesc ca traiesc doar in lumea lor... si nu sunt altceva decat niste batuti in c@p.

    Am explicat si eu de nenumarate ori, ca si daca toate masinile ar fi electrice nu s-ar rezolva problema poluarii, pt ca nu doar masinile termice polueaza. Intreaga industrie polueaza, indferent despre ce industrie sau de ce ramura a industriei este vorba... chiar si industria electronica polueaza mult. De ce nu interzic atunci industria electronica?? Ahh stai... traim in era electronici. :))))))

    Pe de alta parte !p0criti astia de eco, vorbesc de poluare in timp ce polosesc smartphone-uri, folosesc internetul, vizoneza filme pe internet, atata timp cat internetul fiind una dintre cele mai poluante servicii (doar platforma Netflix elimina 100 de milioane de tone de bioxid de carbon pe an).
    Stau si ma intreb, unde-s ecologistii in acest caz?
    De ce nu cer inchiderea netului pt ca polueaza?? Ahh... stai, nu le cere asta oculta mondiala, pt ca internetul fiind una din mijloacele prin care ei manipuleaza/controleaza lumea, si atunci cum sa cerea/impuna acest lucru?!

    Dar vezi, aici se vede perfect !p0crizi unora si de asemenea si faptul ca, unii nu sunt altceva decat niste simpli spalati pe creier.

    Pe langa toate acestea, de asemenea si avioanele si vapoarele polueaza, dar oare unde-s ecologistii in acest caz??
    In acest caz se fac ca ploua (de ce??), si nu dovedesc altceva decat, cat de pen!b!li si !pocr!ti pot fi.
    11 4
  • nu conteaza
    hi hi hi cind eu le povesteam eco-istericilor de pe aici de cresterile galopante la energie,taxe si alte cele ma injurau toti tot pe aici .
    .a ,sa nu mai spun de articolele pe banda rulanta aparute despre tot felul de masini electrice ,baterii de aveam impresia ca asist la o campanie agresieva de spalarea creierului..da,stati linistiti ca tot voi o sa "cistigati"...la un moment dat astia("singele albastru") vor interzice cu desavirsire motoarele termice....a,ca o sa fiti sclavi pina la sfirsitul vietilor voastre (pt preturi,taxe),asta nu mai conteaza,o sa fiti "verzi"....cit de verzi???tare imi e ca o sa aveti un alt soc al vietii voastre......da pina atunci poate dispare UE...in fond toate imperiiile au disparut..
    8 1
  • nu conteaza
    si ca sa termin(pacat ca nu exista un buton "EDIT") nu cred in salvarea Pamintului prin interzicerea motoarelor termice ci printr-un mix de masuri care sa cuprinda tot spectrul social si economic,dar masuri care sa nu ne arunce in EVUL MEDIU ...insa pt asta trebuie inteligenta,altruism si de nu ,un pic de credinta(nu in biserica) ...insa cum omenirea la ora asta nu poseda cam nimic din cele insirate mai sus ,ci doar prostie si lacomie ,sincer nu ne vad prea bine..din pmdv cred ca o sa avem un sfirsit "dinozaurian"..naspa
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru