Reuters: "PSA va deschide un centru de dezvoltare în Maroc pentru a-şi reduce costurile"

de Sebastian Toma
Joi, 06.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Concernul PSA Peugeot Citroen va inaugura un centru de cercetare şi dezvoltare în Maroc împreună cu un partener specializat. Francezii iau această măsură pentru a reduce costurile, titrează cei de la Reuters.

PSA Peugeot Citroen va inaugura un centru de dezvoltare în Maroc împreună o firma de consultanţă Altran, titrează Reuters. Decizia este prima schimbare majoră pentru reducerea costurilor luată de Carlos Tavares, noul şef al concernului francez, după ce a decis să reducă treptat portofoliul de modele al Peugeot şi Citroen în vederea eliminării produselor neprofitabile. Noul centru al celor de la Altran va avea 1.500 de posturi şi se va ocupa de cercetarea şi dezvoltarea necesară pentru noile modele ale mărcilor Peugeot şi Citroen. Francezii vor reduce costurile de dezvoltare în Hexagon prin această măsură, cunoscută şi sub numele de outsourcing, dar nu vor dezvolta integral modele noi în Maroc în cadrul noului centru.

Situl din Casablanca se va specializa în proiectări asistate de computer, modelarea viitoarelor produse ale concerului PSA şi documentaţie tehnică. Într-un fel, iniţiativa luată de Carlos Tavares, fostul numărul doi la Renault, este similară cu cea luată de fostul său angajator atunci când a inaugurat o fabrică în Tanger, tot în Maroc, pentru reducerea costurilor. Spre deosebire de PSA Peugeot-Citroen, Grupul Renault doar produce automobile în fabrica din Maroc, în timp ce dezvoltarea este derulată în alte centre, inclusiv în cele din ţara noastră, cunoscute sub numele de Renault Technologie Roumanie.

În contrast, PSA Peugeot-Citroen nu doreşte fabrici în Maroc, sau cel puţin aşa declară purtătorul de cuvânt al mărcii, care a refuzat să comenteze contractul anunţat de Reuters. Reprezentanţii companiei de consultanţă Altran din Paris au declarat că nu există niciun contract cu Peugeot, refuzând să răspundă la alte întrebări privind potenţiala afacere descoperită de cei de la Reuters cu ajutorul surselor care au preferat să rămână confidenţiale din cadrul conglomeratului francez.

Carlos Tavares a fost apreciat pentru realizările sale în materie de reducere de costuri în cadrul carierei sale la Renault.

Esential 2016 este anul în care PSA Peugeot-Citroen speră să ajungă la profit după mulţi ani de pierderi importante cauzate de vânzări slabe şi modele necompetitive.
Cei de la Reuters consideră că francezii de la PSA Peugeot-Citroen se tem de sindicaliştii proprii şi de guvernul de la Paris cu privire la deciziile de a reduce forţa de muncă din Hexagon, aşa că un contract cu o companie de consultanţă care le aduce reducerea costurilor ar fi un pas important înspre revenirea la profit, cu toate că va fi nepopular pe piaţa indigenă a constructorului. Cei de la PSA Peugeot-Citroen suferă de pe urma scăderii pieţei auto din Europa înregistrată în ultimii şase ani, iar dezavantajul lor principal în raport cu alţi competitori a fost dependenţa de această piaţă în locul diversificării regiunilor pe care activează.

Via Reuters

Comentarii (9)

  • Nu-i inteleg! De ce nu au deschis centrul intr-o tara europeana (nu neaparat membra a UE) plecand de la filosofia si particularitatile specific europene ale marcii? Nu cred ca exista compatibilitate intre cultura araba si pedigree-ul francez al lui Peugeot. Pacat! As fi preferat sa deschida centrul in Romania, puteam face o comparatie cu ceea ce a adus Renault la Mioveni.
    11 2
  • Stati linistiti , ca o vor fura la fel ca cei de la Renault cu Maroc-ul . De fapt , salariile sunt similare (poate o diferenta de 10%) , dar conditiile sunt diferite prin prisma mentalitatii islamice - rugaciuni de 2x pe zi in timpul programului (pe fiecare tura) , stil liber (nu exista cod al muncii ca la noi) , acolo daca vrei sa pleci de la munca poti pleca oricand ... si revii peste cateva zile daca au nevoie sau nu bine ... un fel de tara nimanui , iar oameni tehnici nu au pe acolo pentru ca si conditiile de trai sunt mizere , mananca numai peste si bautura costa cat un sac de bani ! Atentie la ce spun ... mai vorbim
    7 3
  • @cei de mai sus

    Cat de mult subestimati si cat de simplist ganditi !

    Dar ce ar fi sa aduca in Maroc niste indieni de la Tata sau chinezi de la Dongfeng sau niste malaezieni de la Proton si sa ii puna la munca, doar ca ii costa mai putin ca un inginer in Franta...
    De ce credeti ca neaparat trebuie sa fie marocani sau neaparat musulmani si de ce ar fi asta chiar asa un impediment.....

    Poate face un centru de dezvoltare unde se muta si Renault si pleaca din RO. Nu e singura colaborare intre PSA si Reno (vezi Francaise de Mecanique)
    O mana spala pe alta si amandoua fata.. :DDD
    3 1
  • Costurile totale in Maroc sunt mult mai mici decat in orice tara europeana plus ca francezii si celelalte foste mari puteri coloniale vor favoriza mereu o fosta colonie in detrimentul unei tari europene non-membre UE...
    5 1
  • @Andy
    Noi am fost colonie turceasca, ruseasca.....
    La noi nu vine nimeni decat cu rahat si rachete...... :DDDD
    1 3
  • mishazaitev
    @Edi
    Intr-o asemenea decizie, conteaza enorm relatiile comerciale si politice atat ale firme, cat si a tarii sale de origine cu zona respectiva. Sa nu uitam faptul ca PSA are o relatie am putea spune traditionala cu zona araba, multe dintre modelele sale fiind produse in prezent in Egipt si Iran. Avand in vedere instabilitatea acestor zone, dar si stabilitatea Marocului, islamismul mai mult decat moderat care face din aceasta tara una mai mult decat deschisa valorilor occidentale, avand in vedere si faptul ca transportul maritim este printre cele mai ieftine si prin urmare produsul finit poate ajunge simplu pe pietele occidentale, chiar nu m-ar mira aceasta decizie.

    @abc
    Eu n-as fi chiar asa de aspru cu tara in care traim. Nu e nici cel mai bun, dar nici cel mai rau loc de pe planeta.

    Inainte de '89, in ceea ce priveste investitiile straine , Romania nu s-a comportat delor ca si o colonie ruseasca, sa fim seriosi! Renault, Citroen, FIAT, KOYO, MAN, BAC Airlplanes, Aerospatiale SA, au fost doar cateva dintre companiile occidentale care au oferit licente de fabricare ale produselor lor statului roman.

    Nici dupa '89, lucrurile nu au stat atat de rau in acest sens Daewoo, Ford si Renault investind in Romania. Daca la acestea mai pui si fabricile de componente pentru multi dintre producatorii mondiali, vei vedea ca lucrurile. in ciuda multor dificultati, nu stau chiar atat de rau pentru Romania, incat sa ne apucam sa ne turnam cenusa in cap. Acum daca, tu vezi numai rahat in jurul tau, este fix problema ta.
    4 0
  • @abc Avem si noi fabrici ale marilor concerne mondiale pe teritoriul nostru. Unele realizeaza produsul finit, altele doar componente.

    Dupa cum zicea si misha ne puteam naste si in locuri mai nasoale gen Iran, Coreea de Nord, prin Africa sau vreo tara ex-republica sovietica...
    2 0
  • @Andy si Misha

    era la misto


    - stiu ca sunt multe companii la noi, dar sunt centre de cost ca si in Maroc si in momentul in care nu sunt rentabile (in sensul ca nu scot profitul dorit, nu ca nu ar fi pe plus) se muta sau sunt vandute altora....
    - daca vrei un salariu bun trebuie sa lucrezi in headquarters sau in centre care deservesc piete mari de desfacere, restu sunt ...ieftineala.
    - referitor la "asprime" de acord cu tine, dar de ce sa nu ma raportez la ceva mai bun, de ce sa zic ca e bine si asa, lasa ca la altii e mai rau, vrem progres sau ....."e bine asa rau"........ ?
    0 0
  • mishazaitev
    @abc

    Desigur ca e bine sa te raportezi la ceva mai bun si mai performant. Insa nu mi se pare o idee prea fericita ca, facand asta, sa treci cu vederea si ceea ce s-a facut bun in tarisoara asta. Nu de alta, dar gandind asa mie mi se para ca dobandim un complex de inferioaritate mai accentuat decat e cazul. Si daca, treptat, treptat, ni se inoculeaza sau ne autoinoculam ideea ca industria romaneasca nu a avut nimic bun si performant, vom continua sa asistam pasivi la distrugerea acesteia de catre unii politiceni manjiti sa apere interesele altora. ARO si UTB sunt doar doua dintre motivele pentru care ar fi trebuit ca poporul roman sa iasa in strada. N-a facut-o pentru ca niste baieti destepti au avut grija sa-i spuna an la rand ca industria romaneasca n-a produs nimic bun.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru