Rivian a produs primele exemplare de serie ale pick-up-ului electric R1T

de Paul Cosma
Miercuri, 15.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Rivian a anunțat oficial începerea producției de serie pentru pick-up-ul electric R1T, iar primele unități vor ajunge în curând la clienți, conform companiei.

Rivian R1T, un pick-up electric dezvoltat de un start-up din SUA, a fost prezentat la sfârșitul anului 2018, cu promisiunea că va intra pe linia de asamblare în 2020, iar europenii îl vor primi în 2021. 

Producția de serie a fost amânată însă până în această săptămână, când primele exemplare R1T au părăsit liniile de asamblare de la uzina din Normal (statul american Illinois). 

“După mai multe luni de producție de pre-serie, primul exemplar de serie a ieșit de pe liniile de producție din Normal. Un efort colectiv al echipei a făcut posibil acest moment. Suntem nerăbdători să livrăm primele exemplare R1T către clienții noștri, au transmis oficialii Rivian. 

Rivian R1T mizează pe o platformă specială care a permis integrarea a patru motoare electrice.

Puterea totală a sistemului electric va fi de 765 CP și 1.120 Nm. În primă fază, americanii vor veni cu două pachete de acumulatori. Varianta de bază va avea 135 kWh și promite o autonomie de peste 480 de kilometri, iar vârful de gamă va miza pe un acumulator cu capacitatea de 180 kWh (autonomie de peste 640 de kilometri).  

Via Insideevs

Comentarii (9)

  • Oooo.... Bravo Rivian!

    Tesla... ai pierdut primul loc în istorie, pentru truckul electric, dar ce să îi faci, nu ai fabrica din Texas încă gata.

    Culmea este că cel mai frumos şi bine gândit truck electric este Ford F150 lightning !!
    Dar acesta lipseşte cu desăvârşire... încă nu este produs.
    4 15
  • In sfârșit au produs și ei ceva ca ne-ați tir bombardat cu stiri despre producatorul rivian
    8 3
  • Cel mai frumos truck electric e unul care încă nu a fost produs...
    6 3
  • @dci

    Caută şi vezi Ford F150 lighting, au prototipul care îl tot prezintă la diferite evenimente, dar nu este producţia de serie. Nu este produs modelul în serie, au doar prototipul

    https://youtu.be/J2npVg9ONFo

    Greu tare cu 2 neuroni
    4 8
  • Mai electrikkk citește msi cea ai scris la ora 14:34...” Dar acesta lipseşte cu desăvârşire... încă nu este produs.”... iar ai luat-o pe arătura?... eu am comentat ce ai spus tu crezi ...ca ma interesează tigăile electrice?
    5 5
  • Gata mai Electrikkk m-am lamurit cei cu tine...
    3 3
  • Electrificarea la genul asta de masini e hazlie si nu are nici o legatura cu realitatea.
    Baterie de 180kWh si autonomie de 640km. Asa da eficienta! :))
    Redneck-ul cu F150 o sa se uite sigur la truck-ul asta!
    7 3
  • Cum sa ai o baterie uriasa de 180kwh si o autonomie de doar 640 km?? Trebuia sa treaca lejer de 1000 km. EQS cu o baterie de 108kwh are 770km autonomie.
    O masina grea, ineficienta, facuta degeaba...
    La cat curent (facut din carbuni) trebuie sa bagi in ea, la cat polueaza sa faca un pachet de baterii si sa produca masina e mai avantajos dpdv economic si ecologic sa iei un pick-up Diesel....
    9 2
  • JupanGealat
    Ba Je, n-am fost eu olimpic la fizica, dar cred ca tot prostu realizează ca cu cat e mai inalta o masina cu atat consuma mai mult. EQS e probabil cea mai aerodinamica masina de productie in masa si e foarte joasa, de aia si autonomia mare. La un truck cu garda de 25-30 cm si 1.9m inaltime bineînțeles ca se schimba treaba. De aia nu prea au deloc sens suv-urile mari si camionetele electrice. Pe de alta parte, daca se vrea eficienta maxima la acest tip de masini, un hibrid diesel ar fi solutia perfecta. Toyota stie care e treaba si lucreaza deja la asa ceva.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru