Feedback

Scenariu pentru piaţa din China: vânzări anuale de 40 de milioane de maşini noi în 2030

Publicat Joi, 24.10.2013
de Bogdan Mirică
Comenteaza 4
Scenariu pentru piaţa din China: vânzări anuale de 40 de milioane de maşini noi în 2030 - Poza 1
Economia din China creşte cu o rapiditate uimitoare şi odată cu ea creşte şi piaţa auto. Analiştii estimează că până în 2030 în China se vor vine anual 40 de milioane de maşini.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ultimul deceniu a consemnat o ascensiune fulminantă a pieţei din China, însă creşterea este departe de a se fi încheiat. Cu o creştere economică de aproximativ 7%, prognozată până la finalul acestui deceniu, cu o populaţie care migrează din zonele rurale în cele urbane şi cu un guvern care susţine proiecte de infrastructură măreţe, premizele sunt excelente.

Bazându-se pe aceste evoluţii şi pe faptul că autorităţile chineze vor să dezvolte partea vestică şi centrală a ţării cu investiţii auto, analiştii de la Global Automotive Forum susţin că vânzările anuale de automobile ar putea ajunge la 20 de milioane de unităţi în Ţara Marelui Zid. Această valoare ar face din China cea mai mare piaţă auto din lume.

Esential 20 de milioane de maşini pe an ar urma să se vândă pe piaţa din China până în 2020.
40.7 milioane este numărul de maşini noi ce ar urma să se vândă pe piaţa din China până la finele lui 2030.
Evoluţia nu se va opri aici. Ea va continua într-un ritm şi mai alarmant. Analistul Ronald Hoge, de la Pinnacle Engines, estimează că vânzările anuale pe piaţa din China ar putea înregistra o valoare record de 40.7 milioane de vehicule până în 2030. Valoarea este impresionantă, raportată la estimările pentru celelalte pieţe ale lumii: SUA - 17.6 milioane, India - 11.7 milioane, Brazilia - 7.8 milioane şi Rusia – 5.2 milioane.

Pentru piaţa din Europa de Vest veştile nu sunt atât de îmbucurătoare. Germania ar urma să vândă doar 3.7 milioane de maşini noi în 2030. De asemenea, Franţa va ajunge la 3.2 milioane, iar Marea Britanie la 2.9 milioane.

Judecând după explozia economică a unor oraşe ca Beijing şi Shanghai, mai mulţi constructori auto vor să profite de pe urma cererii de automobile noi. Nu mai este un mister că majoritatea producătorilor îşi concentrează forţe serioase în China pentru a profita de pe urma creşterii.


Comentarii (4)

  • "...ar face din China cea mai mare piata auto din lume" ? Pai, Bogdane, doar stii ca deja este! Macar daca ar fi fost un punct final de desfacere si atat...dar, precum subliniai si tu, cam toate companiile auto care se respecta deja produc acolo (nu stiu exact care este situatia Grupului Fiat). Nu vreau sa comentez despre mult controversata tema a calitatii chinezesti, caci si in acest domeniu sensibil galbejitii au inceput sa investeasca munti de bistari si sa-si angajeze profesionisti din consacrata industrie europeana, pe care ii momesc cu salarii irezistibile si probabil le acorda tot felul de facilitati, poate chiar cu concursul legislatiei. Ce, credeti ca eu nu m-as duce in China daca s-ar ivi ocazia si daca as simti ca pot sa fac fata exigentelor, chiar daca, in cazul meu, ar fi vorba de activitati marunte? Snoava cu mana ieftina de lucru de acolo, care se multumeste cu un blid de orez si gata, nu mai sta in picioare...N-ai cum logic sa inregistrezi un "boom economic" (si sa te pricopsesti cu megalopolisuri precum, intr-adevar, Beijing si Shanghai) daca neglijezi nivelul de trai al amarastenilor. Evident si practic, nu pot fi toti cetatenii la fel de prosperi --- il parafrazez pe Mircea Badea: "Adevaratii bogati nu se limiteaza la vile si limuzine, ci se bucura de ceea ce nu-si permite chiar oricine: avioane sau elicoptere personale". De fapt, indiferent daca sunt platiti mai mizerabil sau mai regeste, orezarii chiar muncesc! Nu la aceeasi intensitate fanatica precum "japii", dar, orisicum, pe aproape! In schimb, pe arcul euroatlantic (bomboana de pe coliva constituind-o zona est-europeana), sunt atotsuverane "tunul", "teapa", "ingineria financiara", bisnita, evaziunea si toate relele celor necinstiti. La urma urmei, n-ar trebui sa mai incriminam nicio "chinezarie" atata vreme cat noi ne-am impotmolit in balcanisme.
    7 0
  • Ce semn se pune pe masina ? Eu am crezut ca doar Volvo fabrica masini premium in China conform expertilor.
    1 6
  • Deja au probleme cu poluarea, inseamna ce din cele 40mil, 38 vor fi electrice. Nu mai vorbesc de locurile de parcare in plus 80% din ei abia au ce manca, nu cred, este poezie
    1 2
  • AndreiRN
    Bravo lor ca muncesc din greu si cu cap.
    Amuzant este ca vor produce 60 de milioane la ei si vinde doar 40 local.
    Ghici unde merg restul?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru