Șeful VW nu crede în viitorul tehnologiei fuel cell pentru mașinile pe hidrogen

de Paul Cosma
Vineri, 21.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful grupului VW, Herbert Diess, consideră că mașinile alimentate cu hidrogen care utilizează tehnologia fuel cell nu reprezintă “viitorul mobilității fără emisii”.

Grupul VW nu se va număra printre companiile care vor dezvolta tehnologia fuel cell pentru mașinile pe hidrogen, după cum reiese din declarațiile șefului Herbert Diess. 

“Mașina cu hidrogen este dovedită că NU este soluția climatică. În transport, electrificarea a prevalat. Falsele dezbateri sunt o pierdere de timp. Vă rog, ascultați știința!” a scris Diess pe Twitter. 

El folosește un link către un articol din cotidianul german Handelsblatt, în care sunt aduse argumente, pe baza unui studiu, ideii că hidrogenul este ineficient și costisitor. Postarea lui Diess a inclus și „tag”-uri către mai mulți politicieni germani de rang înalt.

Studiul la care face referire articolul a fost realizat de Institutul Potsdam pentru Cercetări asupra Impactului Climatic și relevă ideea că dezvoltarea de propulsii bazate pe hidrogen este dăunătoare climei globale, cel puțin în faza inițială. 

Costurile ridicate, indisponibilitatea materiei prime sunt factori care fac din această tehnologie una ineficientă, spune studiul.

Cercetătorii germani recomandă, în schimb, concentrarea pe strategia de mobilitate bazată pe baterii. 

Via profit.ro

Comentarii (21)

  • Parca am mai auzit de-astea, ca nici masinile electrice nu au viitor, etc. Acum ca unii investesc in tehnologii cu hidrogen, nu poate fi decat benefic pentru noi toti, pe termen lung. Cu cat mai diversa oferta, cererea va apare sau nu, ramane de vazut.
    15 7
  • va aparea Edikkk, va aparea
    in rest ramane cum am stabilit.
    8 5
  • Eu sunt convins ca un soft nedetectabil pentru motoarele Diesel ar fi mai bun.
    Decat orice investitie in ceva care nu polueaza, mai bine sa minti.
    Cu electricele ce faceti? Ca mici ele nu sunt o investitie buna, dar scoateti modele pe banda rulanta.
    11 5
  • Domnul asta a citit si studiile alea in care se mentioneaza ca dieselurile si poluarea sunt cancerigene?
    Ca raspuns la aceste studii, germanii au zis sa faca ceva bun:
    https://www.driving.co.uk/news/business/bmw-mercedes-vw-accused-colluding-delay-clean-emissions-tech/
    https://www.bbc.com/news/business-53676205
    https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2020/09/15/mercedes-benz-parent-daimler-to-pay-22-billion-in-diesel-cheat-settlement/
    Bravos, felicitari din partea tuturor.
    Deci astia care platim pentru amenzile lor nu suntem fraieri si ei trebuie incurajati si apreciati.
    Fraierii sunt aia care platesc pentru masinile electrice, nu pentru dieselurile obosite germane si pentru a le da bani sa isi achite amenzile.
    Tembeli mai sunteti, vorba unora. Prosti, dar fuduli.
    6 10
  • or fi cancerigene nu zic, dar unde sunt cancerosii aia? Ca nu i-a vazut nimeni. Cica si bananele sunt foarte radioactive si poti face cancer de la ele. Eu nu mai mananc de cand.

    Zici ca esti fraier ca platesti amenzile astora. Pai eu credeam ca nu cumperi de la nenorociti! Deci?
    7 7
  • Seriff
    Eu vreau sa stiu cati oameni au murit de masinile diesel, vreau surse oficiale, nu propaganda presei, adica articole scrise de nimeni, de ce nu moare nimeni in realitate? Propaganda pentru a cumpara troacele electrice scumpe.
    11 9
  • @seriff
    Nici de la fumat nu mori pe loc.
    Daca ai fi mai luminat ai intelege ca poluarea te afecteaza in timp. Adica se aduna in plamanii tai putoarea.
    Nu e ca lumina: apesi pe intrerupator si se stinge.
    Deci daca esti prost, stai in banca ta.
    Daca bei ca porcul nu mori imediat neaparat, iti faci ficatul praf, faci ciroza si apoi crapi ca esti retard.
    Nici bautura si nici tigarile nu te omoara instant, decat daca fumezi langa un peco sau butelie.
    Vrei un raport clar si pentru cati mor pe loc de la fumat si bautura?
    Ia zi, asa ca ai dat bani sa iei permisul? Nu mi se pare ca esti destul de inteligent sa poti face un test grila si sa investi.
    6 9
  • @seriff
    Lasa domnule rapoartele, ca si la VAG cu softuri si pe hartie rapoartele aratau bine.
    Si au vandut ani buni panaramele lor care emiteau de 40 de ori mai mult in realitate, desi pe raport si pe hartie erau super curate.
    Numai cu Bluemotion, Cleartech, bla bla ne tin germanii.
    Auzi tu gluma la el, sa se zica clar cati mor de la diesel.
    Tu daca mananci numai cacaturi cu E-uri si conservanti in ele mori pe loc sau faci cancer in timp?
    Ia dormi tu cu telefonul sub perna si zi-mi daca mori maine sau instaleaza-ti un amplificator de semnal radio pe casa si zi-mi daca faci leucemie instant.
    Sau si pentru asta vrei raport daca mori pe loc?
    Fa o cerere pentru amplificatoare de semnal, ca se dau si bani la cei care le au pe bloc si te scoti frumos. Poate chiar iti iese de o troaca diesel sh din Germania...
    Valeleu unde ne aflam cu nivelul de inteligenta.
    Hai ca iti zic si ce marca ti se potriveste: BMW, prietenii stiu de ce.
    4 7
  • Ii propun lui Seriff sa declare si cancerul, sida, ciuma, boli complet inofensive pentru ca nu te omoara pe loc. Si cancerul nu ai cum sa stii de la ce l-ai facut. Sunt doar speculatii ca ar fi de la fumat, de la alimente, de la poluarea din aer, dar pana acum nu exista raport clar de la ce. Asa ca nu e o boala grava, stati linistiti. Nici daca stai mult la soare nu mori pe loc si e doar o alta propaganda ca poti face cancer de piele. Poate dovedi cineva???
    4 7
  • @Vali astia sunt zdrentele de fani diesel. Daca nu crede, sa intre intr-o camera si sa inhaleze diesel. Sanatate curata pentru el. Cand sunt deranjati de adevar fac ca naiba.
    4 5
  • Diess e cea mai mare catastrofa dintre toti sefii din industria auto. Omul e ceea ce frumos si precis se numeste HEM - highly educated moron.

    @Sheriff: respect! Ai perfecta dreptate in tot ce scrii, ca intotdeauna. Si din nou, stângacii si țucălarii progresismului nefundamentat stiintific au o singura replica: atac ad hominem. Aici se vede de ce aceasta specie e incompatibila cu democratia, de ce aceste creaturi nu fac altceva decat sa taxeze si sa cenzureze tot ce nu e parte din grupul lor si nu pupa picioarele ideologiei climatice, isteriei lgbtqjdfiuhcverswf si tuturor balivernelor stangace.
    9 5
  • Are, are perfecta dreptate.
    Putini ca el, adevarat roman inteligent.
    Restul sunt niste limitati.
    Urmatoarele rapoarte sa se faca si pentru cei ce mor in accidente rutiere, dar nu pe loc. Deci daca nu mor cand i-a lovit masina si mai respira pana la spital, propun sa nu se ia in calcul la accidente rutiere.
    Cica nici daca nu mananci nu mori pe loc, nici daca nu bei apa nu mori pe loc, dar in timp lipsa duce tot la dat coltul. Oare asa o fi?
    Daca nu dormi 2-3 zile nu mori pe loc, ia incercati voi sa nu dormiti o saptamana.
    Deci mai oameni buni, treziti-va!
    Dieselul e declarat cancerigen de ani buni.
    https://www.cancer.org/cancer/cancer-causes/diesel-exhaust-and-cancer.html
    Citam pentru Dorei:
    The International Agency for Research on Cancer (IARC) is part of the World Health Organization (WHO). Its major goal is to identify causes of cancer. IARC classifies diesel engine exhaust as “carcinogenic to humans,” based on sufficient evidence that it is linked to an increased risk of lung cancer. IARC also notes that there is “some evidence of a positive association” between diesel exhaust and bladder cancer.
    In traducere, are legatura directa cu cancerul la plamani si alte forme.
    Trezireaaaaaaaaa!!!!
    Nu vedeti bolnavii de cancer?
    https://www.digi24.ro/stiri/externe/cate-persoane-au-murit-de-cancer-in-2020-oms-una-din-cinci-persoane-face-cancer-la-un-moment-dat-1418808
    Se pare ca cel pulmonar este raspunzator de multe vieti.
    Alte rapoarte mai vreti?
    Sau vreti cenzura sa ascunda cati mor de cancer pulmonar.
    Cenzura fac germanii cu softurile bai desteptule.
    Aia e pacaleala, nu ca mor si se imbolnavesc atatia.
    4 6
  • Somebody
    Acum și voi va certați ca țațele de la coltul străzii...

    Ce ați vrea să zică și Dezis asta ca să își vândă toracele cu baterii la preturi de apartamente cu 2 camere într-un oraș mediu din România. Nu de alta dar parca ID3 GTxyz costa peste 50k eur. Pe bune... E de lumina minții plasticaraia aia.
    5 0
  • Mafăilă, nu mai vârî şopârle, bre! Tocmai pe prietenii lui factotum (de “suprafaţă”, adică manevrat din ‘’adânc”) Bill Gates, recte marionetele din OMS, ţi-ai găsit să-i invoci?!

    “Sufficient evidence”…“some evidence”. Iată “demonstraţie riguroasă”, başca pă criterii ştiinţifice! De-a dreptul “dovezi zdrobitoare”, m-hm!

    Mai degrabă ni se serveşte una dintre tacticile securiste via “mainstream media” : “Credeţi numai în informaţiile oficiale!”. Iar dacă vă învârtoşaţi să rămâneţi sceptici, atunci desfacem imediat borcanul cu “charismă” – se încruntă “etic” la voi CTP-ulea şi gata, ia să vedeţi cum înghiţiţi găluşca, cu tot cu mirodeniile “adevărului”.

    Mai pe scurt: analogiile tale sunt scremute şi neinspirate! ÎN TIMP (subliniez!), nu capeţi cancer din cauza emisiilor auto şi nici nu mori din cauza lor. Magnum argumentum? NOI ÎNŞINE!!! Conducem (sau suntem transportaţi cu) maşini dotate cu M.A.I. de ani de zile (mulţi dintre noi chiar zilnic) şi ce să vezi ‘mneata? NICIUNUL dintre noi n-are nici pe dreaq! Dar ai tu, care te ţii dinadins departe de aceste surse “exprese” de “moarte”. De fapt, ţi s-a dezvoltat ditamai tumoarea, dar una exclusiv…sufletească.
    Eh, râvnesc s-o extirp eu, dar, ca să-l citez pe gangsterul Castor Troy (“Face/Off”, 1997), “N-o să-ţi placă!”…
    9 3
  • Să spunem că trecem cu vederea, toate părţile negative ale hidrogenului, costul producerii hidrogenului şi toată povestea cu lichefierea, sub presiune, dificultatea transportului, că este extrem de inflamabil chiar şi în cazul amestecului cu gaz metan şi este îndeajuns să sară de 25% în combinaţie... se aprinde, explozie, incendiu

    care este avantajul hidrogenului?

    Densitatea energetică de 600Wh/kg faţă de bateriile Litiu-ion care au spre 250Wh/kg

    Tesla cu noile 4680 au o creştere a densităţii de 54% faţă de 2170 şi ajung la 380 wh/kg !!!

    Astfel avantajul hidrogenului că ar da 2,4 ori mai multă energie deci range scade la doar 1,5 ori.

    Wh/kg hidrogen nu poate fi îmbunătăţit. Doar ridicând presiunea de la 5000 la 10.000 psi dar doar cu 20% creştere în valoare şi costuri mult mai mari.

    Deci avem hidrogen fix unde stă să fie ajuns de baterii.

    Singurii care îi dau tare cu hidrogenul sunt japonezii de la Toyota şi coreenii de la Hyundai Kia. Atât.
    BMW doar prin parteneriat cu Toyota încearcă marea cu sarea.

    https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/08/hydrogen-or-battery--that-is-the-question.html

    Dar cel mai fun este că nu poţi încarca noaptea acasă maşina cu hidrogen, dar electrica da.
    1 8
  • avantajul ignorantus este ca incarci masina in 2 minute nu in 2 ore ca bateria (la statii de putere, ca daca e la priza dureaza 20 de ore). Asta elimina stresul de a nu avea bateria suficient de incarcata si de a ramane in drum. Nu e niciun fun sa-ti incarci masina acasa, e o necesitate dictata de performantele foarte slabe ale bateriilor. Oamenii nu fac asta din placere, ci din nevoie.
    7 2
  • Johnny
    Evolutia timp de un secol in cresterea puterii motoarelor per volum se va transforma in secolul actual in cresterea capacitatii de inmagazinare a energiei in baterii.
    Este o evolutie reala si depaseste granitele automobilismului. Vedem mai nou tot felul de unelte pe acumulatori.
    Doar tehnologia de captare solara poate fi mai evoluata, dar nu se prea baga nimeni la dezvoltare. Si asta pt ca aceste firme auto, desi sunt uriase si se lauda ca ei cerceteaza, dezvolta tehnologii...in realitate investesc in ceva certificat deja, nu cerceteaza de la zero, sa piarda decenii fara rezultate palpabile. Asta e rolul institutelor de stat, ei vor profit de ieri.
    6 1
  • @inexorabil
    https://romania.europalibera.org/a/de-rom%C3%A2ni-mor-anual-de-cancer-parlamentul-anun%C8%9B%C4%83-un-grup-de-lucru/31088362.html
    E ca si cum ai incerca sa ma convingi ca o masina electrica are acelasi range vara-iarna, dupa 5 ani sau cu AC pornit/oprit...
    Dar aici, fara rapoartele clare, voi, cei inteligenti, stiti ca nu au viitor pentru ca in timp un acumulator isi pierde din capacitate. Dar in acelasi timp, stiti ca inspirand putoarea zilnica, un om nu se imbolnaveste, pentru ca voi nu aveti inca nimic... pana cand veti avea. Si atunci va veti gandi poate de unde se trage, ca fix in ziua aia voi nu ati facut nimic :))
    Cat de inteligenti sunteti voi?
    IQ sub 1 :))
    Lasa, ca timpul ne va lamuri si cu masinile electrice si cu cancerul...
    V-as ura sanatate, dar avand in vedere ca sustineti dieselul, e greu...
    1 7
  • Mafia, dragule, te-am avertizat (nu o dată) că te-ai hazardat într-o capcană a minţii…De fapt, tu ai o problemă cu ghermanele, nu cu “putoarea fosilă”!!! Fiindcă vin eu acum şi te întreb direct pe mirişte: câţi oameni s-or fi ales cu cancer pulmonar din cauza Diesel-urilor…non-germane (vizând mai ales “asiaticele” şi “americanele”) ?
    Hm? Hai, zi, tu, expertul statisticilor.

    Dar ce-ar fi ca, prin absurd (sau nu?), nu epoca “electrică” să se instaureze hegemonic, autoritar, ci epoca maşinilor japoneze şi sud-coreene tributare M.A.I., dar musai supuse normelor Euro 5/6 ?! În atare condiţii, câţi locuitori ai planetei ar cădea victime cancerului??? Dă-ţi cu presupusul, dacă nu poţi evalua această ipoteză.

    În definitiv, cum se traduce făţărnicia (nu oricare, ci de soi!) ta şi a afinilor tăi? Bunăstarea (mă rog, consumerismul) în care ne-am cufundat cu toţii (oh, da, săraci mai suntem, efectiv pauperi, şi aşa ne văicărim non-stop! – cât ne-o mai răbda ifosele Cel de Sus???) şi pentru care zilnic ne scoatem ochii unii altora cât se poate de “creştineşte” este asigurată ŞI (subliniez!) datorită transportului de mărfuri, în privinţa căruia camioanele de tip TIR joacă un rol…crucial (başca de atâtea decenii). Ia vezi, aşadar, câţi litri de motorină s-au ars (la nivel Global) şi continuă să se ardă!

    Vrei să închei în mod maximum cinic? Câţi au mierlit-o de cancer, astfel încât TIR-urile să-şi îndeplinească misiunea cu brio, implicit să faci tu guşa/burta mare?...

    Acum întoarce-te (dar iute!) la link-urile tale cele de toate zilele, că de replici chibzuite, elaborate, coerente şi, deci, convingătoare nu poate fi vorba în cazul tău…Apropo, atât constat eu, unul, atunci când mă silesc singur a te citi (din nefericire, de fiecare dată!) : doar şabloane (cele mai enervante fiind acelea axate pe “poluare”), doar selecţii (convenabile…şi, ah, exclusiv din perimetrul “mainstream media”, restul primindu-şi ştampila “cuvenită” : “propaganda rusească”, incluzând presa independentă şi pertinentă, adică de…investigaţie – uite că, ups!, aceiaşi “demoni comunişti” s-au aşezat la masa negocierilor cu mesianicii Minunatei Lumi Noi, de rangul lui Muskă). Toate glazurate cu…ură (dar tot aşa: de soi).

    PS. Dacă nu te înfoi în formele tale cele mai agresive (recte @Cifre şi/sau @Emoticoane), atunci n-ai făcut nimic! Este ca şi cum aş viziona un film execrabil de prost la cinema, astfel încât să-mi cer banii înapoi :)
    8 3
  • Pai normal ca nu vede un viitor, acum ca si-au bagat toti banii in electrice si continua sa produca diesel-uri.
    5 0
  • cum sa facem sa mai scadem actiunile altora ? simplu, dam in tehnologia lor, ca noi n-o avem... si cred ca si niste softuri ne-ar ajuta la cate ceva...
    :)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru