Sergio Marchionne, şeful concernului FCA, s-ar putea retrage de la conducere în 2018

de Sebastian Toma
Miercuri, 08.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne ar putea părăsi conducerea concernului FCA în 2018, spun cei de la Bloomberg. Directorul consorţiului italo-american a făcut o remarcă într-un interviu în care se referea la intenţia sa de a se pensiona după ce duce la capăt planul strategic pe cinci ani al grupului.

Nu am de gând să mai fac vreo restructurare. Mi-a ajuns. Să-i lăsăm şi pe lupii tineri să facă asta.

Sergio Marchionne
Director FCA
Sergio Marchionne s-ar putea retrage de la conducerea concernului FCA, spun cei de la Bloomberg. Directorul concernului italo-american s-ar putea retrage în 2018, spun cei de la Bloomberg, motivând afirmaţia cu o declaraţie a lui Marchionne, care anunţă că intenţionează să se retragă de la conducerea companiei după ce va finaliza planul de revenire a vânzărilor. În cadrul respectivului interviu, Marchionne discuta despre planul strategic pe cinci ani al FCA, pe atunci Fiat Group, care prevede revenirea la profit a Fiat şi creşterea vânzărilor pentru toate mărcile din portofoliu prin lansări de modele noi şi restructurarea gamei.

Sergio Marchionne: "FCA va supravieţui chiar dacă nu va atinge obiectivele de vânzări"

Urmareste Automarket
Marchionne are în prezent vârsta de 62 de ani împliniţi, ceea ce ar însemna că directorul plănuieşte să se retragă din industrie în jurul vârstei de 66 de ani.
Scopul lui Marchionnes este creşterea de cinci ori a profitului Fiat Chrysler Automobile la aproximativ cinci miliarde de euro pe an până în 2018. Acest lucru ar trebui să aibă loc prin reduceri interne de costuri, sinergii mai bune între mărci şi creşterea vânzărilor prin lansarea de modele noi, a căror dezvoltare va fi amortizată prin volumele realizate.

Sergio Marchionne: "Sunt deschis la alianţe, dar nu vrem să vindem Alfa Romeo"

Sergio Marchionne a preluat frâiele Fiat Group în 2005, iar acum conduce al şaptelea cel mai mare producător de autovehicule din lume.

Esential 2005 este anul în care Sergio Marchionne a preluat conducerea Fiat Group.
Cei de la Bloomberg spun că viitorul companiei FCA după era Marchionne va fi derulat sub conducerea mai multor directori. Pentru moment, nu este clar cine ar putea să fie succesorul lui Marchionne în 2018, dar omul de afaceri are suficient timp să-şi numească şi, eventual, instruiască succesorul.
În orice caz, Marchionne declară că nu mai are de gând să restructureze alte companii şi că plănuieşte să lase generaţia tânără de directori să se ocupe de treabă după ce el se va retrage din domeniu.

Sergio Marchionne: "Rechemările în service ar putea duce la scumpirea maşinilor"

Via Automotive News | Bloomberg

Comentarii (7)

  • am pregatit sampania...iar vinul va avea vechimea ideala
    12 5
  • @vianu = draga, nu te bucura inca.

    daca citesti printre randuri, daca vanzarile nu vor fi cum trebuie, s-ar putea sa mai stea 5-10 ani, e ca nasu de la frf :)

    pe mine ma intereseaza salvarea Lanciei, restul.............
    3 3
  • Lasand la o parte faptul ca investitiile in modele noi Fiat /Alfa / Lancia au lipsit in ultimii ani si lipsesc in continuare , ca vanzarile in Europa sunt dezastruoase ( cu exceptia utilitarelor usoare ) , nu trebuie sa uitam de 'cifre' ( iar pentru ei asta conteaza ) :

    Achizitia Chrysler s-a realizat cu o investitie de aprox 4 mld Euro ; in urma acesteia , Fiat Group a beneficiat de intrarea pe piata nord americana , cu cele mai mici costuri posibile si are acces la :

    - 11/12 fabrici in SUA , 3 in Canada, 3 in Mexic .

    - retea de dealeri in nr de aproximativ 2300 numai in SUA ( asta dupa ce au iesit din retea , in 2009 , aproape 800 de dealeri )

    - tot ce inseamna furnizor

    - platforme ( in special 4x4 ) , transmisii , etc .

    - modele care pot deveni globale, modele cu marja de profit f mare ( in special Jeep )

    - nu in ultimul rand, la BANI .

    Aveti idee cat ar fi costat toate acestea, plus producerea unui model nou sau modele noi in SUA ?? Un ex : VW investeste peste 4 mld $ , in numai 4 ani ( 2012 -2016 ) , in Brazilia , intr-o singura fabrica ( + productie ) .
    Costurile intrarii /revenirii pe continentul nord american sunt uriase pt un producator auto ...si nu vb de o singura fabrica : ca sa faci fata concurentei in SUA trebuie sa investesti serios ; ca o sa iei de la zero si sa vinzi, sa mai faci si profit , costurile totale , in timp, cred ca depasesc 40 mld , ca sa ajungi la o retea de productie/vanzare cum are astazi Chrysler .
    6 0
  • Uh, mai bine cu “vechea gardă”, indiferent de păcatele ei, căci “lupii tineri” chiar că n-au habar despre tradiţii şi semnificaţiile trecutului (de fapt, nu-i interesează nici până la genunchiul libelulei), singura şi obsesiva lor preocupare gravitând în jurul banul obţinut facil, iute, abundent şi securizat faţă de orice investigaţie de bun simţ…

    ClubLancia, uite, dacă tu ai apărea pe stradă cu o Thesis, ce crezi, mi-ar “sări în ochi” chiar şi dacă aş fi plictisit, abătut sau neatent? Îţi garantez că aş tresări oricum…Dar, dacă eu m-aş plimba cu un Park Avenue, m-ai remarca? Ambele sunt limuzine care arată “într-un anume fel” (evident, fiecare în stilul ei), incompatibil cu cenuşiul panoramic al fluviului rutier obişnuit. Şi a fost doar un exemplu, aşa cum puteam lua în calcul un alt ansamblu clasic, să zicem Thema-Century.

    Problema se pune astfel: oare vor mai exista Lancia şi Buick (că tot m-am referit la ele) prin 2025-2030?...Sau, dacă vor fi tolerate, adică lăsate în viaţă, ce vor însemna acestea în mâinile managerilor satrapi de sânge “nou”? Nimeni nu se întreabă cu gravitate…Totul este denaturat, mutilat sau amalgamat (nu numai în branşa pe patru roţi) în numele “sacrosanct” al lui Zeus Biştarus, care nu se mai satură de pervertit lumea, mânca-l-ar moliile!
    0 5
  • ceea ce nu se vrea a se accepta este ca trecutul nu are nici o valoare in ecuatie. E un bussines si nu "Amintiri din copilarie". Automobilele nu se construiesc pentru nostalgici ci pentru clientii prezeni viitori si pentru...profit.

    Culmea...ceea ce se fabrica acum 10-20-30-40 de ani s-a facut tot intru preaslavirea lui Mercur/Hermes...dar ne place noua (confuzand timpurile trecute intodeauna "mai bune" cu propria tinerete) sa credem ca totul se duce de rapa. Daca e sa ma uit bine...civilizatia asta (inclusiv auto) evolueaza si asta pentru ca au grija unii sa traiasca in viitor si nu in trecut.

    In virtutrea logicii lui @inexorabil saptamana viitoare ma voi duce la Stuttgart sa dau comanda de un Mercedes asa cum era el construit acum 125 de ani. Mi-e sila de cum merg lucrurile acum, vreau sa ma intorc la origini pe vremea cand automobilul era facut din lemn, par de cal, piei de animale, carton si ceva... fieroase. Ce poate fi mai original de atat?

    @clublancia...a fost mai mult rautate si nu neaparat bucurie. Dar nu prea imi place cum merg lucrurile pentru Fiat. Stiu ca lucrul bun nu se face peste noapte, poate ca Marchione are un plan care se intinde pe o perioada mai lunga...dar se lasa cu prea multe "victime" in numele victoriei finale
    4 2
  • Ok, fiecare are dreptate in felul lui............ dar nu vi se pare ca sergio o lalaie de mult timp????

    parca criza asta a cernut multe cjhestii si el face, ACUMA, ce trebuia facut in 205-2008 ?

    mi se pare ca e "defazat".

    Domnule @inexorabil = Lancia mai traieste in Italia, doar pana in 2018, apoi nu se stie ce va fi :(

    Daca PSA a declarat ca noul brand DSva lupta cu Audi, de ce nu transformi Lancia intr-o arma anti-auri-ds ???

    sau ceva mai sus de atat?

    e simplu.......... dar nu ai cu cine ...

    iar FIAT, abia respira, Alfa viseaza erotic, iar jeep, jeep vine marfa prea scumpa.

    Domnule @vianu = da, .....se lasa cu prea multe "victime" in numele victoriei finale :(

    uite ceva dragut aici =>


    lanciafan.blogspot.ro/2014/09/the-petition-salviamo-lo-storico-brand.html

    cu respect !
    2 4
  • Vianule, vezi că votul negativ nu-l ai de la mine! Zici că, în general, automobilul a evoluat?! Hm, oare? Înfulecă aicişea neşte imagini din anii ’70-’90 şi încearcă să le compari cu ce vrei tu din ziua de azi: www.doubleyoudigital.nl/~cars_digital%20dashboards.php

    Apropo, aştept şi părerea lui ClubLancia despre prototipul Orca (1982).

    Dar, hai să coborâm şi mai adânc în puţul timpului, măi Vienezule: uită-te la bordul primului concept auto din istorie (Buick Y-Job, 1938) şi spune-mi sincer că nu surclasează muuuuulte şi terne arhitecturi actuale...Dar, nu-i aşa?, cineva trebuie „şmirghelit” pe AM pentru „delict de opinie”, astfel că, de obicei, spinarea mea pare cea mai la îndemână...Deci nu-ţi port pică, fiindcă, fără să pară că îmi place să mă victimizez, înţeleg perfect care este statutul meu pe aici, cu care mă împac fără nicio ţâfnă: „colecţionar” predilect de purpură...
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru