STUDIU: În România, 6 mașini din 100 înmatriculate produc anual accidente rutiere

de Alexandru Monenciu
Marti, 28.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unei analize a Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR), cel puțin 6 mașini din 100 înmatriculate în România produc anual accidente rutiere soldate cu pagube materiale, răniți sau decese.

Din varii motive, inclusiv lipsa infrastructurii, România ocupă un loc fruntaș atunci când vine vorba despre rata mortalității în accidente rutiere. Așadar, o poziție care nu face deloc cinste țării noastre.

O analiză UNSAR arată acum că, în România, frecvența accidentelor rutiere este, în medie, de peste 6%, arată cei de la Profit.ro. Practic, cel puțin 6 mașini din 100 înmatriculate la noi în țară produc anual accidentere rutiere soldate cu pagube materiale, răniți sau decese.

Dacă ar fi să comparăm țara noastră cu "vecinele" din regiune, frecvența accidentelor este de aproximativ 4% în Bulgaria, de 3.2% în Polonia, în dreptul Cehiei găsim un procentaj de 2.8%, de 2.3% în Ungaria și de 1.65% în Croația.

Revenind la România, frecvența accidentelor este și mai mare, dacă ne referim la autovehiculele destinate transportului de marfă (20.4%) sau de persoane (18.9%).

Aceeași analiză UNSAR mai arată că frecvența accidentelor rutiere este de 12.7% în rândul tinerilor cu o vârstă de până la 30 de ani, care conduc mașini cu motoare de peste 2.5 litri.

România este "campioană" și când vine vorba despre dauna medie plătită de către asiguratori, în baza polițelor RCA: 2.160 de euro.

În Polonia, despăgubirile medii sunt de 1.690 de euro, în Slovacia de 2.020 de euro, iar în Cehia de 2.060 de euro.

via Profit.ro

Comentarii (8)

  • Multumim si putorilor din politie! Am facut vreo 600000 km in Romania in ultimii 13 ani si daca acum 10 ani mai vedeam cate un echipaj, acum rar spre aproape deloc.

    Punem la asta si faptul ca de cand s-a scos taxa a devenit masina accesibila si pentru carutasi analfabeti si ajungem la cifrele ingrozitoare de pe strazi.
    18 4
  • Si atunci va mai mirati ca platiti asigurari mari. Asta-i efectul nivelului de civilizatie din Romania.
    13 2
  • Bun titlu… mașinile fac accidente!!!
    Nu trebuie sa știi să citești sa fi un om cu bun simț si un șofer disciplinat.
    Hai sa nu jignim la întâmplare, cel mai bine ar fi sa nu jignim ca nu ajuta.
    Sunt alte abilitați si calități care sunt esențiale si nu mai intru in polemici, doar ca am văzut soferi care pur si simplu nu au nici o treaba cu condusul, am spus si repet condusul nu este pentru toți si în familie am interzis (personal) unui membru sa conducă pentru ca-i un dezastru total, am sărit pe volan in câteva rânduri si gata. Sunt alte modalități de a te deplasa fără a te omori sau sa omori pe alții.
    Avem din păcate toate condițiile pentru a ne aștepta sa vedem aceleași cifre indiferent câta Poliție este pe străzi.
    Infrastructura este principala cauza care duce si la “formarea” de comportamente periculoase.
    Trăim in mizeria asta (aglomerație, drumuri cu dublu sens, lipsa șosele tranzit pentru transportul greu etc.).
    Nu se pot pune reguli si pedepse înainte de a oferi oamenilor posibilitatea de a le respecta.
    Întâi punem coșuri de gunoi si apoi amendam ca se arunca pe jos.
    Sa nu uitam au fost accidente grave in care oameni decenți au fost implicați.
    Toți vrem sa ajungem cu bine la destinație, dar uitam câte riscuri ne asumam la fiecare călătorie, fiecare depășire, sau când mai conducem 100 km chiar dacă suntem obosiți, si nu in ultimul rând câți dintre noi luam telefonul in mâna atunci când conducem.
    Este cel mai simplu sa pozăm in sfinți și să aruncam in “analfabeți” si poliție.
    Avem nevoie de autostrăzi si apoi mai vorbim.
    Pana atunci, sper sa scăpăm cu bine.
    12 2
  • Un șofer fără accidente în istoric plătește în cel mai bun caz 50% din primă (bonus B8).
    Un multiplu ”dăunat” din ăsta evidențiat de studiul de față plătește maximum 180% din primă (malus M8).

    Sistemul ăsta nu penalizează destul pe cei ce produc daune pe bandă rulantă, și în mod normal de la a 3-a daună în sus într-un anumit interval asigurarea ar trebui să crească exponențial.
    Dar nu, și tot datorită incompetenților corupți din ASF, care închid ochii la prețurile stabilite de cartelul austriac și la combinațiile unor asigurători cu service-uri care practică hoția la drumul mare, tarifele ajung să depășească noi limite.
    14 2
  • Profesioniștii, transport mărfuri/persoane, au aproape 40%. Pare că avem un răspuns și pentru debandada de pe șosele.
    8 0
  • Mircea Badea
    in romania e nasol daca nu stii drumul, se infig toti in tine, dar in rest...mad max, tati! faci ce vrei..pe cine vrei..
    3 6
  • total de acord cu ce zici. cineva pe aici, nu mai retin daca chiar tu ai fost, a avut o idee excelenta, o repet si eu in speranta ca poate se aude unde trebuie.

    asiguratorilor trebuie sa li se dea acces la bazele de date ale politiei, unde se tine evidenta incalcarilor legii.

    astfel:
    ai fost prins baut la volan sau ai depasit cu mult (nu dintr-o simpla eroare) o anumita viteza permisa sau ai cauzat un accident incalcand deliberat o regula de circulatie, pe langa sanctiunile pe care ti le da politia, platesti suplimentar de exemplu 3 ani de acum incolo un tarif la rca substantial majorat. daca in acesti 3 ani recidivezi cu aceeasi sau cu alta incalcare, platesti acel rca deja majorat, multiplicat cu 5 sau cu 8 sau cu 10, etc.

    garantat, un astfel de tratament va aduce linistea si un comportament responsabil pe sosele. ce avem acum bonus-malus e apa de ploaie.

    doar atunci cand stie ca va fi ars grav la buzunar omul se potoleste, la fel se intampla de mult in tarile pe care le admiram, ca doar omul e om peste tot, doar ca acolo sistemul de aplicare a legii si urmarire a platii pentru greselile facute chiar functioneaza.
    9 3
  • @@kap propunerea ta incalca gdpr. Ce treaba ai cu cum merge omul? Poate sa mearga tare fara niciun incident. Poate sa meargă intoarca pe linie dubla continua intr o noapte cu strazile pustii pe barba lui si sa l vada politia. Singurul lucru care conteaza e cate masini ai accidentat in trecut din prostia/neatentia ta. Bonus-malus poate face asta, dar nu prin procentajele astea neinsemnate. 10%-1000% ar fi mai firesc decat actualul 50%-180%.
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru