STUDIU: Tot mai mulți români își doresc mașini electrice

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Luni, 23.05.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu realizat de Deloitte, aproximativ 46% dintre români doresc să-și cumpere o mașină electrică. Printre motivele identificate se numără costurile mai mici la alimentare, precum și o mai bună protecție a mediului înconjurător.

Un studiu realizat de compania Deloitte în 25 de țări din lume, inclusiv România, arată că aproape jumătate dintre români, mai exact 46% dintre aceștia, doresc să-și cumpere mașini electrice. Principalele motive pentru o astfel de achiziție sunt costurile mai mici la alimentarea cu energie electrică și o mai bună protecție a mediului înconjurător.

Astfel, 63% dintre aceștia își doresc o mașină electrică pentru a beneficia de costuri reduse la alimentare, iar 49% își doresc o asemenea mașină pentru protecția mediului. Mai mult, 47% doresc mașini electrice din motive de sănătate personală, iar 40% doresc să beneficieze de subvențiile acordate de stat.

Ceea ce este interesant este faptul că cei mai mulți doritori de mașini electrice ar prefera să-și cumpere o mașină hibridă. Potrivit studiului, doar 7% dintre români și-ar cumpăra o mașină pur electrică. Vânzările mașinilor cu propulsoare hibride au crescut cu 45% în primul trimestru din 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut.

Creșterea a fost și mai mare la vehiculele cu baterii, mai exact, cu 400% în aceeași perioadă.

Pe de altă parte, cei mai mulți dintre cei care își doresc vehicule cu zero emisii sunt reticenți din cauza lipsei unei infrastructuri de încărcare. Motivul este susținut de 23% dintre români, în timp ce 16% remarcă autonomia limitată și doar 15% remarcă prețurile mai mari de achiziție. În alte țări europene, în schimb, cel mai mare motiv de reticență este autonomia limitată.

La final, 49% dintre români și-ar dori să-și încarce mașinile electrice acasă, în timp ce 45% doresc să le încarce și la stații publice de încărcare. În țări precum Marea Britanie, Austria și Germania, procentul celor care doresc să-și încarce mașinile electrice acasă depășește 80%, respectiv 70%.

via Agerpres

Comentarii (27)

  • Nu cred, din cunostintele mele nimeni nu-si doreste masini electrice, toti le injura. Asta e propaganda idioata!
    32 17
  • Nu știu dacă toți le înjură. Eu am fost un sceptic cu privire la ele, dar când văd 9 lei prețul la combustibil, parcă îmi doresc una. Păcat de prețul foarte mare de achiziție. Și mai rău, păcat că dacă vrei una SH, bateria își pierde din capacitate după o vreme, iar să o schimbi poate costa și mai mult decât mașina în sine dacă ținem cont că e vreo 25% din valoarea uneia noi.
    16 11
  • Cateva remarci. Din punct de vedere al normelor statistice, studiul este o gluma. Puteti vedea datele "studiului" pt EMEA aici: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/consumer-business/articles/global-automotive-consumer-study.html

    Iata o intrebare din "studiu":
    Q27. Where do you expect to charge your electrified vehicle most often?
    Si iata numarul de raspunsuri primite: Sample size: Austria = 169; Belgium = 166; Czech Republic = 70; France = 155; Germany = 307; Italy = 233; Poland = 105; Romania = 137; South Africa = 57; Spain = 229; UK = 248

    Studiul considera ca 150 - 300 de respondenti sunt reprezentativi pentru o intreaga tara.

    Iar acum o intrebare preluata si de AM, dar care nu are baza statistica corecta/suficienta:
    Q26. Please rank the following factors in terms of their impact on your decision to acquire an electrified vehicle (highest to lowest).
    Sample size: Austria = 282; Belgium = 344; Czech Republic = 142; France = 330; Germany = 513; Italy = 512; Poland = 288; Romania = 335; South Africa = 143; Spain = 497; UK = 605

    Ei bine, pe baza unor astfel de "studii", se iau si multe decizii politice care ne afecteaza apoi vietile. Sunt de rasul curcilor. Nu se specifica cati dintre respondenti vin din zona rurala sau urbana, nu se specifica nici daca locuiesc la casa sau la bloc (EXTREM DE RELEVANT!). Nu sunt un statistician, dar unele norme sunt de bun simt atunci cand se fac astfel de "studii".

    Totul este doar de propaganda, pentru ca multi dintre cei care citesc astfel de stiri nu vor investiga sa vada cat de corecte sunt rezultatele studiilor promovate in mass-media. Propaganda pura, iar jurnalistii inghit pe nemestecate orice comunicat de presa, fara a mai face nici cel mai mic efort de a analiza intr-un mod critic informatiile primite de la agentiile de presa.
    45 3
  • Seriff
    Apropo de propaganda, din titlul articolului reiese ca 50% isi doresc masini electrice, iar stirea zice ca:
    ''Potrivit studiului, doar 7% dintre români și-ar cumpăra o mașină pur electrică''
    Masinile hibrid nu sunt electrice.
    34 5
  • În urma unor studii, 100% vor să fie bogați.
    37 4
  • Anonim
    @Moldovean si curentul este ieftin ? Nu prea mai sunt statii de incarcare pe mocangeala .
    18 4
  • si eu imi doresc o masina electrica cand o sa aibe autonomie peste 1000 km, cand o sa am multiple statii de incarcare langa bloc si cand o sa dau pe ea pana in 10 mii euro....
    19 11
  • Problema e alta: câți dintre cei 46% și-o și permit? Deocamdată majoritatea merg pe un diesel condus duminica la piață și biserică de o batrânică din Hamburg.
    14 4
  • @Anonim

    Sigur că s-a scumpit curentul, nici nu luam în considerare că e gratis. Dar la drumul de 400 km pe care îl fac eu des, cu o electrică m-ar costa 120 lei la stațiile publice de încărcare, pe când acum cu al meu diesel mă costă cam 225 lei. Mă costa 120 lei în pandemie când era sub 5 lei motorina, ba chiar 4 lei și ceva, acum e aproape dublu, iar salariul meu e același, la fel ca al multora dintre noi pentru că inflația a crescut, dar salariile au rămas la fel. Și vor mai scădea prețurile combustibililor? Mi-aș dori mult, dar mă îndoiesc... doar populația să scadă consumul atât de drastic încât petrolierii să nu aibă de ales și să micșoreze prețurile. Dar dorește populația să facă asta? Unii au făcut-o, dar mulți alții nu.
    19 5
  • Seriff
    @Ds, de unde sti tu ce isi permit sau nu? Articolul este o propaganda ordinara, scris special pentru clickbait, oamenii vor masini noi si isi permit sa le cumpere, dovada e ca nimeni nu mai are masini pe stoc, toti au vandut tot, doar ca cei care isi doresc pur electrice sunt foarte putini, tot termicele raman baza.
    16 14
  • In urma unor studii, VAG + Mercedes si BMW nu au facut nimic ilegal.
    6 8
  • Articolul spune adevărul. Și eu de mic mi-am dorit o mașină electrică și mi-a adus-o Moș Crăciun (cu două baterii de 1,5 V). Și acum vreau una dar mai mare dar care să mi-o aducă tot Moș Crăciun (că Iepurașul m-a fentat). Vrem sau nu viitorul este electric sau cu hidrogen, că nu degeaba face unul la Arad un câmp fotovoltaic de 1000 (una mie) ha (va avea spun ei putere mai mare decât reactorul de la Cernavodă).
    12 8
  • @Seriff
    Dar tu de ce vorbesti in numele tuturor?
    Crezi ca ce se aplica la tine e valabil universal
    9 9
  • Seriff
    Nu spune adevarul, chiar deloc, cei care isi doresc electrice sunt extrem de putini si chiar si aia isi doresc electrice in contextul in care au si o termica, asa ca tot termicele sunt baza.
    14 8
  • Jumatate dintre romani isi doresc dar daca ar putea doar 7% si ar lua :)) buna poanta. Unu dintre motivele principale: protectia mediului :))) hahaha...oare studiul asta a nimerit numa oameni cat de cat civilizati? Astia de au facut studiul au vazut cum arata tzarishoara asta amarata de sus primavara si toamna? zici ca e toata incendiata! Au vazut cum arata raurile, padurile, marginile de sosea, etc.? In Roamnia nu intereseaza protectia mediului cred ca nici macar pe 3% daramite 46%. Uite AM eu propun sa faceti si voi un pool aici sau pe fb in care sa intrebati cati dintre cititorii vostri si ar lua electrica si de ce. Eu zic ca ar fi mult mai corect decat asta obosit de l citati mai sus :)
    18 4
  • Studiu făcut mai mult printre calculatoriști
    7 5
  • Exact asa am fost si eu pana am avut. La o incarcare de acasa din priza normala {fara powerwall}, s-a luat curentul si mi-a ars compresorul de clima {era pornit pt a raci bateriile in timpul incarcarii}. 3600 euro mai tarziu am zis ca nu mi se merita bătaia de cap.
    10 0
  • cat s-o fi platit pentru acest advertorial de catre cineva care are interes de a impinge masinile electrice in fata chiar daca ele nu sunt o solutie viabila cel putin la ora actuala?
    10 0
  • ionCuCalu
    AM doar executa ordinele si primesc malaiul...totul este simplu
    13 3
  • Citizen
    De la "a dori" la "a permite" e cale lunga in Romania.
    Chiar ma gandeam cand o sa scapam de diesel-uri in oras, probabil peste 15+ ani.
    2 5
  • O mare minciuna!!
    4 0
  • Întâlnesc foarte des pe forumurile auto exprimarea "cu al meu" whatever. Se pare că foarte mulți comentaci au făcut liceul industrial la cluj, fie ei chiar și moldoveni.

    Oricâte studii s-ar face, cumpărătorul de electrică BEV plătește dezvoltarea industriei auto și se alege cu o tehnologie uzată moral. Lipsa infrastructurii de încărcare, riscul de incendiu, autonomia care te determină să folosești mașina doar atunci când ai minim 90% din baterie, timpul pierdut și aventurile fără număr nu pot fi înțelese decât după ce îți îndeplinești visul.
    14 1
  • Mircea Badea
    normal ca orice roman ar vrea. e mai ieftin de utilizat/intretinut si nici nu pute etc..problemele sunt altele, momentan...
    2 11
  • Îmi cer scuze, dar n-am avut niciodată mașină care să pută. Cred că este important s-o cureți. Reviziile sunt normale. E un pic mai aiurea după ce se duce garanția la baterii, pe când vei găsi la reprezentanță mașini cu baterii moderne, cu jumătate din greutate, capacitate dublă, fără risc de incendiu, cu încărcare în câteva minute. Deci, spală-ți mașina, fă-i reviziile și cumpără-ți mașină hibrid după 2025, cu autonomie de 1000 km minim.
    8 1
  • 09:06... cum sa nu ai plătit fix 684 de euro TVA statului... nu e rău... in plus s a plătit și impozit pe profit...
    1 0
  • inexorabil
    În schimb, eu aş vrea un studiu care să ateste că, de fapt, niciun fel de maşini personale (nici pe stil vechi, nici de rit nou) nu se vor mai produce la un moment dat (exceptând, fireşte, clienţii care constituie “crema”, recte dumnezeii “infailibili”, “omniscienţi” şi “omnipotenţi” cică predestinaţi să conducă Globul, başca în manieră autoritară – a se citi: samavolnică). Pentru că e-lăzi autonome cu cartofi umani.

    PS. Voi aştepta mult şi bine iniţierea unei asemenea cercetări, păi nu?

    PPS. Nu fi maliţios, @ion. Se cheamă deontologie jurnalistică.
    Vremile e grele, de! Fiecare tre’ să supravieţuiască într-un fel sau altul.
    1 0
  • Cand am luat deciazia sa luam masini electrice(6 spring-uri), curentul era 0.7, acum a venit factura de 2,4 lei/kw...de unde cresterea asta de peste 3 ori?
    Noroc ca nu am apucat sa vindem vechile Logan-uri, care pe GPL sunt mai rentabile iarna.
    Stiti bancu' cu iepusarasul si cu painiciile alea mici, mici mici...ei acum sa vedem cine le cumpara.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru