Suzuki lansează SUV-ul Across: modelul are la bază actuala generație Toyota RAV4 și va fi disponibil în Europa doar în versiune plug-in hybrid

de Cornel Șocariciu
Joi, 02.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Suzuki a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Across. SUV-ul are la bază actuala generație Toyota RAV4 și va fi disponibil în Europa începând cu această toamnă. Niponii au pregătit un sistem plug-in hybrid cu trei motoare și autonomie electrică de până la 75 de kilometri.

Anul trecut, Toyota și Suzuki au început un parteneriat care prevede utilizarea comună a mai multor tehnologii. În baza acestui acord, s-a născut noul Across, un SUV Suzuki dezvoltat pe baza actualei generații Toyota RAV4.

Iar Across nu va fi primul model dezvoltat în baza acordului semnat în 2019, până la finalul anului, Suzuki urmând să lanseze o variantă proprie a modelului Toyota Corolla.

Suzuki Across are o lungime de 4.635 de mm (+35 mm comparativ cu RAV4), lățimea măsoară 1.855 de mm, iar înălțimea este de 1.690 de mm (+5 mm). Ampatamentul SUV-ului măsoară 2.690 de mm.

La nivel estetic, Suzuki Across preia în totalitate formele lui RAV4, însă propune mici modificări la nivelul spoilerelor și în dreptul grilei frontale.

Niponii vin cu faruri și stopuri restilizate, iar jantele de 19 inch vor avea un design diferit față de cele ale lui RAV4.

La interior, clienții noului Suzuki Across vor descoperi un volan nou, un ecran central de 9 inch compatibil cu AppleCar Play și Android Auto și o mulțime de spații de depozitare. Volumul portbagajului va fi de 490 de litri.

Sistemul de propulsie pregătit de Suzuki este unul plug-in hybrid și, bineînțeles, a fost preluat din oferta Toyota. Astfel, Suzuki Across va fi echipat cu un motor pe benzină de 2.5 litri capabil să ofere 185 CP și 227 Nm. Acesta va fi asistat de un două motoare electrice. Cel amplasat pe puntea față oferă 180 CP și 270 Nm, iar cel poziționat pe puntea spate dezvoltă 54 CP și 121 Nm.

Resursele vor fi gestionate de o transmisie E-CVT.

Pentru moment, Suzuki nu menționează puterea totală oferită de Across, dar în cazul lui RAV4 Plug-in Hybrid, sistemul livrează 306 CP.

Energia necesară funcționării celor două motoare electrice este asigurată de o baterie cu capacitatea de 18.1 kWh, iar oficialii Suzuki spun că aceasta ar urma ofere o autonomie electrică de până la 75 de kilometri (În Japonia, Toyota anunță o autonomie de până la 95 de kilometri pentru RAV4 Plug-in Hybrid).

Niponii nu au anunțat timpul necesar pentru sprintul 0-100 km/h, însă menționează că viteza de top este limitată la 180 km/h.

Suzuki a pregătit patru moduri de rulare: EV, Auto, HV și Battery Charger. SUV-ul pregătit de niponi a fost echipat și cu sistemul Trail Mode care imită comportamentului unui diferențial cu alunecare limitată.

Suzuki Across va fi echipat cu o mulțime de sisteme de siguranță.

Niponii vor oferi un sistem de frânare automată de urgență capabil să identifice pietonii și bicicliștii, un asistent pentru menținerea benzii de rulare și un sistem pentru identificarea semnelor de circulație. De asemenea, Across va putea fi echipat cu un cruise control adaptiv, cu un sistem pentru monitorizarea traficului din spate și cu un sistem pentru monitorizarea unghiului mort.

Noul Suzuki Across va fi disponibil pe piața din Europa începând cu toamna acestui an.

Comentarii (36)

  • Pai e RAV4. Care e diferenta? E mai ieftin?
    16 5
  • Lateral, spate si interior de la RAV 4. Plug-in hybrid preluat din oferta Toyota. Daca dai jos sigla Suzuki ramai cu Toyota?
    Astept cu interes cateva cuvinte de la Kirotractor.
    Zi faina tuturor!
    13 3
  • someone
    @ m: raspund eu in locul lui kiro: apoi e clar rav4 plug-in, primul model realizat din colaborarea intre cele 2 marci. cutia de viteze da inca un indiciu, e-cvt-ul fiind singurl de acest gen din lume si e in curtea toyota.prea putine schimbari ca sa nu iti dai seama de originea modelului si de faptul ca ajuta suzuki sa respecte normele de poluare.
    17 3
  • ACE - Craiova
    Acest model (aproape) clona este destinat sa salveze SUZUKI de la amenzi foarte mari dpdv al normelor de poluare europene ce intra in vigoare din anul 2021.

    Faptul ca merge cu 15 km mai mult, in modul pur electric, fata de RAV 4 PHEV, inseamna ca este practic mai usurel dpdv al dotarilor & greutatii acestei variante....

    Sa vedem si preturile....
    24 13
  • @M/someone: Da, ESTE o RAV4 PHEV, chiar dacă presa avidă de orice pseudo-noutăți îi zice clonă, variantă, derivată etc.

    Și, evident, volanul cu sigla Suzuki n-o să-i scadă performanțele (0-100 sub 6 sec.)... poate doar prețul. :-) Nu așteptați totuși minuni.
    În Franța pornește de la vreo 62K €, la noi poate ceva mai ieftinache - nu știu că nu-s eco-client potent, dar electro-colegi din zonă ca ACE-Craiova sunt convins că vor face pe sarsailă-n patru s-o cumpere.
    Are doar e-autonomie de 75 km - dorință seculară a lor îndeplinită, în fine. :-P
    30 5
  • Kirotractor, mie mi se pare o pierdere a identitatii din partea Suzuki.
    Nu sunt fan dar nici hater. Totusi daca doresc sa cumpar Suzuki nu vreau ca masina sa semene mai mult cu Toyota si aici e vorba de design interior si exterior, nu de tehnologii imprumutate.
    Are vecinul meu un Swift nou cu numere rosii si e tare haios. Nici nu vreau sa-mi inchipui ca maine ar putea arata ca Yaris.
    Prin comparatie, Opel a ramas Opel nu este Peugeot sau Citroen.
    18 6
  • @ACE & all: Nici vorbă de vreo diferență între jape -- doar dacă volanul cu S pe el o fi mai greu :-) -- vezi:
    https://global.toyota/en/newsroom/toyota/32758042.html

    ...unde aflăm că RAV4 PHEV ar avea de fapt (n.b., cu ACEEAȘI baterie de 18,1 kWh) o e-autonomie (WLTP) DE 95 KM !!!

    P.S. Așa-zisul Suzuki e mai lung cu vreo 3 cm *din bări* și farurile ceva mai efilate ar fi diferența cea mai flagrantă vs. RAV4.
    ...Să vedeți însă... tot așa-zisul facelift Swift -- e mai dihai ca-n jocurile cu *aflați 7 diferențe*, că-s ca și cum n-ar fi. :-P
    25 6
  • @m: Subscriu la motivațiile tale, da-s practici vechi astea cu re-brandingul și țin la bizoni, mai ales pe piețe diferite.
    V. de ex. așa-zisa Toyota Yaris *americană*, care-i Mazda 2 toată ziua. De Dacii renault-izate ce să mai zicem...

    Totuși, eu sunt și mai *taliban* decât tine la capitolul ăsta -- punctual ref. la Opel, doar Insignia și Astra ar mai fi după mine cumpărabile, dacă aș fi fanul mărcii.
    Cât despre Suzuki, hibridoșenia lor recentă e o maladie care mă depărtează de ei... taman când mă bătea gândul să-mi trag (totuși... adică în ciuda motorului 1.4 turbo) un nou Swift Sport.
    ...Mai scump, mai greu, dar și castrat acum de la 140...spre 155 cai real măsurați la 130 CP... sigur reali.
    Păi ce să fac Suzu-San cu el, să mă afume toate TeDeI-urile depășindu-mă la relanti?! :-)
    25 6
  • someone
    @ kiro: credeam ca rav4 phev are 225 cai si plug-in-ul are 306. gresesc?
    3 5
  • @someone: Da, confunzi hibridul *normal* (218 sau 222 CP dacă-i 4WD) cu Plug-In-ul = PHEV, care produce per total 306 CP... și nu-l văd încă prin listele românești (ăsta costă de fapt la francezi vreo 62.000 € -- o nimica toată.).

    Dar nu contează oricum... decât poate dacă ești enoriaș :-) Teslarati, elektrekk, insideevs etc și nu știm noi:
    25 3
  • @AM: Întrebare fără supărare: Presupunând că așa fi un eco-fanatic cu 60.000 € uitați în vreun sertar, pe cine ar trebui să cred înainte să dau buzna la dealerul Toyota... ori Suzuki, că-s tot un drac se vede?

    - pe dvs., care spuneți că Across face 75 km *electrici* vs. 60 km RAV4 PHEV.
    - ori pe Toyota, care comunică oficial (în 8 iunie a.c.) 95 km e-autonomie (tot standard WLTP) pentru RAV4 PHEV cu aceeași baterie Li-Ion de 18,1 kWh?

    P.S. Păcat că Yoyota nu mai produce un RAV4 *intrat la apă* cu doar două uși, că m-ar fi tentat, chiar dacă-n varianta cu motor *normal* 2 l / 175 CP (care există cu 4 uși și începe la noi sub 30.000, da-i cât un tanc -- pentru mine, clar.)
    24 3
  • ACE - Craiova
    @Kirotractor

    Despre TOYOTA RAV4 PHEV 2020:

    "Toyota nu menționează capacitatea acumulatorului Li-Ion, însă precizează că acesta va oferi o autonomie electrică de 60 de kilometri, mai mare decât a oricărui alt SUV plug-in hybrid concurent disponibil în prezent pe piață".

    https://www.automarket.ro/stiri/toyota-rav4-primeste-in-premiera-versiune-plug-in-hybrid-suv-ul-are-306-94839.html
    15 14
  • @Kirotractor
    În momentul prezentării (noiembrie 2019), Toyota a comunicat o valoare de 60 de kilometri pentru autonomia electrică a lui RAV4 Plug-in Hybrid. Chiar și pe pagina de pre-comandă din Franța este comunicată, momentan, o autonomie de "peste 65 de kilometri". Dar, da, în Japonia au anunțat autonomie electrică de 95 de kilometri. Corectăm și în text. Mulțumim.
    22 2
  • cu capul pe umeri
    in realitate, Toyota are o problema. Proace=Peugeot, Citroen, Opel, doar pret mai mare si sigla schimbata. Supra=BMW Z4, cu multe elemente din generatia veche de BMW, deci tot pret si profit mai mare. Noul Yaris=Mazda 2, doar sigla volan si barele schimbate, pret mai mare. Va veni un nou model echivalent Mazda CX 30. sa vedem pretul, Aygo=Peugeot, Citroen, pret mai mare. Toyota a devenit Amazon, Booking in auto. Vinde si cumpara, profitul conteaza. De ce sa mai cumperi Toyota? tehnologii depasite, pret mare, campion absolut in recall-uri. Si in celebrele studii de calitate au ajuns in partea a doua a clasamentului. Serios, motor hibrid 1.8l, 122 CP? 2.5l care abia trece de 200 de CP, consuma mai mult decat un clasic de 2.0l cu 250 de CP si platesti asigurari si impozite imense. Concurenta are 1.0, 1.3, 1.4, si unii au trecut de 200 CP sa nu mai vorbim de plug-in. Fiti pe faza in anii urmatori, producatorii auto vor suferi imens. Da, in Africa, Rusia, unde populatia nu are asteptari, pe drumurile sparte si prin noroaie, merge Land Cruiser si modelele cu punte rigida. in Europa am pretentii, astazi motor diesel de 2.8 cu 177 sau 190 CP putere? Serios?
    11 22
  • Apropos de autonomii pentru masini PHEV:

    Autonomia pur electrică EPA, estimată de producător este:

    • Toyota RAV4 Prime (in SUA) / RAV4 (in Europa si Japonia): până la 42 mile (67,6 km); site-ul web afiseaza 62 mile (62,8 km), cu baterie de 18,1 kWh (conform specificațiilor japoneze)
    • Ford Escape PHEV (in SUA) / Kuga (in Europa): 59,5 km, cu baterie de 14,4 kWh

    https://insideevs.com/reviews/427615/ford-escape-phev-vs-toyota-rav4-prime/
    14 8
  • Fara suparare pentru fanii Suzuki, dar care era identitatea marcii, de acum este alterata ? Sa spunem ca Swift are ceva aparte, in rest...
    18 7
  • @Cornel-AM: OK, înțeleg că e greu să fii la zi de zi curent... cu excepția electro-failor omni-curentați :-) (e distractiv când citesc argumente aduse taman din sursele vechi infirmate prin dovezi oficiale, vorba Coanei Leana în 1989).

    Voturile negative primite mai ales când cineva vine cu informații utile și/sau logice (fiindcă mai ales corect argumentate) nu ar trebui să deranjeze însă pe nimeni.
    Ba mie chiar îmi luminează ziua pălmuirile... adevăraților *ciumați roșii* (la neuron :-)), confirmându-mi diverse convingeri -- în afară de bășcălioasa, dar adevărata zicală *Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită.* :-)

    Cât despre lipsa de imagine a mărcii (pardon, a brandului :-P) Suzuki presupusă de stimabilul dan_grc, cred că-i f. discutabilă nefiind o noțiune cuantificabilă.
    Chiar dacă traducerea cuvințelului suzuki e *biban* (puțini știu asta) și ar putea atunci să aibă vreo conotație.
    M-aș risca să presupun la rându-mi că BMW și posesorii lor au o imagine (mult) mai nașparlie decât Suzuki & apropitarii, dar n-o fac.

    Vorba regretatului C-tin Tănase: Ei tic, eu tac și bine fac. :-)))
    23 6
  • ERATĂ: Să fi zi de zi la curent e greu, evident.
    ...Dar nu și atunci când trebuie să bei 20 de cafele că ți s-a descărcat bacteria BEV-ului (ăsta fuse un rant, recunosc. :-))
    22 6
  • Nu contest calitatea masinilor japoneze,fiabilitatea lor,dar japii stau execrabil si asta dintotdeauna la capitolul design. Toate masinile lot arata de parca sunt facute de un desenator manga beat manga,arata ca niste aspiratoare,ca niste electrocasnice cu un design facut voit cica futuris,sunt mereu disproportionate,cu boturi care te juri ca se stramba la tine cand le privesti. Toate masinile lor care aratau cat de cat ok erau desenate de altii sau inspirate de la marci europene.Bine,dupa ce am vazut ssang yongurile si mai nou noul rat de la bmw,parca nici nu ma mai socheaza atat.
    18 7
  • Sigla Suzuki poate fi pusa si pe un SsangYong, fara sa observe multa lume, asta inseamna identitatea, sau lipsa ei. Imaginea posesorilor unei marci este altceva .
    16 6
  • @Tatraurs: Subscriu la faza cu regresul designului japo-, dar fără să generalizez... și oricum ești văd de acord că la scară auto-planetară regresul pare omniprezent.

    Exemple (că azi am timp să vă agasez en-gros):
    Swift-ul nou e mai nasol decât fostul, ca să nu mai zic de Vitara actual -- un rateu major după mine comparativ cu prima generație, dar și cu penultima (zisă Grand Vitara.)
    ...De diversele Mitsu (Eclipse? - bleaah) nu mai zic nik, la fel despre noua Hondă Jazz -- perfectă tehnic-ergonomic, dar execrabilă stilistic (altfel eram client -- hibridă cu 2,2 - 3,8 l consum mediu real testat + Magic Seats...)

    În schimb actuala Taiotă RAV4, deși are unele exagerări manga-loide, e clar mai reușită decât fosta generație. Iar C-HR se vinde taman datorită designului sofisticat, oricât l-ar critica unii că-i uber-șocant.

    Una peste alta, e bine cred că mai avem (încă) de ales / cules măcar 2-3 modele tentante din *grădina* fiecărui mare producător.
    Nu peste mult timp însă (la scară istorică zic) se prăvălește autonomia grămadă peste... voi (că eu n-o mai apuc, ce ușurare...) și uniformizarea acum în germene va fi nu doar acceptată, ci chiar dorită.
    25 5
  • @dan_grc: Așa-i cum zici ref. la latura de *notorietate prin diferențiere* a unei mărci, dar nu mai intru-n teorii că devin marketing-bou -- pardon, boy -- și risc să mă umplu de bani.
    Altfel, recunosc că Ssang-Yong-urile actuale sunt chiar mai miștoace ca Suzuchurile. :-)
    23 4
  • Le dau si o bila alba japilor,macar se diferentiaza intre clase,nu e ca la merc unde daca ma ntorc lovit putin in aripa de la crasna nu mai stiu care e c ul,e ul sau s ul ca arata la fel.
    16 2
  • Pe asta chiar n-am inteles-o...Toyota RAV4 cu sigla de Suzuki??? diferentele sunt insesizabile
    13 4
  • De ce n-o fi facut si Ford cu noul Kuga,,sa -i schimbe doar volanul si botul..si au reusit o fatza de Cayene,,si i-au pus motorul si cutia de Rav 4?Daca mai lucrau putin si la stopuri,,sa nu para a Karok,,,arata chiar bine,,noul Kuga.Din ce am rasfoit,,la noul Rav 4 plug in,,au fost probleme cu plutitorul la rezervor,,si uneori la incarcarea in mers.Ultimele modele au puc Apel car play si android pe tableta.Toate Rav 4 plug in ,,au puteri de la 2018,,tractiune fata,222 si spate,,iar ultima de 306 cp,,abia a aparut...Dar prea scumpa..pt un boost de putere..De ce nu as lua o chinezoiaca Vovo XC 60..aproape de banii astia,,dela nemti,,,sau la jumatate de pret Kuga,,acelasi motor,,dar ,doar aprox 220 cp.?Sau si mai ieftin,,Mitshibishi Outlander..PS.Cutia CVT,,,in care la o pedala la podea,,sta ambalat motorul la maxim,,tot timpul,,cat accelerezi..
    7 5
  • Suzuki Across se va produce in Japonia, in fabrica Toyota unde se monteaza si RAV4!!!

    Deci obiectivul este clar: Suzuki sa respecte normele de emisii.
    18 2
  • Catalin
    @Kirotractor, spuneti ca hibridizarea de la Suzuki va departeaza de ei. Incerc sa ma lamuresc de ceva vreme, sa fie de luat in seama sau nu variantele hibride de la Suzuki ?
    Am Swift 1.2 momentan si sunt multumit de masina. Asa si este cazul sa fie, intrucat masina are putin peste 18.000 km. Am cumparat masina pentru ca imi place cum se conduce si sper sa fie si fiabila. Ma tenteaza sa cumpar si Vitara, va rog frumos sa ma lamuriti daca este cazul sa evit varianta hibrida si sa aleg varianta fara hibridizare. Nu am date suficiente pentru a lua o decizie. Sau sa aleg alt crossover (mai bun in sensul de mai placut de condus), poate noul Captur sau altceva ?
    Multumesc anticipat pentru timpul acordat :)
    10 1
  • @Catalin: Ca să fiu mai exact (și ție de folos) mă refeream strict la Swift Sport-ul (mild)hybrid.
    Sau mai ales la el, din simplul motiv că așa-s eu mai retrograd :-) și rămân partizanul simplității maxime fără turbine ori baterii+motorașe, care nu pot să crescă în niciun caz fiabilitatea.
    Însă prețul mașinii, da...

    Altfel, ceva zvâc în plus la accelerații e sesizabil și la falsele (după mine) hibride *mild*, iar consumul urban e realmente mai mic, deși nu cu mult.
    Go for it așadar dacă îți face cu ochiul vreun mild-hybrid Suzuki, dar fără să-ți faci calcule de amortizare a prețului suplimentar prin mari economii la pompă.

    P.S. Posibilă variantă -- să merite așteptarea unei Toyote Yaris (Cross sau nu) hibride... pe bune, dar cu siglă Suzuki și preț la fel.
    Prevăd că la anu vine și asta, botezată să zicem Suzuki MiCost. :-)
    17 1
  • george
    @Catalin: Renault Captur mi se pare si mie una dintre cele mai bune oferte din segment, per total....ca sa nu zic cea mai buna. Nu degeaba e in topul vanzarilor Europene.

    Urmatoarele in preferintele mele, evaluate ca oferte generale, ar fi in ordine: Peugeot 2008, Skoda Karoq si Opel Crossland. Eu personal din aceasta lista scurta de 4 masini urmeaza sa imi aleg urmatoarea masina.

    Restul nu mi se par oferte asa bune, de aproape un an tot tratez subiectul si am facut teste cu tot ce exista pe piata la vanzare. In afara acestor 4 modele, restul au fiecare cate o hiba sau cate o cheste aiurea care ma face sa le exclud. Bine, poate altii au alte preferinte sau criterii...spor la ales.
    11 1
  • george
    Acum am vazut ca a postat si Kiro. Da, la Vitara si eu ma uitasem cu mult interes....masina foarte buna, daca nu avea portbagaj asa micut, o puneam in lista mea de 4 si aveam 5 din care sa aleg, asa ramane sa ma decid intre cele 4.
    10 2
  • Catalin
    @Kirotractor, din acelasi motiv am ales varianta 1.2 de motorizare pentru Swift, chiar daca aveam posibilitate sa cumpar masina cu motorizare 1.0. Raman deocamdata la motoare in 4 cilindri si sper sa nu trec prea curand la cele in 3 cilindri. Daca o sa cumpar masina cu motor turbo (ca nu sunt alte motorizari pe masinile care ma intereseaza), macar sa fie in 4 cilindri. Cu toate ca recunosc la randul meu, nu sunt fan in adaosuri comerciale ce se regasesc in tubine si componente electronice :)

    Pare interesant viitorul Yaris Cross, insa motorizarea de 1.5 in 3 cilindri ramane de studiat in viitorul apropiat. O sa studiez temperat, din cauza motorului cu un cilindru in minus :)
    Un Suzuki care o sa foloseasca aceeasi platforma, s-ar putea sa aiba aceeasi posibila ''suferinta''.

    Mi-a mai spus cineva de la reprezentanta Suzuki ca aceste variante mild-hibride reprezinta ceva intermediar si mai bine astept sa apara variante hibride reale. Poate voi alege Vitara fara mild-hybrid, daca voi mai gasi model pe stoc. Cam asta imi spunea si mie intuitia, de aici si incercarea de a ma lamuri de la oameni cu mai multa experienta.

    Recent am discutat cu proprietar de Suzuki Swift Sport 1.4 turbo, varianta ne-mild-hibridizata. Omul era incantat de masina, anterior a avut Swift Sport 1.6, iar inainte de acesta un Swift 1.3. Deci fan in toata regula :)

    Multumesc frumos pentru raspuns, toate cele bune !

    @george, am precizat Captur pentru ca impresiile generale ale celor care au testat masina sunt pozitive, pare un model reusit in ceea ce priveste tinuta de drum, precizia directiei, antifonare, calitatea materialelor folosite, etc. La mine lista este si mai scurta, am renuntat la Kia Sportage, XCeed si Hyundai Tucson, asa ca ramane intre Captur si Vitara, care imi va place mai mult cum se conduce.
    Mi-ar fi placut sa se importe Hyundai Venue sau Kia Sonet, insa nu o sa vedem la noi aceste modele.

    Multumesc si bafta la ales cea mai potrivita masina din lista ta, numai bine !
    11 1
  • ACE - Craiova
    Stire din Franta, de ieri dupa-amiaza, din Franta:
    1) Toyota RAV4 plug-in hybrid: preț de la 52.650 €. Varianta hibridă plug-in a RAV4 tocmai a fost adăugată în catalogul Toyota. Dar livrările nu vor începe până la începutul anului 2021.
    2) Producătorul anunță o autonomie frumoasă în regimul electric: 65 km.

    Vezi:
    https://www.caradisiac.com/toyota-rav4-hybride-rechargeable-prix-de-61-500-eur-183227.htm
    9 3
  • @ACE: Da, au introdus și versiunea bazic echipată *Design* ca să poată beneficia de unele avantaje fiscale (noul bonus hexagonal pt hibride PHEV dacă nu-s mai scumpe de 50K € -- care va fi cert prețul real de vânzare c-un mic discount.)
    Bănet comparabil cu cel cerut p-un Peugeot 3008 Hybrid4 (300 CP, 51.450 €, ceva mai compact.)

    Pănă ieri însă, prețul de listă al RAV4 PHEV era (și mai este pentru varianta complet echipată) de 61.500 €.
    ...Ce mai așteptați deci? Săriți pe ele ! :-)
    15 3
  • Nu stiu cum este la unii, dar pentru RAV-ul meu hybrid am platit "0 - zero" lei impozit. Si am motor de 2.5.
    0 0
  • @kirotractor Cât stau unii la cafele, alții stau in service la schimburi de ulei, distribuție, curele, filtre, injectoare, transmisie, frâne (care se uzează multi mai repede fără frânare regenerativă).
    Asta in timp ce inspiră briza urbană cancerigenă de noxe proaspete, doar de dragul de a auzi "bâr bâr" de sub capotă. Evoluția necesita și mici sacrificii (dacă băutul cafelei se poate numi sacrificiu). Sau ce rămâne în urma noastră nu mai contează?
    1 0
  • Este o super colaborare a doua marci de masini care nu au dezamagit niciodata. Toyota un brand consacrat al fiabilitatii si Suzuki un brand care a inventat mini SUV-ul care este mult iubit acum de toata lumea. Cei care sunteti hateri Suzuki sigur aveti VW passat sau nush ce audi a4 si stati numai prin serviceuri cu ele si umpleti atmosfera de fum negru...Eu am Suzuki Grand Vitara si poti sa lingi esapamentu ca e super curat. Sa numai zic de noile mercedes care pica dupa 2 ani cam tot ce e important. In concluzie e bine ca exista oameni bogati super ignoranti care isi cumpara masini dupa culoare sau ca stralucesc foarte tare, ca sa ramana masini adevarate pentru oamenii rationali.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru