Au mai rămas doar câteva zile până când vom face cunoștință cu primul BMW din noua generație de modele electrice Neue Klasse. Primul astfel de model din partea bavarezilor va fi noul iX3. Înainte de lansarea oficială, care va avea loc la Salonul Auto de la Munchen, BMW a publicat o imagine teaser oficială cu grila iluminată a noului model.
Noul design al grilei iluminate a fost anterior văzut la mai multe concepte electrice BMW prezentate în ultimii doi ani, însă acum este pentru prima dată când vedem noua grilă dublă în forma sa finală pentru producția de serie. Față de modelele din prezent, viitoarele modele BMW Neue Klasse vor avea o grilă dublă acoperită mai mică și care va fi, evident, iluminată.
Totodată, noua generație BMW iX3 va introduce și un nou limbaj de design care va fi prezent la viitoarele modele ale mărcii din familia Neue Klasse. Despre viitorul iX3 cunoaștem deja că va avea o autonomie de 800 de kilometri în regim WLTP, precum și o arhitectură de 800 de volți pentru o încărcare rapidă a bateriei.
Mai devreme în această vară, BMW spunea despre noul iX3 că va putea fi încărcat până la o putere de 400 kW și că o încărcare de 10 minute va fi suficientă pentru o autonomie de aproximativ 350 de kilometri.De asemenea, viitorul BMW iX3 va fi primul model care va introduce noul sistem de operare BMW OS X. SUV-ul electric va integra și un computer central inteligent, numit Heart of Joy, prin care vor fi controlate toate sistemele mașinii. La final, noul BMW iX3 va fi produs în Ungaria, la uzina BMW de la Debrecen.
Vezi această postare pe Instagram
via BMW
........
@nsrei
Inexo, tu ești, ai greșit pseudonimul?
Tot de la aceleasi probleme cu capul mi se naste si intrebarea: daca electricele sunt atat de proaste si nepopulare, de ce inca se mai lanseaza model dupa model? OK, au fost bagate pe teava acum 4-5 ani, dar intre timp, careva la varf putea sa-si dea seama si sa traga de dopul din cada, ori mai pe sleau, sa scoata stecherul din priza. Ce atata vanzoleala? Cut the loses si viteza maxima pe ICE. Dar uite ca unii sunt masochisti si persista in greseala. Probabil ca le-a ajuns la urechi vreo legenda urbana de la alde neica nimeni ca mine si alti ciurli burli cu chargere pe zidul casei. Ca de fapt electricele sunt fabuloase si toti care s-au spurcat la electroni, nu mai vor sa puna mana pe manerul jegos de la pompa. Nasol bah cu fatalaii, sosetutele sub glezne si gunoierii emisiilor. Atatia orbi care doar isi vad de lungul nasului, de meserie si trag tare la lucru ca prostii. Astia n-au creier sa bungheasca noua ordine mondiala a lu' gigi mondialu, fane spoitoru si alti uzurpatori da soi, pa lumea asta. Las ca se termina cu pomana in state de la 30 Septembrie si-o sa vezi ce liniste se lasa la statiile de incarcare. Da stai asa, ca nici acum nu e mare zgomot pe-acolo. O fi inceput de pe-acuma sa se lase toti de electrice?
Ca sa zic ceva si pa subect, brava mai BMW !!! 800km range si 350km incarcati in 10 minute? Fantastic. La noi la lucru deja au inceput sa lucreze la 2 DC fast chargers si pana la sfarsitul lunii urmeaza inca 5 de level 2. Partea proasta e ca au inceput colegii (pacalici si ei) sa-si ia electrice. O sa ajungem sa ne batem pe locurile de incarcat iar astia cu ICE o sa se stranga buluc sa faca misto de noi. Nasol momentul.
Esti in State. Stii foarte bine cum se vand electricele acolo. Discounturi de 15-20-25% si alte discounturi aplicate la leasinguri ceea ce in tara traitului pe credit e o oferta de nerefuzat.
Mute BEV-uri care se lanseaza acum sunt proiecte incepute acum 2-3 ani cand se dansa pe mesele de la praznicul pregatit pentru ICE. Praznicul intarzie.
70% din BEV-urile vandute la nivel mondial sunt vandute in China unde strategia a fost clara si sprijinul statului masiv in directia electrificarii. Majoritatea vanzarilor in China sunt masini in jur de 10k$ prea ieftine pentur a le putea refuza. Nu mai pomenim de vanzarile false facute doar pentru a incasa subventia de la stat.
In US electricele au o cota de piata de ~10% cu toate megadiscounturile.
In Europa, cu tot cu raportarile false, cota de piata e de 15-18%.
Sunt o avalansa de modele BEV care se bat in realitate pe 20% din clienti. Multi oameni nu pot incarca acasa. Ori fara incarcare acasa (sau la serviciu) electricele aufoarte putin sens.
In viitoru lapropiat e greu de crezut ca mai mult de 30-40% din potentialii clienti vor putea/vrea sa isi schimbe viata cu o masina electrica. Deci sunt 30% potentiali clienti pentru BEV vs.100% potentiali clienti pentru ICE, HEV, PHEV.
A fost o declaratie recenta a sefului BMW (traditional AM nu da doi bani pe stirile cu adevarat importante) in care zicea ca pentru multi producatori incercarile de BEV-izare s-ar putea transforma in ultimile cuie pentru cosciugul propriu. S-au bagat sume incomensurabile de catre producatori care si asa nu o duceau bine in produse care la randul lor nu o duc bine. Si tot din declaratia susnumitului se citea nemultumirea fata de performantele BEV-urilor in materie de profitabilitate sau lipsa ei. Chiar BMW e un producator care pe piata din US da cu lejeritate 20-25% reducere la orice BEV la adulmecarea unui potential client.
Cand traiesti intr-o bula, crezi ca SUA reprezinta doar niste corporatisti care se duc la birou cu electrice, asta e dovada clara ca lumea nu mai vrea termice, o super minoritate crede ca incepe sa domine, asta inseamna ruperea de realitate si senzatia de superioritate data de alegerea unui produs, ceva foarte superficial de altfel .
Mateut, dragule, altceva mai stii in afara de trompete in sus si jos ? Cati constructori europeni si nu numai, au anuntat anul asta ca renunta la 100% electric, cum aveau de gand peste doar 2-3 ani ? Au renuntat de dragul conservatorilor petrolisti ? Viitorul poate fi doar electric cu forta, dar voi induceti ideea ca asta alege lumea, nu ca asta va ramane singura oferta pentru ca de aia, nu de concurenta .
Mai bine spune tu ce producător a mai dezvoltat platforme și motoare termice noi. Mai vând cât mai pot dar îți vând aceeași tehnologie de acum 10-20 de ani. În timpul asta pe partea electrica apar tot timpul platforme, motoare și baterii noi. Orb să fii și tot te prinzi în ce direcție bate vântul.
Cât despre forțat... Deja e plictisitor subiectul. Otrava trebuie înlăturată, dacă nu de bună voie atunci cu forța. A avea mașină nu e un drept, nu scrie în nicio constituiție că ai tu dreptul să otrăvești aerul. Din contra, în multe constituții scrie că rolul statului e să asigure sănătatea cetățenilor. În unele țări deja cetățenii au dat statul în judecată pe motivul ăsta.
Preferința ta pentru termice nu va avea niciodată prioritate asupra nevoii de a reduce poluarea. Decât dacă evacuarea e conectată etanș direct la gura și nasul șoferului. Dar în cazul ăla o să vrei electrică, ca deh, sănătatea ta are prioritate.
Și ăsta e de fapt motivul pentru care termicele sunt la final de drum: nesimțirea, egoismul și individualismul nu poate triumfa oricât s-ar zbate trompetele.
Te lupți cu morile de vânt. Sfârșitul termicelelor e aproape.
E ca și cum ai spune că persoanele de până în 5 ani sunt irelevante pentru că sunt mult mai multe persoane în viață de peste 5 ani. Oamenii cu ceva materie cenușie în cap folosesc rata natalității și rata mortalității ca statistici.
In SUA în 2024 ponderea EV a fost 10%.