Titi Aur va construi propriul său circuit pentru şcoala sa de pilotaj

de Sebastian Toma
Vineri, 15.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Titi Aur va investi cinci milioane de euro într-un centru de condus defensiv localizat în Crevedia. Acesta este cel mai mare din Europa, spun cei de la Adevărul.

Esential 10 titluri de Campion Naţional Absolut deţine Titi Aur, dintre care 8 la Campionatul Naţional de Raliuri şi 2 la C.N. de Viteză în Coastǎ.
6000 de persoane au absolvit Cursurile Şcolii de Conducere a Devensivă a lui Titi Aur în perioada 2009-2011.
Titi Aur, multiplu campion naţional de raliuri, va construi un autodrom de 12.5 hectare în Crevedia, informează Adevărul. Complexul, pentru care Titi Aur tocmai a primit autorizaţie de construcţie, a necesitat o investiţie de peste cinci milioane de euro şi va fi utilizat pentru cursurile şcolii de pilotaj şi conducere defensivă a celebrului pilot român. Complexul include şi o pistă care respectă normele FIA, care va avea o lăţime de 12 metri şi o lungime de 1.200 metri, pe care pilotul o va folosi tot în scopuri didactice.

 "Acel poligon şi autodrom sau mai exact centru de pregătire, va avea o clădire în care vor fi săli de clase, săli cu simulatoare, locuri în care se pot face cursuri dar şi un loc în care se poate mânca.

Va mai avea nişte platouri pe care vom face diferite exerciţii, diferite teste specifice consucerii defensive: controlul maşinii în derapaj, frânarea în condiţii aderenţe diferite, evitări de obstacole care vor ieşi din lateral, vor sări din pământ. Vor mai fi zone umede, zone în care să facem acvaplanare, o rampă care te aruncă în stânga, în dreapta, deci zone în care facem teste ce ţin de control maşinii la limită. Va fi şi o pistă de asfalt dar nu de formula 1 sau 3, ci cu toate condiţiile FIA, dar mult mai scurtă. Pentru că avem cereri de la firme, va fi zonă de macadam dar şi de off-road", a explicat Titi Aur într-un interviu acordat celor de la Adevărul.

Urmareste Automarket
Titi Aur lucrează la acest proiect de mai mulţi ani, iar pilotul speră ca rezultatul final să-i asigure o platforma didactică de excepţie pentru clienţii săi.
Autodromul lui Titi Aur va fi construit la Crevedia, pe DN1A, la 7 km de Studiourile Buftea, respectiv la 14 km de Centura Bucureştiului. Complexul va avea 40 de angajaţi. Data inaugurării noului complex al lui Titi Aur nu a fost încă anunţată.

Via Adevărul

Comentarii (12)

  • someone
    felicitari titi, niste bani investiti cu cap
    48 0
  • Felicitari, domnule Titi! Un om demn de respect pentru ceea ce a fost si este!
    29 0
  • inexorabil
    Ei da, unui asemenea om, care si-a lasat o amprenta adanca asupra automobilismului romanesc, fiind de departe decanul rally-istilor romani, chiar i se cuvin milioane de euro, fiindca i-a muncit cu onestitate, cu talent, cu abnegatie, cu devotiune, cu patriotism (da, domnilor, nu s-a "demonetizat" acest termen sacrosanct decat pentru xenofilii fara constiinta nationala!). Hai, nu sare si "statul" roman cu co-finantare, astfel incat omul sa faca o economie substantiala de capital, necesar pentru proiecte colaterale sau de alta natura? Nu, a? Ce pacat, mai Titi, ca nu vrei sa torni un circuit nevazut si catre politichie :D
    Pe de alta parte, daca s-ar orienta toti cursantii autohtoni, care vor permisul, catre maiestria lui Aur sau a altor putini colegi de breasla ca el, de aceeasi factura morala, ce le-ar mai ramane instructorilor si examinatorilor obisnuiti, ei din ce "juliri" sa traiasca?......Mmm, si ce bani "frumosi" se strang cand nenea "expertu" din dreapta iti cere senin lovele pentru carburantul rezervat sedintelor de pilotaj initiator: de regula, dai aproape dublu fata de consumul real, fiindca totul este calculat "destept" dinainte. Ai, n-ai, dai, vorba lu' Tanase, ca doar nu crapi pentru doua luni amarate. Si cum ursul se invata cu narav la miere nemuncita, va dati seama ca au aparut scolile auto ca ciupercile pe balegar, dupa ploaie, pardon de expresie. Eh, absurd mai sunt, Doamne, cum de ma suporti asa?
    14 18
  • Alex Radoi
    Inexorabile, tu spui lucruri corecte, in mare, dar sesizez in comentariile tale multa frustrare de scriitor wannabe. Eu zic sa fii mai succcint pe viitor, daca vrei sa-ti citeasca cineva parerile. Daca vrei doar sa-ti versi naduful, ok, fa compuneri in continuare, e destul spatiu pe server. Oare de ce crezi ca Andi a primit 10 voturi, iar tu doar 6, in conditiile in care spuneti acelasi lucru, el intr-un rand, iar tu pe o pagina? Are si scrisul asta farmecul lui, dar fara capacitate de sintetizare devine desuet.
    25 2
  • inexorabil
    Dar nu voturile ma intereseaza. Nici volumul compozitional, al meu sau al altuia. La un moment dat, voi incepe sa inser doar cateva randuri, cand si cand, in primul rand fiindca senzatia mea fata de viata asta este sila, nu frustrarea. Pe de alta parte, daca trebuie musai sa te fac fericit, pe tine si pe multi altii, prin reducerea mea la tacere dintr-o "logoree fara rost", foarte bine! Vrei sa ma conformez chiar din acest moment? No problem! Reprosul tau il consider intemeiat si placut. Jos obscurantismul, jos inexorabil!
    2 16
  • :))
    Eu unul as citi cu mai multa atentie ce scrie Inexorabil si ce scria Saab (aici am putea face o disertatatie asupra motivelor care ne fac sa credem ca sunt unul si acelasi; ele in speta fiind dragostea pentru marci exotice) daca ar folosi spatii intre idei.

    Scoli de pilotaj defensiv sa tot existe dar sa si merite banii. Se poate desigur sa ma insel dar un curs costa azi cam 1000 de lei si tine maxim 2 zile. In 2 zile, din care una e de teorie, nu apuc sa exersez si sa retin prea multe.

    Problema la condusul defensiv este mai complexa decat ti se prezinta in manual: e vorba de experienta, de antrenament si mai ales de efortul constant de vointa pe care il reclama anticiparea tuturor pericolelor si mentinerea in frau a dorintei de a simti adrenalina sau pur si simplu pastrarea calmului in fata multelor situatii care ne incearca nervii.

    Iar asta se invata de mic pana la batranete.
    3 5
  • Traduceti-mi si mie: Conducere defensiva
    2 2
  • XXX:
    Conducere defensiva este poate mai putin corect decat conducere preventiva dar este acelasi lucru.

    Pe romaneste a conduce defensiv inseamna a-ti apara fundul. Iar asta o faci invatand sa cunosti limitele masinii, ce se intampla cu tractiunea cand accelerezi prea tare, ce se intampla cand franezi prea tare, cum si cat sa tragi de volan si asa mai departe.
    Toate acestea ca sa nu omori pe cineva si sa ii ai pe constiinta. Iti aperi practic interesul de unde si termenul defensiv.
    6 0
  • Sincer sa fiu nu credeam ca Titi Aur ar avea atatia bani. Evident, nu pot decat sa ma bucur pentru ca, cel putin in opinia mea, a fost si este cel mai bun pilot de lariuri roman. Imi amintesc ca atunci cand prinsesem placerea fata de masini mai urmaream campionatul nostru Atunci facea legea cu Toyota Celica. Pacat ca nu a avut prea mare succes in WRC cu Cordoba. Dar sa nu fim rai, sa-i multumim pentru ce a facut pentru raliurile de la noi si pentru curajul de a-si duce visul pana la capat, inclusiv cu acest circuit, intr-o tara in care daca faci sport si acela nu e fotbal esti "fraier".
    4 0
  • Adrian
    @LauCalin Sper ca iti imaginezi ca Titi Aur nu are cinci milioane de euro si s-a imprumutat de la ceva banca/banci pentru acest proiect. Chiar sper sa ii iasa. L-am cunoscut si este un om foarte implicat in acest subiect.
    4 0
  • @caligula
    Conducere defensiva: este o exprimare putin aiurea, suna ciudat, intrebarea era pentru autor, din asta traiesc, avem o limba dificila si trebuiesa sa-si asume cea ce scriu (nu ca eu o vorbesc corect)
    0 0
  • avram.gheorghe@hotmail.com
    Felicitari Domnului Titi Aur pentru un asemenea proiect,care alti nu au avut curajul sa il faca.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru