Toyota prezintă LQ: un nou concept autonom cu inteligență artificială și autonomie electrică de 300 de kilometri

de Daniel Popescu
Duminica, 13.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota LQ este un concept electric cu sisteme autonome care mizează pe inteligență artificială și oferă o autonomie de 300 de kilometri.

În așteptarea primelor modele electrice de serie, Toyota a decis în această săptămână să prezinte un nou concept electric pe nume LQ.

Totuși, designul acestuia este unul apropiat de cel al conceptului Concept-i prezentat în ianuarie 2017, astfel că putem vorbi în principiu despre o versiune îmbunătățită a acestuia.

Toyota nu pune accent pe designul exterior și interior, ci pe funcțiile de care beneficiază noul concept, în perspectiva de a le introduce în viitor și pe unele modele de serie.

Astfel, modelul beneficiază de sisteme autonome de nivelul 4 din 5, iar printre cele menționate de japonezi se numără și Automated Valet Parking System, sistemul de parcare automată dezvoltat în colaborare cu Panasonic.

De asemenea, la interior, conceptul este echipat cu un head-up display cu realitate augmentată, care a primit numele sugestiv Augmented Reality Head’s Up Display (AR-HUD). Japonezii afirmă că realitatea augmentată are rolul de a crește siguranța, întrucât oferă o perspectivă mai realistă asupra elementelor afișate pe ecranul virtual.

Nu în ultimul rând, Toyota promovează și un sistem de inteligență artificială numit Yui care poate fi comparat până la un punct cu Google Assistent, Apple Siri sau Amazon Alexa.

Deosebirea este însă că Yui nu are neapărat nevoie de comenzi vocale, întrucât este capabil să intuiască singur ce informații să ofere șoferului sau ce setări de confort să activeze în interior pe baza stării emoționale a șoferului.

Toyota nu oferă informații detaliate despre sistemul de propulsie și se limitează să afirme că bateria asigura o autonomie de circa 300 de kilometri.

Via Toyota

Comentarii (15)

  • inexorabil
    "Viitorul mobilității urbane"...Vax albina, crema puca --- vorba nemuritorului Dem Rădulescu. Sunt ferm convins că mai degrabă ar fi momentul oportun pentru următorul gest: vreau să vă mărturisesc impresiile mele față de ediția din acest an a SAB & Accesorii.

    La intrarea principală în Romexpo (dinspre City Gate Towers), te îi întâmpină, pe două rânduri paralele, o salbă de nestemate...sport, din vremuri...imemoriale. Mai că-ți vine să te oprești acolo, fără să mai iei în considerare pavilionul expoziției propriu-zise.
    Ce m-a pironit pe loc (riscând ca "amenințarea" de mai sus să fie realmente aplicată) a fost un...Chevrolet Corvette Stingray de la începutul anilor '70. De un galben frapant. Lângă el, trona un Jeep Wrangler tot așa, parcă din alte timpuri.

    În fața pavilionului B, "Merțanele" ("puțin rulate") își revendică dreptul la prestigiu. Numai că...nici măcar E-Klasse nu mai exercită efectul pozitiv de anul trecut. La o scrutare cât mai profundă, îți dai seama că s-a insinuat o prăpastie între aristocratica S-Klasse și restul segmentelor lui MB. Iar C-ul...de ce-or fi mințit unii cum că s-a remediat problema spațiului insuficient la picioare pe bancheta din spate? Și ce-or vedea unii ca fiind "premium" la C...mare enigmă.

    Apoi, am țintit Ford Ranger și versiunea sa de vârf, Raptor. Ultimul pomenit nu te "dă pe spate" la interior, dar, la exterior, afișează, într-adevăr, o arhitectură aparte, imposibil de neglijat. Iar bancheta din spate a cabinei duble este surprinzător de confortabilă și găsești spațiu mai mult decât suficient. Regret, MB X-Klasse (situat la câțiva metri mai încolo), dar Ford Ranger și-a tras partea leului în privința vizitatorilor.

    Bun. Mi-am cumpărat tichet de acces --- 40 de lei, dar, după terminarea turului de rigoare, am conchis că merită...

    La intrarea în hală, imediat pe dreapta, se întinde standul lui FCA (devine o tradiție, la SAB, această trăsătură...dar nu numai pentru FCA). Mai bine s-ar numi JA (Jeep Automobiles). Un pic de stil la Alfa Romeo și o tentativă de lux și eleganță la Maserati și cam asta ar fi tot cu/despre FCA. Ar fi indicat să treci mai departe, nu să zăbovești analitic pe tema coabitării italo-americane.

    Ford...Împăratul își arată cu mândrie coroana: Mustang 5.0 V8. Ar trebui să-ți rezervi mult spațiu în memoria telefonului, la câte poze se cer realizate în dreptul lui Ford. Alături de americani, mai vechii prieteni englezi țin să-și afirme/confirme locul cuvenit în istorie. Din păcate pentru intențiile nobile ale lui JLR, cu excepția unui superb Jaguar Mark V din 1950 (Jaguar de astăzi "concurează" cu Maserati la ținută anostă), pendularea de la un model la altul, printre "englezoaice", ar echivala cu o pierdere de vreme...Răspuns tranșant: nu! De ce? Deoarece Land Rover n-ar fi trebuit să se dezică de menirea sa de as în off-road. Nu-i face cinste prostituarea citadină...Pe care o înțelegi/accepți la alte mărci; la LR și la Jeep categoric nu...

    Eh, Mercedes-Benz...Singurul model actual care mi s-a părut că merită nu se poate regăsi decât sub identitatea lui S-Klasse. În rest, până și E-Klasse tinde să se banalizeze! Dar Mercedes-Maybach S 560 îți răpește literalmente aerul din plămâni --- te "spurci ", vorba lui Zărne. Iar de data asta lipsește senzația de la ediția precedentă: Mercedes-AMG GLE 63 S tuning by Hamann Motorsport.
    Revenind la "Maybach", evoluația afișată a prețului (de la 164.000 € la 125.000 €) sugerează, într-adevăr, o reducere consistentă, dar, raportată la neputința noastră fixată cu piroane oculte, uriașe și grele, recte a prostimii planetare, tot o sumă astronomică rămâne, de strâns eventual într-o viață trăită în Omegavers.

    Câștigătorul moral din 2018 --- Shelby F-150 755 HP Supercharged --- și-a "adjudecat" trofeul și acum, doar că a schimbat vopseaua: de la albastră la neagră (probabil pe motiv că se întrevăd vremuri de asemenea culoare pentru regii și reginele ICE).

    Mmmmm, parcă ar fi prevăzut organizatorii că voi apărea și eu în peisaj: Buick Riviera din anii '70...Dar să primești drept de acces în habitaclu...pas.

    Bentley. După ce că Bentayga este "kitschos", l-au mai și aurit (niște cocalari supți de spirit auto). Fraților, unde este Mulsanne, alias unicul și autenticul Bentley contemporan (inclusiv prin prisma motorului clasic 6.75 V8) ?

    M-am trezit în sectorul lui Audi. Primul impuls și prima mișcare? Să văd ce-i de capul lui A8. Însă ce surpriză...neplăcută. Decăzut teribil la interior, în ansamblu de nerecunoscut față de ce condusesem eu în urmă cu 11-12 ani. Și degeaba era imprimat pe el "Elite". L-am părăsit dezgustat...Veți zice că sunt prea pretențios. Păi...sunt! Fiindcă pot să fac comparații de calitate (în cadrul aceleiași entități!). Mai degrabă preferai să te mulțumești cu Lexus-ul RX 450h rătăcit prin apropiere (Q7...și el pe acolo și tot inapt estetic). De fapt, doar Porsche și Lamborghini te conving din tot Grupul VAG prezent la eveniment. Lambo rămâne o operă de artă. Meritul proprietarului său (Audi) este acela de a se abține să influențeze design-ul caracteristic (din orice unghi l-ai cerceta) al firmei italiene "de nișă".

    Am trecut ca vântul și ca gândul pe lângă "noua realitate Globală", chiar dacă gândacii curioși roiau în jurul Teslei...La drept vorbind, singura rezistență (fără # ca prefix) posibilă împotriva (Ti)Gaiei se traduce într-un fel anume: "crimăgânditul" orwellian.
    9 9
  • inexorabil
    Stați, n-am isprăvit! Continui narațiunea.

    N-avea cum să nu mă sensibilizeze autohtonul...Aro 10. În duhul "recrudescenței naționaliste", l-am imortalizat special pentru @mip. De fapt, de ce să nu recunosc că mi-a făcut și mie cu ochiul...Ba mai mult, decretez: ce tare ar fi să revină la producția de serie! Și pe bune dacă aș mai blama Dacia, în caz că și ea ar învia legendarele ei modele (1300/1310 și derivatele) și ar renunța, în schimb, la "topoarele" post-2005 (cum nici pe predecesoarele Nova/SuperNova/Solenza nu le pot numi mașini). Ați priceput? Nu contest motorizările și nici măcar materialele de calitate discutabilă, ci doar anomaliile acelea de "carcase". QED: nu sunt "dacofob" (darămite unul "turbat"), cum s-au amăgit unii pe aici. Apropo, la SAB se înființase și Duster, dar afară, nu în hală --- umil, nefrecventat, fără personalitate, așa cum ne descrie (și ne vrea), ca popor, proprietarul străin (al Daciei și, in extenso, al României).

    Pentru amatorii de aventuri 4x4 "extreme", există vehiculul amfibiu Sherp: motor Diesel de 45 CP, viteză maximă de 45 km/h (6 km/h prin apă), gardă la sol de 60 cm, consum de cca. 2-3 litri de carburant/oră. Chiar dacă întâlniți obstacole de 1m înălțime, Sherp promite să le escaladeze fără probleme.

    Tot ce-am parcurs prin zona "asiatică" m-am văzut nevoit să calific drept...praf și pulbere. Prea multe CUV-uri (mici), prea suverană imagine de ieftinoide la bord --- incomode, prizoniere ale unui design flasc, neevoluat (hai, mai puțin Honda CR-V). Și te izbește o necenzurată eco-frenezie. La capitolul care mă interesează cu preponderență (sedanurile), nu m-a atras nimic, nici măcar Mazda6, care n-are nimic din rafinamentul promis. Măcar să fi participat...Genesis, despre care am auzit că a fost bine recepționat de publicul (nord) american (rămâne de văzut dacă va rupe gura târgului).

    Dintr-o grămadă de "piticanii" (inclusiv CUVulețe) și "electrice" (full sau nu), singurul model mai acătării părea sedanul Kia Stinger, dar și pe acesta l-am perceput ca strâmt, incomod, rigid.

    Consecința principală este că mi-am pierdut stima pentru Mazda...Limbajul de design Kodo nu este atât de captivant pe cât aveam impresia în prealabil, din moment ce nu este corelat --- ca să formeze un tot unitar, armonios --- cu configurația tabloului de comandă, în privința căreia pare că Mazda nu este dispusă la niciun efort în ideea ameliorării, în scopul de a electriza privirile. Probabil că, în timp, se va naște o expresie precum "Judeci la fel de simplist ca Mazda".

    Dintre toate "asiaticele", tot Honda mi-a reținut (însă...oarecum) atenția. Deși mai degrabă te delectezi cu telescoapele, vorba aceea, până-n gât ale unei animatoare/prezentatoare (sau ce-o fi ea) din standul Hondei. Însă nu toate problemele se rezolvă scoțând la înaintare "impresia artistică". Sau poate că, gonind cu "sportiva" de bază a Hondei (Civic Type R, 2.0 t, i4, 316 CP) --- și musai asistat de dama cu pricina --- viața se soarbe la intensitate și sub auspiciile lui Buddha.

    Una peste alta, "asiaticele" mi s-au conturat, în ochii minții, drept marea dezamăgire a ediției, plus Audi A8 dintre "europene". În substrat, am dedus că geneza socialismului ar fi fost mai hărăzită Extremului Orient decât plaiurilor franco-germane.

    Ah, să nu uit de...Volvo. Suedezii nu se dezmint în veci: ei cultivă o imaginație fulgurantă pe dinafară, dar înăuntru stai la masă cu regele Leonidas și cu cei 300. Căci și social-democrația scandinavă mă înfrigurează tot atât cât socialismul extrem-răsăritean.
    9 9
  • inexorabil
    Ei, ce credeți că m-a impresionat cel mai mult în materie de sedanuri, simțindu-mă cel mai confortabil la volan? Opel Insignia! Nota bene, chiar noua generație, referitor la care am tot specificat că nu-mi place arhitectura, că nu-mi suscită interesul ca la generația precedentă, pe care o "birjăresc" zi de zi.
    Să vezi noutate: ni se propune sensibil mai mult spațiu pentru locurile din spate, iar portbagajul pare chiar și mai voluminos (încap acolo și soacra, și jumătate de casă). Prezentatorul ba tăcea stânjenit, ba mustăcea, dar eu am realizat imediat grație cărui compromis a fost posibilă această "minune" : au sacrificat din grosimea caroseriei. Egal o siguranță inferioară...Nu în mod flagrant, dar, orișicum, în caz de accident grav, cunoscătorii vor sesiza (pe pielea lor) diferența "invizibilă". Iar ipoteza "structură mai subțire/mai ușoară, rezistență superioară" este de natură să mă amuze. Tocmai d.p.d.v. științific.
    Mă rog, catadicsesc să abandonez cârcoteala. Sau poate că nu.

    Repet, tabloul de comandă (sau planșa de bord) nu stârnește același extaz (depășind granițele pasiunii "normale") precum la vechiul model (adevăr recunoscut de prezentatorul de la standul Opel, care, ca și mine, după cum mi-a mărturisit, visează asiduu la Insignia OPC 2.8 V6 turbo, 320 CP), dar tot l-am considerat cel mai reușit dintre toate sedanurile lui SAB 2019. Din fericire, părinții Insigniei încă se "încăpățânează" să mizeze pe motoare 100% Opel --- cel puțin până se răzgândește proprietarul de drept, PSA. Din nefericire, motoarele pe benzină de 2.0 i4 și 2.8 V6 nu mai sunt disponibile la noua generație. Fabrica de motoare Opel din Ungaria se definește drept singurul furnizor acreditat și ea s-a specializat pe cilindree mici, astfel că adepții benzinei nu pot beneficia actualmente de ceva superior lui 1.5 turbo, 163 CP. În atare condiții, nu mă încălzește cu nimic certitudinea că, în schimb, biturbodieselul de origine Fiat (2.0 Multijet II) a "sărit" la "cifrele", într-adevăr, excelente 210 CP și 480 Nm. Adică un Diesel a devenit versiunea de top pe modelul în cauză...Hai că este de porc! Iubesc revoluția, dar îi urăsc pe revoluționari. Nu-i caut circumstanțe atenuante, dar mă îndoiesc că GM/NGMCO s-ar fi pretat (și) la această bizarerie.
    Iarăși, rațiunile "eco" au precumpănit și în acest caz, explicând limpede fenomenul. Doar că, hm, tocmai Dieselul ar fi fost de așteptat să fie mazilit. Dubios...Sau poate că FPD-ul "din fabrică" funcționează atât de eficient, încât motoarele Diesel ale lui Opel or fi trecut fluierând testele oficiale de emisii ("pe banc "). Mă rog, dintre "ghermance", Opel și BMW n-au fost dovedite ca vinovate de Dieselgate. Sau or fi prea istețe? Te pomenești că or fi angajat niște genii IT, pe când "resursele umane" de la VAG și Daimler n-or fi fost în stare :)

    Este dureros faptul că divizia de performanță OPC nu se mai implică în "tratamentul" Insigniei (bine, nici al Astrei). Flagelurile numite "reducerea costurilor" și "alinierea la eco-trend" (din cauza coerciției oculto-politico-legislative) nu numai că au pus în genunchi brava industrie auto, dar, până la urmă, o vor spulbera de pe fața pământului...Iar noi vom fi spectatori --- unii în mod nostalgico-melancolic, alții în mod justițiaro-logoreic, alții în mod sadico-admirativ --- dar, oricum, pasivi, contemplativi cu toții. Adică văduviți de orice avânt care să ne permită vreo inițiativă salvatoare...Fiindcă vremurile actuale îți pun la dispoziție orice, numai PUTERE (polivalentă) nu! Și cine se bucură de această fabuloasă...putere (aceea de a vlăgui/risipi și --- în zilele noastre --- de a preveni PUTEREA) ? Nimeni altul decât...potrivnicul din tenebrele omenirii. Din păcate, acesta este purul și inoperabilul adevăr. Așa că deseori vom auzi confidențe de genul "Mă simt legat de mâini și de picioare". În egală măsură cu: le vom glăsui noi înșine.

    Scuze de excurs.
    8 10
  • inexorabil
    Voi încheia cu surpriza cea mai imprevizibilă (pentru mine, cel puțin) : Ford Mondeo! Surpriză pozitivă, firește (sau favorabilă, pentru cine vizează achiziția). Probabil cel mai adecvat rival al Insigniei. La volan, Mondeo mi-a creat impresia de dichisit, confortabil, spațios, aparte (acum 13 ani l-am condus pentru prima dată și de atunci i-am păstrat o amintire prețioasă, de mașină fină, dar, în prezent, m-a surprins faptul că se prezintă și mai agreabil decât ceea ce știam eu). Cu semnătură Vignale. Am remarcat, deci, idei originale de creație.

    Atuul comun al Insigniei și al lui Mondeo este particularitatea de concepere a ecranului digital: coplanar cu planșa de bord (ceea ce asigură discreția high-tech-ului), deci nu l-au făcut în manieră tabletă (apreciez enorm intenția!), care să iasă în relief ca păduchele în frunte și ca să se împăuneze drept vedeta sistemului tehnic (mai precis: high-tech cu urme de mașină în jurul lui), precum se întâmplă în construcția multor altor modele (așa cum am sesizat chiar și printre "prea onestele" din Extremul Orient).

    Așadar, punctele forte de la SAB 2019 sunt, în opinia mea: trei modele de la Ford (Shelby F-150, Mustang și Mondeo...iar SUV-urile Edge și Kuga parcă reclamă mai multă atenție chiar și decât unele mărci cu statut "premium") și unul de la Opel (Insignia...hei, dar ar fi interesantă și Zafira Life 2020, cu cele două perechi de scaune așezate "față în față" și cu blaturi rabatabile de mese între ele, bașca destul loc în spate pentru bagaje, adică tot ce trebuie pentru o excursie de șase inși).

    Ford, tăticu'...Incredibil. Apropo, aș fi vrut să participe și divizia sa de lux, Lincoln (Navigatorul din generația anterioară mi se pare....mortal, ca impact artistic). Bașca splendoarea supersport Ford GT. Hai că deja mă enervez...Învață, bre "GM", ce înseamnă managementul responsabil, coerent, performant! Mărioaro, adună-ți, fată, amicele de "succes" feministoid și de șuete cafelite și cărați-vă în pana corbului. Căci de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere...General Morons!

    De fapt și instinctiv, îți venea greu să crezi că standul Ford figura printre cele mai vizitate și studiate din hală. Unii copii țineau morțiș să se tragă în poze lângă Mustang, iar un businessman parcă nu mai dorea să coboare din bijuteria istorică a lui Ford (nu din standul mărcii --- unde nu se permitea deschiderea ușilor --- ci în perimetrul firmei locale Fleet Club), ceea ce m-a iritat, căci eram animat de aceeași intenție :)
    Și m-a uluit faptul că până și modele mai liliputane ale Ovalului Albastru, recte Focus și Fiesta, îți insuflă o senzație de decență, de ospitalitate, de manevrabilitate (chiar fără să le supui unui test drive).

    Inevitabil, există și un lucru pe care îl detest la Ford...Voi reveni curând în acest sens.
    7 9
  • inexorabil
    Singura chestiune care mă deranjează la Ford este...cârdășia cu VAG (electro-autonomă sau de orice fel). Eu înțeleg de aici că americanii se lasă "instruiți" de niște maeștri "magna cum laude" ai "reducerii costurilor". Nu că nu s-ar preta toți constructorii la aceeași meteahnă, dar modul în care "prestează" VAG se "simte", de pildă, la Audi. Practic, intri în A8 imediat ce ai ieșit din S-Klasse (sau chiar din Seria 7) și rămâi perplex, întrebându-te în ce-ar consta luxul actual al celor patru inele, din moment ce "al șaselea simț" te asigură că-i doar o iluzie...Exact cum subliniam și altădată: pe vremuri, luxul făcea prețul; astăzi este valabilă regula inversă.

    Și își mai asumă un risc Ford "cooperând" cu VAG și anume să se "contamineze" cu un "sindrom". Care? Păi, temerea mea nu se logodește cu echivocul: în ultimul deceniu, colosul din Wolfsburg s-a acoperit cu un strat gros de nesimțire rară, sadea...molipsitoare. Iar faptul că sunt nemți constituie, după părerea mea, o circumstanță agravantă. Și nu cred că este o coincidență aspectul că VAG s-a înarmat cu această atitudine în general belicoasă de cum a constatat că...GM nu mai reprezintă o forță mondială (sau s-ar cuveni să apelăm chiar la articolul hotărât: forța, ca în "Star Wars") și nu mai reprezintă o amenințare directă în mirajul supremației comerciale.
    Cât despre...TMC, șmecherii nu se tem nici de aceasta, din moment ce au intuit că vor vrăji și vor cuceri piața chineză (adică nr. 1 în lume ca potențial de creștere), "compensând," astfel, avantajul Toyotei de peste Ocean. Singura replică mai viguroasă poate veni din direcția RNM-ului, cu condiția ca, între timp, Dacia să se transforme într-un hit mondial. Planeta Mioveni.
    8 9
  • media electronica are un avantaj incontestabil... ne salveaza padurile
    10 7
  • Prea multa cofeina/taurina??
    Eu asa bine am dormit...
    15 7
  • 46581452
    Mie imi palpaie monitorul (sper sa nu crape) de cate aberatii offtopic a putut sa scrie omisorul ala.

    Un fin necunoscator al fenomenului, cu reperele industriei aranjate dupa urechea lui surda la tot ce inseamna progres. Sper ca mijlocul lui de deplasare este inca magarul, altfel toata fabulatia lui e degeaba...in fapt, el e degeaba, lumea merge inainte, el inapoi...who gives a fuck??
    9 10
  • Ontopic: Conceptele de genul ăstuia nu prea mai prefigurează maşini, ci mai degrabă tehnologii mobile cu omul situat de fapt ÎN AFARA centrului atenţiei producătorilor.
    ...Al căror statut de eco-sclavi ai unei noi pseudo-religii iradiate din centre nenumite e impus atât de insidios, încât a-nceput să le placă şi lor-producătorilor-inconştienţilor. :-P

    E doar un pas intermediar însă, fiindcă "Yui"-ul A.I.-japonez se va globaliza, devenind curând şi "Yoi"-ului ungurilor :-) etc.
    ...Terifiantă-n orice caz echivalarea cu "progresul" a pasajelor (oricum suspect de confuze) gen:
    "Yui nu are nevoie de comenzi vocale, întrucât este capabil să intuiască singur ce informații să ofere sau ce setări de confort să activeze pe baza stării emoționale a șoferului."

    Dincolo de ocultarea metodelor detecţiei numitelor stări emoţionale, oricărui individ cu mintea la purtător ar trebui să-i declanşeze un semnal de alarmă faptul că o maşinărie ar avea acces la emoţiile lui "pe persoană fizică", vorba Vanghelionului. :-)

    ...Sau măcar să-i trezească întrebări ref. la adevăratul beneficiar al datelor stocate astfel... undeva -- nici nu mai contează în ce cloud al cărui computer cuantic, deja câtă frunză şi iarbă fără s-avem habar.

    Revin însă, că tema-i îmbârligată-n mai multe stratificări decât pare... şi oricum nu vreau să par o clonă a stimabilului @inexo.
    12 4
  • inexorabil
    Către "persoana" care se autoreprezintă prin cifre (gura păcătosului adevăr grăiește...), nu prin nume sau măcar prin pseudonim : ooo, ce onoare! Sau ce oroare?!

    Te arcuiești și te zvârcolești precum omida pe care torni ceară încinsă. Dar este perfect normal...Vă incomodează teribil adevărul (de fapt, Adevărul!) pe voi, idolatrii jurați ai Minunatei Lumi Noi. Dar eu sunt aici ca să vă perpelesc la foc mic, vecin cu războiul psihologic peren...Mai obosesc, mă mai scârbesc, dar nu mă "potolesc"...Însă o speranță de pace tot pâlpâie: câtă vreme vă abțineți și, vorba aceea, țineți capul la cutie, vă ocolesc cu grație. Dacă, totuși, vă împinge necuratul (cu forță ca la rugby) să ripostați cu tot acel arsenal șablonard al vostru de epitete/etichete (groaznic de limitat! --- tipic analfabeților propriu-ziși, nu "funcționali"...eventual cu haștag), atunci...nu-mi dați de ales. Înțelegeți-mă omenește!

    Și da, tot ce susțin eu despre vremurile de pe urmă înseamnă truisme și axiome, fiindcă sunt inspirate din...Cuvântul veșnic viu! Așadar, ele nu sunt opera mea personală; nu le revendic paternitatea.

    "Mergem înainte" ? Dar măcar vă uitați pe unde călcați??? Abisul veșnic pândește la tot pasul și este la fel de camuflat ca o mină antipersonal...

    Exact ce vă povesteam despre logica orizontală...Păi, direcția...transcendentală, în Sus, nu există în mintea și în inima voastră?

    Prin urmare, măi 8989899 (măcar aplici reduceri de sezon?), fii băiet dăștăpt. Te roagă tetea. Hai pa!

    PS. Pentru ce ne-am luptat (cică) cu toții în urmă cu 30 de ani? Pentru libertatea de exprimare, nu? (sau pentru umflarea mațului în mod cam nemeritocratic?) Păi haideți să ne-o menajăm unii altora. Nu vă convine ce scriu? Bombardați-mă cu ouă roșii și stricate, dar...atât. Cine procedează așa are toată stima mea! Bașca socotesc, cu temei, că deține o idee viabilă/valabilă despre atât de tocita verbal democrație...
    7 8
  • inexorabil
    @ (@) --- altul mândru de "identitatea" lui --- păi tocmai asta este problema: lumea va fi surprinsă de Antihrist...DORMIND (bine hrănită, universal plimbată, strașnic distrată, complet relaxată, perfect securizată). Din toate punctele de vedere...

    Dar bineînțeles că eu am aruncat în fața ta niște crăci, dragă... curcă.
    7 15
  • Arondul de noapte
    Parinteee, ai fost la slujba toata noaptea?!?

    Ahaaa... asa-i la schimbu' trei, ia un extraveral cu apa sfintita....de te-ncurca - te descurca!
    12 5
  • inexorabil
    Foarte nereușit sarcasm...Vă asigur, "dragi prieteni", că, mai devreme sau mai târziu (dar în mod cert), adevărul despre "electro-autonome" va ieși la iveală...Cu toate dedesubturile lui, obiective și subiective.

    Așadar, susțineți o cauză deja pierdută...Până una alta, voi nai emite oricâte noxe se va putea. Împreună cu alte zeci sau chiar sute de milioane de deținători ICE. Cu toții constituim un "pericol" pentru sănătatea mediului.

    Și este cazul să mă odihnesc și eu, dar cum credeți? Fâlfâindu-mi-se că sunt "cancerigen". Eventual voi visa monstruozitatea aceea de motor Diesel construită de finlandezi, de cel puțin 100.000 CP....Dar, dacă aș organiza un pelerinaj până acolo, ce ziceți, v-ar tenta? Pe cheltuiala mea, parol! Sunteți invitații mei...Și sper să nu vă uitați acasă stegulețele verzi :D
    4 7
  • Arondul de noapte
    Sa nu confundam lucrurile...

    Sunt chiar un fan diesel (toate masinile le am/avut pe motorina), asadar onorez cu placere invitatia.
    Daca erai mai atent (dar inteleg ca erai putin obosit), eu ma refeream doar la orele la care ai postat, ca de citit nu am reusit sa te parcurg (lesne de inteles de ce).
    Sarcasmul il pastrez pentru e-lectrocurentatii care sar calul cu vehementa deranjanta fara a tine cont ca suntem pe lumea asta diferiti in gandire si deci in optiuni. Cat despre ecologie, fiecare in felul sau lupta pentru generatiile viitoare. Poluez cu masina, dar reciclez deseurile si mai plantez pomi cand am ocazia.
    Si mai raspund unora gen "e-dick" cand derapeaza din peisaj...

    In rest numai de bine la toata lumea asta mare!
    8 3
  • inexorabil
    @Arond, scuze! Evident că am realizat la ce te referi. Totuși, am crezut că te afli "de cealaltă parte a baricadei". Însă, mărturisindu-ți intențiile, ai aprins lumina pe culoar.

    Ai punctat esențialul: ăștia "democrați", liberali, panteiști, progresiști, "avansați", "de Dreapta", "europeniști" (analfabetismul la putere în...mass-media; se zice corect "europeiști"), sunt, în realitate, (crunt) intoleranți...Căci cine nu este cu ei îl socotesc ca fiind împotriva lor...Astfel își vădesc portretul moral adevărat, acela care îi relevă nu ca oameni de Stânga, ci chiar de extrema Stângă! Însă nu vor recunoaște nici tăiați ceea ce sunt, în primul rând fiindcă...habar n-au să facă deosebirea între doctrine --- înghit și ei de-a gata toate găluștile de la tembelizor/terfelizor.
    6 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru