Toyota prezintă un prototip GR Yaris alimentat cu hidrogen

de Alexandru Monenciu
Vineri, 03.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul japonez de automobile prezintă prototipul GR Yaris H2. Motorul cu 3 cilindri a fost modificat special pentru a putea fi alimentat cu hidrogen.

La începutul lunii iunie, o Toyota Corolla, modificată pentru a funcționa cu hidrogen în loc de benzină, a participat într-o cursă de anduranță de 24 de ore. Mai mult, mașina respectivă a fost pilotată inclusiv de președintele Toyota, Akio Toyoda.

Sub capotă s-a regăsit o versiune modificată a motorului de 1.6 litri turbo, care echipează modelul GR Yaris. Inginerii Toyota au schimbat sistemul de alimentare și de injecție, astfel încât propulsorul să poată funcționa cu hidrogen. Rezervoarele pentru stocarea hidrogenului au fost împrumutate de la Mirai.

Acum, Toyota a luat acest sistem de propulsie și l-a montat pe un GR Yaris. Așa a luat naștere prototipul GR Yaris H2 pe care îl poți admira în imaginile alăturate.

Chiar dacă pune destul de mult accentul pe acest propulsor, producătorul nipon susține că nu este încă pregătit pentru a fi comercializat. Desigur, rămâne de văzut ce se va întâmpla cu această tehnologie în anii următori.

via Toyota

Comentarii (4)

  • "While burning hydrogen in combustion engines doesn’t produce any CO2, it does produce NOx due to the higher flame temperature. This means that any car that is burning hydrogen will still emit at least some noxious gas that will have to be dealt with. [...]

    If Toyota can figure out how to capture and convert the NOx before it leaves the exhaust system, it’s entirely possible that the company could in fact produce an ICE-powered vehicle that emits no emissions whatsoever."
    8 1
  • Ingineru'
    O prostie. Daca ne documentam suficient aflam ca e mai eficient sa folosesti hidrogenul intr-o pila ce combustie. Sunt niste legi ale fizicii care nu pot fi eludate. Ca realizare inginereasca este ok acest motor care arde hidrogen, insa doar atat. E mult mai simplu, mai ieftin si mai elegant sa folosesti o pila de combustie.
    6 6
  • Toyoda cu deciziile contra curentului, şi nu în sensul bun

    Cum zicea şi inginerul, cu pila de combustie erau deja bine, fără noxe, dar... Toyoda

    Apoi hidrogenul dacă e produs din gaz metan, este doar o minciună aruncată sub preș, în speranţa că lumea pune botul la "hidrogenul albastru" ca cerul, care de fapt este mult mai poluant decât gazul metan
    1 1
  • Eee, las' că și curentul produs tot din gaz metan e o minciună la fel de mare. Și atunci mai bine ne-ntrebăm de ce să nu ardem gazul direct cu o mașină de 20-30.000 și să ne mai păcălim cu electrice cu baterii, de două ori mai scumpe și cu problemele de rigoare (autonomie fluctuantă, încărcare lentă, lipsă de stații) plus problema gravă a reciclării bateriilor.

    Aaaa, și cât de ipocrit e să numești minciună hidrogenul albastru și să promovezi energie electrică provenită în procent consistent din cărbune ars?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru