Trenul Maglev din Japonia a stabilit un nou record de viteză: 603 km/h

de Sebastian Toma
Marti, 21.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Japonezii au reuşit să doboare recordul de viteză pe şine cu un tren cu levitaţie magnetică. Garnitura MAGLEV a atins 603 km/h, depăşind recordul stabilit acum o săptămână tot de japonezi.

Esential 603 km/h a atins trenul MAGLEV testat de japonezi.
550 km/h este viteza maximă previzionată pentru viitoarea linie de înaltă viteză pregătită între Tokyo şi Nagoya (traseu 320 km), care va fi parcursă în 40 minute.
Central Japan Railway, calea ferată de stat a niponilor, a reuşit să stabilească două recorduri mondiale de viteză într-o săptămână cu un tren MAGLEV. Garnitura a reuşit săptămâna trecută să depăşească un record de viteză care stătea în picioare de 12 ani, iar trenul şi-a depăşit propriul record săptămâna aceasta atingând viteza amaximă de 603 km/h pe o cale ferată experimentală din apropierea oraşului Tokyo. Trenul Shinkansen folosit funcţiona pe baza tehnologiei maglev, de levitaţie magnetică deasupra şinelor, şi garnitura care a stabilit recordul menţionat mai sus va fi destinată pasagerilor începând cu anul 2027.

În mai puţin de 12 ani, japonezii vor să inaugureze o linie Tokyo-Nagoya de înaltă viteză, care să parcurgă distanţa de 320 kilometri dintre cele două oraşe în mai puţin de 40 de minute.

O analogie cu ţara noastră, pentru a pune în context distanţa, ar anunţa un traseu Bucureşti-Constanţa cu plecare din Vestul Capitalei. Actualele trenuri-glonţ din Japonia, numite tot shinkansen, realizează traseul de 320 kilometri între Tokyo şi Nagoya în doar 90 de minute, dar liniile pregătite să intre în exploatare în 2027 vor reduce timpul necesar parcurgerii la mai puţin de jumătate. Mai mult decât atât, 80% din traseul Linear Chuo Shinkansen va fi subteran, deci pasagerii vor circula cu aproximativ 550 km/h, viteza planificată a viitorului tren-glonţ, prin tuneluri speciale.

Aşa arată un deou feroviar în Japonia anului 2010.

Urmareste Automarket
Tehnologia MAGLEV utilizează magneţi speciali pentru ca garniturile de tren care o folosesc să ”plutească” deasupra şinelor.
Garniturile de tren MAGLEV nu au roţi, punţi sau rulmenţi şi nu au nicio frecare cu vreun element de la sol, singurele constrângeri ale tehnologiei fiind de ordin aerodinamic şi de performanţă a magneţilor utilizaţi. Pentru propulsie, trenurile Maglev se folosesc de un puls magnetic specific, care permite atingerea unor viteze inimaginabile pentru garniturile convenţionale. 

Via TheVerge

Comentarii (28)

  • va rog...

    ....o comparaţie cu "reţeaua" MENTALITATILOR din România ar fi exagerată

    cand exista kidsi cu cas la gura care declara ca fiind prostii tehnologiile noi te intrebi daca spatiul asta denumit Romania are vreo sansa

    eu zic ca nici una :(
    11 5
  • trenul asta apare in star wars 8? ;-)
    SF ce ziceti aici... asa pare pt un locuitor al romaniei
    603km/h si 805 din traseu subteran
    8 9
  • Japonezii tot japonezi raman...
    22 15
  • F1 Vision
    Este cam imposibil... de facut o comparatie intre trenurile folosite de japonezi si rablele folosite de CFR. Ca o comparatie, am facut Facultatea de Fizica la Magurele si eram prin anul III, Fizica Tehnologica cand... profesorul ne prezenta in microscop foarte interesant cu care se vedeau anumite defecte in materiale. Si microscopul nu era chiar de ultima generatie sau asa ceva dar faza comica a fost cand am intrebat: Si unde este acest microscop? La care profesorul mi-a raspuns: Uite aici, avem un poster cu el!. Nu cred ca mai este ceva de spus :P
    25 0
  • Ca tot se vorbea de inovatii......unde-s nemtii aia '' colosii inovatiilor'' ?
    15 27
  • @ GTR si Mihai
    Tehnologia MAGLEV a fost inventata de nemti cu multi ani in urma . Astfel de linii ferate exista si in Germania dar tara care a investit cel mai mult in infrastructura MAGLEV este China care are si cei mai multi km .
    24 19
  • Pana la levitatie magnetica, noi mai avem de descoperit ca si pe sinele conventionale se poate merge mai repede de 70-80 km/h viteza medie,

    @Mihai, inainte de aceasta intrebare, puteai preventiv macar sa te informezi de unde vine aceasta tehnologie, nu de alta dar sa nu te faci de ras. Din nou.
    28 5
  • dan_grc

    Da , au inventat nemtii ''tehnologia'' MAGLEV asa cum tot ei au ''inventat'' si ''masina pe hidrogen'' . La momentul de fata nemtii sunt in urma la acest capitol. Da-mi exemplu de unul care poate atinge 603 kmh . Daca nu du-te-n mata ca esti prost de puti.
    10 35
  • Scorpionul.negru
    Asta inseamna civilizatie. Asa mai zic si eu sa mergi cu trenul. Macar 200 sa prinda si pe la noi. Dar cand se fura sinele si buruienile cresc in voie pe ele nu ai curaj sa mergi cu trenul pe la noi nici cu 20 km...dar apoi cu sute. Romania nu va avea parte niciodata de trenuri si cai ferate bune ! Repet ! NICIODATA !
    7 3
  • Remarcabil, dar francezii au mers cu 567km/h cu TGV-ul acum cativa ani, un tren conventional, cu roti, sine, etc.
    24 5
  • - Germania a fost promotorul tehnologiei
    - China a cumparat tehnologia de la nemti
    - Japonia detine recordul de viteza cu aceasta tehnolgie

    multumita toata lumea?
    23 4
  • @ vianu
    Japonia este in faza de testare a tehnologiei MAGLEV ce va debuta in 2027 in Japonia . Foarte multi chinezi se bucura de ea zilnic in prezent , daca nu ma insel si actualul prim-ministru al Romaniei "s-a dat "cu trenul MAGLEV cand a vizitat China in 2014 . Infrastructura acestor trenuri este extrem de scumpa, pana in prezent presedintele american Barack Obama nereusind sa impuna in Congresul American proiectul sau privind trenurile MAGLEV in SUA .
    7 10
  • Stau si ma rad. Imediat dupa, mai dau un ''replay'', recitesc iar comentariile ''artistice'', si iar rad.

    E clara treaba cu cei care au supt de la ta-su' decat de la ma-sa'

    -1962 În Japonia încep cercetările în domeniul Maglev;
    -1973 În Germania încep cercetări în domeniu la Technische Universität Braunschweig;

    Deci care era faza cu Germania ? Multam !
    9 21
  • Ca o completare :

    -Maglev este un proiect japonez (chiar dacă termenul a fost extins la toate trenurile magnetice). A fost contruită o linie experimentală, pe care s-a atins viteza record de 581 km/h în 2003. Obiectivul final este construcția unei linii Tokyo-Osaka, parcursă într-o oră.

    -Transrapid este un proiect german (Siemens) care nu și-a găsit (încă) nici o utilizare în Germania. Un proiect pe linia Berlin-Hamburg fusese aprobat în 1994 dar a fost ulterior abandonat, datorită lipsei fondurilor. Primul serviciu comercial a fost inaugurat în ianuarie 2003 în China, la Shanghai. Lungimea liniei este de 30 km și unește orașul cu aeroportul său.
    6 22
  • @nedelcu
    "Cercetările asupra trenurilor cu sustentație magnetică au început în 1922 prin lucrările germanului Hermann Kemper. Acesta a depus un brevet în domeniu la 14 august 1934. Lucrările sale au fost întrerupte din cauza celui de-al doilea război mondial."

    Daca tot citesti de pe wiki, spune tot, nu ceea ce-ti convine tie, oricum ma opresc aici pentru ca e greu cu obsedatii, aici e vorba de cine s-a gandit prima oara la asta, cine a inceput cercetarile, nu unde si-au gasit utilitatea in functie de fonduri, etc, cum s-a spus mai sus, promotorul acestei tehnologii a fost un neamt, asta e, n-ai cum sa schimbi asta.
    22 7
  • Citez din nou, sa inteleaga si cei care au ata in loc de creier : '' Maglev este un proiect japonez (chiar dacă termenul a fost extins la toate trenurile magnetice). ''

    Deci e ca si cum cineva acum ar inventa ''toporul'' ( dupa ce el tocmai s-a inventat) , iar ala ii schimba denumirea sa zica lumii : ca el a fost primul care a inventat aceasta unealta de taiat. Asa si neamtul, cu atat mai rusinos sa preiei denumirea de la altul si sa spui ca tu ai patentat tehnologia MAGLEV , dar de fapt inainte de asta se numea altfel, si opera pe alt principiu decat cea japoneza. Destepti nu gluma. Oricum spune CLAR

    -1962 În Japonia încep cercetările în domeniul Maglev;
    -1973 În Germania încep cercetări în domeniu la Technische Universität Braunschweig;

    Deci cu 9 ani mai tarziu s-au trezit si ei la viata si au inceput cercetarile . Al doilea razboi mondial a inceput in 1939 , si nu a durat 30 de ani . Deci neamtul ala ''destept'' ar fi putut sa reia treaba asta inainte de 1962, adica dupa 2 sept 1945 , deci e clar ca e ceva putred la mijloc. Orice om intreg la minte isi da seama ca este inspiratie dupa japonezi.
    6 25
  • Chestiile de genul "cine a inventat apa calda" sunt de-a dreptul penibile. NU despre asta e vorba, ci de modul cum pot fi folosite si imbunatatite tehnologiile noi si performante indiferent de la cine provin. In domeniul transporturilor feroviare, ca tot e vorba despre asta, cum ar fi sa se injure nemtii si japonezii (ca fanii de pe acest site) pe motiv cine si cand a inventat trenul care merge pe camp magnetic. Ar fi de-a dreptul stupid. Respirati adanc si nu mai fiti atat de incordat.
    Primul ABS a aparut pe Mercedes, primul airbag la fel, centura cu prindere in 3 puncte la Volvo, airbagul pentru genunchi la Toyota si cu toate astea toate marcile auto din lume le folosesc fara ca cei care le-au avut primii sa aiba vreun drept deplin asupra acelor inventii. Faptul ca acest tren a reusit un record... inseamna ca ce? Ca daca nemtii sau fancezii nu investeau la fel de mult nu puteau sa faca si ei ceva asemanator? Si este un mare motiv cum de numai japonezii sunt experti si pe primul loc cand vine vorba de tehnologii extreme. Si asta pentru ca tara lor cam doar pe asa ceva se poate baza. Japonia de exemplu importa foarte multa mancare pentru ca acolo nu prea ai unde sa faci agricultura. Da, poate unii veti rade, dar va recomand sa va interesati. Si este in acelasi timp unul din motivele si pentru care foarte multe tari nu sunt la fel de interesate de tehnologii extreme. Ati auzit de Asimo? Asa ceva doar in Japonia exista si doar in Japonia va exista pentru multi ani de acum inainte. Si nu intamplator.
    11 3
  • https://www.youtube.com/watch?v=JlRPICfnmhw

    Uitati aici un exemplu de tehnologie care te lasa cu gura cascata pusa la punct de japonezi. Si acum intrebare de baraj: cum ar sa-i injure si sa le interzica americanii sa foloseasca monitoare HP, laptopuri IBM si sistemul de operare Windows? Si undeva pe desktopul ala este si o iconita Adobe. :)))
    Sa spun sincer de la materialul cu trenul m-as fi asteptat sa scrie cei de la Automarket cum ca si-au bagat mainile prin el unii care au legatura cu industria auto. In cazul asta eu nu prea ii vad rostul pe un site de masini.
    6 3
  • si la noi la fel in urma cu 4 ani pe o distanta de 80 km Valcea-Sibiu 3 h, acum probabil am "avansat" 4h, e de plans
    6 0
  • @Mariane minti de ingheata apele tata. Iesi acasa!
    Ia-ti frumos un google translate si baga wikipedia nene. Fa-ti si-un ceai, poate poti dormi, macar noaptea asta.

    Oricum, nu ma intereseaza nici cine a inventat Maglev-ul, nici cine l-a perfectionat. Sa le fie de bine, in final, serveste intregii omeniri.
    13 3
  • Acum se fac 2 ore intre Bucuresti si Constanta iar trenurile nu au intarzieri. b
    1 2
  • @LauCalin. Eu si altii ca tine am auzit de Asimo produs de Honda . Iaca-ta Honda nu este experimentata numai in masini, avioane, motociclete, ATV-uri, scootere , jack-skiuri, barci, iahturi ci si in robotica. Nemtii la momentul de fata sunt la ani lumina distanta, pe langa aceste aceste inovatii . Honda Asimo costa in Japonia echivalentul a 1.990 $ , daca ar ajunge in Europa cu siguranta pretul ar sarii de 3.000 Euro. Doar ca pt Europa aceste chestii sunt de domeniul SF,iar in Romanika s-ar fura de pe strada o astfel de ''lucrare'', si l-ar vinde tiganii la fier vechi pt 2 chifle si 3 mandarine :) .Si totusi , iata acest robot umanoid este creat chiar de un producator care face niste masini excelente, si mai are si o divizie de lux ( Acura ) care e foarte apreciata in Rusia ( ca sa nu spun de SUA ). Un alt robot umanoid, mai are si Toyota, de fapt se numeste - Kiribo Toyota :https://www.youtube.com/watch?v=VcuFk-QK5CM

    Un alt robot umanoid, de data aceasta cu aspect feminin, mai este oferit de Toshiba ( o alta mare companie ) , se cheama - Aiko Chihira : http://www.hotnews.ro/stiri-magazin-19969030-video-robot-umanoid-intampinat-clientii-unui-magazin-din-toky-cum-arata-receptionera-robot.htm


    Astept cu drag, cateva ''inovatii'' din partea nemtilor cu privire la acest domeniu. Multam !
    4 10
  • Hai las-o moarta :) Pana si nemtii se uita in sus la nivelul de tehnologizare al societatii japoneze. Indiferent ca discutam de o statie de metrou sau un banal W.C. ...sau orice altceva...
    10 4
  • @Mariane, nu e nevoie sa astepti... viata e scurta.
    Tot ce trebuie sa faci, e sa te documentezi. Greu ? Greu, cum sa nu fie greu ? doar n-o fi usor, nu e usor, nu e! Nu e usor cand tot ce ai citit la viata ta e istoria Moskvicz, este ?
    8 3
  • LauCalin
    Departamentul robotica al celor de la Honda nu are nici o treaba cu departamentul auto. Inclusiv bugetele sunt diferite. Ei traiesc din tehnologiile pe care le vand. Asta nu intelegi tu, daca nemtii s-ar apuca sa faca si ei un fel de Asimo i-ar costa multe sute de milioane de euro. Din cauza asta uneori e mai bine sa cumperi tehnologie decat sa o proiectezi singur de la 0. Este unul dintre motivele pentru care, asa cum am mai spus, companiile indiferent de natia lor, se inteleg foarte bine. Practic sunt dependente uneori una de cealalta. Dar fanii stiu ca e mai bine sa le urasti si sa le injuri. Ca in fotbal. Ps: Scuze de unele greseli. Am scris de pe telefon.
    4 0
  • BaditzaEx
    Sunt fan al produselor japoneze, dar nu unul mojic si limitat. Aceasta tehnologie - Maglev a fost patentata de Germani, japonezi au preluat-o si eventual imbunatatit-o cum au facut cu majoritatea inventilor ( de ex motorul Boxer ). Astfel trenul lor Maglev a preluat know-how-ul german, la fel ca si cu trenul glont ( de la Francezi ). Asta e adevarul gol-golut !, ca unii ajung sa fie mincinosi , hateri si subiectivi lipsindu-le logica si incepand cu discutii mai penibile decat o gospodina urmaritoare de telenovele...e altceva
    5 2
  • @baditza +1 !
    4 1
  • si roata e veche, dar modul in care e folosita a evoluat ceva in ultimii 2 sute de ani, faptul ca japonezii au sisteme feroviale mai evoluate decat nemtii se datoreaza nu atat capacitatii de inovatie cat necesitatilor impuse de societate. daca la nemti politica si geografia a permis construirea unei vaste retele de autostrazi, atunci dezvoltarea fireasca a tehnologiei a fost in directia vehicolelor auto, la japonezi unde sunt milioane de navetisti care traverseaza muntii, trenurile de mare viteza sunt necesare, pe de alta parte in momentul in care a aparut boomm-ul vanzarilor auto (pe la sfarsitul anilor 80), iar lumea s-a orientat de la practic la statut, nemtii au avut suficient profit si inspiratie comerciala incat sa investeasca mai mult in aspecte care tin mai degrama de satisfacerea egoului cumparatorului decat de utilitate, iar rezultatele le vedem azi in modul in care sunt construite masinile care in materie de propulsie folosesc tehnologii de 90 de ani (motorul supralaimentat era vedeta prin anii 30), dar in schimb te coplesesc cu tot felul de gdgeturi care mai de care mai inutile, dar de, banul are dinamica lui care nu tine cont ne necesitatile societatii, iar in curand vom avea munti de bani care vor popula o planeta pustiita
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru