Turda a devenit primul oraș din România în care există doar autobuze electrice: 20 de unități circulă în localitate

de Daniel Popescu, Foto: Sor
Marti, 17.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Turda este primul oraș din România care folosește doar autobuze electrice pentru transportul local, după ce a pus în circulație 20 de unități. În Cluj-Napoca există deja 41 de autobuze electrice.

Orașele din România au început în ultima perioadă o amplă campanie pentru înlocuirea parțială a parcului auto al serviciilor de transport public cu autobuze electrice.

Orașul Turda din județul Cluj a ieșit însă în evidență în această săptămână după ce a pus în circulație 20 de autobuze electrice, care au înlocuit întreaga flotă precedentă de autobuze.

Astfel, Turda a devenit primul oraș din România în care serviciile de transport public sunt asigurate exclusiv cu autobuze electrice.

Toate cele 20 de autobuze electrice sunt produse de constructorul ceh Sor la uzina din localitatea Libchavy și sunt echipate cu aer condiționat, internet wireless, GPS, camere video și sistem de bilete electronice.

Primul oraș din România care a achiziționat autobuze electrice a fost Cluj-Napoca. În prezent, Cluj-Napoca este orașul din România cu cea mai mare flotă de autobuze electrice datorită celor 41 de unități Solaris Urbino 12 produse în Polonia aflate în prezent în circulație.

Alte trei orașe din România au lansat însă deja licitații pentru un număr mai mare de autobuze electrice decât cele care circulă în Cluj-Napoca.

Cea mai mare comandă a provenit de la București pentru 100 de unități, însă licitația a fost anulată cu numai câteva zile în urmă din cauza faptului că ofertele depuse de turcii de la Bozankaya și chinezii de la Byd nu respectau toate cerințele din caietul de sarcini.

În schimb, există licitații în derulare pentru 44 de autobuze electrice în Brașov (Byd, Sileo sau Solaris) și 44 în Timișoara (Byd, Sileo sau Solaris).

Alte orașe care au lansat licitații sunt Iași (24 unități), Piatra Neamț (21 unități) sau Constanța (20 unități).

Via Digi24

Comentarii (12)

  • Constatare
    Solaris, din Polonia. Sor, din Cehia.
    Companii est-europene care au supravietuit tranzitiei.
    As adauga listei si MAZ - compania din Belarus se descurca foarte bine.

    La noi, ROCAR a fost ingropat de incompetenta, rea credinta si interese imobiliare.

    Trist!
    25 3
  • Mai bine de la polonezi și cehi. Nu de la chinezi orice ar fi! Din multe motive, mai ales politice și ce țin de dorințele expansioniste ale dictaturii chinezești. Mai bine luăm de la cei din regiunea noastră.
    20 6
  • Pe cehi si pe polonezi nu i-au tras in jos UE, SUA, iluminati ?
    22 4
  • Hunter
    Pana la Rocar, sa nu uitam de Ikarus, care zeci de ani erau peste oricine. Si nu doar in blocul comunist. Si la fel si Ikarus s-a dus pe apa sambetei, pentru ca dupa 89, guvernul maghiar "a stiut" mai mult de o gramada sa gestioneze privatizarea si sa duca o eventuala perioada de tranzitie spre capitalism, intr-un mod corect si fezabil economic.
    Cat priveste autobuzele astea electrice pentru Turda, o sa le sara sigurantele si bateriile la ce drumuri sunt prin orasul ala. Tipic romaneste. Luam chestii noi si faine da le bagam sa circule pe o infrastructura rutiera dezastru. Pe urma ne miram ca tin putin sau se rablagesc in ultimul hal. Gandire pe dos pana la capat.
    18 3
  • Adrian
    Acolo la Turda au avut vreodata trasnport public? Ca sa putea sa cumpere si un primar de la sat un autobuz electric, devenind astfel prima localitate din tara cu transport in comun integral electric...

    Bine totusi ca nu sunt chinezesti, cum spune colegul Moldovean. UE si SUA nu au in nici un caz dorinte expansioniste. Ele tot ce fac, e doar spre binele nostru si nimic mai mult. Se sacrifica pentru noi fara sa vrea nimic la schimb, sufera precum Mesia.
    10 11
  • Turda, Buzau si Dzeu stie mai care localitati din RO inca iau spaga de la privati ca sa nu investeasca in trasportul public... ca ei sa poata cu Mertz-urile Sprinter de 20 de ani sa faca legea in orase... Trist.
    3 3
  • Auzi mah! Turda! Cine-ar fi crezut? :))))

    In fond si la urma urmei, ce nu face omul (primarul) pentru o mentiune in vreun ziar sau pe vreun site pe care nu-l citeste aproape nimeni? :)
    5 4
  • Lucian
    Dar troleele si tramvaiele, care exista de zeci de ani va stau in gat? Sau trebuie neaparat sa existe tone de baterii - viitoare deseuri - ca sa fii cool si sa te dai drept Captain Planet?
    Dupa modelul... cine mai are iPh... masina cu baterie ca a mea... si e salvatorul planetei ca mine... dar sa plantez un copac e cah ca imi murdaresc degetelele... si apoi ecranul iPh... ului...
    8 1
  • la acelasi pret lua autubuzi de la turcia si ii ramanea si jumate de bani la bugetul personal...
    3 1
  • Inainte de a discuta de provenienta/producator, de ce nu se discuta de starea strazilor? Cred ca sunt cele mai dezastroase strazi din Romania, nu sunt bani pentru ele, dar pentru autobuze electrice sunt. Nu sunt localnic, dar anul trecut am avut treaba in zona si mi-a fost mila de masina sa o bag pe drumurile alea. S-a rezolvat intre timp problema asfaltului?
    4 2
  • Nu s-a rezolvat nimic, drumurile in Turda sunt la fel de proaste si probabil vor fi pentru multa vreme. Este un pod, peste Aries, pe care de vreo 5 ani se circula doar pe un singur sens...asteapta sa se darame cu masinile, decat sa-l consolideze. E jale.
    5 1
  • Clique
    Vai de mine, dar câtă inovație, infrastructura rutieră și problemele mai serioase ce există în țară pe când vor fi rezolvate ?

    Cred că se mai duce o generație și tot nu vor fi rezolvate nici măcar 5% din probleme.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru