Guvernul cumpără 123 de autobuze electrice pentru 6 orașe din România

de Paul Cosma
Luni, 15.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul va achiziționa 123 de autobuze electrice în valoare de 65 de milioane de euro. Grupul spaniol CAF, prin filiala poloneză Solaris, a câștigat licitația lansată de Ministerul Lucrărilor Publice pentru furnizarea de autobuze cu emisii zero în șase orașe din țară.

Orașele Iași, Sibiu, Sighetu Marmației, Suceava, Târgu Mureș și Pitești vor beneficia în curând de vehicule electrice în flotele de transport public.

​Grupul CAF, prin filiala Solaris, va produce 123 de autobuze electrice pentru România, în baza unui contract cu o valoare de aproape 65 de milioane de euro. Firma a câștigat licitația lansată de Ministerul Lucrărilor Publice din România pentru furnizarea de e-autobuze în șase orașe din țară.

Autobuzele vor fi livrate înainte de sfârșitul anului 2022. Guvernul României a inclus în contract și furnizarea infrastructurii de încărcare pentru autobuze: 123 încărcătoare de 40 kilowați și 36 încărcătoare pantograf de 300 kilowați. 

Ca volum, piața românească a fost una dintre cele mai mari din Europa pentru autobuzele electrice.

În ultimele luni, Solaris a primit contracte pentru furnizarea a 130 de autobuze articulate pentru Varșovia, 90 de autobuze electronice pentru Berlin și alte 140 pentru Milano. 

Via Hotnews

Comentarii (6)

  • Ficusul de la Cotroceni
    Sa desfintezi liniile de troleibuzul in aproape toate orasele din tara si sa mai lasi doar cateva in unele,sa desfintezi tramvaiele dar sa cumperi apoi autobuze electrice sa arati ca esti ecologist,asta inseamna sa fii mafiot.
    20 2
  • Edikkk
    Altfel este să fii biciclist în spatele autobuzului

    Sau călătorii vara cu geamul deschis nu mai stau în staţii să miroase gazele arse de la motorul diesel
    3 11
  • Foarte bine, daca langa Bucuresti nu s-ar mai arde anvelope si deseuri in week-end, toata treaba asta ar avea sens, mai ales ca nu sunt gasiti vinovatii aproape niciodata.
    17 2
  • Sa zicem ca un autobuz (de orice fel) e mai flexibil decat un troleu/tramvai. Dar investitia initiala (pentru autobuze electrice) ar putea fi chiar mai mare decat intr-o retea eriana de cabluri de alimentare (+transformatoare) pentru troleibuze.
    7 1
  • Și probabil că și investițiile ulterioare ar fi mai mari, adică înlocuirea bateriilor chinezești în locul echipei locale de întreținere a cablurilor de troleu.
    10 1
  • no, mai multe incarcatoare decat masini ?
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru