Un autobuz alimentat cu hidrogen va fi testat, timp de peste o săptămână, în București

de Alexandru Monenciu
Joi, 25.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autobuzul Urbino 12, echipat cu pile de combustie pe bază de hidrogen, care a pornit într-un tur prin 12 orașe din România, în luna octombrie, a ajuns acum la București. Aici, autobuzul va fi testat mai bine de o săptămână pe un traseu stabilit.

La mijlocul lunii octombrie, polonezii de la Solaris au anunțat că autobuzul Urbino 12, alimentat cu hidrogen, va porni într-un tur prin 12 orașe din România. Autobuzul a circulat câteva zile în fiecare oraș, pentru a fi testat de administrațiile locale, iar acum a ajuns în București.

În Capitală, Solaris Urbino 12 va fi testat în perioada 24 noiembrie - 2 decembrie, pe traseul liniei 336. Cei dornici să vadă cum funcționează un autobuz alimentat cu hidrogen pot circula cu Urbino 12 pe traseul stabilit.

Autobuzul are o autonomie maximă de 400 de kilometri, iar hidrogenul necesar pentru propulsare este stocat în stare gazoasă în rezervoare plasate pe partea superioară a autobuzului.

Potrivit companiei poloneze, peste 170 de vehicule ecologice urmează să fie livrate în următorul an către diferite municipalități din România.

via Profit.ro

Comentarii (6)

  • Adrian
    Incendiile de la spitale au fost nimic. Stati sa vedeti cand o bubui asta.
    4 11
  • Lynde nu sunt cu gaz metan....?

    Deci hidrogenul ăsta oare nu este hidrogen negru? Produs din gaz metan şi abur ?

    Mai poluant decât cele direct pe CNG, autobuzul pe hidrogen.

    Cu minciuni genul hidrogen albastru, noua găselniţă a companiilor de gaz şi petrol....

    Mda
    2 13
  • mircea2
    Corect,productia de hidrogen este poluanta si intens consumatoare de energie pentru a extrage hidrogenul din gaz metan,carbune sau petrol. Cel putin deocamdata,productia de hidrogen din surse regenarabile si nepoluante este sub 5%,iar randamentele de productie fac costurile nesustenabile. Singurul avantaj,e adevarat important,este ca se muta poluarea de pe strazi,motorul alimentat cu hidrogen este practic un motor electric .
    1 6
  • @Adrian Accidentul din Bulgaria cu autocarul plin de macedoneni era si el alimentat cu hidrogen, asa-i? D-aia s-au facut scrum in cateva minute.

    Avand in vedere ce infrastructura de incarcare avem in tara si chiar si-n marile orase, sunt de parere ca aceste autobuze ar putea fi mai usor adoptate.
    Rezervoarele alea care stocheaza hidrogenul sunt mai blindate decat masina prezidentiala. Marea diferenta e ca dupa 15 minute de alimentare se intorc pe traseu.
    4 0
  • Din ce văd oamenii care se documentează au găsit soluțiile mai puțin poluante la autobuzele diesel, și anume: tramvaie, troleibuze (unde e densitate mare de locuitori și se justifică), autobuze cu gaz natural sau electrice cu hidrogen.
    Constănțenii se pare că vor fi suficient de deștepți să folosească hidrogen verde produs local:
    https://www.digi24.ro/stiri/economie/energie/dobrogea-polul-de-energie-regenerabila-al-tarii-cum-poate-castiga-pariul-pe-hidrogen-verde-1742835

    Curat și electric, dar fără a genera deșeuri extrem de poluante și periculoase ca bateriile epuizate.
    3 0
  • Bubi Mubi
    Iar s-au stârnit samsarii care n-au treaba nici cu limba română să ne explice care-i treaba cu hidrogenul, cum explodează, cum se produce poluant intensiv, zero neuroni.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru