Vânzările de mașini electrice au crescut cu 118% anul trecut în România

de Gabriel Nica, Foto: Dacia
Duminica, 30.01.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În 2021, piața auto din România a înregistrat o creștere a vânzarilor pe segmentul mașinilor electrice de nu mai puțin de 118%. Decembrie a fost cea mai bună lună iar modelul Dacia Spring s-a poziționat pe prima poziție a podiumului.

Conform datelor oferite de platforma Lektri.co, piața pentru mașini electrice a ajuns la cifre record anul trecut, depășind numărul total de astfel de modele vândute în ultimii 10 ani la un loc. Practic, în 2021 s-au vândut un total de 6.831 de mașini electrice, comparatic cu 3.134 în 2020. Numai în luna decembrie s-au comercializat 2.099 vehicule electrice pe piața locală.

Dacia Spring a fost, fără îndoială, cel mai căutat model electric anul trecut. Prima mașină electrică din istoria mărcii românești s-a vândut în 3.066 exemplare anul trecut, ajungând de unul singur aproape de numărul total de mașini electrice vândute în întregul an 2020. Jumătate dintre ele au fost înmatriculate în luna decembrie.

Locul doi în acest top a fost revendicat de Volkswagen e-Up! Dar lao distanță uriașă de Spring, acesta fiind vândut în doar 437 de unități. Top 3 este completat de Renault Zoe, cu 386 de unități vândute, cu doar 1 în plus față de locul 4 coupat de Hyundai Kona.

Momentan există 12.883 de mașini electrice înmatriculate în România, conform datelor citate anterior.

„Avântul pe care mobilitatea electrică îl înregistrează este cu atât mai îmbucurător cu cât prețul energiei a crescut abrupt în ultima perioadă. Chiar și în aceste condiții, utilizarea unui vehicul electric este de trei ori mai eficient în exploatare decât unul cu motor convențional. Continuăm să credem că viitorul este verde”, a declarat Claudiu Suma, CEO Lektri.co.

În ceea ce privește rețeaua de încărcare publică, în acest moment avem la dispoziție 2.086 de stații. Dintre acestea, doar 436 sunt de încărcare rapidă CCS/CHAdeMO în timp de restul de 1.650 sunt Type2.

Via: Lektri.co

Comentarii (25)

  • inexorabil
    Apropo, dacă mi-ar cere cineva să echivalez viitorul omenirii cu o anumite stare, care să mi se pară cea mai sugestivă, i-aş răspunde imediat: SAMAVOLNICIE.
    14 7
  • 12.883 de electrice în România, după ani de agresivitate în mediul online, s-a ajuns la acest numar, dintr-un total de aproximativ 8 milioane de mașini, haideți fraților, Edikk, nici măcar un Spring ? Când vă prezentați electricele ?
    19 3
  • inexorabil
    Cum când, Dane? Ai puţintică răbdare, carevasăzică. Le vor cumpăra (100 % din banii NOŞTRI, că doar băieţii nu constituie o entitate privată) – numai că achiziţiile vor avea dimensiuni mai mari decât te-ai aştepta – şi apoi vor scrie pe ele, cu profundă mândrie patriotică (a priori) : “”Brigada Antitero”.
    Da’ să nu crezi că or să-ţi povestească despre ele (din motive lesne de înţeles). Oricum, acasă se vor întoarce tot cu e-lăzile autonome destinate cartofimii planetare.
    16 6
  • Victor
    Sa scoată statul nostru toate bonusurile și mai vorbim după. Cred și eu ca iti convine sa dai maxim 10k pe un Spring nou. Dacă stai la casa pe undeva în/pe langa București, te mai târâi la un Kafland, îl mai încarci și la "furtișag" la un mall ceva, normal ca merita. La fel și cu firme de livrare, merita!

    Dar dacă s-ar scoate bonusurile (apropo, dacă am înțeles bine ale noastre sunt printre cele mai mari din Europa) mai da cineva 18-19k pe el...?

    Mi se pare penibila toate situația asta cu electricele momentan. Domne sunt atât de bune pentru TOTI, dar simțim cumva nevoia sa le promovam agresiv și cu discounturi de la stat (tot banii noștri...).

    Nu mai zic de modul de aplicare. Ok, oferi niște bani la achiziție, dar aceeași bani ii oferi unuia cu un Taycan sa isi cumpere frâne din ceramica sau unuia cu nu știu ce Tesla sa mai pună 200cp pe ea pentru a sta bara la bara și a o încarca la Dedeman (de exemplu), chiar ajuți mediul în cazul asta! În condițiile în care mașina probabil este 100k euro, poate mai mult.

    Niste bonusuri serioase pentru achiziție de utilaje pentru agricultura de ce nu sunt? Găsești doar fonduri europene dubioase, nimic concret. Dar e bine ca avem tesle și zoe...

    In fine, e bine ca am rezolvat problemele importante. Se spunea ceva ca undeva la 25% dintre romani au wc în curte, suntem codași la salariul minim pe economie iar transportul în comun (București de exemplu) este perfect, chiar nu ai nevoie de mașină!

    În cazul asta, chiar mi se pare o idee foarte buna sa îl ajuți pe ala saracu' sa oprească și el porscheul mai repede...

    P.S. Sa vedem cât o sa mai tina și incarcatul gratis, o coada dacă vezi la o stație pe bani, toți la pomana.
    19 3
  • Electricele (și propaganda în favoarea acestora) sunt pentru vulg.
    Președinții, premierii, afaceriștii și, în general, toți baștanii folosesc mașini luxoase care merg cu combustibili fosili.
    21 6
  • Vanzarile sunt mici pentru ca lumea e saraca ( mai ales la mansards). Intr-o tara care promoveaza cocalarismul e chiar un record sa vezi atatea masini electrice.
    Masinile electrice sunt demult vandute bine prin nordul si vestul Europei. Pe acolo si nivelul de trai e mai ridicat, au infrastructura si oameni civilizati. Acolo exista respect in trafic, soferii isi dau prioritate, strazile nu pline de gropi si puncte de incarcare destule.
    Deci cam asta e viata: nu poti cere multe de la cocalari. Atat ii duce pe ei capul in 2022: diesel sh.
    5 20
  • @Mihai
    Anul trecut s-au vândut în România peste 120000 de mașini noi, așa că nu lipsa de bani (și nici cocălărismul) nu a fost motivul pentru care nu se cumpără electricele.

    Motivele reale sunt altele: nu există suficiente stații de încărcare (ți-e teamă să pleci la drum lung cu o electrică); autonomia reală este mică (de aceea sunt cumpărate, de regulă, ca a doua mașină - strict pentru oraș); la același preț primești mai multă mașină în cazul neelectricelor; în caz de accident cu electrica, dacă este afectată bateria, reparația este foarte costisitoare; prețul de revânzare al electricelor rulate este mic; ș.a.m.d.

    Deocamdată, mașinile convenționale sunt mai avantajoase decât cele electrice. Acesta este motivul pentru care se dau acele subvenții uriașe.

    Cine susține mașinile electrice nu o face din rațiune ci din snobism (sau fanatism).
    22 2
  • Seriff
    Singurul motiv pentru care s-au vandut atatea masini este pentru ca proprietarii le-au luat ca a doua masina si pentru ca stau la casa, mai ales Dacia Spring, sa il vad eu pe ala care foloseste masina aia ca principala masina si nu are si una termica. Sa nu mai vorbesc despre pomana de la stat care este 50 % din valoarea masinii in cazul Spring, iar pentru geniul care tot aduce in discutie Norvegia, acolo sunt taxate grav masinile termice, de-aia se vand asa de bine electricele, este un comunism instalat asa frumos, nu e nimic civilizat acolo, esti fortat total sa cumperi ce zic politicienii.
    13 3
  • @dan_grc: Sunt 9 milioane de mașini în evidențele oficiale, deci ca să ajungă la 1% din parcul auto mioritic, electrocaznicele ar trebui să se mai împuieze de 8 ori.
    Oricum, la 10% nu vor ajunge vreodată (mi-a șușotit mie Neti Sandu... cu lumina stinsă :-))
    Sau, dacă vor ajunge, și omenirea va fi tot spre 10% din boborul acum-trăitor.

    Strict ontopic, am mers din nou cu Spring (ca pasager - apropitarul nu s-a riscat să-mi dea covrigul, cică n-aș fi sigur și eficace fără țertificat-ficat :-)) - își face treba să te trambaleze-n oraș chiar la -13 grade Celsius, cu putirința bateriilor căzută la SUB jumate.

    Că prețul ei real-efectiv ar trebui să fie ăla la jumate (post-e-pomană) e o altă discuție.
    La fel -- că nu doar prețul, ci și disponibilitatea curentului încep să fie în disonanță cognitivă cu e-propaganda gretoasă (fără ț, că vine de la Greta.:-))
    18 2
  • Ce chestie,Dacia Spring- Itp o data la doi ani,posesor de Dacia Spring-itp-o data la 9 luni(6 luni in unele tari ue,ba chiar 5)
    10 3
  • Seriff
    Aa, era sa uit, multi le-au luat ca sa faca specula cu ele, adica samsari de electrice gen:
    https://www.olx.ro/d/oferta/dacia-spring-electric-IDfJdzN.html#9005c7e7c4

    https://www.olx.ro/d/oferta/dacia-spring-electric-IDfG4tH.html#9005c7e7c4

    Luata prin programul Rabla cu 9000, vanduta la fraieri cu 11.000, e olx plin de astfel de anunturi, multumim statului roman ca incurajeaza samsarii.
    De astia nu zice nimeni nimic, probabil samsarii se dau si ECO.
    10 1
  • @@Mihai: sa le zici tu la norvegieni, olandezi, germani, englezi ca sunt snobi. Pe la ei chiar se cumpara masini electrice de ani buni.
    Cat despre accident si siguranta, am vazut multe masini in flacari si cu motoare conventionale. Daca nu ma insel, BMW chiar au fost amendati pentru ca nu au facut recall dupa ce multe masini au luat foc. La fel multe alte firme au avut recall pentru risc de incendiu.
    Deci sa lasam aburelile si fanatismul pentru DIZAL :)
    https://www.dw.com/en/south-korea-to-fine-bmw-10-million-over-engine-fires/a-46851142
    https://www.cnbc.com/2022/01/04/daimler-warns-car-mercedes-benz-owners-of-fire-risk.html
    https://www.independent.co.uk/news/vw-recalls-jettas-to-fix-fuel-leaks-that-can-cause-fires-volkswagen-vw-detroit-us-ap-b1397915.html
    https://www.cnet.com/roadshow/news/audi-a6-recall-starter-electrical-fire/
    https://www.autoexpress.co.uk/car-news/105778/volvo-recalls-over-500000-vehicles-due-to-fire-risk
    Somn usor!
    3 12
  • Seriff
    @Mihai asa si?
    Diesel bate orice electrica la ce vrei tu:
    Autonomie, in jur de 1000 km vs 200
    Timp de incarcare 2 min vs 2 ore (asta in caz fericit)
    Pret bun la revanzare
    Fiabiliate dovedita in timp.
    Somn usor!
    9 1
  • inexorabil
    Mafiai, pardon, Mihai, câtă cerbicie pe voi, băieţii cu ochi albaştri…Chiar nu puteţi sau nu vreţi să vă abateţi de la refrenul vostru obişnuit (acela axat pe “abisul veşnic” dintre “Vest” şi “cocalari”) ?

    Ce întrebări voit naive pun şi eu! Risipă de orice (cuvinte, răbdare, timp). Mai exact: sado-masochism din partea mea! Fiindcă (e-)roboţii întorşi cu cheiţa la spate nu se vor dezminţi în veci de veci. Scurt/2.

    Bun, să zicem (cu chiu, cu vai) că ai avea dreptate în privinţa Diesel-urilor din “illo tempore” (deşi – repet a n-a mia oară – poluarea industrială este absolut nesemnificativă ca impact pentru atmosfera Terrei, iar poluarea strict cauzată de autovehicule este net inferioară celei industriale!!!). Măi tati, totuşi, mulţi dintre noi deţin şi folosesc maşini tributare normelor Euro 5 şi Euro 6 (dar nu fiindcă am muri de grija mediului, ci fiindcă sunt dotate “la ordinea zilei”, inclusiv sub raport tehnologic). Oricât ne-aţi sărăcit voi, alde tagma DSS (intern) – frankfurtiană (extern), tot izbutim să ne procurăm maşini noi sau relativ noi. Cel de Sus ne este martor că nu ne vine însă deloc uşor! De fapt, habar n-aveţi, prea ghiftuiţilor din truda NOASTRĂ, la câte eforturi ne siliţi…Există însă o Judecată de pe urmă, de care nu veţi scăpa nicicum, altfel ne-am fi demoralizat demult…
    Întrebarea fundamentală este: oare când vă va intra în craniile acelea groase certitudinea că, de regulă, noi preţuim normele de emisii (chit că aceste emisii nu pot reprezenta niciun fel de pericol pentru nimeni/nimic!!!) ? Nu de alta, dar trebuie să fii dus rău cu pluta ca să-l acuzi pe un posesor Euro 5/6 de “cocalarism” sau de “crime” împotriva mediului/societăţii (în această ordine a importanţei, în concepţia voastră!).

    Adevărul este că aţi început să deraiaţi serios…De aceea, eu, unul, voi fi tot mai vehement la adresa voastră, deşi probabil că aţi sesizat deja.

    PS. Orgoliu cât Everestul pe voi: vi se arată de către cititori – şi negru pe alb, şi întruna – puhoiul de argumente forte împotriva electroaselor, însă voi reacţionaţi taman precum cornuta care clipeşte des la friştile încasate peste ochi, dar continuă să ţină drumul pe care l-a apucat cu hotărâre…Chiar că nu văd nefericire mai cruntă în viaţa aceasta decât să-ţi fie răpite irisurile în manieră ocultă şi tu să nu poţi neam să realizezi ce ţi s-a întâmplat…
    Retrageţi-vă cu demnitate (de pe AM şi de pe oriunde v-aţi mai “infiltrat”) – ar fi singura voastră şansă să nu suferiţi avarie totală ca fiinţe…

    PPS. Cum adică, incluzi şi febleţea ta Volvo pe lista aceea “neagră” ?!?! Ua-ha-ha-ha-ha!
    7 1
  • inexorabil
    Dacă n-aţi uitat:

    https://www.automarket.ro/stiri/studiu-industria-auto-va-pierde-500000-de-angajati-in-europa-din-cauza-106639.html

    În schimb, trei ramuri (vitale!) de activitate economică (extragerea şi prelucrarea petrolului, industria constructoare de autovehicule convenţionale şi transporturile internaţionale pe şosea bazate pe Diesel) creează şi, de regulă, menţin LOCURI DE MUNCĂ.

    Sunteţi pe fază, e-berbecilor?
    9 1
  • gerula
    masinile electrice sint un drum infundat. viitorul este al e-combustiei si al hidrogenului. in sector va conta pragmatismul pana la urma. VAG face investitii halucinante in electromobilitate, circa 90mld - dar marfa e scumpa, nu o ia nimeni.
    11 0
  • @inexorabil
    Inteligentule: lumea se adapteaza! In industria asta cu masini care au motoare termice multa forta de munca a fost inlocuita de ROBOTI pentru sudat, vopsit, montat diverse! Atunci nu ai facut galagie?
    Sa nu uitam ca in lume mor anual milioane datorita VAG!!! E mai important sa mentinem 500000 angajati, sau sa salvam cateva milioane de oameni?
    Asta cu se pierd locurile munca e cea mai mare abureala. Asta o baga in fata germanii ca sa se scuze pentru ce au facut! Giga factory si Northvolt angajeaza multi, daca vor se pot duce acolo. Mai multi decat dau afara VAG ca sa acopere costurile cu amenzile :))
    Locurile alea munca se pierd pentru ca niste idioti au instalat niste softuri ilegale si au luat miliarde amenzi. Apoi ca sa se scoata au hotarat sa dea afara.
    https://www.bbc.com/news/business-38023933
    Se vorbea din 2016 despre concedieri masive pentru a acoperi magariile.
    http://www.reuters.com/article/2015/09/24/us-usa-volkswagen-idUSKCN0RO13K20150924
    Deci sa lasam motivele si aburelile.
    Miliardele de Euro si dolari trebuie adunate de undeva.
    Daca nu se plateau amenzile, existau bani pentru salarii!
    Toti care ati luat jafurile VAG ati contribuit la imputitea planetei si la concedierea oamenilor. Nu mai dati vina pe electrice, dati vina pe amenzile de miliarde.
    0 6
  • @Seriff
    Bate la ce???
    Pret bun la revanzare??? Unde??? Cine mai cumpara diesel in zilele astea???
    Incarcare in 2 minute? :))
    Pai pentru incarcarea aia tu trebuie sa ajungi la peco, la altii se incarca masina in garaj, in timp ce ei dorm si la birou in timp ce ei muncesc. Asta da avantaj, sa ai "peco" in garaj. Plus costurile de intretinere mici, nu schimburi de ulei,filtre, bujii....
    Da, clar avantaje mari, in tarile involuate.
    Nu te mira putintel ca toti vesticii inregistreaza cresteri la vanzarile de electrice si scaderi la diesel??? In unele tari chiar au depasit electricele vanzarile de diesel! Numai voi nu va treziti.
    0 9
  • inexorabil
    Măi accident tolerat al Creaţiei, dar cine a invocat imperiozitatea unei “schimbări” ? Lucrurile mergeau ca unse înainte…

    Axiomatic, mediul nu se va confrunta niciodată cu nicio ameninţare umană şi nici dreaq nu va muri “din cauza” M.A.I. – apropo, cât mai pedalaţi pe enormitatea asta inegalabilă pe lume?! Milioane de pământeni ucişi anual de VAG??? Ferească Dumnezeu şi Măicuţa Lui, ce-i cu scornitura asta perfect schizofrenică?!

    Ţi-am mai explicat, dar eşti bătut în devlă (nu oricum, ci crunt!) cu ghioaga eco-Propagandei: Dieselgate a însemnat o forţare a notei din cauza unor autorităţi absolut cretine, care au impus nişte limite prea drastice în privinţa emisiilor (de obicei, în structura de conducere a unui stat zac mulţi semidocţi şi comozi, care nu strălucesc în vreo profesie, nu înţeleg resorturile vremurilor şi nici arta politicii nu o cunosc! – pramatiile astea hotărăsc ele, cu de la sine putere, destinul cetăţii; colac peste pupăză, destui dintre samavolnicii cu cravată nici măcar nu sunt aleşi, adică eludează criteriile democraţiei inechivoce!).

    Astăzi, răul se înfăţişează pe Glob sub forma unei hidre bicefale (başca foarte “roşie”) : USDOS-EUSSR. Care n-ar izbuti chiar nimic, dacă n-ar exista slugi jurate ca voi care să le deschidă calea…

    PS. Prostilă, în limba română cultă nu se mai admite raportul cauzal al prepoziţiei “datorită”. Prin urmare, se poate muri doar “din cauza”...
    7 0
  • Seriff
    Se incarca in garaj? Si daca nu ai garaj? Si daca pleci la drum lung ce faci? Iei garajul cu tine? Nu, o sa depinzi de niste statii de incarcare, unde s-ar putea sa ai surprize, adica sa fie ocupate de alti hipsteri si acolo nu va dura 2 minute ca la benzinarie, s-ar putea sa stai cu orele acolo, s-au facut 1000 de teste cu electrice, unii dintre noi chiar am condus electrice, sunt varza la drum lung, au autonomia scazuta la jumatate.
    Iar la intrebarea cine mai cumpara diesel, se cumpara bine mersi, atata timp cat exista motorina la pompa se va cumpara mult si bine.
    10 0
  • Ipocrizia mi se pare inimaginabila... Sa vorbesti despre un "succes" la vanzari electrice e o minciuna prin omisiune cat China. Chiar daca nu cunosti cifrele parcului auto national. Daca citeste articolul asta o fatuca de 18 ani care habar n-are despre ... nimic, o sa creada ca toata lumea cumpara electrice like there's no tomorrow.

    In continuare mizeria cu 10.000 de euro din banii prostilor pentru o masinuta cu baterii e strigatoare la cer. In continuare orice cetatean roman ar trebui sa se considere furat si batjocorit de asta.

    Sping e o bataie de joc din nou: o asemenea aratare nu ar trebui sa coste nici macar 10.000 de eur pret intreg. Pretul mentinut de Dacia Renault e jecmaneala. De ce? Pentru ca pot. Cumparatorii iau in considerare un pret de 9000 de euro, dar pretul de lista e absurd. De 19000 de euro iti iei o super masina cu motor Otto.

    Lumea a luat-o razna, sincer.
    6 0
  • inexorabil
    Mafioso, în legătura cu automatizarea în industria auto, aceasta a fost introdusă de GM încă din anii ’60. Faţă de epoca romantică a automobilului, în vremurile noastre este nevoie ca maşinile să fie produse un pic mai repede! Este la mintea cocoşului de ce: pentru că populaţia Globului s-a tot înmulţit de atunci. Şi – ghici! – este definită mintal de nevoi şi încă diverse (vă exasperează această…normalitate, nu?...şi atunci năvăliţi asupra “nesimţiţilor” cu o sumedenie de interdicţii făţişe şi brutale, traduse şi ca preţuri umflate cu pompa, tocmai în ideea perversă că, dacă acestea nu interzic, atunci sigur descurajează! – apropo, astăzi vedem DOAR începutul abuzurilor, @PMC!; doar atât te consternează?...stai să tot vezi de acum încolo), deşi capii voştri emolari nu se sfiesc să-i ştampileze pe pământeni drept “consumatori inutili” (totuşi, voi şi stăpânii voştri consumaţi muuult mai mult, nesătuilor! – în atare condiţii, cui sunteţi voi utili??? – ah, da, exclusiv vouă înşivă…ştiam, deci nu vă deranjaţi să vă justificaţi lăcomia porcească).

    Revin. Ei, dar cumva muriţi voi, socialiştii, de grija celor “excluşi” din fabrici “din cauza” automatizării? Aşa vă căzniţi să lăsaţi impresia “civică”. Hai nu zău! Da’ de afacerile conexe procesului de producţie aţi auzit? – (prea) au oamenii unde să lucreze, nu-i bai. Numai să-i lăsaţi în pace şi să nu le perturbaţi cursul activităţilor cu tâmpeniile voastre progresisto-(neo)liberale.

    PS. Ziceţi că nu mă îngrijorează automatizarea…Da’ pe voi hipnoza digitală a maselor??? Automatizarea nu se repercutează în vreun fel negativ asupra psihicului. Voi însă controlaţi din umbră tehnologismul şi, implicit, pregătiţi minuţios ANULAREA pe cale transumanistă a întregii omeniri (aţi prefera însă să fie incluşi şi “dujmanii” voştri, ceea ce ar constitui cel mai râvnit trofeu pentru orgoliul vostru, mai ales al tiranului din tenebre…pe ici, pe colo, veţi reuşi în privinţa lor, dar, în rest, pofta-n cui!!!).
    4 0
  • Seriff
    De faptul ca statul permite unora sa faca specula cu subentia aia cum e?
    O gramada le-au luat doar sa le vanda, stiind ca nu mai sunt pe stoc, asa ceva e incredibil.
    Adica noi platim taxe si impozite ca sa ia samsarii masini prin programul rabla si dupa sa le vanda pe profit, profitand strict de acel program Rabla.
    Dar na, se vand electrice, tot se dau exemple cu statele din nord, in Norvegia tot asa se procedeaza?
    8 0
  • Majoritatea vanzarilor a fost facuta de Spring vandut exclusiv cu pomana de la stat la preturi de 7-8000 euro. Daca eliminam Spring, restul vanzarilor de electrice din 2021 sunt cu ~20% mai mari decat in 2020 si in continuare modelele cele mai vandute sunt cele asa-zis ieftine.
    Per total, la vanzari de 120k masini noi, 5.5% electrice nu e mult, nu e putin. Daca scoatem Springul, raman vanzari de electrice de 3%. Absolut invers proportional in raport cu volumul si virulenta propagandei pro electrice de pe majoritatea canalelor media.
    3 0
  • Ciprian
    Ati observat ca pretul de catalog al masinilor electrice (cele considerate non premium) au acelasi pret de catalog cu cel din Vest(vs Franta de exemplu), neffind cazul pentru cele conventionale. Ar fi interesant de aruncat o privire (din partea jurnalistilor) si sa se scoata in evidenta daca se profita de subvetiile din partea statului sa isi creasca marja de profit.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru