Volkswagen a livrat prima maşină de serie cu un consum de 0.9 litri la sută: XL1

de Sebastian Toma
Marti, 03.06.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primul Volkswagen XL1 de serie, modelul german de 110.000 de euro care anunţă un consum mixt de 0.9 litri la sută, a fost livrat unui client.

Volkswagen XL1, cea mai economică maşină de producţie conform standardelor în vigoare, a ajuns să fie livrat primului client. Modelul ultra-economic al celor de la Volkswagen a ajuns să coste 110.000 de euro în Germania după ce au fost investiţi mai mulţi ani de cercetare în dezvoltarea sa, precum şi din cauza materialelor costisitoare din care este fabricat. Spre deosebire de alte comunicate de acest gen, reprezentanţii Volkswagen au fost rezervaţi în declaraţii, preferând să publice o imagine a clientului alături de noua sa maşină, la finalizarea procesului de livrare. Aşadar, ştim despre primul XL1 de serie că are un exterior de nuanţa "onyx white" cu un interior negru cu gri.

Volkswagen XL1, cea mai economică maşină din lume, costă 110.000 de euro

Urmareste Automarket
Constructorul german va oferi doar 200 de unităţi ale lui XL1 pe piaţă, ceea ce înseamnă că valoarea acestora va atinge un nivel ridicat odată ce lista de clienţi va fi închisă, cu toate că Volkswage nu le va permite clienţilor care achită 110.000 de euro pentru ele în regim de leasing să le şi păstreze.
Cu excepţia cazului în care vehiculul numărul unu este avariat de-a lungul timpului, acest exemplar are şansa a atinge o valoare de revânzare impresionantă peste ani, lucru care ar putea să nu fie fructificat niciodată din pricina sistemului de comercializare al lui XL1. Cei de la Volkswagen au preferat să limiteze producţia lui XL1 din cauza costurilor ridicate aduse de acest model, dar tehnologia integrată de hibridul diesel-electric va fi implementată treptat în gama producătorului din Wolfsburg.

Volkswagen Twin-Up: concept diesel-hibrid care consumă doar 1.1 litri/100 de km

Toate elementele din imaginea de mai sus sunt construite din fibră de carbon, de unde şi preţul ridicat al lui Volkswagen XL1.

Cel mai eficient model oferit până acum de Volkswagen se bucură de un sistem de propulsie hibrid plug-in, compus dintr-un motor diesel cu doi cilindri şi o unitate electrică. Unitatea TDI dezvoltă 48 de cai putere, în vreme ce unitatea electrică contribuie cu alţi 27 de cai putere. Ansamblul este cuplat unei transmisii automate DSG cu şapte rapoarte şi unei baterii litiu-ion. Datorită sistemului său hibrid, modelul poate asigura şi o rulare pur electrică, însă numai pe o distanţă de 50 de kilometri.

Perechea diesel-electrică a lui XL1 reuşeşte să imprime noului model o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 12.7 secunde şi îi permite să atingă o viteză maximă de 162 km/h. Chiar şi aşa, XL1 devine cel mai economic model de serie din lume, cu un consum de 0.9 litri/100 de km şi emisii de numai 20 g/km.

Volkswagen XL1 le va "dona" tehnologie viitoarelor modele din gamă

Via WCF | Volkswagen

Comentarii (32)

  • felicitari proprietarului, pardon, utilizatorului.....la 0,9% e mai ieftin ca mersul pe jos.

    prefer totusi un i3, avantajele BMW-ului fiind evidente
    13 32
  • Masina asta are respectul meu. Ca si in cazul lui Veyron probabil nu-si vor amortiza niciodata cheltuielile cu dezvoltare. Beneficiarii adevarati insa vor fi clientii pe modelele carora se vor implementa toate ideile noi. Perfectionate si optimizate. Inca odata jos palaria pentru toti care au lucrat la bijuteria asta tehnologica.

    Intamplator duminica am avut o lunga discutie cu unul dintre cei care au lucrat, intre altele, la o componenta foarte importanta de la masina asta. Nu intru in amanunte din motive lesne de inteles. Iar faptul ca citesc acum ca au livrat prima masina unui client ma face sa le tin pumnii celor de la VW si sa le doresc ... alles Gute!
    15 10
  • deja-vu! VW fac exact ce au facut in urma cu ceva ani cei de la General Motors cu EV1! (in ceea ce priveste vanzarea) ... mi se pare straniu sa ”inchiriezi” cu o caruta de bani o masina in loc sa o cumperi pur si simplu...
    11 12
  • Mie mi se pare o masina care nu isi are rostul in productie. Ca si prototip , ca studiu, bineinteles, felicitari pentru performanta!
    Scopul unei masini economice este, as spune eu, acela de a oferi ECONOMIE de carburant si implicit de bani.
    Insa la acest pret ...
    10 11
  • Deocamdata masina are 2 roluri. De a testa in conditii reale tehnologiile de pe ea si de a promova aceste tehnologii in randul publicului. Deocamdata, chiar si la acest pret, nu e profitabila. De aceea e si produsa in serie extrem de mica si doar pentru cine si-o permite.
    200 de prototipuri sunt putine, dar rezultatele si feed back-ul utilizatorilor vor dicta viitoarele directii de dezvoltare. Din cauza asta nici nu vor sa le vanda, pentru a detine cat de cat controlul asupra secretelor si pentru a experimenta/perfectiona tot ce este pe ea la ora actuala.
    7 5
  • 110.000 DE EURO...Luam orice ,la 50000 si de 60000 aveam carburant si bani pt. intretinere, 20 de ani.Sa-si ia ei!Ca exercitiu, jos palaria, dar sa dai un kg de euro doar ca are consum mic si 2 locuri...Atunci Skoda aia cu 2,4% ,parca, care costa 14000.....cine e un pic dus...?
    7 17
  • Azazel
    Bai, voi ati vazut din ce este facuta caroseria acestei masini? Din fibra de carbon. Asa ceva la productia de serie vezi numai la masinile supersport care costa cel putin dublu decat masinuta asta.
    Dar sa consumi mai putin de un litru la 100 de km doar asa se poate. Deci hai sa zicem ca facem un calcul in lei. La 100 de km cheltuiesti cel mult 6.5 lei. Daca faci anual 15000 de km inseamna mai putin de 1000 de lei (!!!!). Asa ceva se poate doar cu un scoter. Si acum calculati voi in cate sute de mii iti recuperezi investitia. Si sa nu uitam ca in Romania costul motorinei este de peste multe alte tari mai dezoltate economic din vest.
    Deci oricum o dai aceasta masina este una desosebita. Ar fi o problema: pretul extrem de mare. Dar in acelasi timp, pentru ca asemenea tehnologii sa devina accesibile poate chiar si peste 50 de ani, trebuie sa fie un inceput. Cineva trebuie sa fie un cobai, un initiator de drumuri spre aceasta directie, care sa-si asume niste pierderi colosale de bani. Iar acesta nu putea fi decat Toyota sau VW. De ce? E simplu. Pentru ca ei sunt singurii care pot recupera din alta parte niste cheltuieli care nu aduc profit cu o asemena masina. VW stie cum se face pentru ca a mai facut o data asa ceva, cu Bugatti. Iar Toyota este cel mai mare constructor din lume, este un constructor de foarte mare incredere si vanzarile curg garla (bine, nu in Europa si nicidecum in Ro).
    Deci inainte sa descideti gura, gen domnu' LUCCI, documeteaza-te. Nu fii la fel de destept ca toti romanii.
    21 4
  • @Azazel.
    .....pentru ca asemenea tehnologii sa devina accesibile poate chiar si peste 50 de ani

    cred ca ai citit prea mult SF din sec. XIX :))

    "tehnologiile" de pe XL vor fi disponibile in max 5 ani pe orice model
    - fibra de carbon este si pe i3 si la un pret cu mult mai mic.
    - XL e un simplu hibrid

    N-am sa inteleg niciodata pleiada de pupincuristi ai acestei "minunatii tehnice". Voi credeti ca asta e singura companie care dezvolta tehnologie? Iar fibra de carbon chiar nu are nici o justificare imediata, diminuarea masei fiind posibila si cu mase plastice. Dar suna bine "fibra de carbon" cand este pe un VW.

    dupa religie si mai apoi televizor o modalitate simpla de a prosti ingnorantii acum este ....marketingul.
    5 22
  • @@Azazel,
    Ca de obicei, nu te semnezi, putin despre subiect, dar umplutura cat cuprinde cu atacuri la persoana.

    Probabil ca ai vazut foarte multe hibride "simple" ca cel de mai sus care consuma .... decat ... 0.9l/100km. Mari nesimtiti nemtii astia ca incarca atata la nota de plata.

    Doar o banala comparatie cu prius si o sa vezi ca XL1 consuma de cel putin 4 ori mai putin. Da, VW e de 4 ori mai scump. Pentru ca e un prototip, pentru ca vine cu inovatii puternice si nu e un electrocasnic pe care il vezi la orice colt de strada. Si daca socotelile ies cum trebuie, la masina viitoare cand o sa alimentezi la pompa o sa te gandesti ca odata ai facut misto de firma care chiar ti-a adus o economine in portofel. ti-a redus zgomotul in oras si poluarea pe care o bagi in plamani in fiecare zi.
    4 4
  • Se asteapta feed-back de pe urma a 200 de..."prototipuri".

    Buahaha...asta e tare

    Dincolo de confuzia in termeni, cele 200 de modele nu sunt prototipuri (mi-e si rusine sa dau definitia cuvantului unui individ ce se lauda a fi inginer auto) dar ceea ce are el pretentia de a fi analiza gasesti oriunde pe net (cu mult mai inteligent spus si mai corect explicat)

    Este cu adevarat o dovada a inteligentei absolute sa accepti sa platesti o masina de 100.000EU (preluand rolul de cobai - logic ar fi sa fii platit pentru testare nu sa dai bani) uitand domnu' "inginer" ca nici macar proportional nu se justifica un pret de 4 ori mai mare la o diminuare de 4 ori a consumului. Si apropos e o nesimtire monumentala sa ceri o suma atat de mare si sa nu lasi "prototipul" in posesia cobaiului atat de multumit ca a promovat o bijuterie la orice colt de strada.

    As indrazni sa intreb care sunt tehnologiile minune care trebuie promovate dar care trebuie tinute la secret sa nu le fure astia (stim noi care ...wink! wink!)

    In fine.... ma intorc in piata....numai citindu-l si incercand sa inteleg logica micii noastre victime imi vine sa vomit. Dar inainte de asta ii adresez arianului nostru danubiano-pontic, ajuns (si ramas) printr-o intamplare in SUA, un sieg heil! fix din borta...arsch-ului meu de pietar

    buahahaha!!!!
    7 13
  • Bravo @vianu, ai mai facut praf un thread, cu limbajul de rigoare. Ti-ai revenit la normal.

    Ieri am spus ca sunt serie mica, 200 de unitati. Azi i-am zia prototip. So what? E chiar asa big deal? Da, e doar o greseala de exprimare. Scuza-ma, am uitat ca tu esti perfect. La fel de perfect ai fost si anul trecut la gluma de 1 Aprilie cand te-ai facut de ras in ultimul hal. Apropos, manuta rosi cu nr -100 a fost de la mine. Probabil un record pe Automarket.

    PS Baiatu', oamenii astia (VW) incearca sa faca ceva. Indiferent de parerile si de etichetele pe care le pui tu in Romania, intre doua seminte scuipate din gura portbagajului, cu picioarele in praf, in asteptarea clientilor.

    Sunt sigur ca tu stii foarte bine ce-i aia un prototip. Ai construit o gramada la viata ta, le-ai testat in laboratoare independente si ideile tare au fost validate si le-ai vazut in productie. Adevarat?

    Sau poate n-ai facut nimic din toate astea? .... Asa ma gandeam si eu.
    2 3
  • sa iti dau exemple (nenumarate) de threaduri in care te bagi ca musca'n lapte doar sa-ti vomiti refularile vis-a-vis de marci si (mai ales de) clientii acestora?

    Tu vorbesti? Faptul ca iti taraii brau' prin sua nu te face cu doua perechi...apropos de statul in gura portbagajului. Putzoi de astia ajunsi (fizic) in sua dintr-o intamplare cosmica am mai vazut. Ai uitat de unde ai plecat bai stelutza?

    Nu greseala e problema puisor (cu toate ca n-ai scris doar o data "prototip") ci balivernele indrugate si mesajul eronat pe care il promovezi (la orice colt de strada). Cand ai sa inveti sa vorbesti am sa imi reevaluez vocabularul in ceea ce te priveste. Singurul gurist care injura dar o face pe victima.

    Hai mergi acasa...vezi sa nu uiti sa-ti hranesti pestisoru' auriu. Poate moare si ramai cu adevarat singur....
    6 12
  • "Faptul ca iti taraii brau' prin sua nu te face cu doua perechi...apropos de statul in gura portbagajului. Putzoi de astia ajunsi (fizic) in sua dintr-o intamplare cosmica am mai vazut. Ai uitat de unde ai plecat bai stelutza?"

    Ce sa-i faci? Cand stai in mediul pieteii e normal sa judeci totul prin ceea ce vezi. Crede-ma ca in afara de ce e in jurul tau, mai ai inca multe de vazut. Si de invatat.

    Acum da-mi voie sa ma retrag din "runda" asta intelectuala si sa iti cedez podiumul. Recunosc, ma depaseste, ma plictiseste si ... azi chiar am de lucru.

    Vanzare buna, mercur sa fie cu tine, clienti cu bani si ce te-o mai face fericit.
    1 3
  • Azazel
    Wow! Nimic nu se compara ca discutiile si jignirile de la stirile legate de Renault, BMW si VW.
    Ce are atat de special aceasta masina? Pai tocmai asta este un exemplu care face deosebirea dintre un pasionat de masini si unul care crede ca se pricepe la masini. Sunt curios cati dintre cei care criticati chestia asta v-ati intrebat ce este si cu ce se mananca? Deci pun pariu ca nimeni, dar absolut nimeni nu a cautat informatii, nu a citit si nici nu a analizat XL1. Dar nu-i nimic, ne pricepem la masini.
    Daca cei de la VW sunt atat de fraieri si hoti pentru ca cer foarte multi bani de o asemena "ragalie" de "masina" care consuma mai putin si de cat un scuter, de ce nu au facut si altii asa ceva?
    Cate masini exista in lume la ora actuala care sa consume sub un litru/100 km? NICIUNUL!
    Si pentru cel cu fibra de sticla. Bre, cate masini cu caroserie de fibra de sticla vezi tu pe strazi? Iti spun eu: nici una. Te-ai intrebat macar de ce? Hai sa-ti si raspund. In primul rand pentru ca dpdv al sigurantei fibra de sticla este mult mai slaba. Nu ofera o protectie suficienta. In plus, fibra de carbon, pe langa faptul ca este mult mai rezistenta, este si mai usoara. In acelasi timp este si foarte greu de fabricat. Din cauza asta este extrem de scumpa in general si este folosita un motorsport si pentru masinile supersort de multe zeci de mii sau sute de mii de euro. Adica acolo unde banii nu sunt neaparat o problema.
    O alternativa ar fi aluminiul, daca vrei ceva usor si sigur in caz de impact. Dar nu este la fel de usor precum fibra de carbon. Si inca ceva: caroseria de aluminiu a fost folosita prima data acum vreo 80 de ani de Auto Union si Jaguar. Primele masini cu asemenea caroserie s-au fabricat vreo 5-6 ani si au fost foarte scumpe pentru acele vremuri. Ei bine, timpul a trecut su uite ca in zilele noastre aluminiul este mai accesibil si nu doar la masinile exclusiviste. In continuare este scump, dar oricum nu se compara ca pret cu fibra de carbon si nic nu se poate spune ca este la fel de scumpa ca acum 80 de ani (facand o conversie a banilor actuali la valoarea de atunci).
    Dar poate ca daca masina asta avea pe capota orice in afara de un "W" argintiu era foarte tare...
    22 1
  • Azazel
    Mda, inca o dat sa multumim celor de la automarket.ro pentru lipsa butonului edit.
    In fine, cine care cap sa inteleaga ce am scris va trece peste cele cateva greseli gramaticale. Oricum imi cer scuze.
    13 0
  • ptr tzarnesteanu
    ba, la cat de prost mi-ai facut impresia ca esti, si daca e adevarat, desi nu cred, ca ai discutat cu cineva care a avut un rol in conceptia, proiectarea, fabricarea... acestui model, sunt sigur ca n-ai inteles despre ce-i vorba. Esti atat de paralel cu lumea auto, ma refer la cea care tine de partea tehnica, nu date statistice, incat chiar si pasajele de natura tehnica, de genul, care le citesti pe net, in romana, ar trebui sa-ti fie traduse de un cunoscator. Si ne explici aici despre un model care a fost cunoscut doar in departamentele de cercetare-dezvoltare de la VW??? bai papagalule, nici inginerii de la modelele de serie VW nu erau la curent cu modelul asta, dar tu esti gata sa comentezi...stii tu...despre ce e vorba:))))))))
    cat de prost trebuie sa fii sa expui comentarii de genul asta aici, si cat de prosti sunt aia care sa-ti dea manutze verzi, o da! nu ma mir
    zarnesteanu...penibilitatea intruchipata!
    habar n-ai despre ce-i vorba in ecuatie si comentezi
    asta cu discutia avuta...e ca si drive-test-urile alea din 1 Aprilie...cu n masini, esti bolnav de prost bai, ia-te de mana cu Inexorabil!
    2 8
  • ptr AzORel
    ..asta chiar are motor de "scuter", iar consumul rezultat, chiar daca e masina, deci mai grea decat un scuter, e media facuta cu ...cel electric, de aici rezulta 1l/100...
    baietii astia au mers pe conditia de minim posibil, si rezulta un consum minim
    2 10
  • ptr. cel de mai sus
    Bai, acesta! Ia spune-mi tu mie o masina cu care in viata de zi cu zi atingi consumul declarat de producator. Hai sa zicem ca nu e 0.9 cu chestia asta, hai sa zicem ca sunt 1.5 l/100 km. Pune mah 2 litri. Si da, tot un consum de scoter ramane. Of, of, ce ti-e cu "desteptii astia!
    Apropo, vrei sa-ti dau un os?
    10 1
  • @ptr tzarnesteanu,
    Pai poate ne explici tu despre ce e vorba in ecuatie, ca te-ai documentat despre masina asta, nu? Doar esti pasionat de masini.
    14 0
  • @ptr tzarnesteanu,

    Dragule, astazi m-ai facut sa ma simt deosebit. Stiu, pare straniu dar am sa ma explic.
    Deci eu, un muritor de rand, am ajuns sa fac niste fapte atat de incredibile pentru un 'telectual extraordinar de fin si rafinat ca tine si alalalt de mai sus (@vianu), incat sa ajungeti sa va suflati din toti bojocii ura si dispretul ... Da, este intr-adevar remarcabil. Sincer, n-as fi crezut ca este anormal pe un site de masini sa-ti spui parerea despre un drive-test, sa imparti cu ceilalti informatii interesante (cel putin din punctul meu de vedere) si cat mai actuale. Inteleg, asta e nivelul. Dar e dureros cat de jos poate sa fie uneori. Ala de mai sus urla la mine ca am zis de doua ori "prototip" in timp ce pentru el e ok sa spuna de doua ori "vomit". Asta e diferenta dintre noi si ... nu e nici o suparare. Asa cum ti-am spus mai demult, suntem diferiti, in lumi diferite si in conditii diferite. Si cumva, e de datoria mea sa te inteleg. Desi mi-a fost greu, pana la urma am inteles ca asta e drumul. E ok scumpule ... poti sa injuri in voie pentru ca nu se supara nimeni. Cel putin nu eu. Injuratura cat mai cumplita si batjocura satanica sunt de fapt refularile voastre pentru tot jegul in care traiti. Iar intr-o zi, am incredere ca si tu si alalalt printr-o intamplare sau alta, o sa incepeti sa iesiti din starea asta morbida de negativism si ura. Intr-o zi o sa priviti in urma si o sa trageti singuri anumite concluzii.

    In incheiere, trebuie sa recunosc ca nici eu n-am fost mai breaz. Mi-am varsat si eu frustrarea, intemeiata sau nu, intr-un loc unde nu ma stie nimeni, unde pot sa-mi dau drumul la gura cum imi place, etc. Cel putin asa mi s-a parut ok. Si eu am avut ideile mele care au deranjat pe altii (pe voi doi inclusiv). Dar mi se pare trist ca dupa 10-20 ani sa gandesti la fel cum o faceai odata. Principiile si regulile fundamentale raman. Dar exprimarea, intelegerea si stiinta, toate trebuie sa evolueze. Si la un moment dat, pur si simplu nu mai e ok sa fii un gentleman in societate iar in privat, din anonimitatea internetului sa fii barbar si sa improsti cu rahat cat poti de tare. Un pic de consistenta in comportament devine obligatorie, cu atat mai mult cu cat simti nevoia de la tine insuti, neimpusa de dinafara.

    Ma opresc aici pentru ca deja m-am intins prea mult. Ideea cu care trebuie sa plecati acasa este ca oricat de mult o sa hahaiti la adresa mea, e ok. Eu va inteleg. Pentru ca astea este situatia si astea sunt conditiile date.
    2 0
  • @laucalin
    hehehe :))))
    apropos... vad ca esti pasionat de masini adevarate, VW-ul ala New Beetle, pe care declari ca-l conduci l-ai primit in dar de la .... "prietenul" tau???...asa-i???... ma refer aici la viata reala, nu la tot felul de tzarnesteni cu care esti amic pe forum
    nu c-ar fi treaba mea ce faci tu, e o lume libera, dar se intampla sa comenteze tot felul de putzoi care mai de care mai " speciali"
    0 10
  • un prost ca zarnesteanu, si nu numai, chiar si restul poetilor din cercul elevat, n-ar trebui bagat(i) in seama, dar cateodata prostia n-are margini, ... si te face sa ai reactii ... chiar si fiziologice, de-ti vine sa te pisi, pe comentariile lui (lor) made in Romania
    mi-aduc aminte un comentariu de-al lui despre seful de la Ford, vorbea despre el in niste termeni de parca lucrase cel putin vreo 10 ani, cot la cot, in acelasi birou cu el, il stia bine ma...ce sa mai vorbim
    ptr mine asta e etalonul prostiei de pe acest forum
    pe aceasta cale ii salut si pe sustinatorii lui!!!
    0 6
  • http://www.automarket.ro/stiri/toyota-este-cel-mai-valoros-brand-din-industria-auto-56448.htmlhttp://www.automarket.ro/stiri/toyota-este-cel-mai-valoros-brand-din-industria-auto-56448.html

    termenii pe care i-ai folosit aici, domnule zarnesteanu sunt ok?intr-o discutie in care nu erai invitat te-ai gasit sa judeci?

    laturi, voma, fecale..inteleg ca atunci cand folosesti TU acesti termeni trebuie sa trecem cu vederea....Esti mai presus decat ceilalti, iar cand vine cineva si'ti trage una peste moaca incepi sa chitai....
    0 4
  • @LauCalin
    Pe langa faptul ca eu macar am avut bunul simt sa-mi fac un profil, sa spun cum ma cheama, cati ani am si ce conduc, lucru pe care nu ma astept sa-l faci si oricum sa postez ca anonim si sa te dai destept face parte din deliciul acestui site, daca te-ai pricepe la masini nu ai mai spune asemena aberatii.
    Pentru cultura ta generala singurele capitole la care o Fabia, Corsa, Polo, Fiesta, Clio sau 208 stau mai bine fata de un New Beetle, este spatiul interior. Pentru ca pe sub caroserie New Beetle este in totalitate un Golf, adica o masina de clasa mai mare. Iar ca tinuta de drum seamana foarte mult cu un Golf. Masinile construite in felul asta, de clasa inferioara proiectate pe o platforma de clasa superioara, le numeri pe degete. In cazul lui New Beetle si a actualului Beetle s-a apelat la o platforma mai mare pentru ca pentru VW masinuta din care se trage este una iconica. Si nu doar pentru VW, ci si pentru istoria automobilului in general. A fost masina care a demonstrat ca si un automobil poate fi accesibil pentru mase in Germania, Europa si apoi in lume dupa al doilea Razboi Mondial. A fost masina care a relansat cu aproape 50% piata auto intre 1946-1950 (!) (Inainte de al doilea Razboi Mondial mai era o singura masina construita pe ideea lui Kafer: Fiat Topollino). Si atat de bine a prins la public incat la inceputul anilor '50 in Anglia aparea Mini. Oricum discutia despre aparitia lui Mini e interesanta pentru ca dupa razboi englezii au pus mana pe proiectele despre Kafer dar le-au considerat niste hartii igienice si le-au dat inapoi nemtilor. O miscare "inteligenta" din partea lor si s-a dovedit asta dupa nici 10 ani.
    Si ar mai fi multe de spus, Kafer este masina din care s-a nascut marca Porsche si care a dat nastere unei alte legende: 911.
    Din cauza asta pentru VW este un model aparte si este si unul din motive pentru care un New Beetle a fost o masina mai scumpa decat o masina de clasa mica si uneori mai scump si decat o masina de clasa compacta. VW nu si-a propus sa aiba vanzari extraordinare cu masina asta, asa cum se are in vedere cu Golf, Passat sau Polo.
    E drept ca este in general are una dintre cele mai mari devalorizari de pe piata (ACESTA E UNUL DIN MOTIVELE PRINCIPALE PENTRU CARE MI-AM LUAT MASINA ASTA - AM GASIT-O LA UN PRET F BUN), dar aici este vorba despre altceva. Oricum la cum pui problema se pare ca m-am intins prea mult la discutii cu tine si mai mult ca sigur m-am intins degeaba ca nu ai inteles mare lucru.

    Dar astept in continuare sa-mi spui despre ce e vorba in ecuatie in privinta lui XL1.
    16 0
  • @vianu,
    Pentru unul ca tine, care te legi frecvent de IQ-ul interlocutorului, n-ai aratat prea mult inteligenta nici de data asta. In link-ul pe care l-ai pus ti-am dat exemple de limbajul pe care il folosesti in postarile tale.
    E clar ca iti trebuie un minim necesar sa-ti dai seama de asta dar ... scrisul la tastatura e doar o modalitate de exprimare. Ca si deschisul gurii cand vorbesti, trebuie in primul rand sa stii ce spui. Sau ce scrii.

    Inainte sa te mai iei de unul si de altul, analizeaza-te putin pe tine insuti. Sau macar inainte sa apesi pe butonul "Trimite" mai citeste odata ce-ai scris si vezi daca are legatura cu ideea generala de la thread-ul respectiv.

    @...., Imi place sa citesc despre oamenii de valoare, care au facut ceva cu viata lor. Articole, reviste, carti, si da ... chiar si de pe internet. Alan Mulally n-a fost un sef remarcabil doar la Ford ci si la Boeing. Oh, dar stai putin ... deci baietii care il adlora pe goshn mai ceva ca pe zeitatile antice, astia sunt mai mult decat ok.In viziunea ta si astia au stat cot la cot cu el, s-au tras de sireturi etc. Probabil nici ei n-au voie sa vorbeasca despre el. Hai ca-s curios care e parerea ta despre goshn si fanii lui. Apropos, ai vazut ce "charismatic" era in ultima poza de pe Automarket ? :):):)
    1 0
  • @laucalin & azorel
    vrei sa ma repet: la aceste hybride, si VW-ul asta probabil are totul minimizat (motor de 2 cilindrii + caroserie, jenti fibra de carbon + elemente de Al + sisteme de recuperare a energiei electrice la suspensie/franare/etc) + coef aerodinamic mic, etc, consumurile medii (de carburant) facute la 100 de Km rezulta f mici. daca ele au o autonomie electrica de 50 de Km restul se face pe motorul conventional iar consumul mediu (raportat la 100 de km) poate sa fie in jur de 1-1,5l, un Opel Ampera are undeva intre 1 si 2, cred ca 2l, dar e o oarecare diferenta intre Ampera si VW-ul asta, vizibila, si asta e doar un exemplu
    0 5
  • @laucalin & azorel
    chiar nu ma intereseaza acest model, sa ne spuna baietii de la AM, daca tot au scris articolul, sau n-aveti decat sa cautati, cati litri consuma doar dieselul .... la sa zicem 20-30-40 de km si pe urma faceti calculul la 100.
    E un TDI de ... 2 cilindrii, la care consumul nu e chiar 1l la 100, se apropie de normal, probabil un 2-2,5l/100, ca doar e tehnologia diesel actuala, nu?
    la care s-a pus accentul pe minimizare a greutatii si recuperare a energiei electrice din lucrul mecanic
    0 6
  • Fraieri astia de la VW ca lucreaza la acest proiect de peste 10 ani si au investiti pana acum cateva miliarde de euro! Si pentru nimic deosebit.
    Ptiu, inginerule in ale masinilor care esti tu inginer! Cum le stii pe toate din spatele unui calculator!
    10 0
  • @laucalin
    ....exista un motor la PSA in ... 3 cilindrii, care consuma ...2,85l la 100 (e motrul anului) si nu e nici hybrid, n-are nici fibra de carbon si n-are nici coeficient extrem de scazut
    0 7
  • @laucalin
    si boule, din spatele calculatorului, se intampla sa fac piese si ptr VW, si n-am spus c-ar fi fraieri, fraier esti tu si restul retardatilor care-ti dau dreptate fara sa gandeasca, doar ptr ca esti probabil un membru (un fel de penis, mai mic si fara creier)...mai cunoscut p-aici
    0 7
  • @@laucalin
    =))))
    Asa limbaj, asa om. :)))))
    4 0
  • Nu pot spune decat atat: explica-i omului de ce e prost, taran si un gunoi (lucruri care se vad din frustrarile personale pe care le exprima) si vezi daca intelege. Deci bai, acesta, poti sa ma injuri cat vrea muschiul tau, pana ti se uzeaza tastatura, dar asta nu te face mai inteligen. Din contra, denota cat de mizerabil esti. Dar pentru chestia asta tre' sa te dupa macar putin capul. Asa ca poti sa ma injuri linistit in continuare, da nu devii mai destept. Poate doar in imaginatia da. ;)
    Daca lucrai pentru VW nu ziceau asemenea aberatii. Daca totusi lucrezi si chiar asta e parererea ta, esti un angajat mediocru care nu intelege nimic. In rest, vorba lui Caragiale: "Amice, esti un idiot!"
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru