Volkswagen așteaptă o amendă de la UE pentru nerespectarea normelor de emisii: “Am pus deoparte câteva sute de milioane”

de Paul Cosma
Marti, 03.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen se așteaptă să fie amendat de Uniunea Europeană pentru că nu va reuși să respecte normele de emisii ce intră în vigoare în 2021, întrucât vânzările electricului ID.3 au fost periclitate de problemele software. “Am pus deoparte câteva sute de milioane,” a declarat directorul financiar al producătorului german.

Volkswagen se află într-o “cursă dificilă” la capătul căreia speră să respecte normele de poluare care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană începând din 1 ianuarie 2021.

Potrivit viitoarelor norme, un constructor trebuie să aibă emisii medii de 95 grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru mașinile vândute într-un anumit interval de timp.

Grupul german este pregătit pentru o amendă din partea UE în cazul în care nu va reuși să îndeplinească țintele de emisii și a pus deoparte “câteva sute de milioane” în acest sens, conform declarațiilor lui Frank Witter, directorul financiar de la Volkswagen.

Volkswagen a sperat că modelul electric ID.3 va ajuta compania la acest capitol, însă problemele software au încetinit vânzările. Potrivit nemților, pentru ID.3 există circa 40.000 de comenzi la ora actuală.

Producătorul german consideră că nerespectarea normelor de emisii nu ar reprezenta “sfârșitul lumii” și susține că există totuși șanse ca aceste ținte să fie atinse până la sfârșitul anului.

Via Automotive News

Comentarii (9)

  • Nu cumva era mai bine daca produceati mai multe e-up? Preferati sa platiti sute de milioane de euro amenda decat sa vindeti clientilor ce vor.. scheise
    22 8
  • Nu stiu cate ar fi putut produce si mai ales cate ar fi putut vinde.
    Oricum pentru mine raman misterere reusitele unor grupuri precum Renault, FCA, si marii BMW, Daimler etc. sa respecte normele de emisii.
    11 17
  • Zice nea omul ala ca a pus bine cateva sute de milioane.. cateva inseamna minim 2. Daca ar fi redus e-up cu ~7000E, ar fi ajuns la un pret de 17-19000E. Si milioanele alea ar fi ajuns pentru vreo 30.000 de reduceri. Iar la 18.000-subventii=~9000, crede-ma ca se facea coada la ele. Garantat.
    21 6
  • Totusi,la 200 miliarde de euro datorie plus amenzi de 32 de miliarde platite,ce mai sunt cateva milioane de dat pe amenzi?Asa ca ma agit degeaba la ce putea sa faca vw cu subventiile,sper totusi sa dea faliment.
    12 5
  • @fanel
    Vw nu vrea niciodata sa dea impresia clientilor ca le vinde vreo Ieftineala( desi calitatea lor a scazut dramatic). Daca brusc ieftinesti un produs cu 7000 € pret de lista lumea se va astepta si la alte reduceri la produse din gama. Nu este dorinta niciunui producator sa vInda ieftin.
    12 5
  • @@fanel
    Deja golf 8 e mult mai ieftin si mult mai bine echipat ca precedentul dar e si mult mai plasticos iar taierile de costuri se vad peste tot,sunt acum cu mult sub coreeni,posibil chiar si sub francezi(la fiabilitate sigur sunt pana si sub francezi si chiar italieni).Chiar au ieftinit,ghinionul lor e ca lumea s-a saturat de mizeriile lor chiar daca statistica mincinoasa zice altceva,doar te uiti pe strada si observi asta,lumea nu se mai inghesuie la ele.
    9 6
  • @fanel
    Golf 7 facelift pret de pornire 15800 euro cu tva motor 1.0 tsi 110 cp. Vs Golf 8 1.0 tsi 110 cp 19000 euro cu tva. De unde s-a ieftinit?
    2 6
  • La cate MILIARDE au dat amenzi, nu vad de ce nu ar mai da cateva milioane.
    Platesc clientii.
    2 0
  • Fanel si analizele lui. Plus auto votarea sa para popular.
    10 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru