Drivetest Geely Coolray

4.2
Geely Coolray zoom
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu
Marti, 18.11.2025
Cameleon

Sunt câteva momente definitorii în industria auto românească, momente care rămân impregnate în memoria comună a populației. Sunt unele momente foarte importante, precum apariția primului model Dacia sau lansarea modelului Logan. Desigur, putem să mai amintim și alte clipe, precum venirea celor de la Daewoo, venirea celor de la Ford la Craiova, lansarea SUV-ului Duster și așa mai departe.

Dacă ați prins ideea, consider că mai este un moment despre care o să vorbim în viitor. Mă refer, desigur, la punctul de cotitură numit „venirea chinezilor”. Țin să menționez că la momentul în care scriu acest articol, sunt 9 branduri chinezești care se vând la noi, iar, până la finalul anului, s-ar putea să mai facem cunoștință cu două.

Ei bine, primul brand „original” chinezesc (ce paradox) cu care am făcut cunoștință a fost Geely, iar primul model a fost Coolray, pe care l-am testat în Slovenia acum mai bine de un an și jumătate. Am spus original chinezesc deoarece, practic, MG a fost primul brand care a ajuns la noi, doar că în teorie, MG putem spune că este un brand britanic, chiar dacă acum nu se mai vede vreo rădăcină britanică în această marcă.

Revenind, Geely Coolray reprezintă, cel puțin pentru noi aici la Automarket, un moment de cotitură. Cu el s-a dat tonul la această „invazie” venită din partea Chinei. Un model venit direct ca amenințare pentru Dacia, fiind o alternativă la modelele noastre, prin poziționarea între Sandero și Duster. De data aceasta, am luat mașina la test pe străzile din București, unde am pregătit și o prezentare video.

PREZENTARE VIDEO CU GEELY COOLRAY

Geely Coolray

  • Pret de pornire 26.490 €
  • Pret model testat 28.980 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Un punct forte al acestei mașini este motorul, având în vedere segmentul din care face parte. Geely Coolray este disponibil cu o singură motorizare, adică un propulsor de 1.5 litri benzină cu 4 cilindri. Putem spune că unitatea aceasta este un „standard” pentru industria de mașini din China, deoarece se află pe majoritatea modelelor termice provenite din această țară.

Deși dezvoltă o putere mai mult decât potrivită pentru caroseria și masa pe care o are, transmisia îi cam anulează toate avantajele. Este vorba de o cutie automată cu două ambreiaje și 7 trepte de viteză. Aceasta transmite puterea exclusiv către roțile de pe puntea față.

Mă întorc la transmisie. De cele mai multe ori, aceasta este destul de nehotărâtă, mai ales la viteze mici de deplasare. În plus, are și momente când pare grăbită (apar mici smucituri), mai ales la plecarea de pe loc, lucru nu foarte plăcut prin zonele urbane. Când ajungi la viteze de peste 90-100 km/h, aceasta pare că își mai intră în fire.

Un lucru neobișnuit pe care l-am observat este că nu ai un mod manual pentru transmisie. În spatele volanului nu ai padele, iar selectorul nu poate fi pus în vreun mod manual. Adică nu ai posibilitatea să schimbi tu treptele. 

Totodată, la fel ca la Volvo-urile mai vechi, trebuie să treci prin toate treptele pentru a ajunge la cea care dorești. Spre exemplu, dacă ești în P, trebuie să miști selectorul în N și apoi în D pentru a pleca de pe loc.

Ai modurile clasice de rulare Eco, Confort și Sport, dar Coolray îți mai oferă în plus și un mod Inteligent. Acesta recunoaște obiceiurile de conducere și condițiile de drum și ajustează grupul motopropulsor în consecință.

Dacă eliminăm problemele de eficiență ale transmisiei, unitatea termică nu este foarte zgomotoasă și s-a descurcat în toate situațiile în care ne-am aflat. Trage bine chiar și în modul de rulare Comfort.

În modul Sport mașina va crește turațiile, păstrează mai mult treapta de viteză și sensibilizează, notabil, pedala de accelerație. Unitatea este mult mai receptivă la comenzi. Totodată, trebuie să menționăm că fenomenul de "torque steer" este destul de pronunțat.

Pentru un consum de combustibil cât mai redus poți pune mașina în modul Eco. Odată activat, toți parametrii mașinii sunt amorțiti. Trebuie să apeși mai tare pe accelerație pentru a obține ceva putere.

Consum

Cei de la Geely au declarat un consum mediu pentru acest model de 5.6 l/100 km, o cifră puțin cam optimistă. Prin urmare, consumul nostru mediu, în cele 3 zile petrecute cu Geely Coolray, a fost de 7.5 l/100 km, în condițiile în care am mers și în oraș, și pe drum național și pe autostradă cam în mod egal.

În oraș, în momentele aglomerate, consumul poate sări de 9.0 l/100 km, în timp ce pe drum național am avut și cifre de 6.3 l/100 km.

Pe autostradă, consumul mediu a fost de aproximativ 8.0 l/100 km. Menționăm că Geely Coolray nu are nicio urmă de electrificare, prin urmare ne axăm pe rivali care oferă motorizări asemănătoare. Totuși, așa cum spuneam, Coolray îți oferă cam cea mai mare putere din segment.

Comparativ, MG ZS, în versiune complet termică, are un consum mediu declarat de 6.5 l/100 km, o cifră ceva mai aproape de realitate. Cei de la Skoda au declarat pentru Kamiq un consum mediu de 5.8l/100 km, în timp ce Hyundai Kona se laudă cu un consum cuprins între 6.2 și 6.5 l/100 km.

Performanţe

Așa cum spuneam mai sus, Geely Coolray ascunde sub capotă un motor de 1.5 litri, pe benzină, care dezvoltă 172 de cai putere și un cuplu motor maxim de 290 Nm. Astfel, modelul celor de la Geely atinge 100 km/h în 7.6 secunde, în timp ce viteza maximă este de 200 km/h.

MG ZS, un alt model provenit din China, ascunde sub capotă tot un motor de 1.5 litri care dezvoltă 116 cai putere și un cuplu motor de 148 Nm. Astfel, sprintul până la 100 km/h se face în 12.5 secunde, iar viteza maximă este de 179 km/h.

Skoda Kamiq se folosește tot de un motor de 1.5 litri care dezvoltă 150 de cai putere și un cuplu motor maxim de 250 Nm. Cu aceste cifre poate ajunge la 100 km/h în 8.3 secunde și poate atinge o viteză maximă de 213 km/h.

Hyundai Kona folosește cel mai mare motor din această comparație, adică o unitate termică, pe benzină, de 1.6 litri, care produce 138 de cai putere și 250 Nm. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 10.2 secunde, iar viteza maximă este de 192 km/h.

Interior

Interiorul te duce cu gândul la o mașină cu tentă sportivă (stați să citiți capitolul Design), chiar dacă nu este neapărat cazul. Indiferent de nivelul de echipare, primești un interior bicolor, predominant negru, dar cu multe accente roșii. În zonele superioare ale bordului și ușilor primești material moale, plăcut la atingere.

Desigur, fiind un SUV de segment B cu un preț accesibil, vei avea parte și de plastic dur, neprietenos, în zonele inferioare. Scaunele sunt sport, îmbrăcate în piele artificială și vin cu funcție de încălzire. Totuși, volanul este îmbrăcat în piele naturală și integrează un gel dezinfectant care elimină 99% din germeni.

Antifonarea habitaclului este mai mult decât decentă, cât timp și suprafața de rulare este bună. Pe un asfalt care nu e tocmai ca în palmă o să ai destul de mult zgomot în interior, generat de anvelope. La viteze de autostradă zgomotul de vânt își face simțită prezența.

Ai butoane fizice, destul de mari și ușor de folosit, pentru funcțiile sistemului de climatizare, ceea ce este întotdeauna un lucru bun. Pe bord, în dreptul pasagerului apare inscripționat cuvântul „Battle“, iar pe zona de încărcat telefonul wireless ai desenat un supererou care împinge un telefon. Găsești destule spații de depozitare în interiorul lui Coolray, inclusiv o zonă generoasă sub tunelul central. Tot aici regăsim și suporturi de pahare modulare.

Deși este un SUV de segment B, ai destul loc pe banchetă, lucru surprinzător pentru mine. Cu scaunul șoferului setat pe înălțimea mea de 1.85 metri, am avut spațiu la genunchi. Nici la cap nu am întâmpinat probleme. Primești și o cotieră care include două suporturi de pahare. iar tunelul median nu este foarte înalt. Totuși, la un drum mai lung, nu văd cum ar putea sta aici trei adulți confortabil.

Portbagajul este cu acționare electrică și are un volum de 330 de litri, cu bancheta spate în poziție normală. Comparativ, MG ZS oferă un volum de 443 litri. Skoda Kamiq are un portbagaj de 400 de litri, în timp ce Hyundai Kona se laudă cu cel mai mare volum, adică 466 litri.

Preţ de achiziţie

Geely Coolray pleacă în România de la 26.490 de euro cu TVA, dar trebuie să menționăm că producătorul chinez îți oferă o reducere de 2.500 de euro pentru toate echipările. Că tot am spus de ele, există 3 niveluri de echipare: GK, GF și GF+. Între GF și GF+ nu sunt diferențe notabile. Practic primești în plus o culoare specială și jante cu un design diferit. Poți trece ușor peste aceste elemente în plus.

De asta am testat și noi echiparea de mijloc GF, care cu siguranță va fi cea mai achiziționată. Astfel, pentru o echipare de acest fel scoți din buzunar cel puțin 25.990 de euro cu TVA (cu discount aplicat). Singura opțiune pentru care mai plătești în plus este culoarea exterioară (490 de euro), iar în total mașina noastră a costat 28.980 de euro cu TVA, fără discount.

MG ZS pornește în România de la 21.861 de euro cu TVA, iar pentru echiparea de top scoți din buzunar cel puțin 24.911 de euro. Totuși, la acești bani primești cu aproximativ 60 de cai putere mai puțini. Skoda Kamiq pleacă de la 19.733 de euro, dar pentru motorizarea de 150 de cai și pentru o echipare asemănătoare, scoți din buzunar cel puțin 30.755 de euro.

Hyundai Kona pleacă de la 25.996 de euro cu TVA, iar pentru echiparea de top plătești cel puțin 26.620 de euro.

Siguranţă

Geely Coolray nu a fost, încă, testat de Euro NCAP. Însă, sistemele de siguranță și asistență cu care este echipat modelul chinez îl fac compatibil cu Nivelul 2 de rulare autonomă.

Este stufoasă lista sistemelor de asistență pentru șofer, care include tempomat adaptiv inteligent, sistem automat de frânare de urgență, avertizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare privind existența unui vehiculului în unghiul mort, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare în privința limitei de viteză și sistem automat de parcare.

Ţinută de drum

Din nou, să nu te lași păcălit de aspectul sportiv al mașinii, pentru că sub caroseria asta agresivă se află tot un SUV de segment B. Chiar dacă Geely Coolray face o treabă bună atunci când ataci ceva mai tare virajele și nu îi permite mișcării de ruliu să își facă simțită prezența, direcția este destul de imprecisă și prea asistată.

Desigur, dacă împingi prea tare limita, subvirarea va fi dușmanul tău. În primii kilometri vei avea impresia că suspensia înclină mai mult către partea sportivă, dar Coolray reușește să filtreze bine imperfecțiunile din drum. Cele decente, cel puțin.

Șinele de tramvai și gropile drepte și scurte vor aduce anumite zgomote nedorite în habitaclu. Mișcarea de tangaj este și ea ținută bine sub control, lucru important de notat, deoarece tangajul apare destul de des la modelele SUV.

Vizibilitate

Poziția la volan este înaltă, specifică unui SUV, iar oglinzile laterale sunt de dimensiuni potrivite pentru proporțiile mașinii. Mi-ar fi plăcut ca luneta să fie mai mare, dar, chiar și așa vezi cam tot ce te interesează în spate. Nu am să depunctez mașina din această cauză.

Primești senzori față/spate, dar și un sistem de camere cu vedere la 540 de grade. De ce 540? Pentru că sistemul îți oferă și o vedere pe sub mașină. Grafica este decentă pe timp de zi, dar odată ce se lasă noaptea lucrurile devin mai neplăcute pentru claritatea camerei.

Tehnologie

Instrumentarul de bord este complet digital și are 10.25 inch. Grafica mai mult decât decentă, dar din păcate nu este foarte configurabil. Sistemul multimedia are un ecran cu o diagonală de 12.3 inch care se mișcă bine. Acesta are o grafică destul de simplistă cu un meniu ușor de înțeles de oricine a folosit un smartphone în ultimii 10 ani.

Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este fără fir, astfel că îți poți conecta ușor telefonul mobil. Așa cum am menționat și mai sus ai și zona de încărcare prin inducție, aflată în fața tunelului median. Dacă vrei să încarci mai multe dispozitive în același timp, ai la dispoziție și două porturi USB.

Totodată, primești iluminare ambientală și poți alege din 72 de culori. Îmi place faptul că poți face ca luminile ambientale să aibă diferite jocuri, de exemplu să lumineze intermitent pe ritmul muzicii.

Design

Aici Geely Coolray va atrage mulți fani, în special pe cei tineri. Design-ul te va duce direct cu gândul la o mașină sport cu valențe dinamice amețitoare. Ai prize de aer false pe capotă, o grilă frontală generoasă ca dimensiuni, eleron mare pe hayon, difuzor de aer agresiv, etrieri roșii, jante de 18 inch cu design sportiv și 4 terminații reale ale sistemului de evacuare.

Totodată, ai parte de faruri și stopuri LED, iar mașina noastră a avut o culoare Gri Antracit. În echiparea de top primești tot un Gri, dar mult mai interesant, numit Gri Unicorn. În lumina potrivită acest gri se transformă într-un mov de lavandă, care cu siguranță atrage multe priviri.

Nu ne-a placut

  • Transmisie lentă
  • Prea forțat pe alocuri

Ultimele teste

Comentarii (6)

  • Nu mi se pare a fi mașina după care să întorc capul pe stradă. Banală și anostă. Cele patru evacuări din spate te duc cu gândul la cine știe ce monstru de 2-3 litri, ca orice chinezism, este făcută să-ți fure ochii, mai ales roșu ăla la interior e moartea pasiunii.
    7 1
  • Doar unii taximetriști mai pun 4 țevi de evacuare pe Logan, sau băiețașii în spatele blocului, în diferite garaje, la motoare mici, sa para chinezăria completă, acum este oficială de la Geely .
    8 2
  • deputy
    "Design exterior atractiv" pe bune???
    mi se pare mega hihoasa. un mix nereusit, fata de mitsubishi sau chevrolet si nu mai stiu ce....
    oricum personal o gasesc foarte urata!
    4 3
  • @dan_grc
    Ii stii pe cocalarii care isi pun semne de pachet M la BMW sau liniute albastre si rosii ca sa para mai bogati?
    Dar pe cei de la Haudi cu evacuari false?
    3 2
  • @dan_grc
    https://www.timesnewroman.ro/monden/dani-mocanu-incearca-sa-obtina-cetatenie-italiana-stramosii-mei-se-trag-din-cocalabria/
    Stii la ce masini face reclama manelistu'?
    Hai ca nu e greu de ghicit marca preferata a cocalarilor:
    https://youtu.be/H12a3L4ZCjA?si=oC4o-smMN92ASej_
    0 1
  • Problema este că între geely și MG as zice că MG câștigă clar având un full hibrid . Din păcate la ambele lipsesc tracțiune integrală, sau cel puțin un simulacru de tractiune integrala, ce pot face chinezii...au testat de curand un SUV pe niste scări, și exact a luat o la vale...
    A nu se uita faptul că mașina în China probabil costa jumate. SI cat dai atâta face. Restul sunt taxele lu Ursula și lăcomia partidului. De la noi sau de la ei.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru