Feedback

DrivetestBMW Seria 6 Cabriolet (2011-2015)

4.4 650i cabrio auto
Test drive BMW Seria 6 Cabriolet (2011-2015) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 07.04.2011
Tentaţii topless

Zilele trecute am fost nevoiţi să testăm cel mai proaspăt model adus de BMW în România. O căruţa cu patru roţi şi coviltir, insuficient motorizată, care troncăne din toate încheieturile. Un interior în care miroase a plastic chinezesc, în care pielea de pe volan se scorojeşte la nici 1000 de kilometri, iar schimbătorul de viteze are nevoie de slujbe ca să nimerească treapta potrivită. Per ansamblu, o maşină după care nici nu merită să întorci capul, urâtă din orice unghi ai privi şi complet inutilă. Ca de altfel toate maşinile produse de BMW în ultimul deceniu. Fanii Mercedes şi Audi probabil îşi freacă mâinile de bucurie. Din păcate pentru ei, aprilie e luna farselor şi încă se mai simt reminiscenţe. Căruţa cu coviltir este de fapt o capodoperă a ingineriei bavareze, o evoluţie supremă a conceptului de maşină decapotabilă premium. Mai presus de toate însă, decapotabila bavareză este un moft seducător şi dulce, pe care doar cei din păturile superioare ale societăţii şi-l vor putea permite.

BMW Seria 6 Cabriolet (2011-2015)
4.4 650i cabrio auto

  • Pret de pornire 89.342 €
  • Pret model testat 103.664 €
  • Taxa auto 789 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Atunci când vorbim despre BMW e bine să începem cu ceea ce se ascunde sub capotă. Este paharul de tărie care îţi deschide apetitul înaintea unei cine copioase. În cazul nostru, cele 40 de grade se traduc în peste 400 de cai putere. Aţi ghicit! Este vorba despre versiunea de top a noului Seria 6 Cabrio, "benzinarul" TwinPower Turbo cu opt cilindri în V, trădat la exterior de titulatura 650i. O arhitectură grandioasă, de 4.4 litri, capabilă să livreze 407 cai putere şi 600 de Nm punţii cu care BMW s-a consacrat de-a lungul anilor. Echitaţia nu a fost nicicând un sport mai plăcut şi mai accesibil. Eşti jocheul unei întregi herghelii de armăsari Rottaler, originari din fertilele văi bavareze şi crescuţi în grajdurile celui mai galonat nume auto din Munchen. Motorul V8 este sinonim cu adrenalina, pentru că asta vei simţi de fiecare dată când vei apăsa pedala de acceleraţie. Chiar şi un simplu impuls la plecarea de pe loc ar putea să scrântească gâtul celui care a fost luat prin surprindere de cei 600 de Nm, resimţiţi extrem de devreme, încă de la 1750 de rotaţii. Plaja de turaţii obţinută de inginerii bavarezi este impresionantă. Este ca un festin ce pare să nu se mai termine, îndestulător şi savuros, până aproape de 4500 de rotaţii. Şi, de parcă toate acestea nu ar fi fost de ajuns, BMW a pregătit celor pasionaţi şi un fundal sonor de excepţie. Sunetul celor opt cilindri la peste 6500 de rpm te aruncă în primul rând al unui concert de muzică simfonică, care te ridică de pe scaun şi te face să aplauzi minute în şir. Senzaţia este şi mai puternică atunci când acoperişul din pânză este rabatat şi decizi să asculţi simfonia live într-un tunel. Părul de pe mâini se va ridica involuntar, iar adrenalina va curge necontrolat. Nemţii sunt obsedaţi de rigoare şi control, drept pentru care cei 407 cai putere sunt controlaţi atent de o cutie automată cu opt rapoarte. Liniaritatea este exemplară, fiecare succesiune a treptelor de viteze fiind făcută pe nesimţite. Răspunsul nu este unul foarte prompt în modul normal de funcţionare, însă ansamblul se trezeşte la viaţă şi devine foarte intuitiv în momentul în care selectezi treapta Sport. Acul turometrului nu se va obosi să coboare din zona roşie, iar mişcările piciorului tău pe pedala de acceleraţie vor fi sinonime cu retrogradări violente în plaja de cuplu şi putere.

Consum

Deşi suntem în secolul 21 nu putem vorbi încă de o maşină sportivă care să consume doar 3 litri/100 de kilometri. Tehnologia trebuie să evolueze pentru a ne putea permite să oferim notă maximă unui model care dispune de peste 400 de cai putere şi consumă cât o sticlă de Coca Cola în ediţie limitată de Paşte. BMW 650i Cabrio cere benzină pentru a-ţi putea oferi în schimb plăcere. Nimic nu e gratis, cu atât mai puţin în cazul unui producător premium. Cei opt cilindri înghit 15.5 litri/100 de kilometri în mediul urban şi doar 7.9 litri în afara oraşului. Cel puţin dacă judecăm după ceea ce găsim înscris în fişa tehnică. În realitate, am încercat tot felul de combinaţii. Am ajuns de la 9 litri/100 de km (viteză maximă de 60 km/h pe DN1) până la peste 20 de litri/100 de km în Bucureşti. Media unei zile agitate, în care am forţat din plin acceleraţie pe autostradă şi în oraş s-a oprit undeva la 16.5 litri/100 de kilometri. O cifră decentă, justificată de bagajul de putere generos şi influenţată de pachetul Efficient Dynamics. Dacă ne uităm însă la rivalii din segment, BMW 650i stă mult mai bine decât Maserati GranCabrio, Mercedes SL500 sau Jaguar XK V8.

Performanţe

Atunci când te urci la volanul unui Seria 6 Cabrio totul se succedă cu o rapiditate la care nu te-ai fi aşteptat. Decorul poate deveni rapid un fundal şters, pe care îl vezi în ceaţă, odată ce ai apăsat pedala de acceleraţie la fund. Fiecare biciuire a hergheliei de Rottaleri te aruncă în faţa unui tablou 3D foarte realist, în care actorul principal eşti tu. Pictura suprarealistă în care te afli, face ca timpul să se scurgă mai repede decât în pânzele lui Dali. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 5 secunde, adică un real pericol pentru bucata de plastic din portofelul tău pe care scrie "Carnet de conducere". Viteza maximă se opreşte la 250 de km/h. Este suficient însă să ajungi măcar la 200 km/h ca să înţelegi că Seria 6 Cabrio filtrează extraordinar suprafaţa de rulare şi îţi oferă o perspectivă distorsionată a vitezei cu care rulezi. Când ajungi la 50 de km/h eşti tentat să deschizi uşa şi să cobori. Raportat la rivalii din segment, BMW Seria 6 Cabrio se descurcă extraordinar, reuşind să depăşească fără drept de apel Mercedes SL500, Jaguar XK V8 şi chiar Maserati GranCabrio, care dispune de câţiva zeci de cai putere în plus.

Interior

Nu poţi vorbi de un interior bavarez fără a te referi la respectul pe care ţi-l impune. Nu vom vorbi despre materiale, care sunt demne de segmentul premium superior, şi nici de finisaje, care au fost executate de un maniac al perfecţiunii îmbinărilor. Vom vorbi despre acele detalii care trec neobservate, dar îţi fac viaţa frumoasă. Mânerele de deschidere a portierelor din aluminiu, butoanele cu inserţii ceramice, lemnul care îmbracă consola centrală sculptată, pielea perforată a scaunelor, covoraşele pe care calci cu grijă şi volanul, pe care mâinile îl mângâie cu plăcere la fiecare viraj, sunt elemente pe care cu greu le observi, dar care contribuie la confortul tău şi al pasagerilor. Liniile planşei de bord, îmbrăcată de asemenea în piele, delimitate pe alocuri de cusături contrastante, încadrează în centru un ecran plat de 10 inch, cu care BMW intenţionează să îşi echipeze toată gama. Culorile sunt plăcute, odihnitoare, însă portocaliul tradiţional al instrumentelor de bord nu poate lipsi. Pentru a declanşa metamorfoza lui Seria 6 Cabrio, clienţii au la dispoziţie un simplu buton. Acesta descoperă maşina în 19 secunde şi o acoperă în 24. Singura condiţie impusă de BMW: viteza de deplasare să nu fie mai mare de 40 km/h. Spaţiul interior este suficient pentru pasagerii de pe locurile din faţă, însă relativ insuficient pentru cei de pe locurile din spate. Chiar şi aşa, patru adulţi se pot bucura din plin de cerul senin de vară la bordul decapotabilei. Despre bagajele lor însă nu putem spune acelaşi lucru. Portbagajul devine destul de mic atunci când acoperişul este rabatat, permiţând stocarea bagajelor pentru cel mult două persoane care îşi cântăresc foarte bine garderoba.

Preţ de achiziţie

Odată cu noua generaţie, BMW a decis să poziţioneze coupe-ul şi cabrioletul ceva mai sus în segment, pentru a se bate cu produse ceva mai exclusiviste. Pentru asta, BMW a crescut dimensiunile, a îmbunătăţit performanţele, dar a majorat şi preţul. Seria 6 Cabrio porneşte de la 89.342 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea 640i, de 320 de cai putere. În cazul versiunii testate de noi, vârful de gamă 650i, lucrurile sunt ceva mai piperate. Bugetul viitorului client trebuie să înceapă de la 103.664 de euro cu TVA, însă are nevoie de o limită de cel puţin 130.000 de euro, pentru a-şi putea permite lista lungă de opţionale pe care BMW o pune la dispoziţie. Dacă ne uităm în segment, un singur model este mai ieftin decât cel german. Este vorba despre Jaguar XK în versiunea cu motor V8 de 5.0 litri, care oferă 385 de cai putere şi 515 Nm. Preţul său pleacă de la 102.110 euro cu TVA. Celelalte nume din segment urcă şi mai mult preţul de pornire. Rivalul Mercedes SL pleacă de la 86.112 de euro cu TVA, însă vorbim despre versiunea pe benzină de 231 de cai putere şi 300 de Nm. Dacă ne uităm la o versiune capabilă să se dueleze cu cea testată de noi găsim SL500, cu 388 de cai şi 530 de Nm. Varianta aceasta scoate din buzunar începând cu 117.552 de euro cu TVA. În analiza noastră putem include şi exclusivistul Maserati GranCabrio, care deşi se poziţionează peste cei trei muşchetari enumeraţi mai sus, poate reprezenta o alternativă pentru cei care dispun de măcar 140.740 de euro cu TVA.

Siguranţă

BMW Seria 6 nu a fost testat până acum de organismul EuroNCAP, însă toate sistemele de siguranţă de care beneficiază, precum şi structura gândită de BMW, garantează performanţe de 5 stele. Echiparea standard a modelului bavarez include airbaguri frontale şi laterale, sistem ABS cu controlul frânării în curbe, control dinamic al stabilităţii şi tracţiunii (DSC şi DTC), sistem de protecţie la răsturnare, tetiere active şi protecţie la impact lateral. Nu lipsesc nici sistemele de avertizare la părăsirea benzii de rulare şi cel de monitorizare a unghiului mort, disponibile însă opţional. Aşadar, toate sistemele de siguranţă active şi pasive care ajută şoferul să evite evenimentele neplăcute. În termeni generali, Seria 6 Cabrio este o maşină care inspiră siguranţă, indiferent de viteza de rulare, graţie ţinutei de drum exemplare, despre care vom vorbi în capitolul următor.

Ţinută de drum

BMW a fost întotdeauna constructorul premium german care a căutat să îşi atragă clienţii cu ceva ce nu poate fi definit decât prin "plăcerea de a conduce". Ceea ce place la BMW atât de mult nu sunt neapărat gadget-urile, look-ul agresiv sau calitatea materialelor de la interior. Magnetul nu poate fi văzut cu ochiul liber, ci doar simţit. Pentru asta, inginerii germani au înţeles că e nevoie de mai mult decât un motor puternic. E nevoie şi de un şasiu echilibrat, de o distribuţie aproape perfectă a greutăţii şi de o ţinută de drum impecabilă. De aceea au luat naştere acele sisteme electronice, blamate de cei mai conservatori, care au ca unic scop fericirea celui de la volan. Vorbim de controlul electronic al amortizoarelor, de sistemul Dynamic Drive, de Adaptive Drive, de direcţia activă integrală, adică acele evoluţii tehnologice care lucrează de fiecare dată când abordezi un viraj sau traversezi o suprafaţă denivelată. Cele patru moduri ale suspensiei, ce pot fi selectate cu ajutorul butoanelor poziţionate pe consola centrală, este interfaţa prin care BMW comunică cu cel de la volan. Dacă în treptele Confort şi Normal totul este sinonim cu o croazieră foarte confortabilă, în modurile Sport şi Sport+ se declanşează isteria. Copilul cuminte şi discret se transformă într-un rebel plin de energie, care derapează plăcut, schimbă rapoartele doar în zona roşie, devine foarte rigid şi oferă o direcţie cu precizie elveţiană. Pe viraje, Seria 6 Cabrio poate fi o maşină extrem de sigură, care abordează totul cu extrem de mult curaj, dar păstrează o limită de decenţă care nu îţi pune viaţa în pericol. Toată această reţetă îţi va aduce un zâmbet constant pe faţă. Pentru cei experimentaţi există însă ceva mai mult de atât: rânjetul bolnav şi hohotele isterice, smulse de un spectacol ce poate fi rezumat cu greu, atunci când alegi funcţia Sport+ în curbele strânse.

Vizibilitate

O maşină decapotabilă nu pune probleme de vizibilitate. Poate doar poziţia foarte joasă a celui de la volan va face ca maşina să nu poată evita unele gropi. Totul se rezolvă însă cu o reglare corespunzătoare a scaunului. Oglinzile laterale şi cea retrovizoare sunt suficient de bine proporţionate pentru a informa şoferul despre ce se întâmplă în spate. Luneta croită în acoperişul de pânză este într-adevăr modestă, dar nu pune probleme majore. Mai ales atunci când dispui de asistenţa video la parcare, asigurată de cele trei camere, capabile să ofere celui de la volan chiar şi o imagine panoramică a maşinii. Elementul de fineţe nu este însă acesta. BMW a căutat să meargă mai departe de atât şi a introdus pe Seria 6 un sistem împrumutat de la fratele mai mare, Seria 7. Să presupunem că trebuie să ieşiţi de pe o străduţă îngustă, pe un drum intens circulat. Maşinile parcate pe marginea trotuarului obturează câmpul vizual. Botul maşinii este foarte lung, deci singura soluţie este să înaintaţi uşor până când veţi reuşi să vă asiguraţi. În loc să vă rugaţi ca ceilalţi să vă observe, puteţi acţiona cele două camere poziţionate pe aripile faţă. Ecranul de 10 inch vă va oferi două proiecţii ale drumului pe care doriţi să intraţi, permiţându-vă astfel să vă asiguraţi mult mai uşor şi mai puţin riscant.

Tehnologie

Nici nu ştiu de unde aş putea începe. Capitolul tehnologie a fost acoperit foarte bine de BMW, exemplarul Seria 6 Cabrio testat de noi fiind doldora de sisteme şi gadget-uri, care mai de care mai utile. Este mai simplu să spunem că din lista de opţionale lipseau doar funcţia Night VIsion cu sistem de detectare a pietonilor şi pilotul automat adaptiv. În rest, am beneficiat de tot ceea ce poate oferi laboratorul de cercetare BMW. De la sistemul audio profesional până la climatizarea pe două zone cu scaune încălzite şi ventilate pe trei trepte pentru şofer şi pasager. Funcţia de închidere automată a portierelor, botezată sugestiv Soft Close, sistemul de deschidere a uşilor doar prin simpla apropiere a mâinii, luminile adaptive cu LED, ornamentele de interior din lemn şi alumniu, pielea Nappa, acţionarea electrică rapidă a acoperişului din pânză, sistemul iDrive cu ecran plat de 10 inch, navigaţia bine pusă la punct chiar şi pentru străzile din România, coloana de direcţie reglabilă electric, sistemul de spălare a farurilor, afişajul Head-Up Display color, camerele video pentru asistenţa la parcare şi la intrarea pe un drum principal, pilotul automat, iluminarea la deschidere şi funcţia Follow Me Home sunt doar câteva detalii tehnice care vor face deliciul celor pasionaţi de cele mai noi gadget-uri auto.

Design

Noul Seria 6 Cabrio este fără îndoială o evoluţie a vechii generaţii. Nu este revoluţia pe care mulţi o aşteptau, însă decapotabila păstrează silueta de rechin, profilul fiind deosebit de agresiv, gata să inspire sportivitate chiar şi în staţionare. Partea frontală, deşi păstrează elementele tradiţionale de design BMW, pare destul de cuminte, decapotabila privind cu blândeţe trecătorii care se întorc să o admire. Nu acelaşi lucru îl putem spune despre posteriorul puternic desenat, cu o tentă sportivă accentuată. Vorbim practic de o asimetrie, creată de un look frontal prea cumitne şi unul spate foarte agresiv. Putem spune că revoluţia s-a produs doar pe jumătate, pe jumătatea posterioară. Luminile LED diurne mai salvează din aspectul frontal, alături de capota cu nervuri bine conturate. Dacă acoperişul din pânză pare o pălărie bine asortată unui atlet prin definiţie, rabatarea acestuia transformă BMW Seria 6 într-o sportivă sexy, care arată extraordinar de bine şi atrage privirile tuturor ca un magnet.

Date tehnice - BMW Seria 6 Cabriolet (2011-2015) 4.4 650i cabrio auto
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
4395
Lungime mm
4894
Putere maxima CP (rpm)
450 (5500)
Latime mm
1894
Cuplu maxim Nm (rpm)
650 (2000)
Inaltime mm
1365
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2015
Acceleratie 0-100 km/h s
4.6
Ampatament mm
2855
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
300
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 6 Cabriolet (2011-2015)

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • ZZZ
    @Automarket

    Sunt curios cum vi s-a parut amplasarea controller-ului iDrive. Mie mi se pare din poze ca trebuie sa treci mana dupa schimbator sau peste.

    In rest, o masina foarte frumoasa si eleganta.
    4 2
  • BMW
    O masina bestiala.Din pacate sistemul iDrive are o amplasare dubioasa.Ma mir ca nu l-au pus direct pe scaunul din dreapta
    4 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • SERIE 6
    chiar nai ce reprosa acestei masini.......
    poate doar faptul ca nu costa de la 25k euro.....
    in rest.......jos palaria
    6 6
  • @blue @dac
    si mie mi se pare ca I-drive este aruncat la misto.......
    inca nu cred ca daca il puneau in spatele schimbatorului de viteze era mai comod la actionare.........
    la un unghi de 40-45' pozitia mi se pare mult mai buna,bratul adopta o forma mult mai liniara si inevitabil mult mai confortabila.....
    3 1
  • andrei
    iDrive
    Personal mi se pare amplasat corect butonul de iDrive. Oricum mana o sa fie la nivelul acela amplasata si se poate pune mana pe schimbator imediat. In spate nu il puteau pozitiona deoarece nu este o masina ff spatioasa si deci nu are consola f lunga. In rest este o bijuterie.
    3 1
  • coupe/sedan
    Ca si caroserie, imi place mai mult cum arata coupe-ul.

    Abia astept sa apare 6 GT, versiunea in 4 usi. Echipat cu motorul 35d o sa fie de vis.
    4 2
  • Marius
    Locatie poze
    Salut! As vrea sa aflu, daca posibil, unde anume s-au facut pozele? Imi pare cunoscuta din alte poze cladirea, dar nu o pot repera:)

    Merci!
    5 0
  • yo tot yo
    Am citit ultimile drive testuri facute de voi si ca o paralela cu modelele fantuzesti mi se par la ani lumina in spate comparativ cu ce fac cei de la bmw nu au nimic sa ii atinga dar sa imi mai si egaleze. Ce inseamana sa faci masini si ce inseamna sa faci carute si ciurucuri. NU am BMW desi nu m-ar deranja unu.
    9 1
  • BMW
    Este posibil in trafic sa nimeresti mai degraba piciorul partenerei decat sistemul iDrive.Este o obiectie care paleste in fata adevaratelor argumente ale masinii.
    3 0
  • @dac
    Daca poti s-o privesti si altfel, nu cred ca partenera s-ar supara daca i-ai nimeri piciorul in loc de I-Drive. mai ales ca ai so scuza, ai vrut sa umbli la butoanele alea, doar ca erai concentrat la drum :).
    4 0
  • sau poti da de belele daca in dreapta nu-i partenera . . . ;)
    6 0
  • locatie poze
    @Marius
    Dupa cate imi dau eu seama, pozele sunt facute la "Micul Trianon" din localitatea Floresti, judetul Prahova. Este un palat care ar fi trebuit sa reproduca Versailles-ul in miniatura, insa nu a apucat sa fie terminat pentru ca a murit finantatorul, dupa care a inceput razboiul, pe urma al doilea, pe urma au venit comunistii, pe urma au venit satenii, etc. Daca dai o cautare pe google dupa el o sa gasesti mai multe informatii. Cu placere :D
    11 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @locatie poze
    Intr-adevar, pozele sunt facute in judetul Prahova. Am vizitat acest loc vara trecuta, am facut si eu niste poze acolo.
    Un test-drive bun, o masina foarte buna !
    2 0
  • poze
    As mai avea ceva de adaugata vizavi de poze: rugati-l pe cel care a facut/prelucrat pozele sa fie mai bland cu ochii nostri.

    HDR-ul merge in cateva situatii, iar in cazul de fata se potriveste la fel de tare ca un tricou roz la o petrecere de bikeri.

    Arata cumplit.

    Iar daca tot faci HDR, fa-l pana la capat.

    Dupa ce vezi asemenea poze si pe urma ajungi la una normala, ti se pare (prin comparatie) ca n-are pic de contrast (chiar daca ea, de fapt, e mai buna).

    Am inteles ca stie sa prelucreze pozele in stilul asta, dar sa n-o mai faca.

    Multumesc.
    6 0
  • degeaba v-ati ... (asa) pe voi cu promotorul de 1 aprilie, ca lumea zicea ca ati devenit un tabloid precum promotor, ca numai stiu ce balarii....atacuri ieftine din astea pe care le mai faceti din cand in cand.... dar promotor mereu testeaza orice masina inaintea voastra....pentru ca mereu promotor va fi no.1 apoi voi...promotor e un brand, automarket un site cu multi vizitatori si atat.
    si poti sa stergi mesajul asta, important e sa il vada omul ala cu caracter de.... se stie el.
    bafta
    2 2
  • 0BAD
    ESte extraordinara masina. ESte mult mai buna ca rivalii directi, eu cred ca face fata cu brio si lu CL.
    0 1
  • Octavian
    Numai pe mine ma deranjeaza ca nu i-au pus un hardtop? Gasesti hardtop pe seria 3, peugeot, renault, volvo si nu su reusit sa inghesuie unul pe seria 6? E totusi 130k euro.
    In rest e SUPERBA
    3 3
  • Ciprian Mihai
    poze
    vlad @ poze , nu sunt facute HDR
    0 0
  • @Octavian
    O sa faca si cu hardtop, cel putin la inceput asa au zis, coupe, decapotabil cu panza si hardtop.
    0 0
  • ciurik
    wtf?
    sunt singurul caruia ii place vechiul serie 6 mai mult decat chestia asta?
    4 5
  • este posibil sa fii printre singurii :)
    2 1
  • claudiu
    locatia?
    in ce locatie au fost facut pozele?
    0 0
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • claudiu
    locatia?
    facute*
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru