Drivetest Citroen C3 facelift (2013-2017)

1.4 HDi 70 Collection
Citroen C3 facelift (2013-2017) zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 10.10.2014
Momentul de diversitate

Pentru a menţine treaz interesul celor doi actori implicaţi într-o căsnicie e nevoie de diversitate. Şi diversitatea nu trebuie să se lase aşteptată prea mult. În cazul mariajului dintre Citroen C3 şi publicul din segmentul mic, francezii au simţit nevoia acestei diversităţi.

Motiv pentru care apare un facelift mult aşteptat, cu îmbunătăţiri care vor alunga monotonia şi vor reaprinde dorinţa în showroom-urile constructorului din Hexagon.

Citroen C3 facelift (2013-2017)
1.4 HDi 70 Collection

  • Pret de pornire 11.980 €
  • Taxa auto 45 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Când eşti crescut în interiorul unei familii în care inginerii au fost mereu recunoscuţi pentru aptitudinile lor în alcătuirea motoarelor diesel HDi, era inevitabil ca cea mai tentată ofertă să poarte acest indicativ.

Exemplarul testat de noi a fost echipat cu un motor HDi de 1.4 litri, dispus să ofere performanţe decente. Adică 70 de cai putere şi un cuplu motor de 160 Nm. Acesta reuşeşte să imprime un uşor dinamism modelului de clasă mică imediat ce acul turometrului ajunge la 2000 de rotaţii. Din păcate, acest suflu de energie se pierde rapid, iar eforturile se dovedesc futile dincolo de 3000 de rotaţii.

Tot atunci şi temperamentul dieselului devine pronunţat şi prezent în habitaclu.

Aşadar, cei 70 de cai şi 160 de Nm vor fi utili şi vioi în oraş, însă în afara lui, la viteze mari, cu o maşină încărcată, ar putea să gâfâie.

Cei mai experimentaţi vor încerca să regleze dozele de cuplu motor schimbând mereu în plaja optimă de turaţii. Timoneria lungă şi uneori imprecisă i-ar putea descuraja, însă.

Consum

Citroen C3 are avantajul oricărei maşini mici diesel. Consumă aproape nimic. Este extrem de cumpătată la drum lung şi chiar în oraş.

Spun asta pentru că după aproape 200 de kilometri petrecuţi în Bucureşti consumul s-a fixat la 6.3 litri/100 de kilometri. Rularea extra-urbană a mai adus şi ea aproximativ 150 de kilometri, parcurşi cu un consum de 4.1 litri.

Sunt dovezi concludente că C3 poate fi cu uşurinţă o maşină de 1000 de kilometri. Adică 1000 de kilometri cu un plin.

Cifrele oficiale anunţă o medie de consum de 3.8 litri, ceva mai mare decât în cazul lui Polo, Ibiza şi Fiesta, dar sub valorile lui Sandero şi Opel Corsa.

Performanţe

Putem privi din orice unghi dorim: C3 nu are fizicul unui atlet. Şi nici potenţialul unuia. Este o maşină de oraş, care nu se va grăbi foarte tare să-ţi arate cum e la 100 de km/h.

Pentru a ajunge acolo are nevoie de 13.5 secunde, adică timp suficient să deschizi o carte. Lăsând gluma la o parte, este chiar o valoare bună, raportată la ceilalţi rivali din segment. Exceptându-l pe Volkswagen Polo, Citroen C3 este mai fâşneţ decât Ibiza, Polo şi Corsa.

Viteza maximă păstrează însă valori modeste, de numai 163 de km/h, mai slab fiind doar Sandero. Privind partea plină a paharului, putem spune că nu vom rămâne niciodată fără permis pentru depăşirea limitei de viteză pe autostradă.

Interior

Interiorul noului C3 a trecut şi el printr-o cosmetizare, menită să-i aducă mai aproape pe clienţii din segmentul mic. A fost nevoie de câteva detalii noi la nivelul instrumentelor de bord, o climatizare uşor mai ergonomică şi câteva plastice mai moi.

Există însă în continuare zone neprietenoase, unde plasticul este dur şi cu un aspect spartan. Din fericire, inserţiile de plastic lucios înviorează atmosfera, iar finisajele sunt relativ plăcute. Ergonomia în zona sistemului de sunet rămâne una complicată.

Spaţiul interior a rămas acelaşi, adică poate fi considerat generos pentru patru persoane şi destul de limitat pentru trei adulţi pe bancheta din spate. Spaţiul la picioare este decent pe acest rând de scaune, însă la nivelul umerilor pot apărea probleme. Nu voi trece cu vederea nici spaţiile de depozitare, mulţumitor create, în care îţi poţi arunca fără probleme telefonul sau portofelul.

Portbagajul însumează 300 de litri şi este al doilea cel mai generos din segment după cel oferit de Sandero.

Preţ de achiziţie

O maşină din clasa mică trebuie să fie în primul rând accesibilă. Din păcate, nici un alt concurent din acest segment nu mai poate pretinde o asemenea titulatură câtă vreme concurează cu un campion al preţurilor mici: Sandero.

Dacă în cazul Dacia, socotelile pornesc de la 10.000 de euro, în cazul lui Citroen C3 facelift ele se fac de la 12.100 de euro. Sunt aproape 2100 de euro care contează în bugetul unui client din acest segment. Ibiza este mai scumpă, la 13.500 de euro. La fel şi Corsa, care cere pentru dieselul de 75 de cai doar 12.800 de euro.

Mult mai scumpe sunt Volkswagen Polo, care porneşte de la 14.200 de euro, şi Ford Fiesta, care are un preţ de 14.000 de euro pentru diesel.

Siguranţă

Citroen C3 a fost deja testat de EuroNCAP în anul 2009, rezultatul fiind unul destul de controversat. Organismul internaţional a oferit atunci un punctaj total de numai patru stele, o dezamăgire pentru toţi fanii brandului francez.

EuroNCAP a explicat însă atunci că rezultatul se datorează în primul rând lipsei sistemului ESP de pe o serie de versiuni, care ar califica modelul pentru nota maximă. În rest, modelul testat, chiar versiunea diesel 1.4 HDi, s-a dovedit a fi destul de sigură la impactul frontal, lateral şi cu stâlpul. Singurele probleme au apărut la protecţia pietonilor, unde capota nu a oferit protecţia necesară capului.

Versiunea testată de noi s-a bucurat de airbaguri frontale pentru şofer şi pasager, de airbaguri laterale şi de centuri pretensionate. Ansamblul elementelor de siguranţă activă a inclus serviciile unui ABS cu EBD.

Ţinută de drum

Creat pentru oraş, Citroen C3 are o singură menire: aceea de a transpune cât mai puţin din neregulile drumului celor din habitaclu. Inginerii s-au concentrat mult asupra acestui aspect şi au reuşit să ofere o suspensie care filtrează bine toată familia gropilor şi încrengătura liniilor de tramvai.

Din păcate, e uşor de intuit care sunt punctele slabe ale noului C3: virajele strânse. În astfel de situaţii C3 inspiră o oarecare senzaţie de nesiguranţă, potolită la timp de un sistem ESP care intervine părinteşte pentru a te repune pe traseu.

Ruliul este pronunţat, iar schimbările de direcţie bruşte nu vor fi pe placul micului model francez. Pentru publicul feminin neinteresat de acest aspect, trebuie să menţionez că direcţia extrem de relaxată le va fi pe plac în aglomerările urbane.

Vizibilitate

Suprafaţa vitrată a noului Citroen C3 facelift nu s-a schimbat comparativ cu cea a vechiului model. Avem aceeaşi lunetă bine proporţionată, încadrată de doi montanţi generoşi, o oglindă retrovizoare destul de mică şi un set de oglinzi laterale, care deşi nu impresionează prin dimensiune, vor putea oferi un unghi bun cu o ajustare potrivită.

Aşadar, Citroen C3 promite să nu pună mari probleme de vizibilitate şoferilor neexperimentaţi, manevrele de parcare urmând a fi o sarcină simplă.

Tehnologie

La capitolul tehnologie Citroen C3 trebuie să mai recupereze din avansul pe care l-au luat concurenţii din segment. Mulţi dintre ei au trecut la o generaţie nouă şi s-au pus la curent cu trendurile publicului tânăr în ceea ce priveşte conectivitatea.

Citroen C3 promite să rezolve şi problema asta, însă până atunci oferă o mulţime de dotări de bun simţ, menite să facă mai uşoară viaţa la volan. Vorbim despre climatizare automată, geamuri electrice cu impuls, oglinzi rabatabile electric, senzori de parcare, sistem audio şi suport pentru USB şi MP3.

Design

Faceliftul lui Citroen C3 aduce şi o serie de revizuiri estetice. Nu puteau lipsi luminile LED diurne, amplasate acum într-un spoiler frontal revizuit. Au mai apărut şi o serie de baghete cromate la nivelul grilei şi al posteriorului, menite să ofere un aspect mai cizelat. Blocurile optice au fost şi ele uşor restilizate.

Aerul proaspăt de care se bucură noul C3 facelift ar trebui să aducă noi clienţi în showroom, însă nu trebuie să uităm că oferta din acest segment este una extrem de variată, iar publicul masculin ar putea fi atras de propunerile mai sportive. C3 rămâne însă o maşină cu potenţial ridicat pentru clientela feminină.

Nu ne-a placut

  • resursele motorului
  • Ruliu pronunţat
Date tehnice - Citroen C3 facelift (2013-2017) 1.4 HDi 70 Collection
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1398
Lungime mm
3941
Putere maxima CP (rpm)
68 (4000)
Latime mm
1728
Cuplu maxim Nm (rpm)
160 (2000)
Inaltime mm
1524
Viteza maxima km/h
163
Greutate kg
1070
Acceleratie 0-100 km/h s
13.5
Ampatament mm
2466
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
46
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
300
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Citroen C3 facelift (2013-2017)

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • Suleyman Cunoscatoru
    Intr-un cuvant plictisitor. Nu vad dc ar mai cumpara lumea un Citroen ?
    La acest model doar plafonul panoramic daca ar determina pe cineva sa cumpere acest model, iar in rest modelele DS nici nu se pot compara cu vechiul C6 care era o masina superba. Citroen renunta si la suspensiile alea ce faceau invidiosi si pe cei de la Mercedes. Deci tot ce este bun s-a dus.
    18 13
  • citroen nu mai face masini atractive. masinile sunt banale, motoarele au ramas aceleasi de cativa ani buni, service-ul in RO este sub orice critica....de aici vine si scaderea vanzarilor
    26 9
  • Nu stiu in ce masura se poate spune de Citroen ca face masini banale. Depinde la ce te uiti, la C1 si C3 sau la C5 si DS.
    In alta ordine de idei Automarket scrie ca are performante slabe, dar masina primeste 4 stele si jumatate. Nu prea inteleg de ce.
    In plus masina asta se compara cu Sandero in privinta spatiului, pretului si dotarilor. Dar asta nu inseamna ca ii este concurent direct. Pentru ca C3 nu este un low cost, asa cum nu este nici Citroen. Sandero este intr-o alta liga si cam "joaca" singur. Si pentru banii pe care ii dai, cam joaca si bine.
    14 9
  • Adrian
    Pt mine CItroen insemana C6. Restul e tacere !
    9 10
  • @Adrian
    Cu C6 sau fara C6 tot una este! C6 n-a facut nicodata ceva reprezentativ pe segment. Daca era o oferta competitva, inca ar mai fi existat pe piata.
    C6 nu mai exista. Inseamna ca e doar tacere.
    8 11
  • @Suleyman...supsensia ce ii facea invidiosi pe cei de la Mercedes este inca in oferta si sa zici ca modelele Citroen sunt banale....sunt curios care ar fi marca aia deosebita, dupa @Sandu.
    12 7
  • citronada?
    Ultima optiune intre masinile frantuzesti de segment B. Au ajuns rau de tot.
    Pacat ! Eu sunt fan masini frantuzesti.
    16 7
  • @Automarket
    Fratilor, unde-i testul cu Renault Clio ?!


    La "am testat in acelasi segment" puneti asta:
    http://www.automarket.ro/test-drive/renault-clio-15-dci-dynamique-energy-48569.html
    10 2
  • citroen!! bagati bani in publi
    Eu aveam aceiasi parere ca voi despre c3, insa sa stiti ca e o masina confortabila cu materiale bine finisate (si nu glumesc), motorizarea 1.2 benzina e extrem de silentioasa, elastica, urca de placere in turatii, nu este ca 1.2-ul de la Corsa de exemplu care parca se chinuie cand urca in turatii. Poate e prea scumpa pentru ce ofera iar suspensiile pot fi deranjant de confortabile pentru unii, insa credeti-ma ca pentru oras e ideala, in fond asta ai nevoie in oras, sa nu vezi in interior plastic ieftin ca la corsa sau sandero, sa fie confortabila silentioasa si economica.
    12 7
  • update
    http://europe.autonews.com/article/20141011/ANE/141019990/renault-sets-pricing-for-clio-initiale-paris
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru