Drivetest Dacia Duster Urban

4.0
Dacia Duster Urban zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 13.10.2021
Mr. Popularitate

Multe s-au spus și scris despre Dacia Duster de la prima sa apariție în industria auto. Ca de obicei, cum e cazul cu orice mașină, indiferent de preț, taberele s-au împărțit de la început, cu precizie aproape chirurgicală. Unii au apreciat SUV-ul accesibil oferit de Dacia, în timp ce alții au declarat sobru că e o mașină ce nu ar satisface nevoile lor. De orice parte a baricadei te-ai aflat, numerele nu mint.

Iar aceste numere îl încoronează fără doar și poate pe Duster drept Mr. Popularitate în Europa. Modelul din Mioveni este cel mai vândut SUV din segmentul său către clienți particulari. Ce înseamnă asta? Păi, pe scurt, dacă scoatem din ecuație mașinile de flotă, Duster este cel mai popular model ales de clienții persoane fizice din Europa, care decid să își cheltuie proprii bani pe o mașină nouă.

Cu astfel de laude venite de la sute de mii de cumpărători de-a lungul timpului, cei de la Dacia nu puteau să ignore faptul că Duster avea nevoie de o gură de aer proaspăt. Astfel, anul acesta, SUV-ul autohton a primit un binemeritat facelift care își propune să îl facă și mai atractiv. Motorizările noi, precum și revenirea în gamă a cutiei automate vor fi pe placul multor clienți.

Lansarea acestuia în România a adus și o versiune specială, numită Dacia Duster Urban. Ce aduce ea în plus față de modelul standard, precum și ce ar trebui să știi despre echiparea ei, aflăm astăzi împreună.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN FRANȚA, LA TESTUL INTERNAȚIONAL


  • Pret de pornire 14.200 €
  • Pret model testat 21.300 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Cu siguranță cea mai mare surpriză pe partea de motorizări vine de la propulsorul diesel. Veteranul 1.5 dCi este păstrat de către cei de la Dacia în gamă, deși înaintea lansării oficiale a faceliftului, multă lume i-a cântat prohodul. De înțeles, de altfel, având în vedere prigoana împotriva motoarelor cu aprindere prin compresie pe care o vedem pe toate piețele în momentul de față.

Chiar și așa, Duster este în continuare disponibil cu motorizarea diesel de 115 CP. Alături de ea vei mai găsi în gamă și versiunile tradiționale cu motor de un litru, TCe. Acestea pot avea 90 CP pe benzină și urcă până la 100 CP dacă alegi versiunea ECO-G cu GPL din fabrică.

Cine vrea mai mult de atât, există opțiunea motorului de 1.33 litri benzină. Acum putem spune cu adevărat că avem o mașină autohtonă ce folosește „motor de Mercedes”. Pentru cine nu știe, acest propulsor este folosit și de producătorul german pe anumite modele cu tracțiune față.

Pe Duster facelift această unitate este disponibilă cu două variante de putere: 130 CP și 150 CP. Însă doar ultima dintre ele poate fi echipată și cu o cutie de viteze automată. Astfel, ajungem la a doua mare schimbare pe versiunea facelift: reintroducerea unei cutii de viteze care elimină pedala de ambreiaj.

Apare însă o problemă mai veche: disponibilitatea tracțiunii integrale alături de automată. Sistemul 4x4 este oferit cu o cutie manuală și doar pe două versiuni de motorizare: 1.5 dCi precum și 1.3 TCe, de 150 CP. Din moment ce foarte mulți clienți apreciază sistemul 4x4 de pe Duster și luând în considerare cât de scumpă este versiunea pe benzină, este foarte posibil să vedem o popularitate crescută pentru versiunea diesel în lunile și anii ce urmează.

Noi am testat versiunea de top, în echipare Prestige, dar într-o ediție specială denumită Urban. Sub capotă s-a aflat benzinarul de 150 CP, iar de viteze s-a ocupat cutia cu dublu ambreiaj și șase rapoarte. Aceasta este cea mai modernă și mai bună versiune pe care ai putea-o cumpăra în acest moment. De altfel, dacă vrei să îți cumperi un Duster Urban, e bine să știi că acesta este disponibil și cu propulsorul ECO-G de 100 CP și GPL.

Revenind la oile noastre, adică la agregatul de 150 de cai, trebuie să vă spun că el este rafinat, silențios și bine echilibrat, livrează puterea constant pe toată plaja de turații, fără sincope, și se simte puternic în orice situație. Cutia de viteze este și ea la înălțime și se descurcă impecabil, mai ales pe accelerare. Schimburile de viteze sunt aproape imperceptibile pe măsură ce crești viteza, dar, pe decelerare, poți observa o ezitare subtilă, mai ales când te apropii de staționare.

Nu e o problemă pe care o are doar Dacia/Renault cu acest tip de cutie cu dublu ambreiaj, comportament similar fiind observabil și pe alte modele, mult mai scumpe, cu același principiu de funcționare.

Avantajul acestui propulsor față de celelalte este cuplul mai mult decât decent, de 250 Nm, livrat de la 1.700 rotații, ce face din noul Duster o mașină de care nu trebuie să te rogi pentru a te pune în mișcare rapid. Mai mult decât atât, cutia de viteze va păstra motorul într-o gamă joasă de turații tot timpul, evitând astfel momentele în care zgomotul de sub capotă ajunge în habitaclu. Pentru că, la turații înalte, propulsorul pe benzină se va face auzit din plin.

Consum

Oficial, Dacia spune că noul Duster ar trebui să consume, în medie, 6.1 litri de benzină pentru fiecare sută de kilometri parcurși. Bineînțeles că acest număr este o estimare făcută prin procedura de testare WLTP și este destul de departe de ceea ce oferă traficul aglomerat din marile orașe din România.

Printr-un București aglomerat de începutul anului școlar, rezultate obținute de mine s-au îndepărtat de cifrele oficiale destul de mult. Consumul afișat de computerul de bord al mașinii după circa 120 de kilometri parcurși prin oraș a fost de 8 l/100 km. Ceea ce nu e rău deloc. Ba chiar e o cifră care poate concura cu cea a modelul diesel.

În afara orașului, pe drumuri naționale, cu o viteză medie de 73 km/h, consumul afișat a fost de 6 l/100 km, iar pe autostradă, la o viteză medie de 130 km/h, acesta a crescut până la 7.5 l/100 km. Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri.

Rivalii cei mai apropiați de Duster de pe piața locală sunt Suzuki Vitara și Ssangyong Tivoli. Modelul japonez, cu 129 CP, pretinde un consum mediu de numai 4.9 l/100 km, dar are de partea sa un sistem mild-hybrid. Tivoli, în schimb, cu motorizarea de 163 CP și cutie automată, pretinde un consum de 7.6 l/100 km în medie.

Performanţe

Odată cu echiparea noului Duster cu un motor de 150 CP și o cutie automată, SUV-ul a devenit cea mai rapidă mașină construită vreodată de producătorul mioritic. Nu e de mirare, având în vedere că până nu de mult borna de 100 de CP dădea bătăi de cap companiei.

Noul Duster in versiune TCe 150 are o accelerație de 9.7 secunde până la 100 km/h și o viteză maximă de 199 km/h. Sigur, nu sunt valori uimitoare în contextul actual, dar mașina chiar se mișcă vioi.

Chiar și în comparație cu rivalii mai sus menționați, Duster nu se poziționează rău. Suzuki Vitara este un pic mai rapid, cu un sprint de 9.5 secunde, în pofida puterii mai mici, dar SsangYong Tivoli are o accelerație de 10.6 secunde pentru același sprint, deși are 13 CP în plus. Iar în ceea ce privește viteza maximă, ambele modele asiatice sunt mai lente.

Interior

Dacia e un producător dedicat celor fără mari pretenții. Până la urmă, prețurile mici se obțin calculând la sânge unde poți face rabat. Duster nu a excelat niciodată la interior atunci când vine vorba de materialele folosite. Pe facelift nu s-au schimbat foarte multe.

Plasticul tare este folosit peste tot. De la planșa de bord, la fețele de uși, buzunare, consola centrală. Scaunele nu pot fi echipate cu tapițerie de piele nici contra cost, iar profilul lor rămâne neschimbat. Singurele lucruri schimbate aici sunt tetierele, care au un profil mai subțire.

În schimb, ergonomia nu e rea deloc și toate butoanele pentru diferitele funcții ale mașinii sunt la îndemână și ușor de folosit. Dacă mergi pe o versiune mai scumpă, vei avea un panou de control al sistemului de climatizare identic cu ce găsești pe modele Renault. Iar acele butoane rotative chiar se simt bine la atingere.

Cotiera este cel mai important element nou de la bordul lui Duster facelift. Pe cât de incredibil poate părea, modelele de până acum nu puteau fi echipate cu așa ceva, iar faptul că Dacia a oferit o cotieră centrală merită menționat. Ai chiar și spațiu de stocare, de aproximativ un litru: destul pentru un portofel și niște chei. Mai mult decât atât, varianta Duster Urban aduce și două elemente speciale, respectiv pragurile cu inscripția „Urban”.

Spațiul în interiorul lui Duster este decent pentru un SUV de dimensiuni mici. În partea din față nu vor avea probleme nici persoanele de peste 1.8 metri, dar în spate lucrurile sunt ceva mai limitate. Spațiul pentru picioare este decent, iar acoperișul cu profil drept va fi apreciat de persoanele mai înalte.

Dacă vei avea multe bagaje, e bine să știi că portbagajul oferă până la peste 445 de litri, în cazul unei versiuni fără tracțiune integrală. Comparativ, Suzuki Vitara are la dispoziție maxim 375 de litri, iar SsangYong Tivoli 427 de litri.

Preţ de achiziţie

Dacă te uiți cu atenție la ce se întâmplă în industria auto, nu ai cum să nu observi un trend ascendend al strategiei de prețuri. Toate modelele nou lansate vin cu un preț mai mare decât versiunile pe care le înlocuiesc, iar asta e oarecum normal. Asta pentru că și tehnologiile și opțiunile incluse în pachetele mașinilor noi sunt mai generoase.

Dar cum stau lucrurile când vorbim de cel mai accesibil producător european? Ei bine, nici Dacia nu are de ales, și a trebuit să crească prețurile pentru Duster.

Creșterea prețului de achiziție pentru Duster facelift este foarte mică, de numai 200 de euro, dar e de ajuns pentru a-i lua coroana de „cel mai ieftin SUV” de pe piața românească. Acest titlu se duce acum la SsangYong Tivoli, cu al său motor de 163 CP și garanție de 10 ani. Diferența între cele două este de fix 210 euro.

Mai mult decât atât, pentru 14.200 de euro, cât este prețul de pornire pentru Duster, nu primești la fel de multe echipamente standard ca pe rivalul sud-corean. Dacia îți oferă pentru acești bani un motor de un litru TCe, cu 90 CP, cutie manuală și tracțiune față. Dacă vrei motorul nou, de 1.3 litri și 130 CP va trebui să plătești minim 18.700 de euro, iar cea mai ieftină versiune cu tracțiune integrală costă 19.100 euro.

Dacă, însă, îți dorești o echipare cu cel mai puternic motor și cutie automată, atunci va trebui să plătești minim 19.200 de euro, pentru versiunea TCe 150 EDC, în echiparea Comfort. Printre dotările standard ale acestei versiuni vei găsi aer condiționat manual, pilot automat, oglinzi reglabile electric, geamuri electrice față și senzori de parcare spate.

Pentru versiunea Duster Urban ai la dispoziție doar două niveluri de echipare. Modelul special de lansare nu este disponibil în versiunea Essential. Astfel, prețurile pentru Duster Urban încep de la 16.100 de euro pentru echiparea Comfort și urcă până la minim 17.800 de euro pentru versiunea Prestige. Aceste prețuri sunt valabile pentru motorizarea de un litru, ECO-G. Dacă îți dorești noul motor TCe 150 și cutia automată EDC, va trebui să scoți din buzunar minim 19.600, respectiv 21.300 de euro.

Versiunea Comfort vine cu dotări standard precum jante de aluminiu de 16 inch, aer condiționat manual, geamuri electrice față și spate, cruise control și sistemul de infotainment Media Display. Versiunea Prestige plusează cu aer condițional automat și sistemul multimedia Media Nav, care include și un sistem de navigație.

Rivalii lui Duster vin mai bine echipați, indiferent de versiunea pe care o alegi. Tivoli oferă și o garanție extinsă, la fel ca Suzuki Vitara. Și dacă tot am ajuns la Vitara, trebuie să spunem că modelul japonez are un preț de pornire de 16.800 de euro, deci mai mare decât al lui Duster.

PLĂCUŢE
CARE PROTEJEAZĂ JANTELE
Textar dispune deasemenea de plăcuțe de frână EPAD. Acestea asigură o frânare de top în orice condiții și in acelasi timp păstrează strălucirea jantelor din aliaj. Depunerile de praf de frână sunt reduse considerabil, mulțumită unui material de fricțiune inovativ

Siguranţă

Pentru mulți clienți români, siguranța modelelor Dacia rămâne un mare semn de întrebare. Noul Logan a făcut înconjurul tuturor agențiilor de știri atunci când a fost testat de cei de la EuroNCAP și a primit un rating de numai 3 stele. Nici Duster nu s-a descurcat mai bine, de așteptat de altfel, având în vedere că e totuși o mașină de buget.

Modelul facelift vine cu câteva îmbunătățiri, cea mai importantă fiind funcția de detectare a mașinilor din unghiul mort. Cel mai probabil, dacă va fi testat, noul Duster va primi un rating mai bun datorită noilor sisteme de siguranță activă. Până atunci, rezultatele modelului pre-facelift rămân în picioare.

Astfel, conform celor de la EuroNCAP, Duster oferă un grad de protecție de 71% pentru pasagerii adulți și de 66% pentru copii în caz de impact. Pentru pietoni protecția a fost calculată la 56% în timp ce sistemele active de siguranță au primit un total de 37%.

Noul Duster vine echipat cu sisteme de siguranță precum  asistență la frânarea de urgență, ABS, ESP, monitorizarea presiunii în pneuri, airbaguri frontale și laterale pentru pasagerii față, airbaguri laterale pentru cei spate și un set nou de tetiere active.

Mika Hakkinen, ambasador Nokian
Mika Hakkinen, dublul campion de Formula 1, este brand ambasador Nokian Tyres. Anvelopele de vara Nokian Tyres Powerproof si Nokian Tyres Powerproof SUV sunt concepute alaturi de pilotul finlandez.

Ţinută de drum

Dacia Duster a avut întotdeauna un comportament rutier previzibil. Avem de-a face cu o mașină cu o gardă la sol de 21 de centimetri, uriașă chiar și pentru segmentul în care evoluează modelul autohton. Chiar și SUV-uri din clasa C nu reușesc prea ușor să ajungă la această înălțime. Asta ii oferă lui Duster un avantaj evident, mai ales pentru cei ce vor să îl folosească precum un 4x4 veritabil.

Există cluburi dedicate pasionaților de off-road care apreciază foarte mult Dusterul pentru potențialul său în afara drumurilor asfaltate. Sistemul de tracțiune integrală este și el lăudat de multe ori, iar unghiurile de atac și degajare (30, respectiv 33 de grade) ajută și ele. Faptul că poți „bloca” sistemul de tracțiune într-un mod dedicat 4WD Lock care distribuie egal puterea mașinii între punți este de apreciat.

Așadar, nu e niciun secret că majoritatea acestor modele vor fi „chinuite” prin păduri, drumuri forestiere sau zone sălbatice. Chiar cei de la Dacia spun că se așteaptă ca peste 65% din modelele vândute să fie echipate cu tracțiune integrală. Dar cum rămâne cu drumurile asfaltate?

Ei bine, Dacia nu a schimbat nimic la platforma pe care rulează Duster. Astfel, vă puteți aștepta la același comportament al suspensiei, care își face treaba foarte bine și nivelează drumurile eficient, chiar dacă au o calitate slabă. Mașina este confortabilă și silențioasă peste denivelări de tot felul și chiar și gropi ceva mai mari. Puntea spate va mai face zgomot ocazional, dar nimic extrem de deranjant. La viteze de peste 90 km/h antifonarea își arată limitele, iar cei din interior o vor resimți, mai ales dacă vorbim de drumuri lungi.

Atingerea limitei de viteză de pe autostradă este facilă în modelul cu 150 CP și chiar o poți depăși lejer, dar nu fără să-ți dai seama, din moment ce zgomotul la interior va crește simțitor.

Însă, ce m-a surprins cel mai tare a fost faptul că, în această versiune de top, noul Duster poate să trădeze fenomenul de torque-steering, ceva ce nu am mai trăit în nicio Dacie până acum. Asta înseamnă că avem multe resurse transmise punții față.

Prin oraș, Duster rămâne o mașină foarte ușor de manevrat, cu o servodirecție asistată electric foarte puternic, care nu oferă feedback de niciun fel. Frânele sunt și ele destul de sensibile și vor necesita o perioadă de ajustare.

Vizibilitate

Din moment ce caroseria lui Duster nu s-a schimbat deloc odată cu faceliftul, nu putem vorbi de o modificare a suprafețelor vitrate. Vizibilitatea rămâne la standarde ridicate în Duster mulțumită parbrizului lat și destul de puțin înclinat, a montanților destul de mici și a oglinzilor generoase.

Mai mult, există un set de camere cu vedere la 360 de grade pe SUV-ul mioritic, opțional ce-i drept, dar care poate fi de un real folos.

Tehnologie

Duster a trecut pe LED-uri! Nu, nu e un slogan de la o reclamă, ci o realitate în cazul noului model. Acum avem faruri cu tehnologie EcoLED pe fază scurtă, ceva ce probabil anticipați, având în vedere că și Logan și Sandero au primit așa ceva. Cu toate acestea, pe Duster avem LED-uri și în altă parte. De exemplu, iluminarea plăcuței de înmatriculare se face cu aceeași tehnologie, la fel ca luminile din interior.

În interiorul mașinii, în funcție de nivelul de echipare pe care îl alegi, vei avea un ecran de 8 inch care să îți ureze bun venit sau nu. Versiunile Essential nu primesc această dotare, dar de la Comfort în sus vei avea și un sistem multimedia la bord. Acesta poate include navigație și Apple CarPlay, respectiv Android Auto fără fir, pe versiunea Media Nav. Există conectivitate smartphone cu fir, dar fără navigație, pe versiunea Media Display, ceva mai accesibilă.

Tot pe noul Duster vei avea parte și de un sistem de acces si pornire fără cheie. De altfel, noul Duster vine cu cartelă în loc de tradiționala cheie în ziua de azi și, de ceva timp, Dacia a introdus și un sistem de blocare și descuiere a ușilor automat, ce detectează apropierea cartelei foarte precis.

Ba chiar am putea spune că uneori acest sistem a funcționat un pic prea bine. Asta pentru că mașina se încuie foarte repede din momentul în care ai coborât din ea.

Tot pe Dacia Duster vei găsi și un sistem de camere cu vedere la 360 de grade care a fost adăugat în lista de opțiuni a producătorului autohton acum ceva timp. Singura problemă a acestuia este calitatea imaginii pe timpul nopții. Chiar și așa, vei putea beneficia de această tehnologie pe timp de zi.

Cele doar 1000 de unități Urban programate pentru producție vin la pachet și cu o trotinetă electrică, respectiv un Xiaomi Mi S. Aceasta oferă o autonomie de până la 30 de kilometri și o viteză maximă de 25 km/h.

Desigur, atingerea specificațiilor tehnice din fișa acestei trotinete electrice va depinde direct de greutatea celui care o folosește, iar în cazul meu, deși chiar m-am străduit, nu am reușit să ating mai mult de 20 de km/h la ghidonul ei.

Cu toate acestea, sunt sigur că pentru drumurile mai scurte prin oraș, o astfel de soluție s-ar dovedi utilă pentru mulți oameni.

Design

Pe lângă noile motoare și adăugarea unei cutii de viteze automate în gamă din nou, faceliftul lui Duster aduce și câteva modificări estetice. Cum ai putea altfel să-ți dai seama că ai de-a face cu un model nou?

În partea frontală vei observa în primul rând noile semnături luminoase încastrate în faruri. Spre deosebire de Logan sau Sandero, forma literei „Y” nu este atât de evidentă aici. Și grila a fost, teoretic, redesenată subtil, dar va trebui să aduci un model pre-facelift lângă el pentru a putea face diferența. În partea din spate avem un design nou pentru stopuri, cu o grafică subtil diferită, inspirată și ea de litera Y.

Alte noutăți includ și o culoare nouă, Arizona Orange, care costă 390 de euro și atrage foarte multe priviri, așa cum am observat cât timp am fost la volanul modelului testat. De altfel, dacă vrei să îți cumperi versiunea speciala Duster Urban ai doar două culori la dispoziție: aceasta și Noir Nacre.

Jantele de aliaj au fost și ele modificate subtil, fiind oferite cu un design nou, creat în tunelul aerodinamic, pentru a îmbunătăți profilul mașinii și a reduce rezistența la înaintare.

Pentru versiunea specială de lansare, Dacia a pregătit și un set de stickere aplicate pe montantul central al mașinii care te anunță că ești pe cale să urci la bordul unui model cu producție limitată.

 

Nu ne-a placut

  • Fenomenul de torque-steer
  • Izolarea fonică
  • Plasticul auster
Preț cu TVA (Euro)
21.290
Tip transmisie
automata
Tracțiune
fata
Număr trepte
7
Putere maximă generată (CP/rpm)
150 / 5.250
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
250 / 1.700
Sistem de recuperare a energiei
indisponibil
Capacitate cilindrică (cmc)
1.332
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Viteză maximă (km/h)
199
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
9,7
Consum mediu mixt (litri/100 km)
WLTP 6.3
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
50
Autonomie la consum mediu mixt (km)
794
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
indisponibil
Lungime (mm)
4.341
Lățime (mm)
1.804
Înălțime (mm)
1.693
Ampatament (mm)
2.673
Garda la sol (mm)
217
Ecartament față (mm)
1.563
Ecartament spate (mm)
1.570
Unghi de atac
30
Unghi de degajare
34
Masă proprie (kg)
1.263
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
900
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
892
Spațiu portbagaj (litri)
478
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.623
Rating general
3
Garanție maxima vehicul (luni/km)
60 / 150.000
Interval service (luni/km)
12 / 20.000
Mai multe detalii despre Dacia Duster facelift

Ultimele teste

Comentarii (7)

  • Andrei
    Citez din articol: "Per total, un rezervor plin ar trebui să ofere o autonomie de circa 450 de kilometri". Pe bune? Ce fel de calcule ati facut, sau ce matematica avansata a dus la acest rezultat?
    21 2
  • @Andrei
    Observatie corecta.
    In tabelul de la final apare autonomia corespunzatoare consumului mediu mixt.
    Adica 794 km.
    Iti confirm din experienta ca se incadreaza pe acolo. Adica la peste 750 km pentru un plin in conditii de rulaj normal pe soselele noastre.
    10 0
  • Bravo Dacia.

    Deşi este o maşină termică ea este omega. Democratizarea maselor şi ultimele maşini termice care se vor vinde în Europa.

    Când va apare primul model (de la Mioveni) electric, acel moment va fi începutul sfârşitului pentru maşinile termice.

    Cel puţin în USA, UK, EU, China şi în genere ţările OECD.
    6 26
  • Ia uite și samsarul. Scot ăștia un plastic nou, de aceeași jenă, dar nu mai contează că nu-i EV. Ăsta e biodegradabil. :)
    18 6
  • Mircea Badea
    sper sa moara in chinuri! cum sa spui vere urban la suv-uri?!!
    5 14
  • Nici daca ma tai cu lama si pui sare n-o sa pot intelege ideea de "SUV Urban". Acuma eu stiu ca "clientul primeaza" si producatorii se grabesc sa-i faca pofta, dar totusi, fratelemeu, sunt tot mai mult emasini pe aceleasi stradute inguste si rupte. Care e faza cu pleiada de SUV-uri? Eu intotdeauna am crezut ca masinile o sa devina in timp tot mai micute, practice, utile. Cand colo, motoarele s-au micit si au crescut hardughiile. Acuma poate ca-s eu old school, dar pe bune ca nu mai inteleg nimic din lumea de azi. Si nu-s batran...
    20 2
  • Nefiind fan Dacia una peste alta Duster-ul asta este cea mai de top Dacie facuta vreodata. nu este oricum vreo mare bijuterie dar iti faci treaba cu ea. Sunt multe plusuri pe care le regasesti pe masina fata de versiunile anterioare de aici si cifrele mari cand ne uitam la vanzari. Acum ca la interior ai acelasi plastic de 2 lei e de inteles, vrei calitate nu iti iei Dacia, cam asta e deviza. dar repet, la ce preturi au ajuns masinile in ziua de azi, cu Duster-ul asta iti faci treaba fara sa iti dai dauna totala la buget. P.S: La autonomie ati dat-o de gard grav, cum sa mergi cu masina doar 450 km?
    12 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru