Drivetest Porsche 911 (2011-2015)

3.8i 400CP Carrera S
Porsche 911 (2011-2015) zoom
de Mircea Meșter
Vineri, 18.11.2011
Rasa pură

47 de ani. O viață de om cu destulă experiență în spate. În cazul mașinilor, o jumătate de secol face diferența dintre un model istoric, eventual scos din producție din timpuri pe care nu le știu nici măcar părinții noștri, și unul nou, fără legătură cu cel vechi. De obicei, mărcile auto se laudă cu "moștenirea" pe care o are brandul în sine. Cu valorile la care ține marca și care sunt "transpuse" în toată gama prin noile modele. Asta pentru că foarte puține mărci au un model atât de longeviv încât acesta să fi prins o jumătate de secol fără întrerupere.

Există însă și excepții. Porsche 911 împlinește 47 de ani și primește cadou o nouă generație. Una care păstrează toate atuurile istorice ale modelului german, dar care evoluează evident și care ne arată că vârsta este un avantaj din toate punctele de vedere. Porsche 911 este în sine un purtător de valori, vine cu o moștenire proprie paralelă cu cea a mărcii și ne demonstrează că, la mașini, experiența, înțelepciunea și vârsta merg mână-n mână cu inteligența, tehnologia și spiritul modern. Noul Porsche 911 înseamnă, înainte de toate, o poveste care continuă pe aceleași linii de succes. Și dovada că, dacă n-ai bătrâni, trebuie să-ți cumperi. Sau să-ți produci. Sau să-i admiri pur și simplu.

Porsche 911 (2011-2015)
3.8i 400CP Carrera S

  • Pret de pornire 112.847 €
  • Pret model testat 146.873 €
  • Taxa auto n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Te urci în mașină, te așezi pe scaunul care pare lipit de asfalt, iei poziția de condus inconfundabilă pe care o ai într-un model de acest tip și privești în indicatoarele de bord. Ai un turometru gradat până la 9000 rpm. Vești bune. Apoi, iei schimbătorul în mână și vezi că mânerul are o cifră în plus. A șaptea. Totul este mai mare într-un Porsche 911.

Ești într-un 911 de generație nouă. În versiunea Carrera S: 3.8 litri, 400 de cai putere la 7400 rpm și 440 Nm la 5600 rpm. Cifre pe care le visăm cu toții încă de când dezlipeam guma topită vara pe abțibildele Turbo. Deși cutia automată PDK cu două ambreiaje este cunoscută pentru peformanțele sale, te-ai așezat într-un 911 manual. Și asta nu pentru a brava și pentru a ține partea manualelor de sorginte sportivă, ci pentru că Porsche tocmai lansează prima cutie manuală cu șapte trepte din lume. 

Apoi pornești. Sunetul inconfundabil al unui motor boxer produs de Porsche inundă habitaclul. Sună ca o turmă de lei nervoși, nu ca 400 de cai ținuți sub o capotă și așezați în spatele mașinii, semn de respect pentru istorie. Apeși pedala de accelerație și pleci. Experimentezi aproape 1.8 G, forțe pe care doar sportivele rasate ale anului 2011 le pot dezvolta. Ajungi într-a cincea fără să simți, apoi îi dai a șasea și apoi, într-o mișcare complet ciudată, muți din nou schimbătorul înspre nord-est, în colțul îndepărtat al ringului, acolo unde stă șaptele izbăvitor. Ai 170, iar mașina merge fără probleme încă pe atât. La 200 km/h ajungi în 14 secunde. Noroc că ești pe circuit. Apoi, vezi pe consola centrală un buton pe care scrie Sport Plus. Îți faci o cruce strămoșească, îl apeși și încerci aceeași metodă. Totul devine mai ascuțit, mai rapid, mai agresiv. Ești într-o mașină de curse, iar 0-100 s-a transformat din 4.5 în 4.3 secunde. Dacă-ți pui și transmisie PDK, scazi la 4.1 secunde. 

A șaptea e dezvoltată pentru ca Porsche 911 să consume mai puțin. Tocmai de-asta poate fi "apelată" încă de la 80 de kilometri pe oră. Și trage până la 304 km/h. Și, dintr-o dată, mângâind doar accelerația, te trezești într-o mașină de lux. Care consumă...

Consum

...7.1 litri în afara orașului. Sau 13.8 litri în oraș. Deci 9.5 litri/100 km dacă le amesteci. Să ne înțelegem, vorbim despre un motor aspirat, cu o cilindree de aproape 4 litri, deci de o mașinărie care ar trebui să mănânce benzină așa cum mănâncă nemții cârnați. Și totuși, germana noastră este, se vede treaba, amatoare de bucătărie fină. Iar preparatul de bază în această rețetă este sistemul Start-Stop care vine standard.

Apropo, știți momentele alea în care vă gândiți să vă cumpărați o mașină nouă, iar alegerea manuală/automată devine cel mai dificil lucru din lume? Ei bine, tehnologia ne-a cam bătut, fraților! PDK-ul noului 911 scade consumul mediu mixt al lui 911 cu aproape un litru, ajungând la 8.7 litri/100 km. Iar consumul mediu mixt ajunge la 6.7 litri, aproape de cel al dieselului meu de 150 de cai. 

E adevărat că, atunci când ești la volanul lui 911, te gândești la consum așa cum se gândește Obama la binele orașului Cugir. Astfel că cifrele de mai sus - deși posibile dacă îți pui în cap să mângâi acceerația și atât - se transformă într-unele ceva mai grăsuțe de atât. Pe cei 200 de kilometri de șosea în care am respectat cu strictețe limitele legale ale statului California de teama șerifilor care stau la pândă mai ceva decât organele competente din România am obținut un admirabil 11 litri/100 km. M-am răzbunat însă pe circuit, acolo unde Porsche 911 Carrera S își arată...

Performanţe

...adevărata față. De fapt, adevăratele fețe, pentru că în cazul acestui model trebuie să ții minte trei cifre ale accelerației 0-100. 4.5 secunde pentru manuală, 4.3 secunde pentru manuală în modul Sport Plus și 4.1 secunde pentru automata PDK cu Sport Plus. Iar Sport Plus este într-adevăr util în aceste condiții, pentru că-ți întărește suspensiile, dar mai ales pentru că îți face cunoștință cu Launch Control, iar cuplul care ajunge la roți în momentul kick down-ului este dozat astfel încât acestea să nu se-nvârtă degeaba, lăsând gumă pe asfalt. Normal, poți să faci asta fără probleme, că doar ești într-un 911, dar e bine ca lucrurile să fie bine gândite atunci când încerci să o calci cu adevărat. 

Viteza maximă a lui Porsche 911 Carrera S: 304 kilometri pe oră. București-Târgu Mureș într-o oră, cum ar veni. Sau București-Brașov în 30 de minute. Teoretic, evident. Așa cum, la fel de teoretic...

Interior

...interiorul lui Porsche 911 de generație 991 se inspiră masiv din cel al lui Panamera sau, mai recent, din cel al lui Cayenne. Normal, nu-i rău nimic în asta, ba din contră. Vorbim de un design gândit pentru a fi util și plăcut în același timp. Și cum startul trebuia dat de undeva, s-au sacrificat cei de la Porsche. Ce ziceați despre nemți?

Evident, ești puțin plecat cu sorcova dacă te apuci să vorbești despre calitatea materialelor pe un Porsche. Ești însă la subiect dacă spui că o mașină sport poate dovedi că se transformă ușor într-una utilă dacă e construită de oameni cu cap. Nu există comenzi puse aiurea, înveți totul imediat, iar dacă ești lovit de tanc și nu îți dai seama de unde se schimbă posturile de radio, comenzile vocale pe care la apelezi apăsând un buton de lângă volan te ajută să te descurci rapid. 

Nu-ți place interiorul gri-crem cu care a fost dotată mașina testată de mine? Nicio problemă, Porsche te ajută să-ți găsești culoarea preferată pentru pielea de la interior, iar nuanțele merg de la roșu aprins de efect până la un maro elegant anti-mărdărie. Deh, și tații cu Porsche 911 au copii.

Bineînțeles, dacă nu ai mai avut niciodată un Porsche 911 te vei lovi de două pobleme. În primul rând, vei vedea că locurile din spate sunt puse acolo pentru palmares. Dar măcar sunt puse. Apoi, trebuie să te obișnuiești cu vecinii care vor crede că umbli la motor de fiecare dată când îți așezi bagajele în zona de 135 de litri pe care o ai la dispoziție sub capotă, acolo unde se află fiarele mașinilor fără pretenții atletice.

Partea amuzantă? Porsche a ținut atât de mult ca sunetul motorul să se audă așa cum trebuie în habitaclu, încât a dezvoltat un sistem numit Sound Imposer care are rolul de a evidenția și de a transmite direct în habitaclu, fără a-l modifica în vreun fel, sunetul dezvoltat pe canalul acustic dintre valve și filtrul de aer. Și sunetul motorului boxer cu șase cilindri în linie începe să facă...

Preţ de achiziţie

...toți banii. Care nu-s neapărat mulți: cu 113.000 de euro cu taxe incluse pui mâna pe cel mai recent capitol al istoriei Porsche în versiune Carrera S. Bineînțeles, o mașină dotată precum cea pe care am testat-o prin California te duce undeva mai sus, spre 150.000 de euro. Însă, dacă nu vrei să depășești granița psihologică a celor 100.000 de euro, ai și posibilitatea de a alege un 911 Carrera și atât, fără S. Acesta costă 97.561 de euro cu taxe incluse.

Chiar dacă pământenilor li se poate părea mult, un 911 de o sută și ceva de mii de euro este o alegere inspirată într-un segment în care cel mai ieftin model concurent - R8 manual de 420 de cai - costă 117.000 de euro în versiunea de bază. Deci, dacă alegi un 911, ești sigur că ai ales cu capul. Și mai ești...

TEXTAR PRODUCE FRÂNE ÎN ROMÂNIA
O mare parte din plăcuțele de frână Textar sunt produse chiar în România, la uzina TMD Friction din Caransebeș. Acolo, cei 500 de angajați produc peste 21 de milioane de plăcuțe de frână pe an. În septembrie 2021 au sărbătorit 280 de milioane de plăcuțe produse în ultimii 13 ani.

Siguranţă

...sigur în general. Asta pentru că, evident, siguranța unui model de acest tip nu se oprește la airbag-uri, care oricum sunt suficiente pentru a "tapița" mașina în cazul unui nefericit accident. Porsche se laudă cu o rigiditate torsională foarte ridicată, inginerii germani ajungând la această performanță deoarece au folosit materiale cu durabilitate ridicată la construcția "dedesubturilor" mașinii. Oțelul, aluminiul sau magneziul fac parte din "cușca" de protecție în cazul unui impact. Poate cel mai important aspect de notat în cazul unui model sport precum Porsche 911 este însă sistemul Porsche Stability Management, care încorporează toate acronimele posibile (ABD, ASR, EDC și ABS) pentru a-ți garanta că, dacă vrei să eviți un obstacol la 100-150 de kilometri pe oră, spatele nu-ți va pleca din inerție. Dar despre asta vom vorbi mai multe la capitolul...

Nou centru de testare în Spania
Nokian a inaugurat un nou centru de testare în Spania. Pe cele 10 piste sunt testate anvelopele de vara, de iarna si all season, pe suprafete uscate sau umede. Exista si o pista ovala, lunga de 7 kilometri, pe care se ating viteze de 300 de km/h.

Ţinută de drum

...ținută de drum. Și am testat-o pe un circuit construit special pe o pistă de aterizare a unui aeroport american pentru a sublinia caracterul dinamic al modelului Porsche. Dacă ar trebui să fac un rezumat al ceea ce am simțit pilotând la limită noul Porsche 911, aș face asta rugându-vă să vă imaginați că mașina are pur și simplu un cui imens imaginar în centrul ei care o pironește pe asfalt. Indiferent de cât tragi de ea să plece în stânga sau în dreapta, sistemele își fac treaba cu precizie. E adevărat, vorbim de jante de 20 de inch, de un asfalt impecabil și de o mașină care are suspensii controlate de un sistem avansat (Porsche Active Suspension Management), Porsche Toque Vectoring (PTV) și un control al șasiului la fel de bine gândit. Dar la fel de adevărat este faptul că pneurile erau unele de stradă, nu de circuit sau că mașina se simte la fel de bine pe modul Sport Plus sau pe cel normal. Vrei să te distrezi la volan? Dezactivează ASR-ul. Partea interesantă? Piloții Porsche au realizat același timp pe Nurburgring cu și fără ASR-ul activat.

O poveste interesantă din interior. Unul dintre jurnaliștii ruși prezenți la evenimentul de lansare al modelului german i-a întrebat pe ingineri de ce noul 911 are o aderență atât de ridicată și este atât de stabil, depâșind chiar modelul de generație anterioară la acest capitol. Model pe care rusul - care dorea textual un spate ceva mai "jucăuș" - a dat de ințeles că îl are în garaj. Răspunsul inginerilor Porsche la doelanța ziaristului? "Tocmai ne-ați făcut, fără să vreți, un compliment". Într-adevăr, un om care a dezvoltat de la zero direcția (chirurgical de precisă) și șasiul noului model nu poate primi un feedback mai potrivit decât cel care spune că mașina stă lipită de șosea. Și așa e, chiar dacă în testul nostru am experimentat accelerații laterale de aproape 1G. Până la urmă...

Vizibilitate

...Porsche 911 e o mașină sport, nu un monovolum. Formele laterale cu rol estetic și aerodinamic în același timp penalizează peisajul pe care-l ai în față atunci când consulți oglinzile. Iar oglinda centrală - deși parcă ceva mai mare decât cea a generației precedente - nu te lasă să vezi multe în spate din cauza faptului că partea de jos a lunetei este obstrucționată de zona în care este ampalsat motorul. Bineînțeles, situația nu e deloc apocaliptică, așa cum ar putea părea, aceste probleme fiind unele absolut normale pe o astfel de mașină. Nimeni nu vrea oglinzi duble convexe pe care să-și spioneze copiii de pe bancheta din spate atunci când familia pleacă în concediu. Oricum, manevrele de parcare nu-s deloc dificile datorită faptului că noul sistem Park Assist cu TopView face minuni bazându-se pe cea mai înaltă...

Tehnologie

...tehnologie care există astăzi pe mașinile de stradă. E normal ca pe un model de 100.000 de euro să ai la dispoziție tot ce mișcă-n acest domeniu. Porsche a pus mare accent în prezentarea mașinii pe noul sistem audio Bormester disponibil standard și construit special pentru a transforma noul 911 într-o zonă acustică de calitate înaltă. Dacă vreți și mai mult decât atât și aveți nevoie de claritate pe înalte, aveți la dispoziție achetul Bose cu opt canale și cu o mulțime de avantaje pe care le recunosc cu adevărat melomanii înfocați. Pentru ceilalți există monitorul central care găzduiește navigația, climatizarea, sistemul audio, conectivitatea, telefonia mobilă și un TV tuner. Nu ai încă internet la bord, dar Porsche lucrează la asta. Până la urmă, următorul 911 trebuie să vină și el cu ceva interesant care să dea pe spate potențialii puriști Porsche în devenire.

Design

"Este cel mai frumos 911 pe care l-am creat vreodată" spun cei de la Porsche. Avantajul lor este că orice 911 arată fenomenal, chiar dacă vorbim de modele care au apărut pe piață acum o jumătate de secol. În aceste condiții, munca designerilor poate fi considerată în același timp ușoară și extrem de complicată. Pentru că, pe de o parte, oamenii care creează forme la Porsche nu vor pleca niciodată de la o foaie albă când desenează un nou 911. De cealaltă parte, aceiași oameni trebuie să simtă perfect limita la care trebuie să se oprească din modificat lucruri, pentru a nu risca să pice în capcana unei modernități forțate pe care n-o dorește absolut nimeni. 

Noul 911 este o mașină care întoarce capetele pe stradă. Spatele este de mare excepție, noile stopuri reușind să ducă mai departe ideea de dinamism și sportivitate regăsită în însăși esența acestui model. În față au apărut poziții LED, transformate într-o baghetă care ridică estetic zona frontală dominată în continuare de inconfundabilele blocuri optice rotunde. Profilul este cel clasic al unui 911, un caracter al liniei plafonului unui astfel de model având potențial de utilizare în Braille pentru a înlocui cuvântul sportivitate. Sau clasic. Sau ambele. 

Nu ne-a placut

  • Spațiu redus pe locurile din spate
  • Vizibilitate posterioară modestă
Date tehnice - Porsche 911 (2011-2015) 3.8i 400CP Carrera S
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
3800
Lungime mm
4491
Putere maxima CP (rpm)
400 (7400)
Latime mm
1808
Cuplu maxim Nm (rpm)
440 (5600)
Inaltime mm
1295
Viteza maxima km/h
304
Greutate kg
1470
Acceleratie 0-100 km/h s
4.5
Ampatament mm
2450
Tractiune
n/a
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
n/a
Volum portbagaj litri
205
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Porsche 911 (2011-2015)

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • Hai frate cum ati facut de ati testat un PORSCHE "pur sange"??!!Cum fac sa testez si eu unu???:)
    8 14
  • Gembird
    ce imi place e ca baiaetii de la Automarket pun poze de pe net.Si eu pot sa zic ca testez nu stiu ce masina si copiez poze de pe net. hihihi
    23 10
  • ce sa testezi tu bai"frate" ?crezi ca te lasa cineva sa te urci in slapi la volanul unei asemenea capodopere?rezuma-te la nfs si haudi!asta e masina pentru pasionati..
    13 21
  • catalin
    cu tot respectul
    si eu am pus aceasta intrebare tuturor redactiilor (AM, AMS, PM, AB etc.) nimeni nu a raspuns pana acum - de ce la "testele" facute de ziaristii romani nu-i vezi pe ei la volan, sa faca fotograful lor poza si s-o pui pe net sau in articol. Intrebarea este "ai luat viza de State" sa testezi in California ?
    24 2
  • Andrei
    vaaai! ce de hateri!
    Bai, daca l-ati cunoaste pe Mircea putin, n-ati mai posta astfel de chestii.
    11 25
  • Romanisme!
    @je
    NU te mai baga in seama!!Am vorbit de rau masina asta , care e treaba sau te plictisesti si vrei sa arati la lume cum esti de ruman adevarat....Rasa pura de roman din varfu dealului'
    9 11
  • chiar ca romanisme
    la asemenea exprimare de meltean murdar cu shaorma pe la gura,care viseaza sa impresioneze niste pitzi stand la semafor,cum ai fi vrut sa reactionez?nu merita sa stricam pagina asta cu nimicurile noastre care ar putea continua la nesfarsit...bafta!
    7 7
  • Reader
    magarie ieftina
    Ma baieti, nu mai faceti voi pe grozavii ca nu ati fost in state sa testati masina aia.
    aceleasi poze sunt si pe netcarshow.com (nu fac reclama site-ului), asa ca ... fi-ti mai rezonabili
    20 5
  • motorizare
    Motorul este un "boxer", dar tehnic vorbind, este vorba tot de un motor cu cilindrii in line, dar "horizontally opposed" (romaneste: opusi, in plan orizontal). Americanii ii mai zic "flat 6".

    @reader Te iei de altii, dar tu nu prea stii sa scrii corect: se scrie "fiti" nu "fi-ti".
    6 8
  • Audio
    As vrea si eu sa adaug ceva: sistemu audio standard e Bose si "Burmester" e optional.
    6 0
  • o asemenea opera de arta a ingineriei te-ar lasa fata suflare si cu un 1.4tsi sub capota ;)


    sunt curios cata vreme v-a mai rezista motorul aspirat la Porsche ... nu demult "diesel" era un subiect tabu la Porsche ... sunt curios cat o sa le ia sa taie un litru din motoare si sa bage turbo pe toata linia
    5 0
  • Alex Falen
    @Gembird si ceilalti
    Vorbiti din spatele unor monitoare si va dati eroi. Oamenii astia au testat masina asta la Los Angeles si trebuie sa va suporte fitele. Noroc ca cele cateva mii de oameni care au citit articolul asta nu sunt ca voi trei-patru. Nu credeti? Intrati pe pagina de facebook a siteului automarket si vedeti acolo mai multe poze.

    Nu ar strica sa deschidem gura doar daca stim despre ce vorbim.
    15 6
  • george
    text
    bun text, foarte cursiv si bine scris. se vede ca cel care a scris a fact-o din placere. la mai multe asa.
    10 4
  • Alin D.
    Cam mare nota....tinand cont ca exista un Nissan GT-R. Parca dadeati notele in functie de clasa din care face parte, nu comparandu-l cu un Logan...
    2 16
  • Un_timid_ascultator
    Porsche carrera S nu face parte din acelasi segment cu Nissan GT-R, dar nu ma asteptam sa stii asta, caci ca toti pusti din spatele monitorului va uitati doar la ce scrie pe hartie, o masina sport purista precum Porsche 911 este cu 10 clase peste GT-R care nu este altceva decat un "tocilar dopat" care te conduce, nu-l conduci tu!!!
    9 6
  • Lucanu
    911
    O masina fantastica. SI noul 911 chiar duce mai departe designul atemporal al modelului. Articol scris cu pasiune. Poate cam prea inflacarat, dar pe de alta parte e un model care merita 100%. Cati dintre noi avem ocazia de a conduce noua generatie a lui 911?
    1 0
  • @timidul ascultator
    Buna seara,
    Crede-ma, GT-R este o masina deosebita. Pasiunea investita si finetea design-ului este prezenta si aici, chiar daca ea nu are "istoria" Porsche, pe care o respect ''tabu''. Calitatea materialelor este perfecta in GT-R, iar despre faptul ca ''te conduce'', iti recomand sa faci un efort si sa te urci in asa ceva si dupa aia, afirma ce doresti.
    Cu respect tuturor
    3 6
  • un_timid _ascultator
    @CSV
    Sunt realist, nu voi avea sansa in viitorul apropiat sa ma urc intr-un Nissan GT-R, era o simpla parere care o mentin, piata este foarte competitiva, ai de unde alege, Nissan a scos un produs bun dar destinat altor clienti decat celor vizati de Porsche, pana la urma cat dai atata face..vezi cat costa un GT-R la mana a doua din vechile generatii si cat costa un Porsche mai vechi si vei intelege de unde diferenta de pret si valoare...pana la urma ""de gustibus non disputandum est:". Bafta
    4 3
  • luciano79
    GT_R
    diferenta nu este in calitate ci in istoria celor doua marci. in romania se stie majoritatea sunt cu germanele si cu greu pot fi convinsi ca mai exista si alte marci de acelasi calibru.GT-R a demonstrat ca e una din cele mai bune masini construite in era noastra de aceea RESPECT.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru