Drivetest Ford Puma

1.0 EcoBoost mHEV 155CP Titanium
Ford Puma zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 28.01.2020
Să se vadă antrenamentul

În școala generală, manualele de geografie ne învățau că țara noastră beneficiază de unul dintre cele mai variate reliefuri din Europa. Spațiul carpato-danubiano-pontic era unul cu adevărat binecuvântat, pentru că țara noastră avea și munte, și câmpie, și mare.

Am crescut cu sentimentul că nu există o țară mai frumoasă ca a noastră până când am călătorit pentru prima dată în afara granițelor. Atunci am aflat că mai există și alte țări, cu munți mai înalți, cu peisaje spectaculoase, că apa mării poate fi turcoaz și că există câmpii unde recoltele cresc eficient și ordonat.

De atunci privesc cu scepticism orice declarație patriotică, orice afirmație înflăcărată. Cu aceleași rezerve am privit și scenariile care susțineau că uzina Ford de la Craiova este gata să producă Fiesta în locul celei din Koln. Sigur, toți ne doream asta dintr-un patriotism exacerbat, fără să realizăm cine era Fiesta pentru americani.

Eram nemulțumiți că Ford nu ne aduce și nouă un best-seller în ogradă, fără să ne dăm seama că în tot acest timp ne antrenam cu B-Max și Ecosport pentru ceva chiar mai important. Nu Fiesta, ci Puma. Adică un model care ar putea să-i egaleze succesul, pe o piață europeană tot mai îndrăgostită de micile crossovere.

Dacă îl luăm în calcul și pe Ecosport, ne dăm seama că Ford ne încredințează nouă, românilor, unul dintre cele mai importante segmente ale momentului.

Spun asta după ce m-am întors de la un test de vreo 200 de kilometri cu Ford Puma prin Malaga, în sudul Spaniei. Am răsuflat ușurat pentru că am realizat că producem un crossover competitiv.

În 6 mai 2019 eram primul jurnalist român care îl vedea în carne și oase și care spera ca mașina să fie și pe șosea un concurent redutabil pentru Renault Captur, Nissan Juke sau Peugeot 2008. Acum, speranțele au devenit realitate.

Ford Puma
1.0 EcoBoost mHEV 155CP Titanium

  • Pret de pornire 20.250 €
  • Pret model testat 25.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a se asigura că Puma va avea o adresabilitate cât mai mare, Ford nu s-a grăbit să declare război dieselului, anunțând și un motor de 1.5 litri și 120 de cai în cursul acestui an. Bineînțeles, gama de motoare se va concentra în jurul premiatului motor 1.0 Ecoboost, înzestrat acum cu o mulțime de tehnologii noi, menite să reducă valorile de consum.

În cadrul testului din Spania am urcat la volanul celei mai puternice versiuni, adică 1.0 Ecoboost de 155 de cai. Este un motor care îi va satisface pe gurmanzi, pe cei care vor un crossover mereu gata să livreze resurse. Chiar și la viteze mari, de autostradă, o retrogradare poate aduce un impuls plăcut. Nu vă așteptați însă la o explozie, la un comportament sportiv, la ceva mai mult decât e cazul.

Trebuie să iau în considerare și faptul că motorul dispune de un cuplu total de 190 de Nm, cu capacitatea de a oferi 220 de Nm în momentele de Overboost. Valoarea momentului motor este bună, însă livrarea sa totală pe la 1900 de rotații s-ar putea să-i sâcâie pe unii, care nu obișnuiesc să meargă cu motorul turat. În oraș, livrarea asta ușor târzie s-ar putea să te prindă pe picior greșit în anumite faze de accelerare.

Din fericire, plaja de cuplu este generoasă și se termină pe la 5500 de rotații, ceea ce face din acest motor o alegere elastică, versatilă, ușor de condus în treptele a treia și a patra pe drumuri virajate.

Spuneam mai sus că motorul dispune acum de noi tehnologii. Printre ele și sistemul micro-hibrid de 48V, care dispune de un starter-generator pe curea, capabil să recupereze energie la frânare sau la rularea liberă. Energia este stocată într-o baterie litiu-ion și folosită mai apoi la plecarea de pe loc sau în fazele de accelerare intensă.

Acest sistem poate oferi celui de la volan 20 de Nm, începând de pe la 2500 de rotații. Așa că, dincolo de 2500 de rpm descoperi generozitatea pe care o așteptai de la motorul ăsta. Este și zona turometrului în care vă recomand să stați. Trebuie să lucrați puțin cu transmisia manuală cu șase trepte, etajată ușor cam lung, dar răsplata va fi pe măsură (transmisia automată cu dublu ambreiaj va fi adăugată acestui motor pe parcursul acestui an).

Tot în zona aceasta o să descoperiți și zgomotul specific unui motor cu trei cilindri, bolboroseala, sunetul de „aspirator supărat”. Altfel, la viteze mici, motorul este destul de bine antifonat și nu oferă vibrații.

Consum

O altă tehnologie cu care este oferit acest motor 1.0 Ecoboost este cea de dezactivare a cilindrilor. Folosirea pluralului nu e tocmai inspirată, pentru că, atunci când ai doar trei cilindri, nu poți dezactiva decât unul.

Motorul de un litru oferă această tehnologie în premieră. Așa că, atunci când ești pe autostradă și ai o rulare constantă, te-ai putea trezi cu o notificare a faptului că unul dintre cilindrii Ecoboost-ului trage un pui de somn. Și acest sistem, dar și cel enumerat mai sus, îl ajută pe noul Puma, în această configurație, să promită emisii de numai 99 de g/km.

De asemenea, și valorile consumului au valori foarte bune. Potrivit calculului în sistem NEDC, media este de 4.4 litri, iar în sistem WLTP de 5.5 litri.

Ajută mult aici și sistemul micro-hibrid, care menajează pe cât posibil motorul convențional la plecările de pe loc în oraș. În plus, acest sistem micro-hibrid asigură cea mai rafinată repornire a sistemului start-stop pe care am probat-o vreodată pe o mașină. Chiar mai rafinată decât pe modele premium consacrate.

În traficul real, valorile sunt ușor diferite. Spre exemplu, după o rulare pe autostradă cu viteza maximă legală, Puma a indicat un consum de 7 litri/100 de km. După ce m-am lăsat purtat de val pe o serie de serpentine, valoarea de consum a urcat la 8.1 litri/100 km.

Dacă ne raportăm la media de consum oficială și ne uităm la ceilalți rivali din segment, observăm că nu mulți oferă motorizări comparabile. Juke, pionierul segmentului, este unul dintre exemple. Apoi ar mai fi Volkswagen T-Cross și Seat Arona, care vin, de asemenea, cu motoare de numai 115 cai putere. Prin urmare, și valorile lor de consum sunt mai mici decât cele ale unității de 155 de cai.

N-am rezistat însă tentației și m-am uitat în cifrele oficiale ale lui Dacia Duster, celălalt SUV produs în România. Mai ales că el are un motor de 1.3 litri cu 150 de cai putere. Acesta anunță o valoare de consum în regim NEDC de 6 litri, deci mai mare ca a lui Puma. Honda HR-V a primit recent un facelift și un motor de 1.5 litri cu 182 de cai putere. Consumul său în regim NEDC este de 5.9 litri/100 km.

Hyundai Kona este și el oferit cu un motor mare, de 177 CP, însă doar alături de cutie automată. Deci nu e o comparație tocmai potrivită. Consumul său este de 6.7 litri/100 km. Mazda CX-3 este un alt concurent puternic pentru Puma, mai ales cu motorul de 2.0 litri și 150 de cai putere, dar care consumă în regim mixt 7 litri/100 km. E drept, mașina vine doar cu 4x4.

Opel Crossland X are un motor de 130 CP și un consum mediu de 5.1 litri/100 km. Skoda Kamiq vine cu o versiune de 150 CP și cu un consum de 4.8 litri/100 de km, foarte apropiat de cel al modelului de la Craiova. T-Cross și Arona, chiar dacă au motoare modeste, tot consumă mai mult decât Ecoboost-ul de 155 CP.

Peugeot 2008 dispune de un motor de 1.2 litri cu 155 CP, care este oferit doar cu utomată. Deci nu putem avea o comparație clară. În plus, motorizarea mai face ceva până ajunge pe piața de la noi. Cel mai bine ar fi să ne uităm la o versiune de 130 CP, cu manuală, care consumă 4.5 litri/100 km.

Performanţe

După cum vă spuneam și mai sus, dincolo de 2500 de rotații, Puma pare că se trezește la viață, pare că a găsit elixirul.

Decorul promite să se succeadă rapid până la 100 de km/h, viteză pe care Puma o atinge în fix 9 secunde. Viteza maximă are și ea o valoare bună, oprindu-se la 205 km/h.

Deși a oferit mereu resurse generoase din motoarele sale Ecoboost, Ford nu a reușit să demonstreze performanțe bune. În cazul lui Puma, cele 9 secunde nu sunt suficiente pentru a ține pasul cu o serie de rivali din segment.

Spre exemplu, un Peugeot 2008 cu numai 130 de cai putere oferă un sprint în 8.9 secunde. Skoda Kamiq promite și ea 8.3 secunde până la 100 de km/h, deși are cu 5 cai în minus. Opel Crossland X cu 130 CP are nevoie de 9.9 secunde.

Mazda CX-3 se descurcă în 8.8 secunde, iar Hyundai Kona impresionează cu 7.9 secunde. E drept, are și mai mulți cai. Honda HR-V ridică ștacheta la 7.8 secunde. Dacia Duster nu emite pretenții, deși are 150 CP: doar 10.4 secunde.

Interior

Interiorul este un amestec de trăiri, de vești bune sau mai puțin bune. În orice caz, este unul dintre cele mai complexe și pline de utilitate din segment. O să încep de pe locurile din față, acolo unde există materiale plăcute, combinate însă cu unele cam tari și neprietenoase în partea inferioară a planșei de bord și în anumite zone ale portierelor. Și finisajele sunt perfectibile în aceleași zone.

Planșa de bord este îmbrăcată într-un plastic moale și plăcut, iar versiunile ST-Line, similare cu cea testată de mine în Malaga, oferă și un plastic moale care imită fibra de carbon. Scaunele sunt confortabile și beneficiază de o tapițerie detașabilă pe nivelul de echipare Titanium. Este o invenție extrem de utilă pentru familiile cu copii mici care vor să mai spele tapițeria din când în când. E o soluție bună și pentru cei care se plictisesc repede de mașina lor, întrucât o pot comanda în alte culori. Pe ST-Line tapițeria nu se poate scoate. Ea este un amestec din piele cu textil, condimentată cu o serie de cusături roșii.

Spațiile de depozitare sunt generoase. Mai ales cele din interiorul portierelor, unde intră fără probleme două sticle de apă și alte accesorii. Pe consola centrală există suport pentru două pahare, un spațiu de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil (nu e tocmai prietenos desenat) și o cotieră destul de adâncă.

Pasagerii de pe locurile din spate primesc spațiu decent pentru picioare, însă nu la nivelul celui regăsit pe modele ca Nissan Juke și Peugeot 2008. Chiar și la nivelul capului e loc decent, însă doar dacă nu ai mai mult de 1.80 metri. Și în zona aceasta a habitaclului regăsim un plastic tare și destul de auster pe fețele ușilor.

Am lăsat la final unul dintre cele mai inteligente portbagaje pe care le-am găsit vreodată pe o mașină. Ascuns în spatele unui hayon acționat electric, cu funcție de handsfree (o premieră în segment), descoperim o zonă la care s-a lucrat vreme de doi ani și jumătate. Așa s-a ajuns la cea mai mare capacitate din segment, un total de 456 de litri.

Și aici există o excepție: valoarea maximă este valabilă pentru modelele care nu vin cu sistemul audio Bang&Olufsen și nici cu roată de rezervă. Aceasta din urmă este înlocuită cu un kit de pană, nu tocmai util pe șoselele de la noi. Cei care riscă primesc un portbagaj inteligent.

Podeaua portbagajului are o structură hexagonală folosită în industria aviației sau în elaborarea supercarurilor. Este construită din hârtie reciclată și un adeziv pe bază de apă pentru a fi foarte ușoară. Ea se ridică și rămâne așa pentru a facilita folosirea spațiului de dedesubt.

Aici ai și un loc secret, denumit Megabox, unde ar fi trebuit să se afle roata de rezervă. E un fel de cutie în care încap fără probleme un troler de cabină și un rucsac. Cu condiția să nu depășească o greutate de 50 de kilograme. Tocmai acest Megabox permite transportul unor obiecte care au până la 115 centimetri înălțime. Nu găsești așa ceva nici în SUV-urile mari. Poți transporta în picioare două crose de golf, un scaun de birou, o bicicletă pliabilă sau o floare mare de apartament.

Bonus, pentru că această zonă ascunsă poate servi la încărcarea obiectelor murdare, cum ar fi niște cizme de cauciuc pline de noroi, Ford a mai inventat ceva util: podeaua are un dop. Prin urmare, poți să speli liniștit portbagajul și să lași apoi apa să se scurgă. Dopul are o etanșeitate foarte bună.

Preţ de achiziţie

Ford a avut întodeauna o politică de prețuri ciudată, dar bine țintită pentru piața din România. De ce spun că e bine țintită? pentru că românilor le place să primească reduceri. Așa că Ford anunță un preț de listă destul de piperat, care plasează Puma departe de restul plutonului de crossovere mici, însă în showroom clientul primește o serie de reduceri substanțiale, care fac din mașina produsă la Craiova o alegere tentantă.

Să vorbim puțin despre prețul de serie. El pleacă de la 20.200 de euro pentru un Puma cu motor de 125 CP și echipare Titanium. De reținut că nu mai există Trend sau alte echipări de bază. Socotelile încep de la Titanium, ceea ce înseamnă că veți beneficia de o listă de dotări standard foarte generoasă: jante de 17 inch, faruri cu LED, oglinzi încălzite și rabatabile, lumină ambientală LED; scaune sport, ecran de 4.2 inch, color, pentru instrumentarul de bord, ecran de 8 inch pentru sistemul multimedia, 7 boxe, conexiune USB și Bluetooth, aer condiționat manual, parbriz încălzit parțial și o mulțime de sisteme de siguranță. Practic, nici nu ți-ar mai trebui un nivel de echipare superior, dacă ești un client cumpătat.

Așa cum vă povesteam și mai sus, Ford oferă acest preț de listă piperat, dar vine imediat cu o completare: Puma beneficiază de o ofertă de lansare, adică un preț de pornire de 16.500 de euro. Ceea ce reprezintă o valoare foarte bună, comparativ cu ceilalți rivali din segment, care nu beneficiază de aceste dotări pentru o asemenea sumă.

Motorul testat de mine în Spania, adică 1.0 de 155 CP, cu sistem micro-hibrid și echiparea Titanium enumerată mai sus, ajunge la 21.700 de euro. Prin comparație, cel mai înalt nivel de echipare al unui Duster cu motor de 150 CP ajunge să coste 16.700 de euro. Dar Duster a fost mereu un special. Trecem la Honda HR-V de 182 CP, care ajunge să coste 29.500 de euro.

Nici Hyundai Kona nu se lasă mai prejos, pentru că versiunea de 177 CP costă 26.000 de euro. Mazda CX-3 și motorul de 150 CP ajunge la 23.200 de euro, însă clienții primesc și 4x4. Opel Crossland X și motorul de 130 CP, cu echipare Ultimate ajunge să coste sub 20.000 de euro. La fel se întâmplă și cu un Seat Arona FR, cu numai 115 CP (19.600 de euro).

Skoda Kamiq de 150 CP, cu echipare Style, este foarte aproape de același prag: 19.900 de euro. Volkswagen T-Cross, tot cu echipare Style și motor de 115 Cp, costă 18.700 de euro.

Ca să se muleze și mai bine pe posibilitățile românilor, Ford oferă versiunea 1.0 EcoBoost de 125 CP și cu o posibilitate de creditare: 730 de lei pe lună, vreme de 60 de luni, dobândă fixă de 3.55%. Condiția? Să dai avans 50% din valoarea mașinii. Rata crește la doar 735 de lei dacă vrei versiunea cu sistem micro-hibrid.

 

Siguranţă

EuroNCAP a testat noul Puma recent, spre finalul anului 2019. Modelul a primit un punctaj total de cinci stele și a reușit să bifeze un procent de 94% pentru protecția adulților, unul de 84% pentru protecția copiilor și 77% pentru protecția pietonilor. Este al doilea model cu 5 stele care se produce la noi în România, după B-Max.

Puma este echipat cu o listă lungă de sisteme de siguranță, multe dintre ele unice în acest segment. Din păcate, cum era și normal, o mare parte din aceste sisteme noi sunt oferite pe nivelurile de echipare superioare.

Clienții vor regăsi un pilot automat adaptiv, capabil să păstreze și banda de mers, un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, fază lungă automată, sistem de monitorizare a unghiului mort, asistent la frânarea de urgență, recunoașterea semnelor de circulație și frânare automată la manevrele de parcare în cazul unui impact iminent.

Foarte importante sunt și funcțiile care te avertizează că ai intrat pe o stradă cu sens interzis și cea care te alertează că te apropii de o intersecție cu trafic perpendicular. Există și un asistent la evitarea obstacolelor, care oferă un impuls suplimentar direcției atunci când înțelege că e vorba despre o manevră de ultim moment.

Ţinută de drum

Ford și-a dorit să facă din Puma un fel de Fiesta al SUV-urilor mici, când vine vorba de ținută de drum. Prin urmare, inginerii au acordat o atenție deosebită suspensiei și setării sale pentru ca Puma să poată fi condus și agresiv. Iar setarea le-a ieșit, chiar dacă pe puntea spate nu au folosit o suspensie independentă, așa cum și-ar fi dorit unii puriști Ford.

Puma este unul dintre cele mai sportive SUV-uri din segment, cu un ruliu destul de redus, bine plantat în viraje, cu poftă de a le părăsi în forță. Arhitectura față de tip MacPherson și bara de torsiune de pe spate se achită de nevoile sportive ale mașinii. Iar șasiul arată potențial, așa că n-ar fi exclus să vedem și alte derivate ale diviziei sportive: ST sau RS.

Direcția poate fi reglabilă și te poate implica destul de activ în momentele în care vrei să storci untul din motorul Ecoboost. Are o precizie bună și comunică decent cu suprafața de rulare.

Puma se comportă bine și atunci când alegi o rulare confortabilă. Suspensia este destul de bine antifonată, cel puțin pentru drumurile din Spania, unde nu am avut provocări la fel de mari ca în România.

Cât privește ieșirile în off-road, aș zice să nu vă faceți mari speranțe. Puma are o gardă la sol de aproape 17 centimetri, ceea ce e decent, însă nu dispune de tracțiune integrală. Are doar un sistem Drive Mode, cu mai multe moduri de rulare, capabil să varieze răspunsul accelerației, intervenția sistemului ESC, al celui de control al tracțiunii și al transmisiei.

Pentru ieșirile în teren accidentat sau pe zăpadă sunt oferite modurile Trail și Slippery. Pentru asfalt rămân disponibile Normal, Eco și Sport.

Vizibilitate

Luneta nu este foarte generoasă. Asta și pentru că plătește tribut designului atletic. Ultimul rând de montanți este destul de mare și poate incomoda la manevrele de parcare. Din fericire există o cameră de marșarier cu unghi larg, la 180 de grade. Oglinzile laterale sunt mici și complet nepotrivite estetic. Sunt preluate de la Fiesta și e nevoie de o ajustare bună pentru a nu scăpa nimic din ochi.

Și montanții față ridică anumite probleme, în viraje strânse sau în intersecții, pentru că sunt foarte mari în partea inferioară. În plus, parbrizul este și el destul de aplecat.

Tehnologie

Ar trebui să fim mândri că Puma se produce în România nu doar pentru că este printre primele modele Ford oferite cu o soluție de hibridizare. Ar trebui să fim mândri și pentru că este unul dintre cele mai avansate modele din segment, din punct de vedere tehnologic. Experiența începe dincolo de volan, acolo unde există, opțional, un ecran de 12.3 inch. Este o dimensiune generoasă, mai mare decât cea oferită de Volkswagen T-Cross, spre exemplu.

Calitatea imaginii este foarte bună, animațiile sunt spectaculoase, informațiile sunt ușor de citit, însă grafica nu este atât de spectaculoasă ca în cazul i-Cockpit-ului de la Peugeot. Abia atunci când selectezi unul dintre modurile de rulare, ecranul oferă o animație spectaculoasă.

În centrul planșei de bord avem un sistem multimedia SYNC3, oglindit pe un ecran de 8 inch, cu o luminozitate excelentă. Se vede foarte bine chiar și în condiții de soare puternic și nu oferă reflexii neplăcute. Operarea sa este facilă, meniul este simplist, iar simțul tactil reacționează bine. Procesorul are unele întârzieri în cazul navigației.

Lista de dotări este una lungă și cuprinzătoare. Printre noutăți aș enumera scaunele față cu masaj lombar pe diferite zone și intensități (iarăși o premieră în segment, chiar dacă funcția nu este atât de pronunțată), scaune și parbriz încălzite, sistem audio Bang&Olufsen, Conexiunea la internet și încărcarea wireless pentru telefonul mobil.

Design

Atunci când mă despărțea doar un cearșaf de Puma, recunosc că mi-am pus o dorință: să fie diferit de tot ce știam în gama Ford. Se pare că și designerii și-au dorit același lucru și au înțeles că, pentru a reuși în acest segment, ai nevoie de o personalitate puternică, dezvoltată de la zero.

Ford Puma nu semănă cu nimic din ce știam în gama actuală Ford. Ba mai mult, folosește câteva detalii de design preluate de la vechiul Puma, cum ar fi forma ovală a farurilor. Aici este însă o dezbatere mai amplă. După părerea mea și a altor colegi din presă cu care m-am consultat, blocurile optice față fac din Puma un frate mai mic al lui Macan. Asemănările există.

Și nici nu ar fi greșit, dacă ne gândim că Macan înseamnă „tigru” în javaneză, o limbă vorbită în arhipelagul indonezian, iar tigrul e și el o felină ca și puma.

Lăsând gluma la o parte, designerii Ford au vrut să ne asigure că, deși există unele asemănări cu modelul Porsche, farurile sunt inspirate, de fapt, de supercarul Ford GT. Chiar și semnătura LED diurnă este similară. Bineînțeles, doar pe echipările de top, care oferă faruri cu LED. Aspectul frontal este completat de o grilă uriașă, care poate avea contur cromat pe echiparea ST-Line x Vignale sau contur negru pe ST-Line.

Profilul este unul atletic, cu umeri puternici și cu pasaje ale roților foarte mari. Jantele ajung și ele până la 19 inch pe echiparea ST-Line și completează aspectul robust. Singura nucă în perete? Oglinzile laterale.

Posteriorul vine cu numele modelului scris în centrul hayonului, cu un eleron montat tot pe hayon, cu un difuzor de vânt fals și cu o evacuare cromată. LED-urile stopurilor sunt ovale și mă trimit cu gândul la cele ale vechii generații Renault Clio.

Una peste alta, lăsând la o parte aceste asocieri inevitabile (și în cazul noii Skoda Octavia ne-am pierdut în astfel de comparații estetice), pot spune că Ford Puma este unul dintre cele mai arătoase crossovere din segment, la mare bătaie cu Peugeot 2008 și Renault Captur. Nissan Juke rămâne în continuare o mașină pe care o iubești sau o urăști. Așadar, după mulți ani de la succesul înregistrat cu kinetic design, sunt de părere că Ford dă lovitura cu Puma și deisgnul său aparte.

 

Nu ne-a placut

  • Plasticul tare de pe portiere și părțile inferioare ale bordului
  • Prețurile de listă ușor debusolante
  • Oglinzile laterale mici
  • Montanții față prea aplecați

Ultimele teste

Comentarii (25)

  • Un SUV ( sau crossover) foarte frumos ! Este printre cele mai frumoase SUV-uri din segment. Ca pret, dotari, design, putere, spatiu, siguranta si interior eu l-as compara cu Skoda Kammiq. Ambele SUV-uri sunt foarte frumoase si ambele au motoare de 150cp. Chiar asteptam test cu el iar acum astept un test drive cu Skoda Kammiq.
    28 24
  • "Frumos" e o exagerare. E dragutel, atat (in ochii mei cel putin). Poate daca avea farurile/stopurile mai inguste, ar fi aratat grozav. Iar 155cp pentru 1000 cmc ma cam ingrijoreaza la capitolul fiabilitate. In rest pare destul de competitiv.
    27 15
  • ACE - Craiova
    Parca mi-ar placea sa-l vad si in varianta PHEV (cu autonomie electrica de minim 70 km) sau electrica ( cu autonomie de circa 400-450-500 km), cat mai curand .....

    La un pret de 22-25.000 euro s-ar vinde excelent.
    40 17
  • parerologu
    Putine opinii la cit de asteptat parea testul. Masina e ok si cam la paritate cu noul Captur incluzind reducerile de pret deja anuntate. 2008 ul Peugeot va fi mai scump si nu neaparat mai bun.
    Poate155 CP din doar trei cilindri si 1 litru sint cam multi comparativ cu 1,33 si 4 cilidri la Renault. Plus lipsa cutiei automate din oferta va tempera pe unii.
    Automata e clasica probabil nu DSG-EDC si din ce am vazut pe situl Ford va fi cuplata cu motorul de 125 CP din luna mai dar nu si pe varianta de 155 CP.
    Kamiq care obsedeaza pe unii e si el un crossover competitiv desi uritel dar eu zic ca o Scala de 150 CP o face si mai inutila ca pe astelalte 2WD toate fiindca are si Scala garda la sol apreciabila si costa cu 7-800 mai putin.
    Plus ca italienii au atins cu ea 223 km/h efectivi, un record absolut cred pt pretul Scalei.
    33 17
  • parerologu
    p.s. Am dat Vmax la Skoda Scala nu fiindca ar conta, doar ca dovada a aerodinamicii mai bune a compactelor hatch normale si mai usoare vs. crossovere de unde si consumul mai mic.
    Bun la 80 de ani anchilozat sau cine vrea pozitie inalta la volan e liber la suvuiala, dar moda SUV e prea exagerata cred. PLus contrazice lupta cu emisiile iar la electrice deja e absurda.
    30 17
  • @Automarket

    Volumul portbagajului este 406l sau 468l ? Ca am gasit date tehnice cu Ford Puma unde scrie 468l. Va rog sa ma lamuriti.
    7 7
  • @parerologu

    Am cautat si eu viteza maxima al lui Skoda Scala si cu cel mai puternic motor adica cel de 1.5 si 150 cp prinde 220 km/h. Unele SUV-uri au un ruliu foarte mare si simti ca o sa iti iei zborul cu ele. Sunt si SUV-uri bune, cele de teren accidentat unde iti trebuie garda la sol mare, 4x4 si alte chestii. Aceste SUV-uri nu au 4x4 deci vei sta preponderent in oras poate vara pe la mare, sau poate pur si simplu nu iti trebuie 4x4 dar vrei sa fie SUV atunci ati alegi astfel de masini.
    12 10
  • @skoda
    Versiunile mild-hibrid au portbagajul ceva mai mic...
    29 1
  • @Ace-craiova

    Daca va exista cat de curand versiune electrica sau PHEV ma indoiesc ca o sa fie 22.000 Euro pentru ca varianta conventionala este atat. Probabil 25.000-26.000 sper sa nu se duca catre 27.000 Euro dar va avea la inceput si reduceri. Momentan avem doar MHEV. Sper sa se gandeasca repede si la PHEV pentru ca ar suna interesant si ar fi ecologic si acest model va fi folosit prin oras, cel mult anumite calatori sa zicem la mare.
    16 4
  • @X

    Stiu dar eu m-am uitat la mild-hybrid exact versiunea de aici. Uite si link-ul

    auto-data.net/ro/ford-puma-1.0-ecoboost-155hp-mhev-37757
    4 4
  • Ii scoti roata de rezerva si ii lasi o gaura din cel mai simplu plastic,plastic banal care se sparge si pierzi tot din portbagaj in cazul in care il lovesti si apoi il denumesti pompos Megabox.M-am uitat sub o Puma si stiu ce vorbesc,penibil.Suv,cica te duci cu ea la munte dar nu mai are roata de rezerva.2 O fi Dusterul mai lent ca Puma,pe hartie,in viata reala e mai rapid ;)3- Ca fapt divers
    'Am crescut cu sentimentul că nu există o țară mai frumoasă ca a noastră până când am călătorit pentru prima dată în afara granițelor''Asa am patit si eu la un moment dat,acum n-as da Franta pe Romania si ii invit pe cei care se indoiesc ca avem o tara frumoasa sa viziteze Israelul in zonele neturistice,o sa li se para Romania raiul pe pamantDin pacate pentru Puma,o rup coreencele la dotari,performante si pret.
    25 31
  • Corectie,n-as da Romania pe mizerabila Franta, m-am exprimat gresit.
    18 23
  • netam-nissan
    cum banuiti eu astept nissan juke clar nismo =japan pauar 1.6 ca tiida mea numai ca turbo si nu motoras dragalas din 3 doze de cola.
    sa ma uit la el normal ca mai am 27 ani la credit pe garsoniera golasa nu ful option ca puma asta deci.
    vazut din stivuitor una la carfur cu numere rosii ea albastra frumusica nu zic dar cu genti prea mari pt 4x4 pe 18-19 ce le trebuie nu stiu. a, nu e 4x4 vad acuma dar si la urcat trotoare le faci patrate.
    drumuri bune sa aveti si patrioti sa ramineti deci pume si dustere sa alegeti care si cit mai puteti
    23 18
  • @parerologu
    Pai nu sunt opinii prea multe pentru ca nici masina in sine nu este o oferta prea atractiva, e undeva la coada listei as zice eu, daca avem in vedere ce propuneri interesante gasim la concurenta (franceza, coreana, germana, ceha, romaneasca chiar).
    12 16
  • "Valoarea momentului motor este bună, însă livrarea sa totală pe la 1900 de rotații s-ar putea să-i sâcâie pe unii, care nu obișnuiesc să meargă cu motorul turat. În oraș, livrarea asta ușor târzie s-ar putea să te prindă pe picior greșit în anumite faze de accelerare."

    Dar un 1.6 aspirat care ofera Cuplu maxim Nm (rpm)148 (3750) cum mai e?
    21 1
  • @netam-nissan ...

    salut mon ami ...
    heureux de te revoir ici ... meme si tu est en "camouflage" !
    j'espère bien que tu reviendras sur ton decision et tu va retourner a ton compte pour écrire des belles articles/histoires ici !!!
    aussi, j'espère que tu donneras cours a mon invitation que je t'avait faite a plusieurs reprises pour me joindre - moi et notre group - a l'extérieur du site, et pourquoi pas, ... peut-être un tete-a-tete en été, pendant les vacances !!!
    j'attend vraiment des nouvelles de chez toi !

    puma ...
    nu am vazut-o ...
    sa vedem daca o vor aduce si in America de Nord ...
    20.000 e o suma destul de serioasa ...
    nu stiu daca si cum se va vinde, pe-aci au adus fiesta si e gata cu el !
    adica l-au dotat cu o cutie automata cu dublu ambreiaj si pe el si pe focus; au avut probleme cu cutiile alea de la lansare si pina acuma; fiesta e scoasa din oferta de vinzare ... sper sa nu pateasca si puma la fel !

    drumuri bune s-aveti ! cu sau fara "mîță" ...
    18 1
  • @mip, @netam-nisan :) moi aussi :)

    Mai mult nu stiu sa zic desi prin tinerete am trecut un interviu in franceza :)
    16 2
  • ACE - Craiova
    FORD Puma electrica, cu baterie de cca. 65-70-75 kWh, ar conduce la autonomii de cca. 400-450-500 km WLTP.

    In martie 2019 Bloomberg estima un cost mediu de 187 USD / kWh deci bateriile de acumulatoare (pentru autonomiile de mai sus) ar costa maximum: 12.155-13.090-14.025 USD.....

    Pentru anul 2025 se estimeaza un cost mediu de 87 USD ceea ce ar conduce la urmatoarele valori estimate pentru baterii: 5.460-6.090- 6.525 USD

    Vezi:
    https://insideevs.com/news/382892/battery-technology-accelerating-rapidly/

    Practic vorbind despre o Puma 100% electrica - aceasta ar fi destul de apropiata de o masina de tipul HUYNDAI Kona Electric, cu bateria de 64 kWh si autonomia de 449 km WLTP, avand o greutate de cca. 1.700 kg.

    E drept insa ca HYUNDAI Kona Electric (64 kWh) costa cca. 40.000 Euro la acest moment, in Germania. Anul trecut s-au vandut in intreaga lume nu mai putin de 47.476 unitati din acest model.

    Vezi:
    https://insideevs.com/news/395333/2019-hyundai-sales-80000-plugin-cars/

    Concernul HYUNDAI-KIA, din Coreea de Sud, NU POATE FACE FATA CERERII pentru aceste modele pur electrice (Kona Electric si e-Niro).....din acest motiv vor si instala o noua fabrica pentru vanzarile europene....

    Evolutia preturilor bateriilor, multitudinea de autovehicule electrice ce vor apare in curand pe piata si - mai ales CONCURENTA - vor scadea preturile masinilor electrice in nu mai mult de 3-4-5 ani.....

    Vorbim de o tehnologie - INCA - noua care va fi imbratisata din ce in ce mai multi producatori auto, cu problemele inerente ce decurg de aici.

    Asa cum:
    - in urma cu 100 de ani preturile masinilor erau de-a dreptul prohibitive;
    - la Revolutie existau acumulatori AA (R6) de 500 mAh iar la momentul actual au aparut si de 4.800 mAh;
    - la trecerea intre milenii, telefoanele mobile erau urate, butucanoase si greu de utilizat iar acum sunt unele mau puternice decat cele mai puternice calculatoarele personale din 2018-2019, de exemplu,
    noile tehnologii au preturi mari, la inceput...

    DRUMURI BUNE sa aveti, oriunde va aflati, spor la strans bani si cumparaturi!
    34 6
  • Nu inteleg de ce rezervorul are doar 42 l totusi este MHEV nu PHEV. Daca era PHEV intelegeam da' asa ar fi trebuit sa aibe rezervor de 50l poate chiar 55l. Sistemul MHEV este doar pentru scaderea noxelor si a consumului si nu poti sa merci full electric 50-60 km pentru ca nu este PHEV. Sper sa faca si o versiune PHEV cat de curand. Cred ca ar trebui sa mai scada din pret pentru ca totusi daca MHEV-ul este 25.000 si pret de pornire 20.250 pentru o masina care nu este 4x4 deci va sta in oras cel mult intr-o calatorie de bussinnes sau la mare sau vizitat tari unde se poate merge fara 4x4. Daca masina cu sistem MHEV costa 25.000 cum am mai zis si in celalalt comentariu atunci PHEV va fi vreo 27.000 de Euro si deci daca va exista cat de curand si versiune electrica va fi peste 30.000 de Euro ceea ce este cam mult pentru o masina care nu este foarte mare, adica o familie nu isi va lua astfel de SUV pentru ca este cam mica si nu incap si copiii si bagajele. Sper sa faca pretul mai mic pentru ca totusi nu are atat de multe dotari cate are o a alta masina din clasa ei. Sa zicem tableta aia din mijloc este foarte mica in comparatie cu Skoda Kamiq sau alta masina. Si este optional sa ai un ecran de 12.3 inchi si nici macar grafica nu e atat de buna ca sa coste atat.
    14 8
  • Cam mic motorul totusi 1.0 chiar daca are doar 1280 kg daca il umpli va muri motorul pe loc pentru ca este un SUV submotorizat. Adica si Duster-ul chiar daca este mai lung cu 20 de centimetri cantareste doar 1320 kg dar are si motor mai puternic adica 1.5 4X4, 1.5 4X2, 1.6 4X2 si 1.3 4X2. Si este la fel de mare tableta la Puma ca la Duster, motorizarile sunt mai bune la Duster, mai puternice, Duster-ul se descurca bine si pe off road. Singura diferenta dintre cele doua modele este pretul care Duster-ul este mai ieftin desi tableta este la fel de mare, spatiul este la fel dar Duster-ul se descurca bine pe off road. A, si ar mai fi o diferenta cea a fiabilitati la care Puma cu siguranta ar fi mult mai fiabil decat o Dacie care chiar daca are tableta la fel de mare nu are atatea dotari ca Puma.
    9 11
  • Asta cu scaderea pretului bateriilor este fix lafel cu scoaterea accizei la carburanti pe la noi. Preturile, din pacate pentru clienti, vor ramane aceleasi, singurii castigatori vor fi producatorii, care vor ramane cu mai mult in conturi.
    9 8
  • Intr-adevar, acel extra șpațiu din portbagaj vine din păcate dintr-un plastic care se poate deteriora foarte ușor. De altfel, mașinuța e simpatica. În realitate pare mai mare și mai ok decât în poze.
    1 2
  • MARIAN
    SALUT !!!
    Vorbiti toti din auzite.
    Am Ford Puma din Martie anul acesta si vreo 2.000 km. rulati, inclusiv la munte unde s-a comportat excelent.
    Este o masina utila, spatioasa care se conduce usor, este bine insonorizata, consuma f. putin, (sub 6% consum mediu) are dotari de top f. utile care-ti fac viata usoara la bord.Este sigura (5 stele la testul EuroNcap)
    Este alternativa cea mai buna ca a doua masina a familiei (iesiri in wikend sau in concedii).
    Si pretul a fost bun 17.000 Euro, la dotarile care le are
    6 3
  • Intradevar este facuta in Romania bravo dar ca fiabilitate ma indoiesc cu acest motor de 1.0 pus pe acesta masina se va vedea in timp, in rest are trasaturi ciudate si botul masinii in forma de gura de peste . Sunt alte masini mult mai interesante pe piata.
    3 2
  • dumitrescu valentin
    sincer cred ca ar trebui sa va fie rusine sa comercializatio masina hibrida cu o autonomie de 50km .decat sa dau un pumnde euro pe o masina hibrida mai bine cumpar o masina simpla si este mai eftina .cred ca ar trebui sa scoateti o masina hibrida cu o autonomie pe electric cel putin 300km .asa ca mai faceti teste pana albiti si apoi vindeti
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru