Drivetest Skoda Rapid (2012-2017)

1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Style
Skoda Rapid (2012-2017) zoom
de Sebastian Toma
Marti, 24.07.2012
Drept la ţintă

Cândva, gama Skoda avea un model pe nume Rapid. Timpul a trecut, marca s-a schimbat, iar numele Rapid a revenit în nomenclatura Skoda. De data aceasta, vorbim despre un model de clasă compactă, încadrat între Fabia şi Octavia, care promite să le fure clienţii adversarilor cu un preţ accesibil şi cu spaţiu din plin.

Toate acestea în compania tehnologiilor preluate din concernul Volkswagen şi a motorizărilor aferente. Testul de presă organizat pe traseul Viena - Bratislava şi împrejurimi ne-a adus în faţa unei noi reţete de succes, care ar putea face valuri pe cel mai disputat segment al pieţei auto din România.

Skoda Rapid (2012-2017)
1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Style

  • Pret de pornire 13.061 €
  • Pret model testat 19.029 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am pornit la drum alături de motorizarea 1.6 TDI de 105 CP. Aceasta înlocuieşte de ceva vreme (aparent) eternul 1.9 TDI, oferind un plus de silenţiozitate, elasticitate şi consum alături de o cilindree redusă. Rapid nu se dezice de aceste atribute şi îşi face treaba cu prisosinţă pentru un model cu acest nivel de putere, oferind performanţe adecvate unei familii care şi-a ales maşina după buget şi consum, nu după caii putere găsiţi sub capotă.

Propulsorul este suficient de silenţios atunci când este exploatat într-o gamă de turaţii rezonabilă, iar elasticitatea sa te ajută să faci acest lucru pe un interval variat de viteză. Ne-am mirat când am descoperit o transmisie manuală cu cinci trepte, cu toate că aceasta fusese anunţată, iar rezultatul s-a văzut prin etajarea ceva mai lungă a treptelor.

Cât timp nu aveţi ambiţii sportive exagerate de la Rapid pe traseele şerpuite, situaţia nu este deranjantă, modelul fiind optimizat pentru un consum redus de carburant.

Consum

Skoda Rapid are un consum mediu declarat de 4.4 litri la sută. În mediul urban, cehii anunţă 5.6 litri la sută, pe când mediul extraurban prezintă un consum de 3.7 litri la sută. Valorile sunt mai mult decât agreabile, mai ales în compania rezervorului de 55 de litri, suficient pentru o autonomie teoretică cu patru cifre.

În cadrul testului nostru, consumul a variat între 4.8 şi 5.7 litri la sută, valori obţinute cu instalaţia de climatizare pornită şi cu un stil de condus care a variat între temperat şi sportiv, incluzând atât bucăţi de autostradă, cât şi secţiuni urbane şi de drum naţional.

Pentru cei mai zgârciţi din fire, există şi versiunile GreenLine, echipate cu o serie de elemente tehnice care le conferă un consum de carburant şi mai redus, disponibile şi pentru versiunea 1.6 TDI.

Performanţe

Skoda Rapid 1.6 TDI are nevoie de 10.6 secunde pentru a sprinta până la 100 km/h, în timp ce viteza sa maximă este de 190 km/h. Valorile sunt mai mult decât rezonabile pentru 105 CP în segmentul compact, iar reprizele sunt adecvate nivelului de cuplu motor pus la dispoziţie (250 Nm între 1.500 şi 2.000 rpm).

În comparaţie cu un Volkswagen Jetta cu aceeaşi motorizare, Rapid se dovedeşte a fi mai sprinten. Rapid este mai agil şi decât un Ford Focus 1.6 TDCI de 115 CP: un timp 0-100 km/h de 10.9 în loc de cele 10.6 secunde ale lui Rapid.

Interior

Începutul lunii trecute ne-a găsit în atelierele de design Skoda din Mlada Boleslav, unde am văzut în avanpremieră mondială noul Rapid. De atunci şi până la lansarea internaţională a acestui model nu a trecut mult timp, aşa că vorbele designerilor ne erau încă proaspete în minte.

Singura diferenţă dintre modelul pe care l-am văzut atunci şi exemplarele testate în cadrul lansării internaţionale a apărut la nivelul paletei de culori de la interior, aceasta fiind definitivată faţă de prototipul pe care l-am văzut în Cehia.

Skoda Rapid este un model spaţios, cehii spunând că este cel mai spaţios din segmentul său. Cifrele le confirmă afirmaţiile pentru spaţiul pentru genunchi, spaţiul pentru cap şi spaţiul pentru umeri, alături de portbagajul imens, de 550 de litri, care are cea mai mare deschidere din segmentul berlinelor compacte. 

Materialele şi formele de la bord nu îţi fură ochii prin artificii estetice, totul fiind creat conform filozofiei "Simply Clever". Adică, avem tot ce ne trebuie să conducem în siguranţă şi confort şi să călătorim relaxaţi până la destinaţie, oricare ar fi aceasta.

În ciuda faptului că scaunele din faţă nu sunt profilate insistent pe părţile laterale, acestea sunt destul de confortabile pentru un traseu întins pe mai multe ore. Skoda a reuşit să-şi păstreze identitatea şi la interior, aplicând tuşele şi formele care au consacrat marca în inimile clienţilor.

Preţ de achiziţie

Pentru moment, cei de la Skoda nu au dezvăluit preţurile noului Rapid. Prin specificul mărcii, acesta trebuie să fie mai accesibil decât echivalentul său în gama Volkswagen.

Astfel, un Jetta 1.6 TDI Highline costă aproximativ 20.000 de euro, ceea ce înseamnă că ne putem aştepta la un preţ de 18-19.000 de euro pentru versiunea de top a lui Skoda Rapid 1.6 TDI.

Cel mai probabil, constructorul ceh ar putea oferi un preţ şi mai bun, care ar zdruncina segmentul berlinelor compacte.

FURNIZORUL NUMĂRUL 1
Textar este furnizorul numărul 1 pentru producătorii de automobile.
70% dintre mașinile cu frâne pe tambur și 50% dintre cele cu frâne pe disc părăsesc linia de asamblare echipate cu frâne Textar. Branduri auto din Germania, Franța, Anglia, Suedia și Italia instalează pe mașinile lor plăcuțe de frână Textar ca echipare de fabrică (OEM).

Siguranţă

Fiind un model care nu a debutat încă pe piaţă, Skoda Rapid nu a ajuns să fie testat de EuroNCAP. Însă, modelul are toate motivele să obţină o clasare bună, deoarece are şase airbag-uri în standard, ESP cu ASR şi Hill Holder, alături de avertizoare pentru centurile de siguranţă şi sistem de fixare ISOFIX.

Ca de obicei, punctajul la această categorie va fi revizuit odată cu testarea lui Rapid în cadrul probelor specifice EuroNCAP.

Centru de testare
cu 10 piste speciale
Nokian a inaugurat un nou centru de testare în Spania. Pe cele 10 piste sunt testate anvelopele de vara, de iarna si all season, pe suprafete uscate sau umede. Exista si o pista ovala, lunga de 7 kilometri, pe care se ating viteze de 300 de km/h.

Ţinută de drum

O berlină compactă de familie trebuie să îndeplinească cu succes mai multe sarcini, fiind calul de bătaie al tatălui, al mamei sau al copiilor. Cei de la Skoda se mândresc cu o sarcină utilă de 530 kilograme în versiunea standard, respectiv 580 kilograme în versiunea cu pachetul de drumuri grele, ceea ce înseamnă că puteţi să căraţi tot ce aveţi nevoie în portbagajul lui Rapid, nu doar elemente voluminoase.

Spre deosebire de Jetta, Rapid nu are o suspensie spate multi-link, ci apelează la o punte semi-rigidă, aleasă atât din punct de vedere economic, cât şi pentru a maximiza volumul portbagajului.

În ceea ce priveşte comportamentul rutier, Rapid nu prezintă nicio surpriză, modelul fiind orientat spre confortul pasagerilor şi spre o rulare silenţioasă şi previzibilă. Sistemul ESP îşi face treaba fără probleme, acesta neintervenind pe traseul abordat de noi chiar şi în momentele în care am atacat virajele cu mai mult curaj. Subvirarea a apărut atunci când ne aşteptam şi s-a manifestat în modul în care o ştiu toţi şoferii conştienţi de ceea ce se întâmplă atunci când te afli la volan.

Rapid are un oarecare ruliu care apare la schimbările rapide şi repetate de direcţie, dar acesta se înscrie fără probleme în limitele segmentului, nefiind vorba de o trăsătură defavorabilă. Direcţia oferă un nivel potrivit de feedback, deşi este relativ moale în unele momente. Per total, Rapid este o propunere corectă şi din acest punct de vedere.

Vizibilitate

Skoda Rapid are suprafeţe vitrate generoase, începând de la plafon şi terminând cu luneta echipată cu ştergător. Oglinzile laterale sunt la fel de mici ca în cazul unui Volkswagen Jetta, deficienţă care poate fi corectată printr-o reglare corectă a acestora.

Oglinda centrală necesită şi ea puţină adaptare, stergătorul fiind un element uşor de văzut atunci când vă uitaţi în spate, ceea ce necesită o mică perioadă de acomodare, nenecesară în cazul celorlalte berline din segment.

Manevrele în marşarier pot primi un plus de precizie cu ajutorul unui set de senzori de parcare.

Tehnologie

Cruise control, comenzi pe volan, computer de bord, conexiune USB şi AUX, sistem de navigaţie cu ecran color, scaune faţă încălzite şi oglinzi electrice şi încălzite. Aceasta ar fi lista de dotări a lui Rapid în versiunea testată de noi, Elegance.

Sistemul de navigaţie îşi face treaba rapid şi fără bătăi de cap, în timp ce alte elemente funcţionează la fel de bine pe o interfaţa neschimbată şi familiară celor care cunosc modelele Skoda şi Volkswagen.

Design

Skoda Rapid este cel mai arătos model din gama constructorului ceh. Aşa şi trebuie, având în vedere că şeful departamentului de design de la Skoda este responsabil de design-ul lui Veyron şi al altor modele celebre la nivel mondial, care nu mai au nevoie de prezentare.

Rapid va putea fi văzut de publicul neavizat ca o versiune în miniatură a lui Octavia, nu ca o Fabia mărită, ceea ce va aduce un capital de imagine acestui model din punct de vedere al percepţiei.

Chiar şi pentru cunoscători, Rapid are un aspect agreabil, cu care designerii Skoda s-au mândrit minute în şir în cadrul fiecărei discuţii care aborda acest subiect. Rapid pare să aibă linii care să fie actuale şi peste cinci sau chiar zece ani, ceea ce îl face nu futurist, ci elegant, căci eleganţa tinde să treacă testul timpului.

Nu ne-a placut

  • Ruliu în viraje
  • Oglinzile laterale
Date tehnice - Skoda Rapid (2012-2017) 1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Style
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4483
Putere maxima CP (rpm)
115 (3500)
Latime mm
1706
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (1500)
Inaltime mm
1461
Viteza maxima km/h
201
Greutate kg
1292
Acceleratie 0-100 km/h s
10.0
Ampatament mm
2602
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
550
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Rapid (2012-2017)

Ultimele teste

Comentarii (49)

  • Cu siguranta un Best-seller si o masina mai mult decat corecta in segment si gama de pret.Abia astept sa fac un drive-test cu ea.
    51 50
  • de ce o compara cu jetta? jetta nu e aceeasi clasa cu octavia? au spus ca skoda rapid e situata intre fabia si octavia...eu credeam ca va concura cu loganu'
    63 20
  • atunci cu siguranta loganul e o masina si mai corecta, si cu un preat cu vrea cel putin 5000 euro mai mic pt varianta de top. interesant ca meganul cu cel mai bun motor diesel de 1.6 litri avea la performanta cai aceeasi nota . ce sa zic notele se dau ca la scoala in functie de perceptia lui despre elev , aici firma de masini.
    42 15
  • Stiu ca e vorba despre speculatii dar daca va costa 19.000 Euro, mie mi se pare mult. Eu credeam ca doreste sa concureze cu Logan. La un pret de 14.000 Euro cu 1.2 TSI si A/C probabil ar avea mare succes totusi.

    Masina arata ok si la exterior si la interior. Spatele totusi mi se pare un pic uratel. Stiu ca e traditia Skoda cu stopurile in forma C dar puteau sa le faca un pic mai fluente.
    40 8
  • cine da 19000 pe aceasta masina?odata un boier ii spune lui Lapusneanu...,,maria ta is prosti.,,la care Lapusneanul zice:,,prosti,prosti...da-s multi...,,si...VAG stiu asta
    60 14
  • mai mult de 8-9000 de euro nu ar trebui sa coste cu motorizare pe benzina...la 10-12000 sant destule masini si frumoase si bune...nici nu ma pot gandi sa dau mai mult de 8-9000 pe aceasta masina...
    36 13
  • Mircea
    De cate ori sa se mai repete pe acest site ?
    Skoda Rapid nu concureaza cu Logan , nu intra intr-un pret atat de degradant ca un Logan deoarece lista de dotari este mai generoasa
    43 42
  • aririnru
    e un model interesant dar anost din punct de vedere al designului atat interior cat si exterior si pe partea de garantie lamentabil. Sunt modele concurente mai frumoase, ieftine si cu un pachet de garantie mult mai bun.
    24 10
  • Vasilica
    Cred ca de milioane de ori s-a discutat de rapid vs. logan dar daca nu ai tinere de minte degeaba.Au spus si cei de la skoda ca nu ataca segmentul logan pretul va fi mai mare, deoarece au respect fata de client, vor o siguranta mai buna, o tinuta de drum mai buna si multe altele, mai exact sa nu iti fie rusine ca apari cu sicriu sau frigideru pe strada
    35 36
  • Catalin
    da' frate, respect pentru client ! ai zis bine
    20 8
  • Sexosu
    Cei de la Skoda s-au straduit cat de cat sa le iasa ceva.Dar decat sa imi cumpar modelul asta,mai bine imi cumpar Leganza,si arata mult mult mai bine.Si barem Leganza are 133cp ,tap din piele,sc fata incalzite etc.
    11 28
  • Respect
    Da, au respect pentru client dar regasim in oferta Octavia cu motor 1.4 MPI 80 CP, motorizare la care pana si Dacia a renuntat. Binenteles ca pretul pentru o astfel de motorizare depaseste 10.000 euro. Asta da respect fata de client.
    60 10
  • @Sexosu-Nu compara tu limuzina de Leganza cu acest model Skoda.Modelul asta este pt bugetarii,care doresc sa aibe si ei un sedan cat de cat decent.Leganza este masina puternica pe langa modelul asta si face parte din alta clasa.Cu Leganza mergea numai guvernantii,asa ca nu se compara Leganza cu modelul asta aproape low-cost.Fi mai precis cand spui ceva.Cu tot respectul!
    12 27
  • dati-mi ma o masina gratis si sa vedeti ce reclama o sa va fac!
    15 1
  • Sincer nu stiu unde vor sa incadraze masina asta, fata de Fabia Combi care are 4,24m lungime e mult mai lunga la 4,48m, fata de Octavia e mai scurta cu vreo 8 cm si mai stramta cu 6 cm insa are ampatament mai mare. Cred ca viitoarea Octavia va fi si mai mare si de aici comparatia lui Rapid cu Jetta si preturile astea maricele.
    12 5
  • Masinuta frumoasa si cu siguranta va fi un succes.
    Insa la banii astia (18.000-19.000 euro) as alege Toyota Corolla fara sa ma gandesc o secunda.
    30 18
  • Da oare cum au reusit sa-i faca proiectoarele mai mari decat farurile....... A plus ca in tara noastra - din pacate populata, exista multi bolovani pe strazi asa ca mai bine optati ptr varianta fara proiectoare, probabil ca arata si mai bine.... plus ca nu mai trebuie sa le inlocuiti sau sa va intrabati daca ar traii pestii acolo sau nu...
    15 1
  • Cosmin
    Oare cat ia Automarket ca sa dea acestei bucati de metal fara forme la coolness effect "Intersant" ?!
    25 19
  • la banii astia daca asa se preconizeaza ...........iti poti cumpara chevrolet cruze 2.0 163 cp si mai ramai cu 2500 euro lejer
    25 26
  • Vasilica
    La banii astia imi iau GTR sh!Si am zis tot
    6 24
  • Nu inteleg de ce in testul asta se aduce in discutie Jetta. Cred ca cel mai puternic concurent pentru Skoda Rapid este Renault Fluence. Inclusiv Focus Sedan este concurent cu Jetta.
    Masina a fost gandita ca una mai ieftina in cadrul VAG, iar vechea poveste cum ca ar fi concurent pentru Logan... ramane poveste. Logan nu prea are concurenta si nici nu va avea prea curand (pff, ce concurenta tampita). VW scade nivelul pretului pentru Skoda pana la un anumit nivel, iar pentru ei o masina accesibila inseamna altceva fata de ce inseamna pentru Renault.
    28 2
  • din poze
    La ce se vedi din poze, cel putin pentru interior, Skoda a facut economie serioasa la materiale (de observat plasticul care predomina si pare sa nu fie mai bun decat cel de pe Logan). De ce nu se spune nimic despre calitatea materialelor in articol? Daca ceea ce pare evident in poze se confirma, preturile vehiculate sunt exagerat de mari. Ar trebui sa dam banii doar pe sigla de pe capota si sincer nu cred ca merita.
    32 9
  • @mafia - poti sa-ti faci tu un site pe care sa se vorbeasca numai de toyota ... ca sa fie despre oameni adevarati nu despre puristi :)
    17 5
  • @laucalin .......pai daca Fluence e cel puternic concurent pentru Skoda Rapid atunci si cel mai echipat Logan 2 poate concura ca doar e construit pe platforma Fluence ......nu stiu de ce ai vazut cel mai puternic concurent Fluence pentru ca problemele si vanzarile au facut sa aive o cota de piata foarte mica .....Concurent puternic consider ar fi Chevrolet Cruze pret ,dotari ,echipare,motoare (benzina 1.6 ,1.8 , 1.4 cu supraalimentare,diesel 1.7 si 2.0 )
    4 9
  • Despre Ford Focus ati spus ca este Neobservat si despre cea mai patrata masina de pe piata spuneti ca este Interesanta...frumoasa logica.
    24 10
  • Exterior - anii '90
    Interior - anii '90
    Pret ... de Jetta anului 2012!
    Si cu toate astea masina este cool, ia nota 4 din 5 si este asteptat sa aiba si succes.
    Nu stiu ce naiba se intampla cu lumea in ultima vreme ca parca toata lumea a luat-o razna. Cum ar putea cineva zdravan la cap sa aleaga o astfel de masina in 2012 cand pe piata sunt produse de 10x mai atractive si mai interesante din toate punctele de vedere inclusiv al pretului.

    P.S.: Intradevar, Rapid nu se compara cu Loganul la pret, dar in ceea ce priveste designul exterior "foarte elaborat" si interiorul "senzatie" sunt al naibii de comparabile.

    Cui i se adreseaza?
    Persoanelor care cauta cu tot dinadinsul o masina mai anosta decat Loganul, dar vor cu orice pret sa nu fie un model Dacia si sa plateasca un pret dublu pt asta.

    Facuta pentru?
    Cei care nu au bani de Jetta, dar vor o masina din grupul VW.

    Izolare fonica?
    Anticipez a fi una buna, desi inca nu am condus masina :D

    Coolness Effect?
    Zero Barat
    51 14
  • @antonny, terminati-va fratilor cu Loganul facut pe platforma Fluence. NU va exista asa ceva si chiar un oficial Renault a spus clar si raspicat ca noul Logan va avea aceeasi platforma tehnica ca si actualul. Sau credeati ca odata cu noul Logan Dacia se va apuca sa faca pomeni automobilistice. Profitul dicteaza strategia si nu invers!
    16 1
  • Da, Antonny, asa e. Si Cruze ar putea fi un concurent. Ideea e ca daca ne referim la pret astea ar cam fi pe al acelasi nivel de pret. Sa nu uitam ca totusi versiunea testata de AM este una din cele mai scumpe. Poate ca un Rapid cu dotari de bun simt si motor cu ceva vitamine ar fi cam 14-15000 de euro. Adica tot atat cat e un Fluence sau Cruze. Ca o Jetta ar fi cu cateva mii de euro bune mai scump. Intelegi ce am vrut sa spun?:)
    Si oricum, la ce spune AM (care apropo, in opinia mea este un test cam slab) masina a fost construita cu gandul mai mult la Fluence. Am condus Fluence 1.6 si cam la fel mi s-a parut.
    14 0
  • aririnru
    concuresta este mare in segmentul asta ... daca luam in calcul noile modele de hyundai, skoda nici nu suporta comparatie Elantra vs Rapid este un castig net al producatorului corean
    11 15
  • @ian: Vornicul Motoc i-a spus lui A.Lapusneanu,dar de fapt vorbele sunt ale lui Negruzzi.In alta ordine de idei nu am inteles de ce ati notat ,,Pretul'' cu 4 stele cand de fapt voi habar nu aveti cat va costa?De ce trebuie sa compari Jeta cu Rapid, care e din alta clasa? Dar de, nu e Renault ,deci o depunctam!
    7 12
  • P.S. -Nu am putut sa nu observ ca(intentionat sau nu) ati prezentat fotografii cu Skode rosii si albastre iar modelul se cheama...Rapid. F. tare!
    8 5
  • Spatele arata a masina de 7000 de euro nicidecum de 17000.
    Arata ieftin, exterior si interior, acelasi volan de ani de zile, sper ca macar versiunea celor de la Seat sa isi merite banii
    23 3
  • Uitandu'ma la cateva poze a lui Toledo, mi'am dat seama ca debea Seatul se poate bate de la egal la egal cu Focus sau Elantra.
    Prin simple detalii(stopuri, proiectoare, volan), Toledo mai arata a masina de 16-17000.
    11 12
  • o masina mediocra dar cu un pret waw ...pentru oameni pe masura!!
    26 7
  • observatie
    "...iar reprizele sunt adecvate nivelului de cuplu motor pus la dispoziţie (250 Nm între 1.500 şi 2.000 rpm)." Mda,, vad ca Sebastian Toma a invatat sa treaca si altceva in afara de viteza maxima si acceleratie la capitolul Performanta. Deci daca e VAG se poate...
    17 1
  • octav71
    O combinatie intre generatii mai vechi de Seat Leon si VW Jetta. Pacat de interior, putea iesi mai bine, este ... tern.
    Cam totul este amortizat deja dpdv financiar (matrite, etc), deci va face profit cu siguranta.
    Despre pret, pana nu vedem modelul in showroom, sunt doar supozitii. Nu prea imi dau seama ce segment de pret ataca, pentru ca japonezii, coreenii sunt in alta parte, poate cu francezii sa "discute".
    In continuare, o masina dedicata familistilor ar trebui sa beneficieze si de poze (macar) cu bancheta din spate; sau poate este doar o fixatie?
    Parerea mea!
    7 3
  • Crystyann
    1. masina nu se vrea concurent la LOGAN - nimeni de la Skoda nu a zis asa ceva...., au fost strict niste vise frumaose ale romanilor ca pot avea calitate a pret de Dacia 1310 :)) .
    2. Nimeni nu stei pretul pentru Romania dar toti zic ca e scumpa....nimeni nu stie ce dotari avea masina testata dar toti zic ca e scumpa :)) . Si vorba romaneasca "SCUUUUUMP , SCUUUMP, Dincolo era mai ieftin " .
    3.Eu astept sa apara informatii oficiale. E foarte bine ca exista concurenta in segment, o sa ai de unde alege....nu toti suntem fani Leganza din 2001 cu GPL!
    12 10
  • @Automarket: As vrea sa stiu si eu pe ce motiv mi-ati sters comentariu.
    Vulgar nu am vorbit, pentru ca nici nu obisnuiesc, aberatii nu cred ca am scris.
    Astept un raspuns din partea redactiei sa stiu daca mai are rost sa postez ceva de acum incolo.
    6 3
  • dada...daca era fata de skoda si spatele de seat toledo arata mai bine.parerea mea.
    si ca idee....seat altea xl cu dotari destule aprox 15000 E(acelasi motor).....O sa spuneti ca nu are nici o legatura ,dar cine vrea o masina buna "la toate" ar trebui sa se uite si in alte parti( chiar in curtea aceluiasi grup)
    In rest....as lua o Skoda Rapid visinie. Ce sa-i faci??? Sunt fan rapidist :-))
    6 3
  • Rapid....:-?
    Asadar, toata lumea zice ca Loganu e scump, dar nimeni nu zice ca vrea Skoda Rapid la pret de Logan!
    Eu cred ca cei de la Skoda vor avea ceva de spus pe piata cu acest model. Daca cei de la Dacia-Renault-Nissan-Samsung nu baga la cap din tot ce se scrie/spune pe forumuri despre masinile din" ograda lor" ,nu pun si ei o antifonare decenta pe masinile Dacia, daca nu imbunatatesc putin materialele si ergonomia interiorului , vor fi marii perdanti pe piata auto in viitor.
    2 9
  • Cultura auto online
    @Rapid....:-?
    Ba baiatule, ce trebuie sa bagi tu la cap e ca pe segmentul masinilor low-cost, Volkswagen ar trebui sa ia lectii de la Renault si nu invers. Dacia e o categorie aparte. Aproape o clasa a ei proprie, intrucat in Europa domina autoritar segmentul marcilor low-cost (printre care Lada, Great Wall, Geely, Chery etc).
    Renault si Nissan sunt alta poveste. Sunt marci de volum din aceeasi categorie cu Vw si Skoda. Eu iti recomand sa conduci ultimele generatii de masini de la marcile astea, sa urmaresti topurile de fiabilitate europene si sa lasi "forumurile" unde orice mascarici de 18 ani conetat la internet poate fi "om serios"...
    14 5
  • pacat de skoda, era o masina buna pana sa o cumpere volkswagin astia. e oribila rau acu si defapt nu mai e skoda e un vw lowcost.
    4 6
  • Amice, daca producatorii ar tine cont de ce se scrie pe forumuri, s-ar lasa de construit masini pentru ca i-ar depasi :))
    Asta e valabil si pentru cineva care spunea sa ne uitam pe forumuri sa vedem cat de petarda e Skoda. Pe forumurile monomarca multe masini sunt praf :))
    6 1
  • Catelu
    Candva, gama Skoda avea un model numit Laura, care se vindea, alaturi de Rapid, de multa vreme in India. Laura e Octavia de la noi, iar Rapid e noul, minunatul, proaspatul... Rapid. Deci nimic nou aici.
    3 1
  • cosmin
    FFF faina masina!!ma mira faptul k cei de la skoda au construito...oricum cred k va fi cel mai vandut model la noi pana la aparitia viitoarei octavia si sunt sigur k o vom vedea ffff curand pe drumurile noastre;)...pana atunci poate faceti un test si cu un motor pe benzina;)..va doresc mult succes!!!!BV SKODA!!!
    3 0
  • bai baiatule .... ala cu (a scos loganu motoru de 80 cp) logan nici nu a avut 80 cp a avut un 1.4 de 75 de cacat motoare fabricate prin 2000 si a venit fratuzu si a gasit prostii de romani sa si vanda un stoc de 800000 de mii de motoare pe niste masini cica ieftine.
    decat logan mai bine imi iau skoda oridecare cu motor de 800 cm cubi si troaca si tot e mai buna, si dupaia scot 1.4 pt ca era varza si nu putea fi adus nicicum la norma e5 si pun un 1.2 tot de 75 care e chiar ridicol
    skoda 1.4 80.cp/ logan 1.4 75 cp/ skoda 132 nm/ la 3800 ture/ logan 112 nm /4400 ture fa o diferenta ba low costistule
    5 7
  • CUM SA COMPARATI RAPID CU JETTA?!?!?!?! PRAF SUNTETI UNEORI!
    0 1
  • Multi snobi pe aici, in plus designeri profesionisti.Ma bufneste rasul.Probabil le plac bordurile lucioase gen Hyundai sau noul Logan.
    Sau carpetele curapirea din serai...
    A, ca sa nu mai vorbesc de mecanici profesionisti care nu au vazut o carte de fizica..
    Daca avea o sigla BMW sau mai bine ce-i place lui Jiji
    1 2
  • me citeste o cate de fizica fi in stare sa pui ceva in practica si ... cautama sa vedem ce .....realizezi
    un inginer invata ori ce lucru e bun la locul potrivit nu exista lucru prost sau bun daca vrei sa intelegi
    si mai moale cu logan si hyndai ca nu sunt nici proaste dar nici bune
    metrix - 200 000 km doar filtre masina folosita la firma
    tucson - firma pza masina folosita pe camp 200 000 km arc spate rupt + filtre si ulei

    logan 1.4 mpi 210 000 km firma paza capete bara + filtre ulei utilizata pe cam ( prin praf ) si inca merg perfect
    deci fiecare e buna in felul sau
    sa vedem nemtoaica ta daca duce la fel nu vreu sa zic aici de lexux sau toyota
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru