Feedback

DrivetestBMW Seria 3 Touring

320d xDrive 2.0 diesel 190 CP Aut8
4.4
Test drive BMW Seria 3 Touring zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 23.04.2020
Pachet complet

BMW Seria 3 este modelul care a reușit să crească popularitatea brand-ului german în rândul clienților. De-a lungul timpului, Seria 3 a reprezentat poarta de intrare către senzațiile generale oferite de modelelor bavarezilor, iar odată cu cea de-a șaptea generație, nemții au pregătit o mulțime de noutăți.

La fel ca până acum, Seria 3 este disponibil în mai multe versiuni, iar recent am descoperit plusurile și minusurile variantei break. Noul Seria 3 Touring nu doar că propune un pachet estetic nou, dar plusează consistent atât în dreptul tehnologiilor moderne cât și în dreptul elementelor care conturează caracterul practic.

Iar dacă împerechezi un break de clasă medie cu un motor diesel și un sistem de tracțiune integrală vei descoperi un pachet complet, gata să satisfacă nevoile multor clienți.

BMW Seria 3 Touring
320d xDrive 2.0 diesel 190 CP Aut8

  • Pret de pornire 36057 €
  • Pret model testat 70864 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Deși BMW are un plan bine pus la punct în ceea ce privește transformarea sistemelor de propulsie, iată că nemții nu renunță la motoarele diesel. Și pe bună dreptate, în condițiile în care, în ultimii ani tehnologiile moderne au reușit să aducă pe piață unități diesel curate și cu emisii care să respecte normele impuse. Iar un motor diesel și o caroserie break deja sună a clișeu, nu?

În cazul de față, noul Seria 3 Touring a fost echipat cu motorul diesel de 2.0 litri capabil să livreze 190 de cai putere la 4.000 rpm și 400 Nm începând cu 1.750 rpm.

În ciuda faptului că propulsorul diesel nu oferă acele explozii de putere generoase și pe alocuri violente pe care ți le-ai dori de la un BMW, motorul reușește să imprime reprize rapide și consistente. Există suficient "suflu" în depășiri, iar bagajul de putere va reuși să se ridice constant la nivelul așteptărilor tale.

Motorul va răspunde prompt, însă zgomotul clasic al unui diesel va reuși să pătrundă în cabină imediat ce acul turometrului virtual trece de 3.000 rpm.

Așa cum deja ne-am obișnuit, BMW propune mai multe moduri pentru exploatarea resurselor motorului. În Eco Pro, vei descoperi reacții ușor întârziate care să te îmbie să conduci într-un ritm atent și delicat cu nivelul combustibilului din rezervor. În schimb, în modul Sport vei realiza că fiecare atingere fină a pedalei de accelerație transformă rapid motorina în sunet și km/h.

Pentru gestionarea celor 190 de cai putere, BMW a pregătit o transmisie automată cu opt trepte. Acesta se mișcă natural, fluid și nu o să-ți dea senzația că este capabilă de erori, indiferent de situația în care te-ai afla.

Altfel spus, motorul diesel și transmisia pregătite de BMW reușesc să formeze acea pereche perfectă demnă de romanele de dragoste.

Consum

BMW spune că noul Seria 3 Touring în versiunea 320d xDrive are un consum mediu mixt de 5.1 litri/100 de kilometri, valoarea fiind calculată conform noilor norme WLTP. La finalul testului, computerul de bord a afișat o valoare medie de 8 litri/100 de kilometri, în condițiile în care peste 85% din timp l-am petrecut în traficul din Capitală.

Audi A4 Avant în versiunea 40 TDI quattro (2.0 litri, 190 de cai putere, transmisie automată și tracțiune integrală) propune un consum mediu mixt de 5.9 litri/100 de kilometri. În același timp, Mercedes-Benz anunță un consum mediu de 5.7 litri/100 de kilometri pentru Clasa C T-Modell în varianta 220d 4Matic (2.0 litri, 194 CP, transmisie automată și tracțiune integrală).

Nici Volvo V60 D4 AWD care vine într-o configurație asemănătoare nu reușește să pună pe masă un consum mediu mai mic decât cel anunțat de bavarezi. În cazul modelului suedez, valoarea trecută în fișa tehnică este de 5.5 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Deși avem în față un break diesel, nu trebuie să uităm de faptul că pe capotă se află logo-ul BMW. Iar inginerii constructorului german au încercat, de fiecare dată, ca indiferent de versiunea aleasă, reacțiile și performanțele livrate să fie cât mai bune.

Noul BMW Seria 3 Touring în versiunea 320d Touring poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7.4 secunde. Performanța modelului bavarez este egalată de Clasa C 220d 4Matic T-Modell. În același timp, Audi A4 Avant 40 TDI quattro și Volvo V60 D4 AWD propun un timp de 7.6 secunde pentru același sprint.

În ceea ce privește viteza de top, bavarezul promite 225 km/h. Atât Audi A4 Avant, cât și Mercedes-Benz Clasa C vin cu valori puțin mai mari (230 km/h, respectiv 228 km/h), în timp ce în cazul lui Volvo V60, viteza de top este limitată la 180 km/h. Începând cu acest an, producătorul nordic a introdus această limită de viteză pentru toate modelele sale, ca parte a unui program de siguranță.

Interior

BMW a operat o serie de modificări importante la interior. Materialele pregătite de nemți sunt mai bune, în ciuda faptului că încă mai există și suprafețe acoperite cu un plastic dur. Comenzile pentru climatizare au fost repoziționate, o serie de butoane au dimensiuni mai mici, iar butonul pentru pornirea motorului și-a făcut loc pe tunelul median.

Scaunele sunt confortabile și, în același timp, oferă un suport lateral bun, iar poziția joasă la volan "trădează" faptul că ești într-un Seria 3.

Break-ul pregătit de BMW în segmentul mediu propune o mulțime de spații de depozitare. Pe fețele ușilor din față și din spate vei găsi un loc atent desenat pentru transportul sticlelor cu apă, dar primești și ceva spațiu pentru mărunțișuri. Ai un loc special pentru depozitarea telefonului mobil, iar cotiera este lată.

Pe locurile din spate vor putea călători confortabil chiar și pasagerii care au o înălțime mai mare de 1.85 metri. Bancheta are un șezut lung și bine profilat, astfel încât pasagerii să se bucure de orice drum.

Marginea gurii de încărcare a portbagajului este una discret desenată, iar volumul total propus de nemți este de 500 de litri. Vorbim despre un volum mai mare cu 5 litri comparativ cu vechiul Seria 3 Touring, respectiv 20 de litri raportat la actualul sedan.

Tot în portbagaj vei descoperi plase amplasate în zonele laterale, butoane pentru plierea scaunelor din spate și câteva șine cauciucate care se ridică în mers, astfel încât bagajele depozitate să rămână fixe. Actuala generație dispune de o deschidere separată a lunetei, dotare utilă atunci când spațiul nu-ți permite ridicarea completă a portbagajului.

În ceea ce privește rivalii, doar Volvo V60 propune un portbagaj mai generos cu 29 de litri, restul modelelor concurente având valori mai mici comparativ cu Seria 3 Touring.

Preţ de achiziţie

Actualul BMW Seria 3 Touring are un preț de pornire de 36.100 de euro, suma fiind una apropiată de cea a vechii generații. Totuși, dacă alegi motorul diesel de 190 de cai putere și tracțiunea integrală, atunci prețul de la care încep negocierile urcă până la 46.100 de euro.

Așa cum deja știți, BMW propune o serie de pachete pentru modelele din gamă, iar Seria 3 nu face rabat de la această regulă. Clienții vor putea alege linia Advantage (1.400 de euro), Sport Line (3.450 de euro), Luxury Line (5.000 de euro) sau versiunea M Sport (6.250 de euro).

Iar acesta este doar începutul, pentru că sunt sigur că vei găsi o mulțime de dotări interesante în lista de opționale. Exemplarul testat a fost echipat cu pachetul M Sport, dar și cu o mulțime de dotări suplimentare, printre care următoarele: scaune față sport cu reglaj electric, încălzite și cu funcție de memorie, planșă de bord îmbăcată în Sensatec, faruri cu LED, head-up Display, sistem audio HiFi, pachet BMW Live Cockpit Professional, sistem de control prin gesturi, sistem de frânare M Sport, suspensie adaptivă M și pachetul Driving Assistant Professional.

Iar toate aceste accesorii au făcut ca prețul final să ajungă la aproape 71.000 de euro.

Un Mercedes-Benz C 220d 4Matic T-Modell are un preț de pornire de 47.000 de euro, Audi A4 Avant 40 TDI quattro pleacă de la 45.800 de euro, în timp ce pentru un Volvo V60 D4 AWD calculele încep de la 47.250 de euro.

Prin urmare, dacă vom vorbi doar despre prețul de pornire al versiunii testate, fără să luăm în considerare pachetul generos de echipamente opționale, BMW 320d xDrive Touring stă ceva mai bine în comparație cu V60 sau Clasa C T-Modell.

Siguranţă

Organizația independentă Euro NCAP a testat sedanul BMW Seria 3, iar rezultatul obținut poate fi trecut și în dreptul versiunii break. În urma testelor, BMW Seria 3 a fost notat cu 97% pentru protecția pasagerilor adulți, capitolul dedicat protecției copiilor a fost notat cu 87%, iar cel destinat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a primit tot 87%.

Sistemele de siguranță disponibile pe Seria 3 au funcționat corespunzător, iar specialiștii Euro NCAP au oferit 76% din punctajul maxim. Astfel, în urma testelor, modelul bavarez a primit cinci stele de siguranță.

Standard, BMW Seria 3 va fi echipat cu următoarele sisteme: Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking (capabilă să detecteze chiar și bicicliștii) și Lane Departure Warning (funcționează între 70 și 210 km/h).

Pe lista de opționale, clienții vor descoperi pachetul Driving Assistant care include funcțiile Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention și Lane Change Warning, dar și pachetul Driving Assistant Professional care plusează cu sistemul Steering And Lane Control Assistant. Acesta din urmă transformă Seria 3 într-un vehicul capabil să ruleze semi-autonom în anumite situații de trafic.

Ţinută de drum

Deși au trecut 55 de ani din momentul în care BMW a adoptat sloganul "Plăcerea de conduce", bavarezii continuă să pună accentul pe fiecare emoție oferită atunci când ești la volan. Așa se întâmplă și cu noul Seria 3.

Exemplarul testat a fost echipat cu suspensia adaptivă M, ceea ce înseamnă că am descoperit un Seria 3 Touring rigid. Poate prea rigid. În ciuda acestui fapt, suspensia este bine antifonată și nu transmite vibrații sau zgomote neplăcute la nivelul habitaclului. Există și momente în care vei fi puțin "scuturat" din cauza denivelărilor drumului, însă nu este cazul să te îngrijorezi pentru că scaunele confortabile vor prelua și vor disipa o bună parte din această energie.

Pe viraje, vei descoperi un Seria 3 Touring cu calități de atlet, gata să se poziționeze exemplar oriunde îți dorești. Sistemul de tracțiune integrală xDrive ajută din plin și cizelează comportamentul break-ului german, însă doar atunci când sistemele electronice sunt lăsate să-și facă datoria. Imediat ce le dezactivezi vei experimenta și puțin din acel comportament supravirator.

Odată cu noul Seria 3, BMW a făcut o serie de modificări la nivelul direcției. Inginerii producătorului german au modificat elementele componente ale sistemului de direcție sport variabilă, iar acest lucru face ca la viteze mici, mașina să poată fi controlată cu și mai multă ușurință. În modul Sport, direcția nu pierde din precizia cu care eram obișnuit, iar feedback-ul oferit continuă să fie unul generos.

 

Vizibilitate

BMW a pregătit pentru Seria 3 Touring oglinzi laterale proporționate corect și o lunetă gata să-ți ofere o vizbilitate bună. Totuși, montații A îți vor da ceva bătăi de cap atunci când vrei să ataci cu încredere viraje strânse.

În cazul în care ești convins că nu te vei descurca cu dimensiunile lui Seria 3 Touring, bavarezii vin cu o serie de artificii moderne gata să-ți ofere încrederea de care ai nevoie. Pe lista de opționale vei descoperi un sistem de camere video la 360 de grade, dar și un asistent la parcare pe care îl vei convinge să-ți facă treaba prin simpla apăsare a unui buton.

Din tot acest pachet modern nu lipsește nici asistentul pentru mersul cu spatele, tehnologie introdusă în premieră odată cu lansarea noii generații X5.

Tehnologie

Așa cum afirmam și la început, noua generație BMW Seria 3 plusează cu o mulțime de tehnologii moderne gata să convingă din ce în ce mai mulți clienți să se alăture familiei bavareze.

Imediat ce te așezi la volanul lui Seria 3 vei descoperi un instrumentar digital de bord. Deși nu vei putea personaliza chiar orice pixel al ecranului, așa cum se întâmplă în cazul modelelor Audi sau Mercedes-Benz, BMW propune o serie de teme în funcție de modul de rulare ales.

Sistemul de infotainment este unul modern și are un meniu asemănător cu cel al telefoanelor inteligente. Există o "fereastră" dedicată notificărilor, iar clienții vor putea personaliza ecranul în funcție de aplicațiile sau serviciile pe care le utilizează cel mai des.

Pentru moment, sistemul de infotainment este disponibil doar cu Apple CarPlay, însă în scurt timp, nemții vor introduce și serviciul Android Auto. Conexiunea Apple CarPlay poate fi făcută și wireless, însă au existat momente în care serviciul s-a deconectat.

Pe lista de dotări a exemplarului testat am "descoperit" și un spațiu de încărcare prin inducție, dar și sistemul Head-Up Display color. Mai mult decât atât, iubitorii tehnologiilor moderne vor putea comanda noul Seria 3 și cu un sistem de acces pe baza telefonului mobil.

De pe lista de opționale nu lipsesc farurile cu laser, sistemul de control prin gesturi sau sistemul audio semnat de Harman Kardon. Pe lista noutăților vom trece și pachetul de sisteme de siguranță pe care deja l-am prezentat în dreptul capitolului dedicat.

Design

Nu știu dacă o pot pune pe seama vârstei, însă în ultima perioadă, producătorii au reușit să vină pe piață cu caroserii break extrem de atrăgătoare. Iar noul Seria 3 Touring reușește să mă facă să zâmbesc, ori de câte ori îi văd silueta în trafic.

Rețeta estetică pregătită de nemți a ieșit cum nu se poate mai bine: faruri agresive cu o semnătură luminoasă distinctă, o grilă frontală atent pusă în valoare de elemente cromate și prize de aer generoase. Iar Seria 3 Touring știe să își etaleze cu mândrie formele atunci când îl privești din profil.

Doza de sportivitate este asigurată de eleronul discret de la nivelul hayonului, dar și de difuzorul de aer flancat de cele două terminații ale sistemului de evacuare. Clienții au la dispoziție peste 10 nuanțe de caroserie, iar jantele sunt disponibile și în versiuni cu diametrul de 19 inch.

Nu ne-a placut

  • Zgomotul motorului diesel
  • Conexiunea wireless Apple CarPlay
  • Suspensia rigidă indiferent de modul de rulare ales
Preț cu TVA (Euro)
46.053
Tip transmisie
automata
Tracțiune
4x4
Putere maximă generată (CP/rpm)
190 / 4.000
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
400 / 1.750
Sistem de recuperare a energiei
standard
Putere - în sistem hibrid (CP/rpm)
190 / 4.000
Cuplu - în sistem hibrid (Nm/rpm)
400 / 1.750
Capacitate cilindrică (cmc)
1.995
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
standard
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Număr de motoare electrice
1
Putere maximă (CP)
10,9
Tip baterie
litiu ion
Amperaj baterie (Ah)
11
Viteză maximă (km/h)
225
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
7,4
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 5.3
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 4.2
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 4.6 WLTP 5.1
Emisii CO2 (grame/km)
117
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
59
Autonomie la consum mediu mixt (km)
784
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
standard
Lungime (mm)
4.709
Lățime (mm)
1.827
Înălțime (mm)
1.440
Ampatament (mm)
2.851
Garda la sol (mm)
145
Ecartament față (mm)
1.573
Ecartament spate (mm)
1.569
Masă proprie (kg)
1.735
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
1.030
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
953
Spațiu pentru picioare față (mm)
1.058
Spațiu pentru picioare spate (mm)
899
Spațiu lateral interior față (mm)
1.422
Spațiu lateral interior spate (mm)
1.387
Spațiu portbagaj (litri)
500
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.510
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
60 / 200.000
Interval service (luni/km)
24 / 25.000
Mai multe detalii despre BMW Seria 3 Touring

Ultimele teste

Comentarii (24)

  • Viitoarea mea masina, peste 7-8 ani, nu neaparat aceasta motorizare, dar ca aspect mi se pare perfecta.

    Suspensia tare ca dezavantaj, daca era moale ar fi fost tot dezavantaj, ca nu este specifica Bmw.
    32 4
  • Nasol - Skoda Octavia costă jumate și are portbagaj mai mare. Nu mai zic că sigur are kilometraju dat înapoi. :-)
    P-o notă mai serioasă, mașina e f. reușită, deși nu deviază de la linia specific-dinamică BMW... sau tocmai d-aia.

    Poate doar masa proprie cu 160 kg peste a fostei generații (versiune similară 190 CP d 4x4 aut.) ar fi un minus, dar fanii mărcii nu cred că vor băga de seamă plusul nici la cântar, nici la preț.
    La fel cum nu-i preocupă statisticile de fiabilitate, destinate doar chitroșilor sărăntoci care trag 10-12 ani de mașină. :-P

    P.S. @PMC...totuși: Dizăl dedesubtul tuturor !!! :-)
    37 1
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • fan skoda
    Masina chiar este atragatoare. Si nu pentru ca este BMW, ci pentru ca este foarte atragatoare ca design. De data asta, cei de la BMW au desenat o grila chiar ok. Liniile sunt frumos desenate. Grila se uneste foarte interesant cu farurile.
    Pretul este chiar ok, fata de rivali.
    71.000 de euro, dar ai totusi, multe dotari, pachete, chiar versiunea M Sport.
    Portbagajul este destul de ok
    Spatiu in interior chiar este.
    Suspensia trebuia mai altfel.
    Nici tare, nici moale
    Masina asta sta foarte bine cu v-max si 0-100 km/h
    Rivalul nordic....
    Are v-max 180 km/h. Pentru siguranta ? hmm...

    PS: Un videoclip cu un BMW Seria 3, tot de 71.000 de euro. Este in romana.

    PPS: " Deși BMW are un plan bine pus la punct în ceea ce privește transformarea sistemelor de propulsie, iată că nemții nu renunță la motoarele diesel. Și pe bună dreptate, în condițiile în care, în ultimii ani tehnologiile moderne au reușit să aducă pe piață unități diesel curate și cu emisii care să respecte normele impuse. Iar un motor diesel și o caroserie break deja sună a clișeu, nu?"

    Ai auzit Edikkk ?

    Zi de zi, Diesel deasupra tuturor ! :)))
    13 7
  • fan skoda
    youtube.com/watch?v=3GqNBCvTuFs

    Am uitat de link
    5 4
  • 71.000 euro??? :)))))...nu stiu daca e de ras sau de plans. O masina de familie cu suspensie rigida, probleme cu conexiunea, Android Auto lipsa...practic platesti sigla. Daca m-ar atrage genul asta de masini tip family, cu siguranta nu as da 71.000 euro pe masina asta. cred ca mai mult de 40.000 euro nu merita, parerea mea
    29 6
  • netam-nissan
    ehei, daca nissan ar fi scos un tiida break i-ar fi dat clase seriei 3... cu sigla infiniti insa, ca sa prinda la snobi.
    na că am zbircit-o si de data asta, fiindca infiniti citesc ca tocmai a plecat din europa cu coada intre roti.

    nu pot sa ma abtin totusi si ma intreb care ar fi diferentele intre un turing premyium ca asta si hai sa zicem un renault talisman, brek si el doar că la jumate de pret...
    nu din al beamveului, ci jumate din pretul de lista reno adica sfert din bmw, ca fuge lumea de el ca de scaraotchi.
    29 2
  • 71000 Euro pentru un 320d combi. Erau vremuri cand de banii astia luai un M3. In Romania nu este cazul, dar crede cineva ca in Austria sau in Germania au crescut salariile asa mult incat sa tina pasul cu preturile astea obraznice?
    28 1
  • Masina e super, dar pretul ala e absurd. Chiar si 50.000 e absurd, dar 71.000 e chiar de ras. Si cum spune si DanG, in Germania salariile nu sunt asa de mari. Nu stiu cine mai cumpara masinile astea. Daca era macar seria 5 la banii astia, mai ziceai. Dar asa, e de neinteles. In fine, sa fie ei sanatosi.

    In rest, bine-nteles ca DIESEL! :) Nici nu se putea altfel. O masina serioasa, puternica, dinamica, are inima DIESEL. E logic, e firesc, e pur si simplu natural. :)

    Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!

    @Kiro: zi de zi, Suzuki, varza japonezelor. :-P
    25 3
  • @PMC: :-))) ...Deși, cu riscul să-l oftic la rândul meu pe vecinu netam-nissan, infiniti+nissan ie ambele varza niponă de-o vreme.

    Serios acu, după criteriile Bloombergilor cel puțin Suzuki rămâne marca globală cea mai profitabilă (mă mir și eu citind profiturile Porsche sau Ferrari, dar hai să-i credem.)
    P.S. Am măritat Swiftu Sport nu demult -- deja mă enerva că nu se strică nici după tuning la 172 CP --, dar rămân fanul micilor japoneze (și tu probabil al japoneze micuțe. :-))

    Ca să revin însă ontopic, m-ar coafa un BMW din ăsta (evident că nu diesel)... dar ce să fac cu el? Să stau acasă ?! :-P
    30 1
  • Wow, consens general pe AM pe tema aspectului unui Seria 3 ...breck !!! Asta nu poate decat sa ma bucure si sa ma faca sa gandesc ca nu din cauza varstei imi place Seria 3 Touring de ceva ani incoace ( si generatia precedenta mi-a placut mult). Adevarul ca primele fraze de la sectiunea design parca mi-au fost luate de pe limba ! Dar, cu toate ca as vrea sa fiu la fel de optimist ca @dan_grc ,visul cu mine la volanul unui 3-ar propietate personala se pare ca devine din ce in ce mai mult...doar un vis , cu fiecare generatie care trece . Asta e ...ramanem la ...ati ghicit - Skoda - cea mai buna in toate cele !
    19 0
  • @ pipo

    Sansele scad doar daca vrei un.seria 3 Touring nou, dar la mana doua nu este atat de greu, daca eu am reusit sa-mi cumpar un F11 de curand, care de nou a costat aproape 60.000, poti si tu. Plus ca sunt aranjat si la garantie, 10.000 km, practic ce mai vrei ? :).
    18 5
  • Wow !!! Felicitari @dan_grc. Sa-l stapanesti sanatos :) Vrem poze, ce mai ...
    11 1
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • Eu mi-am schimbat poza, dar se pare ca se actualizeaza foarte greu :).
    9 1
  • @Kiro: pe bune acuma, de ce "evident" ca nu ai lua un Diesel de-asta de la BMW? Nu-ti place tie Diesel sau iti place prea mult benzina?

    Motorul asta e unul dintre cele mai reusite motoare Diesel produse de BMW, din cate stiu eu multi si hiper premiat de-a lungul anilor.

    Sau te pomenesti ca te apuca si pe tine nelinistile planetare... :))
    15 0
  • @PMC: Fiecare cu stolul lui de păsărele, că obiectivă nu prea e motivația mea: pur și simplu cred că nici BMW+diesel nu *rimează*, nu doar Porsche+diesel.

    Pe de alt stol, :-) deși conștient de avantajele dizălurilor moderne, nu suport deloc zgomotul = grohăielile lor, ca să nu mai zic de duhoarea motorinei.
    Vibrații hai să recunosc că nu (prea) mai au.
    Dar tre-să le bagi acum uree, bleah.
    Nici costurile eventualelor reparații gen dpf-egr-injectoare nu-mi fac cu okiu (nu-s genul care să țin mașinile doar cât au garanție.)

    Și, argument suprem: micuțele japoneze nu (mai) sînt dizăl.
    ...De ce? Fiindcă sînt zi de zi deasupra tuturor !!! :-)
    25 0
  • @Kiro: OK, asa ma gandeam si eu, ca e chestie de gusturi. Pe mine nu ma deranjeaza rontzaiala Dieselului si astea noi mi se pare ca-s si mai silentioase, mai ales alea de pe Renault stiu ca erau extrem de silentioase. NU prea iti dadeai seama ca ai Diesel sub capota. Cat priveste BMW, da, pare masina sport prin definitie, si acolo se preteaza mai bine benzina, asa e.

    Japonezii nici nu au stiut sa faca Diesel. Deci sunt primii bucurosi de noul curent anti-Diesel.

    Japonezele micute nici nu tre sa fie Diesel. Ele trebuie sa fie finute si rafinate. Asa cum ne plac tuturor :-P
    16 0
  • 87587265
    ce se mai innoieste lumea pe aici sau are planuri de innoire...bravo dom'le:
    @dan_grc: sa te bucuri de masina si drumuri bune cu ea!
    @kiro: si ce vrei (daca mai vrei) sa iti iei? Zic daca mai vrei, ca poate oi fi si tu in situatia mea: imi place lumea auto de peste 25 ani si o voi urmari in continuare, dar cred ca alta masina nu imi mai iau, desi nu-s nici prea prea nici foarte foarte din multe puncte de vedere, inclusiv varsta. Am redescoperit confortul si placerea de a calatori cu trenul si sper intr-o imbunatatire a conditiilor pe drumul de fier si in Romania, iar in orase...sa fim sinceri...ce sa fac cu masina...pentru carat apa plata de la Kaufland? Nu merci! Doar pentru placerea condusului odata pe an pe Transfagarasan nu cred ca se justifica stresul, grija, nervii, riscurile, timpul si banii pierduti pe tot ce inseamna o masina si detinerea ei.
    13 0
  • Consumul mediu pe care îl tot trâmbițează firmele producătoare mi se pare o mare manipulare. De fapt ce înseamnă consum mediu (mixt!)? Cât reprezintă mers urban, cât reprezintă mers in afara? Ce înseamnă mers în oraș? Bară la bară, sau 40-50 la oră? Dacă reprezintă 50-50% e clar. Nu știu dacă 5% dintre utilizatori folosesc mașina la modul mixt ideal. Cel mai corect ar trebui specificat consumul urban iar la exterior consumul la diferite viteze.
    10 0
  • @multe-cifre :-) -- M-ai cam ghicit, și eu stau pe gânduri deocamdată, sau pe gard (on the fence) cum zic englezii, spre disperarea dealerilor probabil, dar trebuie să recunoască și ei că nu-s vremuri de cumpărat mașini, mai ales noi.

    Posibil să mă rezum la două roți și doar când plouă-ninge să rechiziționez ;=P (tot micuța dar mai slăbuța) japoneză a nevestei, dar la fel de bine poate să mă lovească damblaua vreunui credit pentru cai-verzi irezistibili (sub 20K € în orice caz, că mai mult am ajuns la convingerea că nu merită.)
    Darrr, ca să doarmă liniștit amicul PMC, nu-i exclus să-mi trag un diesel vechi fără computere-n mațele lui, cu care să pot merge pe ulei comestibil prin munți -- dar numai când/dacă vin apocalipsurile. :-)
    20 0
  • fan skoda
    Foarte rar se scoate exact consumul din fisa tehnica

    Ca sa fie consumul cat mai "adevarat" in loc de consum oras, afara si mixt.
    Ar trebui sa fie pe viteze medii, etc.

    Autostrada, viteza 130-150 km/h
    Oras, viteza medie 30-40 km/h, 75% bara la bara si 25 % viteza medie 40 km/h.
    Mixt, viteza medie 70 km/h

    Si uite asa, se scot niste consumuri mai "adevarate".

    PS: Masina este frumoasa, foarte dotata.
    Pretul este 71.000 de euro pentru ca sunt foarte multe dotari optionale + pachet M Sport.
    1 2
  • @Kiro: sper sa facem o tura pe 2 roti candva, pe undeva, prin frumoasa tzarishoara. Pe Edickă, daca se poarta bine, il primim la spatele coloanei, sa ne inhaleze noxa. E de benzina, nu de Dizăl. Sanatate curata!!

    Daca-ti iei Diesel, taie jos catalizatorul. Are tragere mai buna pe horn si suna mai barbatesc!

    Plus, negresti verzeala din capu' alora care imbratiseaza copaci si nu pot dormi de grija carabusilor de mai. Si, bine-nteles, sunt incomodati rautacismele dizălarilor, sufera ca e rau pă planetă si vor sa ne faca bine cu fortza. Evident. Normal. De la sine inteles. Totul pentru binele nostru, n'așa? :))
    12 3
  • Andrei
    Masina are cca 20% discount, deci pretul de vanzare e in jur de 55000 euro cu Tva. Dar tot e prea mult pentru o masina cu spatiu interior a la Golf.
    Arata bine si merge impecabil, dar nu stiu cine a fost geniul care a pus suspensie M pe un break. Suspensia M este obositoare pe un model de familie si nepotrivita. X Drive e de evitat, nu aduce niciun plus la dinamica, dimpotriva, adauga cca 100kg masinii.
    Ce e nasol e ca masinile devin atat de grele incat un 2.0 benzina ar consuma foarte mult. 340i e ce trebuie :)
    13 5
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • masina arata f bine. este normal sa aiba suspensia rigida, este o masina sport. nu inteleg minusuiti l de la diesel zgomotos...daca vreti liniste luati-va electrica. da, pretul este f mare pentru salariile de la noi. iti iei 7 loganuri ...dar si mori de 7 ori mai repede in ele, pentru ca intra unul cu un bmw in tine.
    5 1
  • Corocsenie Adrian
    @sandu
    Omule ! Masina asta nu e pt. salariati ! Asa ca preturile sunt OK. pt. publicul ei tinta chiar si din Romania !
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru