Drivetest Geely Cityray

4.3
Geely Cityray zoom
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu
Miercuri, 24.12.2025
Nume fals

Cityray este cel mai recent model lansat de producătorul chinez și consider că va fi cel mai dorit de către români. Chiar dacă am spus că este într-un segment extrem de disputat, Cityray trișează puțin. Asta pentru că mai toți producătorii din China realizează niște mașini care se află între segmentele clasice pe care le știm noi.

De exemplu, ca să înțelegeți ce zic, Cityray este un model din segmentul lui Dacia Duster, dar dimensiunile te vor duce mai mult cu gândul la Bigster. Asta pentru că Geely Cityray are o lungime cu doar 6 centimetri mai mică decât Bigster și un ampatament cu doar 1 centimetru mai mic. Asta înseamnă că la interior vei avea spațiu precum regăsești în cel mai mare SUV de la Dacia, dar mașina este poziționată ca un rival pentru Duster.

De aici Geely își va câștiga mulți clienți, deoarece un segment mai compact rezultă și în prețuri mai accesibile pentru clienți. Așa că nu vă lăsați păcăliți de numele Cityray, pentru că acest model este extrem de potrivit pentru escapadele extra-urbane. Apropo, ți-am pregătit și o prezentare video cu noul model Geely.

PREZENTARE VIDEO CU NOUL GEELY CITYRAY

Geely Cityray

  • Pret de pornire 30.490 €
  • Pret model testat 32.480 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Facem o mică trimitere la articolul nostru cu Geely Coolray, unde am menționat că producătorii din China au o rețetă destul de standardizată când vine vorba de motoarele termice. La fel este și cazul cu Cityray, care folosește același propulsor ca fratele mai mic, adică un 1.5 litri benzină cu 4 cilindri.

Deși Cityray este un model mai scump și mai tehnologizat decât Coolray, acesta suferă de aceleași probleme cu transmisia. Deși resursele sunt destule, acestea nu sunt transmise eficient către roți din cauza transmisiei lente și nehotărâte.

Avem parte de o cutie automată cu două ambreiaje și 7 rapoarte de viteză care trimite puterea exclusiv către puntea față. La viteze mici de oraș, aceasta tinde să smucească, în timp ce întârzierile apar în momentele în care apeși mai hotărât pedala de accelerație.

Problema este că nu poți rezolva acest lucru prin a schimba manual treptele de viteză, deoarece Cityray nu are un mod manual. Nu primești nici padele pe volan și nici din selectorul transmisiei nu poți schimba manual treptele.

Ai modurile clasice de rulare Eco, Confort și Sport, dar Coolray îți mai oferă în plus și un mod Smart. Acesta recunoaște obiceiurile de conducere și condițiile de drum și ajustează grupul motopropulsor în mod activ.

De la prima stație de încărcare și până în prezent, Renovatio e-charge a totalizat peste 1,5 milioane de sesiuni ale utilizatorilor. S-au încărcat peste 28 de milioane de kWh și a fost evitată o eliberare a peste 28.000 de tone de CO2

Consum

Cei de la Geely declară un consum mediu oficial de 6.3 l/100 km pentru Cityray, consum de care noi nu prea am reușit să ne apropiem. Astfel, în oraș te poți aștepta la un consum de 8 l/100 km, iar dacă ajungi și într-un trafic aglomerat, acesta poate sări de 9 l/100 km.

Pe autostradă, consumul mediu a fost de 7.5 l/100 km, iar pe drumuri naționale am avut un consum de 6.2 l/100 km. În zilele petrecute cu Cityray consumul mediu a fost de 7.7 l/100 km, având în vedere că am încercat să parcurg distanțe egale în oraș și în zone extra-urbane.

Geely Cityray nu are nicio urmă de electrificare deci și noi ne-am aruncat privirea la niște rivali care oferă motorizări termice cel mult cu sistem mild-hybrid. Prin urmare, Dacia Duster se laudă cu un consum de 5.5 l/100 km. Totuși, trebuie să luăm în calcul că motorizarea de pe Duster vine cu sistem mild-hybrid și mai puțini cai putere.

Hyundai Tucson, cu o motorizare asemănătoare, se laudă cu un consum mediu de 6.3-6.4 l/100 km, în timp ce Skoda Karoq, cu un motor mai mare și mai mulți cai putere, plus sistem de tracțiune integrală, are un consum mediu oficial cuprins între 7.5 și 8.1 l/100 km.

Performanţe

Așa cum spuneam mai sus, Geely Cityray este disponibil într-o singură motorizare, cu care suntem deja familiarizați. Este vorba despre acel propulsor de 1.5 litri benzină care dezvoltă 174 de cai putere și un cuplu motor maxim de 290 Nm. Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 7.9 secunde, iar viteza maximă este de 190 km/h.

Dacia Duster vine cu un sistem mild-hybrid la baza căruia se află un motor pe benzină de 1.2 litri, cu 3 cilindri. Tot sistemul dezvoltă 130 de cai putere și 230 Nm. Pentru a atinge 100 km/h, Dacia Duster are nevoie de 9.9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 180 km/h.

Skoda Karoq vine cu cel mai mare motor, adică o unitate de 2.0 litri cu 4 cilindri, pe benzină, care dezvoltă 190 de cai putere și un cuplu de 320 Nm. Așa cum spuneam mai sus, acest model vine și cu tracțiune integrală. Prin urmare, atinge 100 km/h în 7 secunde, iar viteza maximă este de 221 km/h.

Interior

Dacă Coolray venea cu un interior mai jucăuș și mai înclinat către extrema tânără a spectrului, la Cityray lucrurile devin mai mature. Chiar dacă face parte tot din segmentul B, exact ca și fratele mai mic, Cityray este poziționat mai sus în gama Geely, deci vom avea parte de materiale mai calitative.

Astfel, în zonele superioare ale bordului și ale ușilor avem un material moale, plăcut la atingere. Același lucru îl pot spune și de zonele de mijloc. Totuși, când atingi în partea de jos a ușilor și a bordului, regăsești un plastic ceva mai neprietenos, lucru care nu este ieșit din comun pentru acest segment de preț.

Pot spune că estetica interiorului urmărește minimalismul tipic scandinav, design inspirat de marca înrudită Volvo. Pe scaune, pe volan și pe zona din ușă unde îți vei odihni mâna regăsești piele ecologică de culoare neagră. Apropo, scaunele și volanul vin cu funcție de încălzire, iar cel din urmă integrează și o zonă antibacteriană, care după spusele celor de la Geely, rezistă 10 ani.

Antifonarea a fost și ea îmbunătățită față de fratele mai mic Coolray, lucru pe care îl sesizezi destul de rapid. Zgomotele în habitaclu sunt reduse, mai ales la viteze de oraș. Totuși, pe autostradă, zgomotul de vânt își face simțită prezența. Chiar dacă avem același motor ca pe Coolray, la Cityray acesta are niște intervenții ceva mai gălăgioase, posibil și de la masa în plus pe care o are Cityray.

Ampatamentul de 2.701 centimetri oferă un spațiu mai mult decât suficient la picioare pentru ocupanții locurilor din spate. Cu scaunul setat pentru înălțimea mea de 1.85 metri, am avut destul spațiu la picioare. La cap, aceeași poveste, chiar dacă mașina mea de test a venit echipată cu un plafon panoramic.

Tunelul median nu este foarte înalt, iar scaunul din mijloc este lat, deci 3 adulți ar putea sta, destul de confortabil, în spate. Totuși nu recomand soluția asta pentru un drum lung.

Tot în spate avem și porturi de încărcare, o cotieră cu două suporturi de pahare și multe spații de depozitare. Că tot am menționat de acestea, Cityray face o treabă bună pe partea practică. Consola centrală este mare, încăpătoare, cu două suporturi de pahare. Sub aceasta mai regăsim o zonă de depozitare mare. Cu bancheta în poziție normală, portbagajul oferă un volum de 571 de litri.

Dacia Duster are un portbagaj de 517 litri, în timp ce Hyundai Tucson oferă un volum de 577 de litri. Skoda Karoq oferă și ea un portbagaj cu un volum de peste 500 de litri, mai exact 521.

Preţ de achiziţie

Geely Cityray pleacă în România de la 30.490 de euro cu TVA. De menționat că avem 3 niveluri de echipare (GK, GF și GF+ Sport), iar, pentru toate, Geely îți oferă un discount de 3.000 de euro. Noi am testat echiparea de mijloc GF, care are un preț de listă, fără discount aplicat, de 31.990 de euro cu TVA.

Culoarea caroseriei te mai costă și ea în plus 490 de euro, fiind singura extra-opțiune pentru care plătești. Prin urmare, prețul mașinii testate de noi a fost de 32.480 de euro.

Comparativ, o Dacia Duster pornește de la 19.200 de euro cu TVA, dar pentru motorizarea amintită mai sus și pentru o echipare de top scoți din buzunar cel puțin 25.000 de euro cu TVA.

Chiar și așa, Geely Cityray vine cu mai multe dotări decât modelul nostru autohton. Hyundai Tucson pornește de la 27.225 de euro cu TVA, iar pentru echiparea de top N Line scoți din buzunar cel puțin 36.058 euro. Skoda Karoq pleacă de la 30.813 euro cu TVA, iar pentru echiparea de top scoți minim 41.075 euro cu TVA.

Siguranţă

Geely Cityray nu a fost testat de inginerii de la Euro NCAP, dar sistemele de siguranță și asistență cu care este echipat modelul chinez îl fac compatibil cu Nivelul 2 de rulare autonomă.

Trebuie să menționăm că Cityray vine cu o listă foarte lungă de sisteme de siguranță și asistență, precum tempomat adaptiv inteligent, sistem automat de frânare de urgență, avertizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare privind existența unui vehiculului în unghiul mort, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare în privința limitei de viteză și sistem automat de parcare.

Ţinută de drum

Dacă Geely Coolray avea și o urmă de sportivitate (lucru care probabil era dat și de designul exterior agresiv), Geely Cityray are o ținută de drum orientată în mare parte către confort. Dar nu vă lăsați păcăliți, pentru că Cityray nu se face de rușine când ești nevoit să conduci mai dinamic.

Suspensia absoarbe bine imperfecțiunile din drum, dar este deranjată de șinele de tramvai sau gropile drepte și scurte. În acel moment vei auzi și niște zgomote mai neplăcute venite din partea suspensiei.

Subvirarea apare mult mai rapid decât la modelul Coolray, iar ruliul este și mai prezent. La viteze de autostradă, Cityray este stabilă și nu îți creează palpitații. Poți selecta nivelul de asistare a direcției, sau să se modifice în funcție de modul de rulare.

Chiar și așa direcția este destul de asistată, dar m-a surprins prin precizie, chiar dacă feedback-ul din partea drumului nu prea există.

Vizibilitate

Nu prea am ce să îi reproșez lui Cityray la capitolul vizibilitate. Parbrizul și luneta sunt de dimensiuni mari și vezi bine prin ele. Totuși, stâlpul A și C sunt groși și apar câteva unghiuri moarte enervante. Oglinzile laterale sunt de dimensiuni potrivite pentru gabaritul acestei mașini.

După spusele celor de la Geely, primești un sistem de camere cu vedere la 540 de grade, asta pentru că poți vedea și pe sub mașină. Practic, când pornești camerele, mașina se face transparentă.

Claritatea și grafica sunt mai mult decât decente pe timp de zi, dar noaptea, mai ales pe lumină slabă, lucrurile devin puțin mai neplăcute. Desigur, primești și senzori de parcare față spate.

Tehnologie

Dacă la Coolray primești un sistem curbat alcătuit din instrumentar de bord și sistem multimedia, în cazul lui Cityray ecranele au fost diferențiate. Instrumentarul de bord este complet digital și are 10.25 inch.

Grafica este bună, iar acesta este ușor configurabil. Dacă ai pornită aplicația Waze prin intermediul Apple CarPlay, atunci poți vedea harta direct în instrumentarul de bord.

Că tot am spus de Apple CarPlay, conectivitatea telefonului la sistemul multimedia se poate face fără fir. Momentan, Android Auto nu este disponibil, dar în 2026 chinezii vor face un update care va rezolva această problemă. Pe consola centrală ai parte și de o zonă pentru încărcat telefonul wireless.

Ecranul sistemului multimedia este mare și poziționat vertical. Acesta are 13.2 inch și o grafică bună. Dispune de un procesor Qualcomm Snapdragon 8155, care asigură o funcționare fluidă a sistemului, beneficiind de 16GB RAM și 128GB memorie internă.

Numărul de butoane fizice este redus la minim. Ai doar câteva pe volan și pe consola centrală. În rest, celelalte funcții pot fi accesate doar prin intermediul ecranului central, inclusiv sistemul de climatizare sau chiar pentru deschiderea acoperișului panoramic.

Ce mă deranjează este că atunci când ai ceva deschis pe sistemul multimedia în modul Apple CarPlay, acesta îți ocupă întreg ecranul. Nu ai o zonă cu scurtături sau un buton Home în partea de jos așa cum vezi la majoritatea mașinilor. Astfel, pentru a-ți porni, de exemplu, încălzirea în scaune, trebuie să faci 4-5 comenzi diferite. Imaginează-ți asta în timpul mersului.

Încă un lucru ciudat, care consider că, mai degrabă, este un bug pentru moment. Dacă la toate modelele care se vând în Europa sistemele de siguranță și asistență se reactivează automat când pornești mașina, la modelele Geely acestea rămân oprite odată ce le-ai dezactivat.

Sistemul de iluminare ambientală vine la pachet cu 72 de culori diferite și creează o ambiență plăcută. Mai mult, poți seta ca ambientalele să ilumineze intermitent după ritmul muzicii.

Design

Din punct de vedere estetic, Cityray pare că este un Starray compact. Farurile și stopurile full LED au practic aceeași semnătură luminoasă și design. Totuși, apar câteva artificii interesante, mai ales în zona din spate.

Ai 4 culori ale caroseriei din care poți alege, dar 3 dintre acestea sunt alb, gri sau argintiu. Dacă vrei ceva mai colorat trebuie să optezi pentru culoarea pe care am avut-o și noi pe mașina de test, numită Albastru Aurora.

În partea din spate primești un stop de frână centrală inspirată din lumea monoposturilor de Formula 1. Totodată, în extremitățile mașinii, regăsim și două fante de aerisire care au scop pur decorativ.

Pe echiparea GF primești un eleron pe hayon, difuzor de aer agresiv și 4 terminații reale ale sistemului de evacuare, două pe stânga, două pe dreapta. Dar acum vine partea interesantă. Dacă optezi pentru echiparea de top GF+ Sport, vei primi tot 4 terminații reale, dar montate central. Sincer, la prima vedere, ai impresia că te uiți la un hypercar, nu un SUV compact de segment B.

Nu ne-a placut

  • Transmisie lentă
  • Ergonomia sistemului multimedia

Ultimele teste

Comentarii (1)

  • Oricat de tentante ar fi masnile chinezesti prin prisma pretului, chinezii mai au mult pana sa ajunga la maturitatea si rafinamentul ingineresc al europenior, dar si al japonezilor si coreenilor. Pretul nu e totul...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru