Drivetest Renault Captur

1.3 TCe 140CP Intens EDC
Renault Captur zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 08.02.2021
Tech geek

Renault Captur este unul dintre SUV-urile mici care a reușit să cucerească publicul european. Anul trecut, modelul producătorului francez a fost comercializat în peste 224.000 de exemplare și a fost cel mai bine vândut SUV al segmentului B.

A doua generație Renault Captur nu propune doar modificări estetice și un comportament dinamic mai bun, ci promite și o mulțime de tehnologii moderne. În urmă cu cinci ani, sistemele pe care francezii le-au integrat pe modelul de clasă mică puteau fi descoperite doar pe vehiculele din segmentele de top. Iar acest lucru îi aduce lui Captur un mare plus în fața unui public consumator de gadget-uri.

Am scos în față acest aspect, pentru că exemplarul pe care l-am testat nu a fost un Captur obișnuit, ci unul echipat cu tehnologia Highway and Traffic Jam Companion, un sistem capabil să facă din SUV-ul de clasă mică un vehicul semi-autonom în anumite situații de trafic.

Renault Captur
1.3 TCe 140CP Intens EDC

  • Pret de pornire 16.100 €
  • Pret model testat 24.300 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Actuala ofertă Renault propune nouă versiuni de motorizare pentru Captur, inclusiv un plug-in hybrid abia introdus în listele de pre-comenzi și în România. Dar pentru a te putea bucura de sistemul Highway and Traffic Jam Companion trebuie să alegi una dintre motorizările care poate fi echipată cu o transmisie automată.

În cazul exemplarului de test, vorbim despre motorul pe benzină de 1.332 de centimetri cubi capabil să dezvolte 130 de cai putere la 5.000 rpm și 240 Nm începând cu 1.600 rpm. Între timp, a fost lansată o versiune îmbunătățită, de 140 de cai putere. 

Propulsorul pregătit de francezi se descurcă bine în traficul urban și îi imprimă cu ușurință SUV-ului de clasă mică un comportament agil. În plus, atunci când îl exploatezi sus în ture vei descoperi și mici explozii de personalitate. La viteze de autostradă sau care se apropie de limita impusă pe drumurile naționale, cei 130 CP dădeau semne de oboseală. 

Comportamentul motorului poate fi modificat cu ușurință prin intermediul butonului My Sense. Reacțiile propulsorului în modul Eco sunt mai lente, dar favorizează un consum mai mic de carburant, în timp ce în modul Sport lucrurile se mișcă ceva mai alert.

Resursele propulsorului cu patru cilindri au fost gestionate de o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. În marea majoritate a timpului, cutia se achită fără probleme de sarcini, însă pe decelerări poți descoperi și mici ezitări. Schimbarea treptelor se poate face și manual cu ajutorul padelelor de mici dimensiuni amplasate în spatele volanului.

Noul Captur este disponibil cu două tipuri de schimbător: clasicul levier și noul selector e-shifter. În momentul lansării, francezii au anunțat că acest selector va putea fi comandat doar pe varianta de echipare Initiale Paris (indisponibilă în România), dar ulterior, conducerea a decis să introducă noul e-shifter și pe restul nivelelor de echipare. Selectorul este opțional și poate fi comandat împreună cu pachetul Tech (300 de euro). 

Consum

Conform oficialilor Renault, versiunea echipată cu versiunea anterioară a motorului de 130 de cai putere și transmisia automată cu șapte rapoarte promit un consum mediu mixt cuprins între 5.4 și 5.6 litri/100 de kilometri. În oraș, Captur este gata să se mulțumească cu până la 7.5 litri/100 de kilometri, iar în regim extraurban poate rula 100 de kilometri cu 5.1 litri de carburant.

În cadrul testului am parcurs peste 200 de kilometri în compania lui Captur, iar aproape jumătate dintre aceștia au fost rulați în oraș. În rest, am rulat pe autostradă și pe mici porțiuni de drum național. La final, computerul de bord al modelului francez a afișat o valoare medie de 7.2 litri/100 de kilometri.

Segmentul din care face parte Renault Captur include 20 de modele și aproape toate dintre acestea pot fi comandate cu motoare pe benzină cu puteri cuprinse între 110 și 130 CP cuplate la transmisii automate.

Consumul mediu mixt anunțat de producători variază de la 4.9 litri/100 de kilometri până la 6.1 litri/100 de kilometri, ceea ce înseamnă că Renault Captur în varianta TCE 130 EDC (denumirea comercială a SUV-ului echipat cu motorul pe benzină de 130 CP și transmisia automată) se află în a doua jumătate a intervalului în ceea ce privește consumul de carburant.

Performanţe

În vechea configurație (motor de 130 CP și transmisie automată), Renault Captur nu își propunea să-ți schimbe ideile asupra definiției termenului de performanță. Totuși, SUV-ul reușește să pună pe hârtie valoarea de 9.6 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. Deși nu pare fantastic, Captur te scapă de acea barieră psihologică a celor 10 secunde.

Doar Citroen C3 Aircross echipat cu motorul de 1.2 litri în varianta de 130 CP și transmisia automată scade timpul de referință până la 9.2 secunde pentru 0-100 km/h. În rest, rivalii din segment sunt mai lenți decât Captur.

În ceea ce privește viteza de top, Renault anunță 193 km/h. Opel Crossland X și Citroen C3 Aircross se descurcă mai bine decât Captur și promit viteze de top de 198 km/h, respectiv 195 km/h. Restul concurenților propun valori mai mici decât modelul francez, cea mai slabă fiind trecută în dreptul lui Nissan Juke (motor cu 115 CP și viteză de top de 180 km/h).

Interior

Odată cu noul Captur, Renault pare că a adoptat o strategie mult mai prietenoasă cu simțurile tactile ale clienților. Spre deosebire de prima generație, actualul SUV de clasă mică plusează în dreptul materialelor regăsite la nivelul habitaclului.

Renault a pregătit materiale plăcute la atingere și moi atât în partea superioară a planșei de bord, cât și în zona de sus a portierelor. În continuare există și suprafețe acoperite cu plastice dure și mai puțin prietenoase la atingere, dar și finisaje care pot fi îmbunătățite cu ușurință.

Renault Captur este unul dintre cele mai generoase modele atunci când vorbim despre spațiile interioare de depozitare. SUV-ul dispune în continuare de acel torpedou sub forma unui sertar, există un spațiu dedicat pentru încărcarea telefonului mobil, iar dacă alegi să comanzi selectorul e-shifter vei primi o consolă centrală "plutitoare" prevăzută cu un spațiu suplimentar de depozitare sub aceasta. Conform producătorului francez, spațiile de depozitare din noul Captur au în total 27 de litri.

În partea din spate vei descoperi o banchetă care culisează pe o lungime de 16 centimetri, artificiu care pune într-o lumină aparte volumul disponibil la nivelul portbagajului. În fișa tehnică, francezii au notat între 422 de litri și 536 de litri în dreptul volumului portbagajului.

Preţ de achiziţie

Renault este unul dintre acei constructori care au o politică a prețurilor greu de doborât, iar a doua generație Captur nu se îndepărtează de această regulă. Comparativ cu vechea generație, prețurile au mai crescut, însă această filozofie a fost aplicată de toți constructorii care în 2019 și 2020 au venit cu modele noi.

Deși Renault a ales să pluseze în dreptul prețului, francezii promit și mai multe echipamente standard. Pe versiunea de bază Life, Renault oferă următoarele: asistență la frânarea de urgență, sistem de asistență la pornirea în rampă, cruise control și limitator de viteză, asistent pentru menținerea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere, alertă cu privire la distanța față de vehiculul din față, aer condiționat cu reglare manuală, geamuri electrice față și spate cu impuls, oglinzi încălzite cu reglaj electric și lumini de semnalizare integrate, computer de bord cu ecran de 4.2 inch, faruri și stopuri cu LED și jante din oțel de 16 inch.

Prețul de pornire pentru Captur pe piața din România este de 16.100 de euro. Pentru motorul de 1.33 litri și transmisia automată vei fi nevoit să începi cu al doilea nivel de echipare (Zen) și să scoți din conturi cel puțin 19.950 de euro. Dacă alegi varianta de top Intens (versiunea exemplarului testat), incluzând aici și transmisia EDC, calculele pornesc de la 22.400 de euro.

Am căutat cu atenție în ofertele rivalilor pentru o configurație cu motor pe benzină cu puteri cuprinse între 110 și 130 CP, transmisie automată și nivel de echipare de top.

Cu excepția lui Kia Stonic care are un preț de 17.300 de euro pentru versiunea Trend (1.0 litri, 120 CP, transmisie automată), restul SUV-urilor din segment trec de 20.000 de euro. În cealaltă extremă se află Ford Puma și Honda HR-V care au prețuri mai mari de 26.000 de euro, în timp ce Mazda CX-3, Opel Crossland X, Seat Arona, Skoda Kamiq și Volkswagen T-Cross au prețuri cuprinse între 21.400 și 22.600 de euro.

Siguranţă

Renault Captur a fost testat de specialiștii Euro NCAP la finalul anului trecut, iar SUV-ul francezilor a încheiat sesiunea cu un calificativ maxim de 5 stele.

Protecția pasagerilor adulți a fost notată de inginerii Euro NCAP cu 96%, iar protecția copiilor a primit un punctaj de 83%. Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 75%, iar sistemele de siguranță au funcționat corect, motiv pentru care Captur a primit un calificativ de 74%.

După cum deja știți, în ultimii ani, organizația Euro NCAP a introdus câteva teste mai dure pentru vehiculele noi și a pus și mai mult accent pe sistemele de siguranță moderne. Renault s-a aliniat acestei tendințe și oferă pe Captur un pachet generos de sisteme noi: sistem automat de frânare cu funcție pentru detectarea pietonilor, asistent pentru menținerea benzii de rulare, alertă cu privire la distanța de rulare față de mașinile aflate în față, sistem pentru monitorizarea unghiului mort, asistent pentru fază lungi și o tehnologie capabilă să avertizeze șoferul cu privire la traficul din spate.

Ţinută de drum

Noul Captur este produs pe platforma CMF-B, iar SUV-ul producătorului francez s-a transformat complet din punct de vedere dinamic. Spre deosebire de vechiul model, actualul Captur reușește să se așeze mai bine pe drum și să comunice mult mai mult cu cel aflat în spatele volanului.

Suspensia noului Captur este în continuare orientată către confort. Modelul francezilor reușește să înghită fără prea mari probleme denivelările de la nivelul asfaltului, dar platforma rigidă determină un comportament dinamic bun care favorizează reducerea ruliului. Din când în când, pe denivelările scurte, suspensia de pe puntea spate produce sunete mai puțin plăcute.

Direcția lui Captur nu este perfectă și nici cea mai precisă din segment. Totuși, vei observa rapid diferențele față de cea disponibilă pe vechea generație. Sistemul de direcție comunică mai bine cu cel aflat în spatele volanului, iar acum dispune și de trei setări: Comfort, Regular și Sport.

Vizibilitate

În ultimii ani, dimensiunile modelelor din clasa mică au tot crescut cu fiecare generație nouă. Această rețetă a fost urmată și de Renault, motiv pentru care, noul Captur este mai lung cu 105 mm, mai lat cu 19 mm și mai înalt cu 10 mm. Și ampatamentul este mai generos cu 2 centimetri comparativ cu vechiul Captur.

Cu toate acestea, SUV-ul francezilor rămâne un model de clasă mică, iar acest lucru nu o să-ți pună foarte multe probleme în traficul aglomerat al orașelor. Oglinzile laterale sunt proporționate corect, dar vizibilitatea prin lunetă nu este cea mai bună din câte am întâlnit în segment.

Pentru că Renault a insistat să facă din Captur un adevărat tech geek, SUV-ul poate fi comandat și cu un sistem de camere cu vedere la 360 de grade. Da, calitatea imaginilor nu este cea mai bună, însă tehnologia își face treaba, iar parcările vor deveni din ce în mai simple.

Dacă vrei să scapi complet de problema manevrelor de parcare, Renault completează oferta cu un asistent capabil să realizez atât parcări laterale, cât și parcări perpendiculare.

Tehnologie

Renault Captur a devenit un model matur și se adresează unui public și mai larg. Dar odată cu noua generație, francezii au decis că este momentul să pluseze în dreptul tehnologiilor pe care le poți descoperi la volanul SUV-ului de clasă mică.

Ca un adevărat tech geek, noul Captur o să te cucerească cu tot felul de sisteme și accesorii moderne. Instrumentarul de bord pregătit de francezi poate fi acum comandat și într-o versiune digitală. Dacă varianta de bază va fi oferită cu un instrumentar mixt (analog + digital cu ecran de 4.2 inch), pentru restul versiunilor, francezii au introdus fie un ecran de 7 inch, fie unul de 10.2 inch. Acesta din urmă a fost prezent și pe exemplarul de test și propune teme diferite în funcție de modul de rulare ales.

Pentru consola centrală, francezii au pregătit un ecran tactil de 7 inch poziționat orizontal sau unul de 9.3 inch amplsat vertical. Sistemul este simplu de utilizat, însă mai apar momente de întârziere în momentul operării. Cei care își doresc o imagine familiară, trebuie să știe că sistemul este compabitil cu Apple CarPlay și Android Auto. Un lucru mai puțin plăcut îl reprezintă comenzile tactile pentru controlul volumului sistemului audio.

Alături de aceste elemente noi, Captur propune și o serie de sisteme de siguranță și asistare, tehnologii pe care le-am amintit în dreptul capitolului dedicat siguranței.

În momentul prezentării, Renault a anunțat că noul Captur va fi un vehicul semi-autonom în anumite situații de trafic. Pentru realizarea acestui lucru, francezii au pregătit sistemul Highway and Traffic Jam Companion.

Acest sistem opțional este disponibil doar pe versiunile echipate cu transmisie automată. Pentru a putea beneficia de serviciile sale, trebuie să bifezi în lista de echipamente opționale atât sistemul cruise control cu funcție stop&go, cât și asistentul capabil să țină mașina pe centrul benzii de rulare.

Pentru activarea sistemului Highway and Traffic Jam Companion trebuie să urmezi mai mulți pași: activarea și setarea vitezei pentru cruise control, setarea distanței față de vehiculul din față și activarea asistentului pentru menținerea benzii de rulare.

În cazul Renault, pentru setarea distanței față de vehiculul din față există patru linii orizontale afișate pe instrumentarul de bord. După cum deja știți, constructorul francez măsoară distanța până la vehiculul din față pe baza "regulii celor 2 secunde", iar sistemul oferă o plajă cuprinsă între 1.2 și 2.4 secunde.

Sistemul de conducere semi-autonomă de nivel 2 pregătit de Renault folosește un radar și o cameră pentru a "citi" drumul și funcționează atunci când banda este corect marcată cu linii. În plus, sistemul este capabil să oprească complet mașina și să pornească fără intervenția celui de la volan (atunci când timpul de oprire nu este mai mare de 3 secunde).

Design

Designerii Renault au ales ca noul Captur să preia o mare parte dintre liniile vechii generații, însă au trasat și tușe noi, inspirate de cele ale SUV-urilor mai mari. În acest mod, Renault a reușit să păstreze imaginea unui SUV ușor de recunoscut, dar în același timp să-l alinieze tendințelor actuale.

În actuala paletă de culori, Renault a introdus 11 nuanțe, iar plafonul va putea fi personalizat (patru culori disponibile). Totodată, francezii au pregătit și trei pachete exterioare de design care să satisfacă și mai multe dintre cerințele publicului.

Per total, Captur a devenit mai atrăgător, dar în același timp păstrează silueta clasică cu care publicul s-a obișnuit, iar acest lucru ar putea reprezenta un atu în dreptul vânzărilor.

Nu ne-a placut

  • Resursele motorului de 1.3 litri
  • Întârzierile sistemului de infotainment
  • Zgomotul resimțit la nivelul habitaclului la trecerea peste anumite denivelări

Ultimele teste

Comentarii (30)

  • Arteoff
    S-a dus vremea cand Renault-ul facea masini ok,destul de ieftine si fiabile sau cele mai ok masini pentru oras,azi ajungi sa dai peste 24000euro pentru un Clio pe steroizi,trist.Norocul lor ca ii mai tine Dacia pe linia de plutire,Renault-ul lowcost pentru masele care nu isi mai doresc nimic de la viata.
    38 33
  • Imi aduc aminte ca prima generatie de Captur era lansata in urma unei campanii de promovare unde clientul tinta era reprezentat de tinerii urbani cu chef de distractie, viata, etc. Acum, la a 2 a generatie noul Captur parca a glisat mai mult catre familiile tinere (cu kid-ul din dotare) luand locul lui Scenic, o masina mult mai orientata catre familie dar care, din nefericire si-a pierdut suflul.

    Prin comparatie noul Captur este peste la toate capitolele fata de frasú mai batran.

    Poate, pe viitor, va pica pe mana un plug-in hybrid pentru un test fact pe indelete.
    28 36
  • @Fanel
    Nu sunt de acord cu tine cand zici ca a glisat catre familiile tinere cu copii.Un scaun pentru copil intra la limita in spate iar portbagajul e mititel rau in realitate,intra un carut si inca ceva. A ramas tot o masina pentru oamenii care n-au nicio treaba cu condusul si pentru doamne si domnisoare de mall mai de periferie.
    31 29
  • @ Automarket, ceva nu se leagă. Ziceți că:
    "La viteze de autostradă sau care se apropie de limita impusă pe drumurile naționale, cei 130 CP dădeau semne de oboseală."
    Limita de viteză pe drumurile naționale este de 100 km/h, sincer mă cam îndoiesc profund că un motor de 1.3 turbo, capabil de 196 km/h, cu suta în 9.2 secunde să dea semne de oboseală la 100 km/h.
    45 15
  • Un Golf 4 benzina de 1.6 aspirat prinde 190km/h. Crede-ma,da semne de oboseala de la 80.
    28 16
  • Prinde suta in 9.2 secunde pentru ca e dsg,schimba repede dar e si foarte scurta cutia,pana la 100 schimba patru trepte iar dupa se plafoneaza.Fa un test cu un Captur daca nu crezi.
    24 12
  • @@ds adică ce facem? Comparăm un golf 4 aspirat din 1900 toamna cu un turbo din 2020? Bine că nu zici de Pobeda 1958.
    Totuși la motor/transmisie și performanțe este notată cu 4 stele din 5...
    27 18
  • "mă cam îndoiesc profund că un motor de 1.3 turbo, capabil de 196 km/h, cu suta în 9.2 secunde să dea semne de oboseală la 100" nu te supara si nu te aprinde atat,voiam sa arat ca nu conteaza cat "baga maxim",ca poate da semne de oboseala de la 100 si o masina care prinde 200(Am o japoneza de 142 cai care e moarta dupa o 100).Vezi ca acceleratiile date de constructor nu se pupa niciodata cu cele pe bune,se testeaza masina cheala,in cea mai usoara versiune,la temperatura optima a aerului,de catre piloti iar rezultatele sunt intotdeauna rotunjite in jos. Din cauza de marketing,aproape toate masinile sunt facute sa traga ok intre 0-100 din etajarea cutiei,sa dea bine pe hartie,dupa...
    20 15
  • Test facut in vara, maxim septembrie, tinut la naftalina, dupa mai bine de o luna de la ultimul test postat. Domnul Socariciu mai este la AM ?
    25 4
  • @ds

    n-am inteles nici eu durerea asta foarte des intalnita a "oboselii pe autostrada" a unei masini ca o cutiuta cu un motor rezonabil ca dimensiuni, cutie automata si 140cp/260nm. Pana la urma exista alte modele pentru vitezomanii Gica. Captur se vrea un Renault: confortabil, ceva design (si nu rau deloc), si materiale mai rasarite. Si cam atat. Nu e un model cu care sa faci curse contracronometru. Sunt convins ca clientul tipic de Captur are alte prioritati. Pe drumurile nationale viteze de peste 100km/h sunt oarecum anormale in conditiile de trafic, biciclisti, carute si comune din 20 in 20km.
    28 27
  • olteanu
    Fiti seriosi baieti, nu da nici un semn de oboseala acest motor.
    Am 1.33 tce 140 pe Megane (cutie manuala) si e mai mult decat decent pe o masina mai grea decat Captur.
    Trage bine si n-ai emotii in depasiri.
    38 18
  • Testul asta e atat de vechi ca varianta TCe 130 nici macar nu mai exista in oferta lui Renault Captur. Acum se vinde un TCe 140.
    De asemenea, preturile actuale sunt mai mari decat cele din acest material.
    44 0
  • @Prazarul
    Chiar ma intrebam oare cine mai da banii pe un Renault scump,pentru femei, cu fiabilitatea varza mai ales cand ai atatea oferte mult mai bune de la altii,in special de la japonezi si de la coreeni.Tot asa au ramas,schimbi bucsele la 5000km? Semnalizatoarele se mai aprind ca la Logan cand calci frana?
    25 34
  • @ dan

    Conform LinkedIn, Cornel a plecat odată cu Mircea. În același loc cu Mircea :) De asemenea, Bogdan apare că a plecat în august 2020, dar încă văd articole semnate de el. Nu că aș vrea să plece.
    18 14
  • @ nume
    Corect,am configurat chiar acum un Captur ca cel din test,aproape full option costa fix: 27.260 EUR. Pentru unii mult pentru acesct Clio dopat iar pentru altii extrem de mult. Bani de Mazda ca de Kia si Hyundai nici nu mai zic.
    21 13
  • Au si niste preturi nesimtite la service...mama,mama!
    23 11
  • Acea "oboseala" la viteze de dn/autostrada pesemne e data de cutia automata , ca altfel nu imi dau seama care ar fi problema, eu am facut un test cu modelul asta dar cu manuala si nu mi-a dat de "inteles" ca ar obosi asa usor , masinuta se misca ok ,dar recunosc ca nu ma impresionat . Sau, ca sa fiu mai precis, e departe de senzatiile din Puma ,cu toate ca pe hartie ambele fac pe la 10 sec , dar in Puma chiar simti cu adevarat si apesi cu placere pedala de acceleratie. Captur este ceva mai "poshy" la interior, intr-adevar, dar in rest nu vad pt. ce sa dai asa caruta de bani . Nu stiu de unde ati rasarit cu pretul ala la Puma (@AM) dar olteanul nostru e "pe toate drumurile" la 15,5-17,5 keuro (depinde daca e cu rabla sau nu) si are tot ce vrei pe el de la prima echipare. Daca poti sa treci cu vederea plasticul tare de pe portiere chiar nu vad de ce te-ai uita la un Captur. Nu vreau sa se inteleaga ca am ceva cu acest Captur, dimpotriva chiar am fost foarte interesat de el , dar dupa ce am facut niste teste nici prin gand nu mi-ar da sa-l aleg in detrimentul lui Puma (si personal nici a lui CX3 sau chiar Arona ). Insa conteaza mult si pt. ce il iei , e o masina buna in oras, ofera o manevrabilitate foarte buna la viteze mici, parcari, etc . Dar daca vrei sa-l folosesti ,chiar si numai ocazional, la drumuri mai lungi , atunci trebuie sa stiti ca e la ani lumina ca dinamica fata de cei amintiti mai sus , iar Puma chiar este deosebita in acest sens .
    21 8
  • Va salut! Ca tot aminteati dvs. de cele
    doua: Puma si Captur, oarecum similare, eu am stat mult in cumpana comparand si analizand in clasa asta, inclusiv preturi si am ales in cele din urma Capturul, model nou.

    Nici pomeneala de oboseala pe autostrazi sau asa ceva, masina se misca excelent si pe autostrada ruleaza impecabil, imbunatatirea fata de Capturul anterior e majora, atat la confort scaune, suspensii, antifonare, spatiu interior, etc. A mea este manuala.

    De ce am renuntat la Puma: pe langa experiente anterioare mai degraba negative cu Forduri, pe care oricat as vrea, nu pot sa le uit, am eliminat Puma deoarece in comparatie cu Captur, interiorul este mai inghesuit, ergonomia bordului mie personal mi se pare anapoda, desenul tuturor elementelor din bord si usi este nepractic si obositor, plastice aspre, neprietenoase, iar suspensia este mai rigida, rezonabila doar pe distante scurte si suprafete nu prea degradate dar absolut sacaitoare la drum lung, in special in conditii de sarcina peste 300 kg, fara sa ofere vreun avantaj de stabilitate mai buna fata de actualul (subliniez, actualul) Captur, pentru ca vechiul Captur intr-adevar avea o suspensie ceva mai laxa, era mai permisiv cu balansul caroseriei.

    Singurul amanunt ce era interesant la Puma si la care am renuntat asumat, era cutia aceea din plastic din portbagaj, care se poate incarca cu lucruri murdare, iar apoi se spala usor cu furtunul pentru ca are un dop de scurgere a apei. Dar cand am auzit ca este fragila si altii au reusit dintr-o nimica toata sa o sparga, parca nu-mi mai pare rau ca nu am asa ceva.

    Altceva ce m-a deranjat serios la Puma, cutia de viteze greoaie si imprecisa care are obiceiul de a agata sincroanele cum se intampla pe vremuri plus calitatea asamblarii care lasa de dorit, si cu regret spun asta pentru ca fabrica Ford este la mine in oras si mi-as dori din suflet sa produca o masina mai de calitate. Cunosc personal oameni care lucreaza in fabrica si mi-au confirmat ca se trec cu vederea aspecte importante la calitate, mai ales in sectia de vopsitorie, iar lucrurile astea se vad, observati felul in care se matuieste vopseaua la Ecosport, ca are deja cativa ani de prezenta pe strazi, imi aminteste de vechile Oltcituri.

    Concluzie, daca sunteti interesati de segmentul in care activeaza Captur & Co., mergeti si testati-o si masina va va convinge. Comparati si cu altele de pe piata si comparati si preturile obtinute, ca sa aveti o imagine clara si de ansamblu si sa fiti convinsi ca ati facut cea mai buna alegere.
    24 17
  • olteanu
    @Prazarul
    Spre surprinderea ta nu are masina nici o problema tehnica, fiind cumparata noua nu de la samsari la mana a 5-a.
    Si nu, nu se aprinde nimic asa cum nu s-a aprins nici la Logan-un pe care l-am detinut 11 an fara probleme (cumparat tot de nou).
    Ai avut tu Logan sau Megane si te-au dezamagit/lasat in drum?
    Tu ce masina fiabila detii? Noua, la mana a doua?
    Da-mi niste detalii sa ma faci invidios.
    18 12
  • olteanu
    erata: Logan-ul
    erata 2: 11 ani
    6 8
  • Marean
    @M.S. Multumesc domnule insarcinat cu marketingul la Renault Romania dar nu consider ca aveti dreptate,nu e Capturul miezul din dodoasca,din contra,o masina ieftina dar vanduta foarte foarte scump. Sta prost cam la toate capitolele raportat la cat costa. Am inteles cu Fordul,parerea Dvs. da' nimic de Mazda,Kia si Hyundai mai ieftine,mai bine motorizate,lucrate si echipate?Muult mai fiabile si cu o garantie mult mai mare.Renault-ul e cam fail la vanzari,vedeti Talismanul si Meganul,desteptii de la Renault au vazut asta si s-au gandit sa le mai mareasca pretul :))Noroc cu arhaica Dacia ca le mai ridica vanzarile.
    17 14
  • @M.S. - corect...testele sunt cele mai convingatoare si pot surprinde chiar si pe cei mai experimentati . Si eu am fost sa testez Captur cu ganduri mari ...dar mie personal masina mi-a parut mult mai "inghesuita" decat arata pe afara ,iar materialele pe care Renault se pricepe intotdeauna sa le prezinte mie unuia mi-au dat impresia de artificial/spoiala/chinuit ,etc - doar pt. a determina cumparatorul sa plateasca un pret mai mare. Eu unul (exact ca si tine cu Ford) sunt patit cu modele Renault din trecut, rezistenta si fiabilitate in general foarte proasta dupa cativa ani de exploatare. Acest Captur pare mai mare dar de fapt nu este cu nimic mai mare decat Puma, nici in exterior si nici in interior. Dar, da ,recunosc , in Puma ai o usoara senzatie mai "inghesuita" ,dar nici cu Captur nu poti sa te lauzi. Vrei spatiu si calitate asamblare la cote ridicate in aceasta clasa/pret ?...atunci fara discutie te duci catre Kamiq care sterge pe jos cu toti la aceste aspecte. Captur da senzatia de comfort in rulare , dar mie unuia imi pare artificial , ca de obicei la Renault senzatia la volan este una confortabila dar data in mare parte de legatura "artificiala" intre volan si roti /trenul de rulare , ai senzatia aia de "plutire" , care pe mine unul ma face sa reduc viteza ,sa rulez cu precautie . Pe cand la Puma simti corect ce face trenul de rulare , te imbie sa o calci cu incredere. Asa cum am intentionat sa spun mai sus, daca cauti materiale mai de calitate ,atunci nu la Puma trebuie sa te uiti si asta am facut si eu dupa primele vizionari ale lui Puma , am fost si am vazut si altele. Dar dupa teste si dupa oferte Puma m-a atras mult mai mult .Cea mai buna oferta la Puma o am la 16.500 -fara rabla, Mhev ,125 cai,Titanium, plus ceva optiuni importante incluse , ca sa nu mai spun de garantia de 7 ani in total. Si atunci...Captur a sarit direct din schema..! Ma rog, cele doua au viziuni total diferite ,important e ca acum oferta este foarte mare . Doar ca la aceste preturi te gandesti de 2 ori daca nu mai bine iei o compacta din clasa mai mare, facuta pe o platforma mai solida si cu materiale mai bune.
    21 5
  • Pe toate Renault.urile pe care le-am condus in ultimii ani,cu toate am plecat de pe loc cu 4000 ture,e incredibil,francezii inca nu stiu sa faca o pedala de acceleratie,chiar daca nu mai e pe cablu,tot nubpoti apasa pe ea cu incredere. Bai,o pedala de acceleratie pe care s-o poti doza. Singurul Reno ok e RS.ul,dar ala e altceva. Masini pentru tristii care merg cu 90 pe prima banda pe autostrada in spatele autotrenurilor.
    18 12
  • Zectic
    Va lamentati degeaba: Captur ramane cel mai vandut model in Europa in clasa respectiva (locul 10 per total fata de 38 in cazul Puma), SUV B, asa cum Clio e nr. 1 in cazul clasei B (locul 2 per total doar la mica distanta de Golf). Dar evident, pentru vitozomanii Gica mioritici - campionii accidentelor in UE, doar RS-urile sunt bune, iar strainii sunt niste fraieri.
    https://www.focus2move.com/europe-best-selling-cars/
    25 20
  • @zectic
    Ai aberat de doua ori la aceeasi stire fraza cu "vitezomanul Gica" (atunci cand te-ai semnat logat cu numele Fanel). Ti-am zis ca esti sarit de pe fix,flanele,esti un trol care se semneaza cu zeci de nickuri. Bai panicardule,altceva mai stii in afara ca suntem campionii la accidente"?Pupatorule de dosuri vest europene. Uita-te si la altii cum e,ia din Olanda,tara cu limita 30 in orase si in mare 110 pe autostrazi
    https://youtu.be/E0TJ2psm9qw
    18 11
  • @ala cu 4000 rpm
    nu e vina masinilor ca nu stii tu sa conduci, reno-urile stau chiar foarte bine cu pedalele, fata de multe altele.......
    13 9
  • Opriti-va bai hater-ilor ca nu va baga nimeni Renault pe gat.
    Cumparati-va ce vreti: nemtesti, japoneze, coreene.
    Traim intr-o lume libera.
    7 4
  • Eu sunt cu cele din India,Tata in special,mai fiabila ca orice masina de la Vag.
    4 6
  • Johnny
    Ce va mai place shao.. cearta ..lol
    Sau ati fost capturati cumva de aceasta masinarie?
    8 2
  • Cam mare nota pentru un Renault parlit si hidos!!Hyndai rulles!
    0 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru