Drivetest Skoda Fabia

1.0 TSI 110CP Style DSG
4.3
Skoda Fabia zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 23.11.2022
Următorul nivel

Skoda Fabia a devenit al doilea model dezvoltat de producătorul ceh, imediat după ce a intrat sub tutela nemților de la Volkswagen. Faptul că Fabia a ajuns pe piață după Octavia nu a fost nimic mai mult decât o optimizare a proceselor de dezvoltare, precum și o alegere de moment a celor de la Skoda.

Dezvoltată drept un urmaș al modelului Felicia, la rândul său fiu al modelului Favorit, Fabia a urcat în topul preferințelor românilor foarte repede, datorită unor motive simple, majoritatea legate de raportul impecabil calitate/preț. De altfel, Skoda are în continuare o reputație foarte bună pe tărâmuri mioritice, reputație clădită cu greu la începutul anilor 2000.

Ei bine, a patra generație Fabia vine cu câteva modificări substanțiale. Modelul ceh a crescut în toate direcțiile și s-a maturizat. Însă, această evoluție vine și cu un cost aferent, care te va face inevitabil să te întrebi: mai este în ziua de azi Fabia un chilipir?

PREZENTAREA MAȘINII DE TEST ESTE AICI 

Skoda Fabia
1.0 TSI 110CP Style DSG

  • Pret de pornire 15.800 €
  • Pret model testat 24.700 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Schimbările nu sunt doar de design în ceea ce o privește pe (aproape) mezina familiei Skoda. Platforma MQB A0 este folosită în continuare, ceea ce o face soră cu modele precum Seat Ibiza și Volkswagen Polo. Cu toate acestea, gama de motorizări oferită în România este destul de limitată, cel puțin momentan.

Deși pe unele piețe găsești Fabia și cu motorizări cu patru cilindri, în România vei fi limitat la motorul de un litru, în trei cilindri, deja cunoscut în gama grupului german. Acesta e oferit în mai multe configurații: cu sau fără turbo.

Versiunea cea mai accesibilă poate fi achiziționată cu versiunea aspirata a acestui motor, capabilă să dezvolte 80 CP. Mai sus în gamă vei găsi o versiune de 95 CP, dar de data aceasta turboalimentat. Vârful de gamă este unitatea de 110 CP.

În ceea ce privește transmisia, vei avea la dispoziție o cutie manuală cu 5 trepte pentru motorul aspirat, manuală cu 6 trepte pentru unitățile turboalimentate, precum și o cutie automată DSG, disponibilă opțional.

Modelul nostru de test a fost echipat cu cel mai potent motor și cu unitatea DSG menționată anterior, cu 7 rapoarte.

Pe Skoda Fabia, în ciuda creșterii sale în dimensiuni, versiunea de 110 CP își face treaba cu brio, mai ales prin oraș. Cuplul maxim, de 200 Nm, disponibil de la 2.000 RPM, este scos la suprafață exemplar de către cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj. Fabia se simte fâșneață prin traficul greu din București.

Chiar și la viteze mai mari, în afara urbei, această combinație se dovedește bine dozată, inclusiv pe autostradă. Sigur, dacă treci de 130 km/h, s-ar putea să simți ocazional nevoia de mai multă putere, dar pentru majoritatea depășirilor până la limita legală, resursele sunt îndestulătoare.

Tot ce trebuie să faci este să te obișnuiești cu un regim de exploatare a motorului la o turație mai mare și, la pachet, cu un zgomot pronunțat în cabină. Până la urmă, vorbim despre un propulsor de un litru și 110 CP.

Cutia de viteze automată va retrograda singură, aproape instantaneu, atunci când ai nevoie de ceva mai multă putere în astfel de situații.

Nu e totul roz, însă, pe noua Fabia. Motorul în trei cilindri ar fi putut fi mai bine echilibrat, iar această problemă se resimte cel mai des în traficul aglomerat, atunci când propulsorul pornește sau se oprește din cauza sistemului Start/Stop. Fiecare astfel de operațiune va trimite un șoc observabil în cabină.

Din păcate, sistemul Start/Stop va ține să îți reamintească de lipsa de echilibru a propulsorului. Asta am observat conducând noua Fabia prin oraș, respectiv faptul că motorul se oprește la stop, ca să pornească două secunde mai târziu. De fiecare dată. Fără noimă. Curios și frustrant în același timp.

Consum

Așa cum știm cu toții deja, folosirea motoarelor de un litru, în trei cilindri, a fost considerată soluția optimă pentru a scădea consumul și emisiile modelelor.

De multe ori, însă, acest trend, cunoscut drept „downsizing”, a avut un efect de bumerang, cu rezultate finale care au arătat o creștere a consumului. Noua Skoda Fabia nu face notă discordantă.

Conform producătorului ceh, această motorizare, la pachet cu transmisia automată, ar trebui să aibă un consum mixt de 5.6 litri/100 kilometri. Optimist e puțin spus.

Prin oraș, Skoda Fabia nu a coborât sub 12 litri/100 kilometri, acest număr fiind înjumătățit în regim extra-urban, pe autostradă, la 130 km/h. Mult, puțin? Nici nu mai știm cum să îl caracterizăm. Dar dacă drumurile ar fi împărțite exact pe din două de către utilizatorul mașinii, obținem o medie de 9 litri/100 kilometri. Parcă e cam mult.

Rivalii Fabiei sunt de o diversitate uriașă. Vom exclude frații de platformă din această comparație, pentru că au exact aceleași soluții tehnice sub capotă, și ne vom rezuma la cei mai importanți rivali, mașini precum Opel Corsa, Citroen C3, Peugeot 208, Ford Fiesta sau Renault Clio. Primele trei sunt acum construite pe aceeași platformă, așa că le putem considera un singur rival de la început.

Pentru modelele de la PSA, motorizarea 1.2 PureTech de 100 CP este cea oferită pentru a contrabalansa oferta Skoda Fabia. Conform numerelor oficiale, consumul unui Opel Corsa cu motorizarea de 100 CP și cutie automată cu 8 rapoarte ar trebui să fie de 5.3 litri/100 kilometri. Pentru Ford Fiesta, avem o motorizare de 1 litru, EcoBoost de 100 CP precum și o versiune de 125 CP, mild-hybrid. Pentru corectitudinea comparației ne vom limita la versiunea de 100 CP, care are un consum estimat la 5.3 litri/100 kilometri.

Renault Clio este disponibil cu o varietate de motorizări, inclusiv hibride self-charging sau diesel. Cu toate acestea, versiunea TCe de 90 CP este cea care se apropie cel mai mult de specificațiile rivalului ceh. În acest caz, consumul mediu declarat de producătorul francez este de 5.2 litri/100 kilometri.

Performanţe

Cu un sprint de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde, modelul testat de mine se dovedește a fi demn de luat în serios în acest segment. Mai ales dacă ne uităm în curtea vecinilor. Care nu se grăbesc nicăieri.

Mai precis, Skoda Fabia cu 110 CP și cutie de viteze DSG atinge viteza 100 de km/h în 9.6 secunde. Ford Fiesta are nevoie de 10.8 secunde, Renault Clio de 12.2 secunde iar Opel Corsa tot de 10.8 secunde.

Așadar, Fabia se descurcă bine, chiar mai bine decât majoritatea rivalilor săi. Sigur, asta nu înseamnă că vei doborî recorduri de viteză pe uscat, dar nici nu te vei ruga de noua ta mașină să atingă viteza de croazieră.

 

Interior

Odată cu lansarea celei de-a patra generații, Skoda Fabia se aliniază cerințelor și standardelor impuse de rivali, dar și de frații ei de platformă. Vorbim despre un design foarte similar cu ce vedem pe fratele mai mare Octavia, dar la o scară diferită.

Din păcate, comparativ cu modelul precedent, impresia generală este de regresie în ceea ce privește materialele folosite. Plasticul tare domină interiorul, mai ales pe panourile ușilor și în zona inferioară a bordului. Totul, de la butoanele pentru climatizare în jos este, făcut în primul rând pentru a rezista testului timpului, calitatea fiind lăsată pe locul doi.

Există câteva pete de culoare în amalagamul de negru și gri din interiorul noii generații, pete arămii alese de persoana care a configurat mașina. Acestea sunt vizibile pe bord, pe mânerele ușilor și pe tapițeria textilă a scaunelor.

Designul este modern și include un ecran poziționat deasupra liniei bordului, așa cum se obișnuiește astăzi. Personal, preferam dispunerea generației anterioare, unde ecranul pentru sistemu multimedia era încastrat și parte integrantă din planșa de bord.

Fiind vorba de o Skoda, elementele „Simply Clever” sunt la locul lor. Aceste soluții se regăsesc sub forma spațiilor de depozitare pentru sticle de 0.5 litri în buzunarele portierelor din spate, un coș de gunoi cu pungă detaşabilă, ascuns tot în buzunarul portierei din spate, și un spațiu special pentru telefonul mobil. În interiorul portierei față vei găsi o umbrelă, iar pe capacul rezervorului de combustibil o racletă pentru curățarea parbrizului în sezonul rece. Știți voi, detalii tipice Skoda.

Mai mult, portbagajul a devenit acum cel mai spațios din clasă, cu un volum de 380 litri, depășindu-l chiar şi pe cel al modelului Dacia Sandero, deţinătorul precedentul record. În portbagaj există și o soluție sub forma unui coș de plastic pentru a imobiliza obiectele de mici dimensiuni.

Dacă în față spațiul pentru pasageri a fost întotdeauna satisfăcător, în spate acesta a avut nevoie să crească măcar puțin. Noua Fabia are un ampatament mai lung cu 96 de milimetri față de generația anterioară, iar asta înseamnă că doi adulți de 1.8 metri pot sta acum unul în spatele celuilalt, ceva ce nu se poate spune despre toate mașinile din acest segment.

Preţ de achiziţie

Dacă în trecut Skoda se lăuda cu propuneri foarte avantajoase atunci când venea vorba de raportul calitate/preț, iată că de ceva timp lucrurile s-au schimbat.

Treptat, marca din Cehia a început să se apropie destul de mult și, în unele cazuri, să depășească Volkswagen în ceea ce privește prețurile pentru cele mai populare produse ale sale. Fabia nu reprezintă o excepție.

Prețurile pentru modelul subcompact încep de la 15.175 de euro în România, dar pentru versiunea cu motor aspirat, fără pretenții de dotări. Modelul nostru de test a venit cu un preț de listă de 24.573 de euro, inclusiv dotări opționale de aproximativ 3.650 de euro.

Printre acestea am regăsit vopseaua Pheonix Orange (591 euro), farurile TOP LED cu funcție cornering (599 Euro), pachetul Style+ (828 euro) și jantele de 17 inch (713 euro). Și am enumerat doar cele mai scumpe opțiuni.

Interesant este că majoritatea rivalilor au acum prețuri mai mari de pornire. Citroen C3, de exemplu, are un preț de pornire de 18.800 de euro, în timp ce Opel Corsa pornește de la 17.591 de euro. Doar Renault Clio este disponibil de la un preț mai mic, respectiv 13.580 de euro.

Chiar și așa, dotate similar, majoritatea alternativelor devin mai ieftine decât oferta din Cehia. Opel Corsa, de exemplu, cu motorul de 100 CP, transmisie automată și nivel de echipare Elegance, ajunge la 22.675 Euro. Renault Clio poate fi achiziționat chiar în versiune hibridă E-Tech cu 143 CP și un nivel de echipare mai bun decât Fabia, cu prețuri de la 21.830 de euro, excluzând primele oferite de statul român la achiziția modelelor hibride.

TEXTAR A ECHIPAT FORD MODEL T
Elementele de frânare Textar au o istorie de mai bine de 100 de ani. La început au echipat celebrul Ford Model T. Astăzi pot fi instalate pe mașini recent lansate, cum sunt Polestar P1, BMW M2, Audi Q8, Bentley Continental sau Porsche Panamera. Ele au fost disponibile chiar și pentru supercarul Bugatti Veyron.

Siguranţă

Skoda Fabia a trecut prin testele de impact organizate de organismul independent EuroNCAP chiar anul trecut. Noua Fabia a promovat cu brio, obținând scorul general de cinci stele într-o perioadă în care calificativul maxim este din ce în ce mai greu de atins.

Scorul pentru protecția pasagerilor adulți a fost de 85% în timp ce pentru copii acesta a coborât până la 81%. Protecția pietonilor este estimată la 70%, în timp ce sistemele active de siguranță au primit 71%.

Skoda Fabia vine echipată în standard cu ESC (sistem electronic de stablitate), ABS, MSR (sistem reglaj moment motor), ASR, EDS (diferențial electronic) și HBA (asistent de frânare hidraulic). De asemenea, șase airbaguri asigură protecția pasagerilor, iar pe bancheta din spate există prinderi Isofix pentru scaun de copil.

Indicator pentru acvaplanare
În 2006, Nokian a introdus pentru prima dată un indicator pentru acvaplanare pe anvelopele sale de vară. Uzura anvelopei putea fi citită astfel de oricine. Astăzi, gama anvelopelor de vară Nokian include și modelul Wetproof, special creat pentru siguranță pe asfalt umed.

Ţinută de drum

Pune-te la drum cu noua Fabia și s-ar putea să observi că nu s-a schimbat mai nimic în departamentul suspensiei. Practic, tot McPherson avem pe puntea față și tot o punte cu bară de torsiune pe spate. Din fericire, ambele au fost setate cum trebuie.

Ampatamentul destul de scurt al mașinii o face manevrabilă și chiar distractiv de condus. Puntea față are niveluri copioase de aderență și chiar poți face spatele să derapeze ocazional, dacă ai viteză mare în viraje. Per total, am fost impresionat de câtă încredere îți inspiră această suspensie atunci când vrei să te distrezi la volan.

Faptul că avem și o masă destul de mică (1.2 tone) ajută Fabia să treacă peste denivelări chiar și de dimensiuni medii, fără probleme. Singura sincopă aici ar fi unele zgomote de pe puntea spate, ocazional, peste denivelările cu unghiuri drepte, dar deja despicăm firul în patru.

Direcția electro-asistată este un pic prea ușoară și nu transmite multe informații dinspre asfalt către palmele tale. Pe de altă parte, nici nu e nevoie, pentru că Fabia a fost creată mai mult pentru oraș.

Iar în mediul urban îi și priește, parcările fiind ușor de făcut, iar nivelul de putere mai mult decât adecvat, cu 110 CP. În afara orașului se va descurca la fel de bine, dar dimensiunile ei subcompacte te vor face să te încordezi atunci când treci pe lângă un camion pe autostradă.

Vizibilitate

Nu există probleme deosebite la acest capitol. Fabia are o formă clasică, fără prea multe artificii de design, iar acest lucru se traduce și printr-o suprafață vitrată destul de generoasă.

Din perspectiva celui de la volan poți observa fără probleme partenerii de trafic, iar montanții din față nu jenează prea tare. La manevrele cu spatele ne ajută un set de senzori de parcare (dotare opțională 232 euro), iar dimensiunile compacte fac parcarea în spații mai înguste o joacă de copil 

Cu siguranță ar fi fost apreciată o cameră de vederi pentru mersul înapoi, dar aceasta este disponibilă doar ca parte a unui pachet destul de scump, pe care majoritatea clienților îl vor sări.

 

Tehnologie

Pe frontul tehnologic, Skoda Fabia aduce câteva noutăți la dispoziția clienților care sunt dispuși să plătească pentru ele. În primul rând, noile modele pot fi acum echipate cu instrumentare de bord digitale. Practic, ai la dispoziție un ecran în spatele volanului, care poate afișa în diferite moduri informațiile esențiale pentru tine.

Desigur, asta face din Fabia un model în ton cu vremurile. Însă, costul acestei opțiuni (312 euro), ar putea fi prohibitiv pentru unii clienți. Asta mai ales în momentul în care realizezi că adăugarea de opționale fără discernământ poate duce la un cost total uriaș.

Rezoluția acestui instrumentar de bord digital este înaltă, iar animațiile se mișcă fluid, fără sincope. Același lucru nu se poate spune și despre ecranul sistemului de infotainment, care are o rezoluție vizibil mai joasă. Meniurile sunt simple și ușor de înțeles, iar Fabia vine și cu conectivitate Android Auto și Apple CarPlay inclusă, ceea ce reduce eventualele probleme.

În același catalog de opționale vei găsi și sistemele de asistență pentru menținerea benzii, farurile adaptive LED sau sistemul de climatizare pe mai multe zone.

Design

Poți descrie designul noii Fabia drept evoluționar. Nimeni nu te va contrazice. A patra generație a popularului model subcompact vine cu linii de design care îl aduc mai aproape de frații mai mari și mai scumpi.

Zona frontală e dominată de noua grilă implementată de Skoda, în timp ce farurile ne amintesc nepermis de mult de Scala. Per total, noul model a crescut considerabil în dimensiuni, și este primul din istoria Fabia care trece de pragul de 4.1 metri lungime.

Opțional, poți alege o finisare exterioară în două nuanțe, modelul nostru de test fiind beneficiarul unei astfel de alegeri. Culoarea Phoenix Orange a fost complimentată de un acoperiș în nuanța Negru Magic.

Jantele de 17 inch de pe modelul nostru de test sunt și ele opționale și, într-adevăr, reușesc să umple aripile mașinii destul de bine.

Per total, noua Fabia arată bine, întoarce multe priviri (mai ales în această combinație de culori) și probabil va fi aleasă cu inima de cei care preferă brandul ceh în fața alternativelor din Spania (Seat Ibiza) sau Germania (Volkswagen Polo).

Nu ne-a placut

  • Prețul piperat al opțiunilor
  • Nivelul de echipare modest comparativ cu rivalii
  • Lipsa de rafinament a propulsorului în trei cilindri
Preț cu TVA (Euro)
20.367
Tip transmisie
automata
Tracțiune
fata
Număr trepte
7
Putere maximă generată (CP/rpm)
110 / 5.500
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
200 / 2.000
Sistem de recuperare a energiei
standard
Capacitate cilindrică (cmc)
999
Număr cilindri
3
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Viteză maximă (km/h)
205
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
9,5
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 5.8
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 3.9
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 4.6 WLTP 5.6
Emisii CO2 (grame/km)
105
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
40
Autonomie la consum mediu mixt (km)
714
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
indisponibil
Lungime (mm)
4.108
Lățime (mm)
1.780
Înălțime (mm)
1.459
Ampatament (mm)
2.564
Ecartament față (mm)
1.525
Ecartament spate (mm)
1.509
Masă proprie (kg)
1.241
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
1.032
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
976
Spațiu portbagaj (litri)
380
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.190
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
48 / 100.000
Interval service (luni/km)
24 / 30.000
Mai multe detalii despre Skoda Fabia

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • Mircea
    Cred ca calculatorul consumului acestei masini este defect! Utilizez acest motor(varianta 115cp) de 4 ani pe un alt model(mai mare si mai greu,cutie manuala),iar consumul interurban cu “stat” de min 5 ori la fiecare semafor nu “sare” de 8.5-9% in Bucuresti,iar la ore mai “lejere” 7.8-8% . Alte consumuri: drum national plat 100-110 km/h cu trafic lejer 4.9,trafic aglomerat 5.5;autostrada 6.5%
    10 4
  • Mie mi se pare ca masina din test are optiuni destul de multe, o parte nefiind necesare. Jantele de 17 arata bine, dar nu fac decat sa fure din confort pe o astfel de masina. La fel, display in loc de instrumente de bod, pe mine ma obosesc prea multe informatii si culori, imi ajunge sa vad viteza.

    Eu am condus vara asta prin Sicilia Seat Ibiza aspirat 80 cai, sora acestui model, dar si Seat Leon 1,5 150 de cai. Am fost impresionat de Ibiza, incredibil ce dor imi era sa conduc o masina mica si usoara cu cutie manuala pe viraje. Am si scos un consum de sub 6 oras si autostrada, cum ati ajuns voi la 12 ma depaseste. In schimb Leonul mare dezamagire, sunet ciudat, directie moarta, intrusiv, doar display-uri si culori peste tot.

    Cu optiuni de bun simt si Fabia poate fi ok, dar consumul ala ma sperie.
    12 0
  • Seriff
    Hyundai i20, aspirat in 4 cilindrii le da cu vanzarile in cap, dupa vine Skoda si zice ca nu se vand masinile, pai nu se vand ca au motor de drujba si costa o gramada.
    21 10
  • Andrei
    Am intrat sa va spun ca, si in acest caz, masina are 4.3/5. Ca toate modelele testate.
    13 0
  • @Seriff e si nu e chiar asa...
    1. 1.2 de la Hyundai nu e de drujba dar 1.0 de la Skoda e?
    2. 84 CP aspirat 13.1 sec (singura motorizare disponibila la noi) este o gluma proasta pe langa varianta turbo, fie ea 95 sau 110
    17 5
  • 25.000 euro o Fabia, de aici trebuie pornit, clasa mică va dispărea în ritmul ăsta, clientul mai pune ceva și se duce la o clasă superioară, sau alege la mana a doua, la acești bani cumperi Octavia cu puțini km .
    24 0
  • Subscriu la ce spune dan_grc - cine va mai da 25k pe o buburuza cu motor de drujba cand cu 30k iti iei un SUV-ulet sau o berlina?! cu 20k iti iei o Hyundai Elantra 1.6 130 cai full option care e mult mai confortabila si spatioasa fata de aceasta Fabia. daca mai punem la socoteala si consumul, nu e de mirare de ce vezi pe strada numai Hyundai-uri, nu sunt cele mai top masini dar macar nu iti rup haina de pe tine. Plus ca au si garantie mai mare fata de grupul VAG
    19 3
  • Aoleu! 24.573 euro?? Pentru un consum de 12 urban? Mulțumesc, nu. La 23.910 euro poți lua un Duster SL Extreme blue dCi 115 4x4...
    23 0
  • @Automarket sa treceti si Dacia Sandero Stepway TCe 1.0 110 CP 0-100 in 10 sec (mai apropiata ca un Clio TCe 90)
    24 0
  • Nu știu cine și pe la ce dealeri a căutat prețurile concurenților dar secțiunea de comparații e praf.
    M-au frapat niște scoruri prezentate acolo, am intrat pe dacia.ro sau opel.ro și prețurile diferă.
    Aș vrea să văd și eu Clio ăla de la 13.580 euro, când Sandero începe de la 13.650 (turbo, nu aspirat) iar pe renault.ro Clio pleacă de la 14.080 sau 22.030 euro varianta E-Tech.
    Nu insist, diferențe am găsit și la Fabia sau Corsa, mai mult mă frapează că la spațiu interior e scris cu subiect și predicat că Fabia are portbagaj mai mare decât Sandero (foarte frumos) dar la comparația de preț Sandero e omis.
    Da, există scuza convenabilă, că Dacia n-a pus dublu ambreiaj pe Sandero ci doar CVT, dar e evident nu dădea bine o diferență de aproape 4000 de euro între variantele cu automată ale Sandero și Fabia.
    Acum mai scumpă și decât Clio, mă-ntreb când naiba a fost Fabia vreun chilipir, în trecut existând prețuri mai bune la modele mult mai spațioase gen Dacia Logan, Kia Ceed sau Fiat Albea.
    16 0
  • Seriff
    @MarDark, nu e de drujba, e bine echilibrat, nu vibreaza si costa in varianta led line 13000 euro tva inclus, nu ca sunt eu fan, dar rup la vanzari din aceste motive, pret si motor in 4 cilindrii, in timp ce Skoda Fabia in curand se va duce dupa Fiesta, alta masina care nu se vinde, pai nu se vinde fiindca e 20.000 euro si motor de 1.0 in 3 cilindrii.
    11 4
  • Odata cu Euro7, onor ineptii de la Bxl vor face praf clasa mica. Polo va incepe de la 25000. Compactele nu vor fi ocolite: alea vor incepe de la 30.000. Dregatorii bruxelezi trudesc cu insufletire la saracirea si uciderea libertatii cetatenilor. Cetateni care sunt destul de inepti sa-i voteze si sa accepte in continuare cizma pe grumaz. Deci lucrurile continua asa cum am stabilit.

    In rest, permiteti-mi o parere personala: la ora asta Fabia e una din cele mai frumoase masini mici de clasa mica de pe piata. Modelul actual Polo e mai putin reusit. Motoarele de rasnita sunt din nou, vina brucsalului care s-a amestecat pe baze dogmatice in energie, economie, industrie, peste tot.
    16 9
  • Just_me
    @MarDark, tu compari motor aspirat cu motor turbo, pai compara 1.2 / 84 cp hyundai cu 1.0 / 80 cp grupul vag si ai sa vezi diferentele evidente in favoarea coreenilor.
    Noua Fabia, frumoasa si atat. Ar fi fost frumos sa testati varianta mai comuna de 1.0 tsi 95 cp. Cand vad review-uri la varfuri de gama ma lasa rece, cati (procentual) clienti cumpara versiunile respective?!
    9 5
  • @Just_me am si precizat la Hyundai este singura varianta si e o gluma, daca este sa aleg as merge in orice secunda pe cel turbo de 95 nu de alta, dar in 13.1 secunde am timp mult sa mor. Nu as lua niciuna din ele dar pus in situatia sa aleg as mai baga mana in buzunarul mare al bancii si l-as lua pe cel turbo, dar tu poti sa alegi linistit rafinarea celor 4 pistoane lesinate.
    12 4
  • @seriff
    Tu, ca si parerolog de serviciu , ca deobicei, esti in plus

    https://carsalesbase.com/european-sales-2022-q1-subcompact-cars/
    6 7
  • Manuel
    Si eu cred ca Skoda o cam ia razna. La acest pret se poate cumpara Hyundai Tucson de 150 CP cu acceleratie 0-100 mai buna, si consum mai mic. Parerea mea este ca Tucson este peste Fabia la calitatea materialelor, asa ca...
    8 2
  • nasoale timpuri traim, dar la 24000 de euro iei o toyota corolla euro 6 cu motor aspirat de 1.6 132 cp care i da fum la fiabilitate la skoda cu motor de ascutitoare. Din pacate honda nu mai este fiabila nici ea. iar la mazda preturile au cam sarit in aer
    13 2
  • andrei
    ai 8% in oras cu asta?? IMENS!!!
    am mers cu un uber polo 1.0 tsi avea dupa zeci de mii de km 5.7 consum. bine, conducea ca ochiul mortului soferul dar cifra aia e chiar reala. am ramas mut. insa vibra la relanti. deci...sa si-l tina. eu cumpar benzina pt rafinament. deci vibratii la relanti, sesizabile, nu mersi.
    8 3
  • Asa este
    Confirm ca motoarele in 3 cilindri, 90-110 CP, ca sunt PSA, Vw sau Renault, cutie manuala, start stop, consuma 11 -12% in oras. Le-am incercat pe toate, minim 1000km in oras si conduc unul de 20mii km. Am verificat si de la plin la plin, ca sa elimin eventuala eroare de soft. Ca sa ajungi la media declarata de constructor singura sansa este sa mergi tractat, cu motorul pornit pentru AC.
    Extra urban, bucuresti -pitesti, 125 medie, +8%, singur in masina. Pe drumul vechi, acelasi traseu, scade sub 7, dar nu cu mult.
    Pretul de 25mii nu are nicio justificare, gasesti clasa compacta sau aceeasi clasa, dar hybrid. Pentru cine cumpara insa , probabil ca ofertele ajung sub 20k. Anul trecut in vara, manuala, clima, a costat un pic peste 13 mii, fara rabla.
    11 3
  • Mircea
    Si eu ma intreb ,ca si Kap,unde au mai vazut colegii de comentarii preturi de 13keuro. Probabil au ramas in minte cu cele din 2020 sau 2021 cand si Fabia costa 12-13k la baza.Ca tot s-a vorbit de Hyundai i20,iata unul echivalent 1.0 t-gdi cu “automata” costa 22000 euro,la promotie 20000 euro. Clar ,Hyundai i 20 este o masina buna ,dar are tot motor de “drujba” cum reclama cineva mai sus!
    Daca locuiesti in Bucuresti si stii ca ai nevoie de 1 ora si 30 min sa traversezi orasul, nu te mai mira un consum de 10% de exemplu. Cineva vorbea de acelasi consum la Tucson 1.6 T-gdi. S-avem pardon,nu in Bucuresti unde a fist testata Fabia, dar spune 14% si te apropii de adevar!
    Altii vorbesc de Corolla 1.6 aspirata, asta nu prea mai exista in Europa si va spun ca dupa 300.000 km cu Corolla 1.6 nu am avut sub 10% consum in Bucuresti nici acum 15 ani! Sa nu comparam deci consumul intr-un oras aglomerat, necivilizat(scuze) si nesistematizat ca traversarea Tusnadului,de exemplu,ca tot oras este,nu?
    12 1
  • Vad ca hotia producatorilor acompaniata de prostia unora care mai si cumpara nu mai are limite ci se imbina armonios.
    Luati ca e superoferta.
    8 2
  • Este cel putin suspecta abordarea celor de la Skoda daca luam in considerare ( si nu avem cum sa nu ) sora mai mare = Scala. Ambele folosesc aceeasi platforma si totusi Scala este sensibil mai mare oferind bineinteles un spatiu mai mare . Si atunci ?..cum de Fabia are acelasi pret de lista ? Nu mai pun ca acum gasesti Scala pe stoc la preturi ceva mai bune decat mezina Fabia ! Ma uit la interior si recunosc totul, in afara de cateva ornamente diferite , e exact Scala , pe care o conduc in fiecare zi. Nu e nimic mai avansat ca si materiale sau tehnologie , modul ac, media, volan, cutie, levier frana, etc...sunt fix aceleasi ! De ce e atat de scumpa aceasta Fabia ? E ridicol de scumpa. Si asa cum mai puncteaza pe alocuri si autorul mai sus , nu e nimic care sa te duca cu gandul la o evolutie in calitatea materialelor , ar trebui sa fie spre premium la clasa asta pt. un asa pret , dar chiar este dur si neplacut tot plasticul pe care-l gasesti mai jos de jumatatea bordului. Si nu numai asta, modulul multimedia este unul invechit deja ca si design si performante , de cel de jos pt. ac nu mai vorbesc . Iar selectorul cutiei cu tot ce e in jurul lui... e ceva ce te izbeste de la inceput , vine direct din anii 2000 , nu imi place nici lindicul ala de pe Octavia , dar mai bine decat maciuca asta oribila si care obtureaza la propriu unicul spatiu de depozitare pt. telefon . As putea spune ca e chiar periculos in anumite situatii, nu de putine ori am mutat accidental selectorul in manual in timpul mersului cand am intins mana sa o strecor spre acel spatiu . La fel , dau dreptate autorului si in ce priveste modul de functionare al automat al start/stop-ului , se opreste si apoi reporneste imediat la stop fara nici-un motiv aparent sau altadata nu se opreste deloc la semafor, cica ( vezi doamne) are un sistem care se regleaza automat in functie de trafic ...o vrajeala, la fel ca si alte sisteme gen franare automata sau mentinerea benzii care sunt mult prea intruzive in anumite situatii , chiar periculoase. O alta bila neagra - frana de parcare, in 2022 si la preturile astea chiar nu mai are ce cauta levierul ala acolo ! Sistemul media , vad ca arata fix ca cel de pe Scala si presupun ca e acelasi - e uratel dar in general e ok, desi mai rateaza uneori conectarea cu telefonul , dar este foarte intruziv daca "indraznesti" sa nu te conectezi si mai are un mare bug ( de fapt o mare prostie a celor de la Skoda) , desi este un modul de ac cu butoane separat , totusi nu poti selecta viteza ventilatorului din acestea, trebuie sa intri in meniu pt. asta si deasemenea sa inchizi/deschizi ac-ul , imi pare o scapare mare rau a celor care au gindit astea.
    Dar cam atat cu criticile, vroiam doar sa scot in evidenta ca nu se justifica un asemenea pret si sa avizez potentialii clienti . In rest totul e ok , sunt masini bine construite ,pe care te poti baza mult timp, se conduc bine si nu ai parte prea des de surpize neplacute pe parte tehnica. Nu va feriti de acest motor de 1 l , este mai mult decat ok pe acest model , eu conduc un 1,5 dar l-am testat in prealabil mult si pe acesta si chiar era ok chiar si pe Scala, nu e "drujba" ,de altfel cred ca cifrele de performanta spun totul , acum 20 ani daca scoteai sub 10s / 100km spuneai ca ai masina sport ! Dar bineinteles , nu trebuie sa te astepti la vreun consum minune , desi consumul din articol pare intr-adevar ceva cam exagerat, da, poate ajunge in trafic aglomerat la 12-13 dar la sfarsitul zilei/calatoriei chiar si in Bucuresti nu ar trebui sa depaseasca niciodata un maxim de 10-10,5 l.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru