Feedback

DrivetestVolvo XC60

2.0 Hibrid Plug-In (T8) 390CP 4x4 Aut8 R-Design
4.3
Test drive Volvo XC60 zoom
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 17.01.2020
Multilateral dezvoltat

Volvo XC60 reprezintă de vreo patru ani încoace una dintre curiozitățile industriei auto. Un SUV de dimensiuni compacte spre medii produs de o marcă din Suedia reușește nu doar să se bată de la egal la egal pe piață cu "greii" germani, ci chiar să-i învingă pe alocuri la vânzări cu arme cât se poate de simple. XC60 a reușit să depășească în perioada 2015-2017 la capitolul cifre de vânzări modele precum X3, Q5 sau GLK/GLC, transformând o cursă desfășurată în mod tradițional în trei într-o surpriză masivă.

Astăzi, XC60 continuă să împartă coate în stânga și în dreapta în fiecare lună. Nu mai e lider în segment (Mercedes-Benz GLC a profitat de noua generație și s-a instalat confortabil pe prima poziție), dar se luptă umăr la umăr cu X3 pentru poziția a doua. Cursa e foarte strânsă la nivelul anului 2019 și rezultatele finale pe modele nu sunt cunoscute la ora asta, dar diferențele sunt chestiuni de câteva sute spre mii de unități.

Per total, Volvo continuă să impresioneze cu XC60. În ciuda faptului că noua generație a modelului suedez are un preț net superior celei vechi (cu tehnologie și dotări proporționale, de altfel), volumul de vânzări crește constant, spre bucuria scandinavilor. 

Iar dacă strângem cadrul pe gama XC60, observăm un fenomen foarte interesant: versiunea hibridă plug-in a SUV-ului suedez este una dintre cele mai populare din gamă. În ciuda faptului că nu e deloc un chilipir (vom vorbi mai jos despre asta), Volvo adună clienți interesați de tehnologie și duce un sfert dintre aceștia spre versiunea T8 Twin Engine, a cărui preț de pornire (în versiune de echipare Momentum) este de 64.000 de euro. 

Am testat această versiune special pentru a analiza care este secretul său în lupta cu tradiționalii rivali germani, care se prezintă la rândul lor în fața clienților din acest an cu versiuni hibride plug-in asemănătoare.

Volvo XC60
2.0 Hibrid Plug-In (T8) 390CP 4x4 Aut8 R-Design

  • Pret de pornire 42.329 €
  • Pret model testat 90.604 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă observi pe un Volvo badge-ul T8, te asigur că la volan se află un tip sau o tipă căruia/căreia tehnologia de ultimă oră nu-i este indiferentă. Această versiune de motorizare și-a făcut debutul odată cu relansarea gamei Volvo, pe XC90, și a migrat ulterior în jos spre toată familia de modele 90 și 60. 

Cu mici modificări tehnice generate în special de trecerea la noile standarde WLTP, această versiune a rămas una dintre cele mai complexe variante de motorizare pe care le poți cumpăra pe piață în 2020. La bază are un "umil" motor pe benzină de 2.0 litri, dar de aici încep artificiile: pe lângă o turbină care-i crește puterea, acest motor primește și supraalimentare prin compresor mecanic pentru a ajunge la un total de 303 cai putere. Peste toate apare un motor electric suplimentar alimentat de un pachet de baterii încărcabile la priză care dezvoltă spre 90 de cai putere, astfel că pachetul se prezintă în fața clienților cu cifre fenomenale: 390 de cai putere și 640 Nm. Este cel mai puternic SUV hibrid plug-in din acest segment.

Dacă în cuvinte sună fantastic, în practică vorbim de un sistem conceput pentru a combina puterea cu eficiența. Pentru că emisiile raportate de sistemul hibrid plug-in al celor de la Volvo sunt minuscule și pentru că lucrurile sună bine la capitolul putere, pachetul plug-in pare perfect din toate perspectivele.

Ce rămâne însă perfectibil este faptul că o mașină ca XC60 la care adaugi o baterie de 300 de kilograme devine un SUV foarte greu în comparație cu ce știai tu că poate o mașină de dimensiunea asta la nivel dinamic. Rezultă un cruiser de vacanță care pe șoselele virajate este ajutat de putere în măsura în care nu este deranjat de masa totală ridicată. Iar granița dintre cele două senzații este extrem de subțire. 

Din fericire pentru cei de la Volvo, clienții mărcii nu caută însă dinamică cu orice preț și preferă să plătească în special pentru relaxare, așa că profilul clientului se potrivește din acest punct de vedere cu cel al mașinii.

Consum

Atât timp cât reușești să rămâi cu niscaiva curent în bateria de 10.4 kWh, XC60 îți va fi un aliat de nădejde în lupta cu bugetul familiei. Asta înseamnă că e preferabil să ai unde să-l încarci atunci când ești acasă și să ai o priză la îndemână la birou. 

Pentru asta nu ai nevoie de prize rapide. Pentru că le-ai avea degeaba.

Niciun model hibrid plug-in premium de pe piață nu poate fi încărcat la prize rapide (DC), iar puterea maximă de încărcare la prize Type 2 (AC) este în general de 3.6 kW, deși acestea pot să ofere până la 22 de kW (și chiar 43 de kW în unele cazuri izolate). Nu e doar cazul modelului Volvo, pentru că în cazul rivalilor Mercedes GLC 300e și BMW X3 xDrive 30e e la fel. Doar Audi Q5 55 TFSIe are un charger on-board ceva mai puternic, care poate să "stoarcă" 7.2 kW dintr-o priză Type 2. 

În condițiile astea, diferența de timp la încărcare între o mufă Type 2 (maxim 3.6 kW) și o priză normală (care oferă 2.3 kW) este relativ mică și este acoperită fără probleme dacă mașina stă la încărcat pe timpul nopții sau în timpul programului la birou. Iar asta înseamnă că poți să rulezi pur electric în oraș, între casă și birou, chiar și dacă ai de traversat întreg Bucureștiul pentru asta. Autonomia electrică anunțată e de circa 42 de kilometri, iar realitatea din testul nostru ne-a demonstrat că poți traversa orașul de două ori doar pe baterie (asta înseamnă către 30 de kilometri în total) și-ți mai rămâne cât să faci un ocol pe la supermarket. 

Altfel spus, realitatea este că niciunul dintre SUV-urile astea nu te va ajuta prea tare la capitolul consum când ieși din oraș și te gândești la un concediu. Nu te gândi că bateria îți va ajunge prea mult (în 20-30 de kilometri vei urmări cu jind un indicator care va sta mai mereu pe zero), iar încărcarea bateriei (în mers sau la stații) e lentă și anevoioasă. Așa că așteaptă-te ca motorul de 2.0 litri turbo supraalimentat care cară atât mașina, cât și bateria goală (și eventual se agită s-o și încarce) să consume în jur de 10 litri/100 km în regim extraurban. Asta la o rulare cât se poate de relaxată în modul Normal de rulare. 

Totul ține, deci, de matematică și de un plan clar: calculează-ți totalul de kilometri pe care-i parcurgi în fiecare an și analizează ce procent din total este reprezentat de rularea urbană. Dacă în majoritatea timpului mergi cu mașina în oraș și ai unde să încarci bateria, un plug-in hibrid e perfect pentru tine și cei din jur, pentru că vei putea rula cu costuri minime și reușești să aduci o gură de aer proaspăt în aglomerația urbană. Iar consumul extraurban se va amortiza ușor în timp.

Dacă majoritatea drumurilor tale sunt în afara orașului, sfatul meu e să mizezi mai degrabă pe un T6 cinstit, care oferă aceeași configurație a motorului de 2.0 litri, dar fără anexele electrice care trag la cântar. Diferența de costuri la achiziție va acoperi fără probleme orice costuri suplimentare la nivel de carburant. Asta dacă ele există.

Despre fișele tehnice și cifrele afișate acolo de rivalii din segment putem vorbi doar pentru că modalitatea de testare a acestor mașini este identică. În rest, ea nu are legătură cu realitatea decât dacă vei beneficia mereu de contextul perfect în care bateria mașinii nu se va goli niciodată: pe hârtie, toate SUV-urile premium hibride plug-in consumă în jur de 2.0 litri/100 km. 

Performanţe

Așa cum am spus mai sus, XC60 T8 este cel mai puternic SUV hibrid plug-in din segment, o performanță în sine pentru Volvo, care de obicei iese în evidență prin calități de cu totul altă natură în fața rivalilor germani. 

Până la mijlocul anului 2019, XC60 T8 era singura variantă cu acest tip de propulsie în zona premium, cei care-și doreau un hibrid plug-in fiind nevoiți să meargă pe mâna Volvo. Sau să coboare în zona mărcilor de volum și să mizeze pe Mitsubishi Outlander. Sau, în ultimă instanță, să aleagă un sistem hibrid clasic, fără încărcare la priză: Lexus NX300h.

Astăzi, însă, oferta e variată și complexă. Mercedes-Benz GLC 300e oferă un sistem hibrid plug-in care generează 320 CP și 700 Nm, Audi 55 TFSIe vine cu 367 CP și 500 Nm, în timp ce BMW X3 xDrive 30e oferă 292 de cai putere și 420 Nm.

Toate aceste modele au în minus cel puțin 20 de cai față de XC60 T8, iar asta se vede la capitolul peformanțe. Chiar dacă Volvo nu prea pune accent pe acest capitol în celelalte segmente în care activează, SUV-ul său hibrid reușește un timp excelent pentru 0-100 km/h: 5.5 secunde, dublat de o viteză maximă de 230 km/h. Doar Audi Q5 55 TFSIe bate aceste valori cu ajutorul unui artificiu tehnic interesant: motorul electric ceva mai puternic (143 CP) care oferă cuplu mare (350 Nm) instantaneu.

Interior

Dacă XC60 a preluat în mare liniile generale și tehnologia interiorului de la fratele XC90, era evident că nu vom asista la schimbări semnificative când vine vorba de interior între versiuni ale aceluiași model, fie ele hibride plug-in sau tradiționale, benzină și diesel. 

Așa că am avut plăcerea să mă reîntâlnesc pe XC60 cu același interior primitor și cald rezultat din colaborarea designerilor și a echipei Volvo care se ocupă de știința materialelor ce îmbogățesc habitaclul modelului suedez.

Centrul de comandă este ecranul vertical cu diagonala de 9 inch care preia majoritatea comenzilor mașinii și al cărui sistem de operare îți va face cunoștință cu una dintre cele mai ergonomice interfețe dintre cele pe care le găsești în industria auto. Sistemul utilizat de Volvo oferă o grafică excelentă, iar viteza cu care funcționează îi va mulțumi chiar și pe cei care își schimbă telefonul mobil în fiecare an pentru a fi la zi cu tehnologia. Bonus: instrumentarul de bord este digital încă din versiunile de bază ale lui XC60, deci senzația de tehnologie amestecată cu confort și design scandinav e cu atât mai accentuată. Pe versiunea T8, cadranele digitale vin cu o serie de adăugiri care te informează în legătură cu elemente specifice, așa cum sunt nivelul bateriei și consumul de energie.

În XC60 au fost preluate fără filtrare materialele de top utilizate de Volvo pe XC90. Au fost păstrate și scaunele excelente, dar schimbătorul de viteze greoi al versiunilor clasice a fost înlocuit cu un joystick secvențial din cristal cu mișcare sus-jos care ajută conceptual atmosfera scandinavă din mașină.

Spațiul de pe locurile din spate transformă XC60 într-o mașină de familie corectă la nivel de dimensiuni (patru adulți încap fără probleme cu tot cu bagaje), iar portbagajul vine cu 505 litri, aceeași valoare pe care o regăsim pe versiunile cu motorizări tradiționale ale lui XC60. 

Am notat că, odată cu suspensiile pneumatice adaptive disponibile opțional (2300 de euro), nivelul la care se află podeaua portbagajului se ridică în caz de nevoie, astfel că încărcarea și descărcarea se fac foarte ușor. Locurile posterioare pot fi rabatate individual.

Preţ de achiziţie

O să fie nevoie de atenția distributivă pe care o aveți cu toții pentru a înțelege logica prețurilor pe care le practică Volvo în general și în cazul lui XC60 hibrid plug-in în particular.

Cunoscută în trecut ca o marcă situată ca nivel de preț între brandurile de volum și cele premium, Volvo a schimbat strategia și a urcat costurile de achiziție pentru a sta umăr la umăr cu rivalii direcți germani. Ce face în continuare Volvo este să ofere un plus serios de echipamente și elemente opționale în pachetul de bază, în special în ceea ce privește lista de sisteme de siguranță. Acest "avantaj client" face ca un model concurent (indiferent dacă e Audi, BMW sau Mercedes-Benz) al cărui preț de pornire e aproximativ identic să aibă nevoie de configurare suplimentară pentru a se ridica la nivelul listei de echipamente oferite standard de suedezi. 

Ei bine, în cazul particular al versiunii hibride plug-in a lui XC60, lucrurile sunt și mai complexe.

Volvo a ales o altă strategie interesantă: prețul de pornire al acestei versiuni (XC60 T8 pleacă de la 64.000 de euro în echiparea Momentum) este cu 8000, respectiv 6000 de euro mai mare decât al rivalilor Mercedes GLC 300e, respectiv BMW X3 xDrive 30e. Dar, dacă echipăm aceste modele cu elementele pe care XC60 le are standard, ajungem la prețuri relativ similare de vânzare. Așa că, în această zonă a pieței, XC60 mizează exclusiv pe o ofertă superioară la nivelul puterii pentru a termina "cursa costurilor de achiziție" cu un vârf de deget în fața celor doi rivali.

Despre Audi Q5 55 TFSIe rămânem în pronunțare: prețurile pentru România nu au fost încă anunțate oficial. ne așteptăm însă la un nivel asemănător.

În cazul mașinii testate de noi, prețul crește serios și ajunge la puțin peste 90.000 de euro. O sumă care se bate cu variantele de top ale fratelui mai mare, XC90.

Cum s-a ajuns la acest preț? Versiunea R-Design începe de la 66.400 de euro, iar diferența este completată de o serie de pachete suplimentare care sporesc confortul sau caracterul mașinii. Dintre acestea se remarcă Pachetul Xenium Pro (3100 de euro - cameră asistare spate, Head Up Display, uși și bord îmbrăcate în piele sintetică), Pachetul Business Connect Pro (2400 de euro - navigație Sensus, interfață Smartphone integration cu Apple Carplay și Android Auto, sistem audio Harman Kardon premium Sound), Pachet Light (1200 de euro), Pachet Versatility Pro (1700 de euro), Pachet Intellisafe Pro (2200 de euro) jantele de 21 de inch Matt Black Diamond Cut (2000 de euro) și suspensia activă penumatică (2300 de euro). 

Siguranţă

Volvo își promovează noul SUV cu un slogan care spune multe despre poziționarea pe care scandinavii au ales-o pentru noul XC60: "Viitorul siguranței". Din fericire nu am ajuns în situația de a testa efectiv sistemele de siguranță de la bordul lui XC60, astfel că va trebui să ne orientăm spre testele Euro NCAP pentru a înțelege care e nivelul pe care noul SUV Volvo îl impune pe piață.

Iar Euro NCAP ne-a oferit o imagine cât se poate de relevantă a acestui aspect: XC60 a fost testat în noiembrie 2017 și a primit nu doar 5 stele, ci o suită de aprecieri individuale direcționate spre sistemele de siguranță activă ale modelului suedez. Astfel, pe lângă faptul că XC60 a adunat 98% din punctele toale pe care le poate strânge o mașină la capitolul protecția pasagerilor adulți, modelului scandinav a plusat cu 95% la capitolul Sisteme de asistență, cifre excepționale pentru testele Euro NCAP recente.

Ce specifică Euro NCAP este că rezultatele testului de siguranță sunt valabile pentru toate versiunile de echipare și motorizare cu excepția celei testate de noi, T8. Asta pentru că pachetul de baterii și motorul electric suplimentar impun o structură diferită a distribuției maselor și a elementelor cu risc de inserție în habitaclu sau risc de incendiu în caz de impact. 

Cum Euro NCAP nu a testat încă XC60 T8 individual pentru a ne oferi un rezultat personalizat pentru această versiune, împrumutăm nota la acest capitol de la versiunile cu motoare termice și așteptăm cifrele când și dacă acestea vor apărea vreodată.

Ţinută de drum

XC60 (în versiunile sale cu motoare termice clasice) este un SUV decent la capitolul ținută de drum. Nu iese în evidență la nivel dinamic în fața rivalilor germani, așezându-se într-o zonă călduță a segmentului: mai degrabă confort decât sportivitate și mai degrabă liniște și relaxare decât probleme cu rinichii. Este, de altfel, strategia întregii game Volvo. Poate cu excepția modelelor cu pachete Polestar, între ingredientele cărora au fost scăpate mereu câteva pungi cu piper dedicate cunoscătorilor.

Dacă privești lista de opționale prezente în echiparea acestei mașini, lucrurile se arată interesante: jantele de 21 de inch cu anvelope 255/40 (2000 de euro) și suspensia activă pneumatică reglabilă electronic pe fiecare roată (2300 de euro) - la care se adaugă elementele estetice cu tentă sportivă ale versiunii de echipare R-Design - ar trebui să reprezinte garanții ale unei modificări de strategie în ceea ce privește abordarea dinamică a problemei.

Și totuși, modificările vizează aproape modul în care resimți denivelările și gropile: adică mult mai acut. Pentru că pe viraje, XC60 T8 păcătuiește prin masa proprie ridicată (peste 2200 de kilograme, cea mai mare din segment) "cauzată" de pachetul de baterii împachetat bine sub podea. Dacă la viteze medii și manevre liniare pe viraje mașina se menține decent în limitele fizicii, apăsarea serioasă a accelerației și bruscarea direcției pe serpentine dezvăluie un comportant subvirator evident, cauzat de inerția mare pe care mașina o duce pe roți. Direcția e și ea relativ vagă în virajele abordate cu aplomb și nu ajută la echilibrarea situației din teren. 

Altfel spus, nu priviți jantele imense (altfel superbe estetic) și cei 390 de cai putere ca pe garanții ale sportivității, pentru că nu e cazul. XC60 rămâne, indiferent de motorizare și de echipare, o mașină orientată în special către confort. Asta dacă mai aveați nevoie de o confirmare că un hibrid plug-in construit de Volvo nu e făcut pentru circuit. 

Vizibilitate

Fiind un SUV de segment mediu, XC60 vine cu plusurile și cu minusurile acestui tip de caroserie. Pentru că, oricât de mult ar fi schimbat suedezii la nivel de platformă și design, n-au reușit să elimine principalele "cute" pe care le are o mașină de acest gabarit. Și probabil nu va reuși nimeni cât timp scopul fiecărui constructor este să pună gaz pe focul creșterilor de vânzări din zona SUV, nu să îmbunătățească vizibilitatea.

Una peste alta, în XC60 stai sus și ai o poziție de comandă asupra șoselei în general, însă la manevrele pe spații înguste vei descoperi cum colțurile frontale ale mașinii sunt greu de "simțit".

Pentru toate celelalte probleme există un sistem de camere care-ți oferă implicit un punct de vedere Bird View la 360 de grade. Costă 570 de euro.

Tehnologie

Deși XC60 oferă deja în echiparea standard o mulțime de pachete tehnologice, te poți aștepta la o listă lungă de opționale pe care le poți bifa suplimentar pentru a te asigura că nu vei cădea sub radar în ceea ce privește sistemele de pe propria mașină în următorii ani.

Pe lângă sistemul de propulsie al versiunii T8, care tehnic și tehnologic este un diamant cu sute de fațete pe care cei de la Volvo s-au încumetat să-l scoată pe piață într-o lume care se simplifică din ce în ce mai mult, XC60 are o mulțime de elemente care atrag clienții care nu suportă să rămână în spate la nivel tehnologic. Pe lângă toate elementele deja enumerate la anterioarele capitole ale testului, merită să subliniem faptul că pe XC60 există sau poți să comanzi elemente precum suspensiile active pneumatice reglabile individual, un sistem Head-up Display color de înaltă rezoluție sau un pachet care îți oferă "dublarea" telefonului pe display-ul central prin Apple Carplay sau Android Auto.

Nu trec peste acest capitol pentru a sublinia din nou faptul că XC60 oferă display-uri digitale atât în centrul planșei de bord, cât și în locul ceasurilor digitale, transformate într-un ecran cu diagonala de 12.3 inch. Calitatea grafică este impecabilă în ambele cazuri.

La nivelul confortului, Volvo XC60 folosește tehnologia de dată recentă pentru a-ți oferi un plus de liniște la volan. Ștergătoarele cu duze de spălare încorporate, farurile LED adaptive, climatizarea automată pe 4 zone sau sistemul de control al calității aerului fac parte din arsenalul standard sau opțional al mașinii.

Dacă adăugăm la această listă și pachetele legate de siguranța activă și faptul că sistemul audi Bowers and Wilkins apare și pe XC60 după ce și-a primit laudele pe XC90, în fața publicului iese o mașină cu foarte puține lucruri de reproșat la nivel tehnologic.

Design

În familia Volvo de dată recentă, XC60 poate fi recunoscut ușor, mai ales când e privit din față. Deși oferă elemente grafice asemănătoare și pe alocuri identice cu cele ale fratelui mai mare XC90 și fratelui mai mic XC40, noul XC60 iese în evidență prin dimensiunile și proporțiile sale echilibrate și prin faptul că blocurile optice sunt "lipite" de grilă printr-o continuare a luminilor LED orizontale. 

În rest, XC60 este recunoscut imediat ca un membru al familiei Volvo și, în continuare, ca un exemplu viu al filosofiei scandinave de design, în care detaliile calde și liniile curate fac legea.

Versiunea hibridă plug-in nu iese în evidență prin nimic important față de cele cu motoare termice, singura diferență notabilă fiind apariției ușiței dedicate mufei de încărcare. În rest, asistăm mai degrabă la diferențe generate de echiparea R-Design: printre acestea se numără grila față dedicată acestei versiuni și sistemul de evacuare cu țevi duble rectangulare amplasate stânga-dreapta.

XC60 rămâne o mașină care-și păstrează farmecul la capitolul design și duce mai departe povestea modernizării Volvo și în zona estetică, nu doar în cea tehnică.

Nu ne-a placut

  • Preț ridicat
  • Consum real după terminarea bateriei
  • Putere de încărcare mică la Type 2
Date tehnice - Volvo XC60 2.0 Hibrid Plug-In (T8) 390CP 4x4 Aut8 R-Design
Motor electric
Putere CP
87
Cuplu Nm
240
Motor termic
Putere CP (rpm)
320 (5700)
Cuplu maxim Nm (rpm)
400 (2200)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
1969
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4688
Viteza maxima km/h
230
Latime mm
1902
Acceleratie 0-100 km/h s
5.3
Inaltime mm
1658
Tractiune
integrala
Greutate kg
2174
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2865
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
50
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
505
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volvo XC60

Ultimele teste

Comentarii (21)

  • 90 DE MII ??? Stiu nu se pot compara dupa unii dar noua RAV4 phev de 306 CP cu 8 cm mai scurta costa maxim jumate si merge electric 65 km nu 42
    Bun or fi 50 reali la toyota dar nu 30 ca aici
    In sfirsit Volvo e mai cu staif nu zic doar ca motor de peste 300 cai din doi litri nu il vad bine, parca mai durabil e 2,5 japonez cu vreo 180 cai plus doua electrice
    43 5
  • Cum era, producatorii premium germani au preturi nesimtite ? X3 M este 92.000 euro, cu putere mult mai mare, performante superioare.

    Volvo, producatorul care se concentreaza pe siguranta, ofera acest model cu aproape 400 cai ( in titlu apar 320 cai, gresit probabil ).
    30 7
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • netam-nissan
    in nemernicia mea nu stiu unde a ascuns volvo promisiunea ca de anu asta nici unu nu mai baga peste 180 la ora
    dar frumos scris testu si fara gogosi cu doi litri la suta... de metri poate si bine ca nu e iar FEATURE ca ma baga iar in ceatza
    drumuri bune sa aveti si malai de benzina fara vise curentate ca kilovatu citeam aici ca a sarit pirleazu
    35 3
  • andrei
    bine ca am aflat ca la drum lung sunt frectie pluginurile astea. eu pt drum lung eram interesat de unul. bine, nu pt drum lung, ci acolo merg eu. eram interesat mai mult ca sa am garantia viitorului (cat de cat). poluare mai mica, daca la poti incarca e ok, etc. dar sa merg la un drum de 4-500km aproape exclusiv pe motorul termic si in acelasi timp sa si dau mult mai mult la achizitie, nu mersi. o info utila.
    13 14
  • ACE - Craiova
    Masina este O.K. la modul general (design modern interior/exterior, sigura, confortabila, bine echipata) insa are autonomia in modul full electric in zona mica/medie .....

    Totusi - pretul: MITSUBISHI Outlander PHEV x 2, chiar nu ma face sa sar in sus de bucurie.....

    Nota 7/8 in ansamblu...
    14 7
  • Meteorologogu
    Acuma inteleg sa fii impresionat de un sistem asa de complex care functioneaza bine dar nu cred ca aceasta complexitate este neaparat o calitate, mai degraba dimpotriva :)
    22 3
  • masina e frumoasa, caluti multi, eco friendly, toate bune si frumoase...DAR 90.000 de euro????cine are ma 90.000 euro facuti cinstiti in tara asta pe care sa si-i permita sa ii arunce pe o masina care te plimba din stanga in dreapta? ca altceva nu face. nici clatite, nici bani...nimic.
    27 7
  • someone
    nu am ce sa critic referitor la orice volvo actual in ceea ce priveste imaginea, siguranta, confortul. ei si-au setat niste obiective si se indreapta spre ele fara a tine de cont de x si y.
    insa am o intrebare: de ce au ales la motorul pe benzina un sistem dual de supraalimentare ( turbo + compresor ), sistem f complicat si nu f fiabil, cand aceleasi cifre de putere si cuplu se puteau obtine cu o singura turbina twinscroll, care e si mai ieftina, si mai fiabila si si mai simplu de produs? sant deja pe piata multe tipuri de motoare de 2.0 turbo care scot 300 + cai doar din turbo.
    @ netam-nissan; curand volvo va trece la limitarea vitezei, si sa vezi atunci modificari la cutia at cu 8 trepte. ar fi de ajuns o cutie at6 pt 180km/h, dar mno, ce sa faci daca ai deja una cu 8?
    10 2
  • Un SUV foarte scump cu greutate de camion, portbagaj mic si spatiu mic in rest este ok. Interior/exterior arata foarte bine mai ale farurile aprinse sunt foarte frumoase.Dar totusi 90.000 de Euro este un pret foarte piperat
    @dan_grc

    Nu este gresit, 320 de cai sunt ai motorului pe benzina si in rest ce del 80 de cai este cel electric
    8 9
  • Andrei
    Marea problema a ei, dincolo de pret, e ca e merge ca o barca pe valuri. Tinuta de drum e praf. Cei care au bani de Volvo nu iau in calcul masini ieftine d e teapa lui Rav4/Outlander. De ce se mai numeste Rav4 cand nu mai are tractiune integrala?
    4 14
  • @DAN_GRC
    Masina nu se adreseaza celor care se utia dupa BMW, e pentru aia un sfert din clientii lui XC60, cred ca vreo 50.000/an adica.
    Si inca ceva, nu e pentru Romania, e pentru tarile unde au reduceri la taxe :)
    In Romania, Italia, Spania, Franta, Anglia merge bine dieselul inca :)
    Din cate se mentioneaza si in articol, e foarte bun daca ai incarcare acasa si la birou, iar cand la birou e gratis, e perfect :) Pe langa astea nu se mentioneaza aici ca in tari civilizate si mai luminate ai si locuri de parcare mai bune, chiar cu incarcare gratutita, deci inca un plus.
    Un alt avantaj e ca masina are preincalzire fara sa "puta". Setezi frumos parking climate la ora la care vrei sa fie masina gata, computerul de bord isi face calculul cate minute ii ia ca sa ai in masina temperatura dorita si porneste din timp, asa ca te poti urca iarna cand afara sunt -15-20 intr-o masina gata de drum cu scaune incalzite si volan incalzit, parbriz si oglinzi dezaburite, etc.
    Si da, e scump pentru Romania, dar se pare ca se vinde din ce in ce mai bine si cum se zice in articol, a fost lider mult timp si se bate cu germanii, in conditiile in care nu i se face atata reclama ca la masinile germane :)
    Pentru Romania clar nu se merita sa dai atatia bani pe o masina: nu ai unde sa o incarci asa usor, poate da peste tine unul cu BMW X3 M mai puternic, gropile iti strica repede suspensia, sunt doar 4-5 service-uri in toata tara si alea presteaza jalnic, deci multe motive sa nu alegi asa.
    In schimb pentru Vestul Europei e o alegere mult mai buna decat alte marci mincinoase mentionate prin articol :)
    11 10
  • @Andrei
    Este rav4 hybrid 4x4 ))
    13 2
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @adi_10: s-ar putea sa nu te incalzeasca cu nimic, dar sa stii ca nici in strainatate nu multa lume are 90.000 sa dea pe un autobus de-asta. Crede-ma, stiu ce vorbesc.

    In general vorbind, sumele astea devin tot mai absurde. Ramai cu gura cascata cand vezi listele de preturi un ultimii ani. In ultimii 10, cam asa. Nu-i nimic. For every action, there's a reaction. O sa duca ei la vale mult mai rapid decat au urcat-o. :)
    12 4
  • Andrei
    @@Andrei: ala e doar ocazional AWD, atat cat tine bateria (adica aproape deloc).
    1 10
  • @dan_grc
    Este foarte adevarat ca e scump. Daca s-ar fi zis de un BMW ca e cel Mai complex sistem hibrid in 2020 sau ca e cel mai puternic SUV plug-in hibrid din segment, atunci si-ar fi meritat banii, dar asa, un Volvo cu aceste caracteristici, peste marcile germane, nu isi merita clar. Mai bine un X3 M diesel :)) masina cocalareasca.
    Legat de autonomie: cati dintre voi faceti naveta mai mult de 50 km pe zi? Daca ai incarcare acasa si la birou,mergi full electric, in loc sa pornesti fumigena Diesel pentru 5 km, cand nici motorul nu are timp sa se incalzeasca, plouezi ca taranul si ti se mai infunda si DPF-ul (daca nu cumva l-ai anulat deja).
    8 10
  • Intr-o tara unde soferii parcheaza pe trotuare si treceri de pietoni, sicaneaza tramvaie si autobuze, mor cate 3000 de persoane anual in accidente rutiere, apare cate un testdrive cu Volvo si toti isi dau cu parerea ca e scumpa :)
    Deci mai intai ar trebui sa avem o educatie, ar trebui sa avem dealeri competenti (Olanda are o suprafata de aproape 6 ori mai mica comparativ cu ROmania si are peste 100 dealeri Volvo :) ) si apoi discutam de tehnologie si preturi.
    Cat despre masinuta, mi se pare o bijuterie. Am XC90 T8 de 4 ani si sunt foarte incantat. Posibilitate de incarcare acasa si la birou, am facut si 270 KM full electric, deci se poate daca ai distanta mica pentru naveta si parcuri/magazine in apropiere.
    8 11
  • Parere
    Chinezii ăștia și-au luat-o în cap cu preturile. Dacă vrei performante te uiți la germane, dacă vrei confort și fiabilitate la japoneze. Volvo nu oferă nici una nici alta, o dau înainte cu siguranța in condițiile în care nu sunt lideri la capitolul acesta în nici o clasa.
    7 9
  • netam-nissan
    faine laude dle vali sigur le merita volvo dar mai curios as fi sa ne invatati cum ati facut mormanu de bani sa il cumparati ca si eu vreau unu nehibrid macar
    drumuri bune sa aveti mai ales pentru masin de 2-3 tone
    12 3
  • Volvo nu merita aceste laude pentru ca nu este fiabila, spatioasa, tehnologizata, frumoasa, ieftina, si nu e chiar atat de sigura
    1 9
  • Haha, ce-mi place cum au iesit toti frustratii de hateri Volvo la suprafata. Domnilor, aceasta masina este varful de gama Volvo. E normal sa coste foarte mult. La cum un X3M40d costa cam la fel. Va intrebati de ce Volvo a ales aceasta optiune complexa? Pentru ca Volvo se gandeste la viitor si stie ce urmeaza. Stie ca din 2021 va trebui ca fiecare marca sa aibe 95 g/CO2 per km, si nu pot atinge acest target cu motoare mari.

    De aceea Mercedes a anuntat ca noul C-Class AMG va avea motor 2 litri turbo benzina+hybrid. La fel ca acest Volvo. Pentru asta puteti sa multimiti la UE si la regulatiile lor nonsensice. Volvo doar s-a gandit la viitor si a ales o solutie care inseamna ca nu trebuie sa dezvolte motoare noi la fiecare 2 ani.

    Cat despre pret si succes la vanzari, Volvo tocmai a avut anul trecut cel mai bun an la vanzari din istorie. Volvo inca este peste orice in clasa la siguranta. Vedeti small overlap test cand Audi A4 dadea fail si Volvo XC90 modelul din 2002 lua punctaj maxim. Nu stiu motoarele noi, dar cel putin cele vechi Volvo erau toate peste marcile germane la fiabilitate.

    Asa ca puteti sa continuati sa latrati voi, ca Volvo isi vede de treaba.
    3 2
  • @Sam93

    Gresesti sa sti.Varful de gama este XC90 nu XC60
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru