Drivetest Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016)

3.0 D-4D 171CP 4x4 Man Style+
Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 18.01.2012
Modernizarea legendei

Toyota i-a aplicat un Hilux un facelift pentru a-l face mai atrăgător. Odată cu modificările estetice au venit şi îmbunătăţiri la capitolele materiale şi tehnologie, modificări binevenite pentru acest model în lumina concurenţilor precum Navara şi Amarok. Cei de la Toyota l-au înzestrat pe Hilux facelift cu o serie de elemente neesenţiale unui pasionat de off-road, cum ar fi spălătorul de faruri şi sistem audio cu touchscreen, în vederea modernizării acestui pick-up iconic. Noile dotări au ridicat preţul acestui model, acesta atingând un nivel apropiat de cel al lui Ranger şi de cel al lui Navara.

Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016)
3.0 D-4D 171CP 4x4 Man Style+

  • Pret de pornire 30.120 €
  • Pret model testat 35.410 €
  • Taxa auto 800 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am testat motorizarea de top din gama Hilux, un D-4D de 3.0 litri. Unitatea dezvoltă 171 CP la 3.600 rpm şi 343 Nm de la 1.400 rpm până la 3.400 rpm. Deşi nu oferă nici cea mai mare putere şi nici cel mai mare cuplu din segment, Hilux face aceste lucruri la turaţii joase, având cea mai joasă turaţie de cuplu maxim din segment, în timp ce turaţia la care este oferită puterea maximă este printre cele mai joase din segment. Acest lucru este util la urcarea pantelor şi la tractare, şi este plăcut şi la condus.

La capitolul transmisie, ne întâlnim cu o manuală cu cinci trepte şi cu un reductor mecanic. Cu excepţia cursei ceva mai lungi a schimbătorului de viteze, nu avem prea multe reproşuri la acest capitol. Configuraţia treptelor îţi permite o un raport bun sprint/economie de carburant, treapta a şasea nefiind necesară. Motorul se încadrează în limitele segmentului la capitolul silenţiozitate, iar reprizele sunt şi ele "în grafic". Principala nemulţumire vine la capitolul cilindree, modelul având o cilindree mai mare decât a rivalilor, ceea ce se traduce printr-o notă de plată mai mare când vine vorba de taxe şi impozite.

Consum

Hilux facelift are un consum mixt de 7.7 litri la sută pentru motorizarea testată. Amarok, cel mai apropiat rival, are un consum mixt de 7.6 litri la sută. Consumul anunţat pentru mediul urban este de 9.5 litri la sută, în timp ce consumul declarat în regim extraurban este de 6.7 litri la sută.

Hilux îi surclasează pe L200, Navara, Ranger şi D-Max la capitolul consum mediu, în ciuda faptului că are o cilindree mai mare decât acestea. Valorile înregistrate în cadrul testului nostru au fost de 13 litri la sută în regim urban şi de 9.5 litri la sută în regim extraurban. La rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h, Hilux afişează 2.250 rpm şi obţine un consum de 11 litri la sută. Rezultatele sunt rezonabile pentru un vehicul cu o asemenea masă şi un motor diesel de 3.0 litri cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte. Trebuie să menţionăm că instalaţia de climatizare a funcţionat în permanenţă şi că am rulat în modul 4x2.

Performanţe

Hilux necesită 12.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, valoare corectă pentru un model din acest segment. Versiunea 2.5 DI-D a lui L200 oferă acelaşi timp 0-100 km/h, alături de o viteză maximă de 179 km/h, cu 9 km/h mai mare decât cea oferită de Hilux. Ford Ranger 3.0 TDCi, Amarok 2.0 BiTDI şi Nissan Navara 2.5 dCi sunt mai rapide până la 100 km/h şi se mândresc cu valori mai bune la capitolul "viteză maximă".

Relevanţa acestor date în segmentul pick-up este mică, deoarece puţini clienţi caută peformanţe de top la un model menit să tragă o remorcă de 2.500 kilograme şi să urce pe munţi.

Interior

Înainte de facelift, interiorul lui Hilux putea fi caracterizat cu un singur cuvânt - spartan. Acum, spartanul din Japonia s-a cizelat, fiind îmbrăcat cu haine noi. Ceasurile de bord au un format mai plăcut ochiului, oferit doar pe versiunile superioare de echipare, iar volanul şi maneta schimbătorului de viteze au fost îmbrăcate în piele. Cotiera are dimensiuni generoase, iar materialele, deşi robuste, au o calitate mai bună.

Scaunele lui Hilux sunt acum mai moi şi oferă un suport lateral mai bun. Totodată, calitatea materialului textil în care sunt îmbrăcate este superioară celei oferite de scaunele versiunii anterioare. În cazul unui model de 5.26 metri lungime şi 1.76 metri lăţime, nu ne putem plânge de spaţiul interior. Habitaclul pare să fie mai înalt, oferind mai mult spaţiu pentru cap şi pentru locurile din spate. Acestea nu s-au schimbat foarte mult, ceea ce îl păstrează pe Amarok pe locul întâi în segment la capitolul spaţiu pentru pasageri.

Bena are o lungime de 1.54 metri şi o lăţime de 1.15 metri, valori bune pentru segment şi suficiente pentru necesităţile unui client mediu. Amarok şi Navara se mândresc cu bene mai mari, iar interiorul modelului german este mai spaţios la nivelul locurilor din spate, de unde şi nota mai mică pentru Hilux.

Preţ de achiziţie

Echiparea şi motorizarea de top din gama Hilux aduc un preţ de listă de 35.410 euro cu TVA inclusă. Din nefericire pentru cei de la Toyota, doar Nissan Navara şi Ford Ranger au preţuri mai ridicate pentru versiunile de top ale modelelor din acest segment, ceilalţi rivali fiind semnificativ mai ieftini.

Volkswagen Amarok are un preţ de 33.263 euro cu TVA inclusă pentru versiunea de top din gamă, iar modelul german este oferit alături de un diferenţial spate blocabil în standard, la fel ca Hilux.

Siguranţă

Toyota Hilux nu a fost încă testat de EuroNCAP. Modelul nipon oferă în standard două airbag-uri faţă şi ABS. Versiunile superioare de echipare sunt oferite în standard şi cu airbag-uri cortină, sistem de control al stabilităţii, sistem de control al tracţiunii, asistenţă la frânarea de urgenţă şi sistem de distribuţie electronică a forţei de frânare.

Din păcate, pick-up-urile nu oferă un nivel de siguranţă la fel de ridicat ca al autoturismelor, aşa că nota lui Hilux va fi schimbată abia după ce modelul va fi testat de EuroNCAP. Doar noua generaţie a lui Ford Ranger a reuşit să obţină cinci stele EuroNCAP la testul din 2011, iar Amarok a obţinut patru stele de siguranţă la testul din 2010. Mitsubishi L200 a obţinut patru stele la testul din 2008, iar celelalte modele testate din acest segment nu s-au descurcat atât de bine.

Ţinută de drum

Hilux are o gardă la sol de 227 milimetri în compania jantelor din aliaj de 17 inch şi se mândreşte cu un unghi de atac de 30 de grade. Unghiul de rampă al acestui model este de 25 de grade, iar unghiul de degajare este de 22 de grade. Hilux poate rula pe o pantă maximă de 48 de grade fără să rişte o răsturnare. Aceste caracteristici îi oferă lui Hilux un comportament bun pe teren accidentat, modelul fiind capabil să impresioneze la fel cum au făcut şi generaţiile lansate înaintea lui.

Suspensia este optimizată pentru transportul greutăţilor mari, ceea ce înseamnă că imperfecţiunile drumurilor româneşti sunt absorbite fără efort. Cel mai bine simţi acest lucru după ce cobori din Hilux şi urci într-un autoturism, prima impresie de la volanul celui din urmă, oricare ar fi el, fiind că drumurile s-au stricat peste noapte.

În orice caz, Hilux îşi face treaba fără să gâfâie atât pe şosea cât şi pe teren accidentat. Singurele limite ale modelului sunt legate de priceperea şoferului şi de anvelopele din dotare. Direcţia este şi ea mai precisă decât a predecesorului, cu toate că şoferul are de lucru pentru o "întoarcere din trei mişcări", raza de bracare a modelului nefiind tocmai potrivită pentru spaţii înguste (a se citi parcări).

Vizibilitate

Odată cu facelift-ul, Hilux este oferit şi cu un afişaj LCD care integrează o cameră video pentru marşarier. Deşi senzorii de parcare lipsesc pe versiunea de top a acestui model, manevrarea lui Hilux este uşurată semnificativ de noul gadget.

Înălţimea la care se află şoferul rezolvă rapid orice altă problemă de vizibilitate, grosimea montanţilor fiind uşor de depăşit graţie înălţimii la care se află şoferul.

Tehnologie

La fel ca în cazul interiorului, Hilux se mândreşte acum cu un nivel de dotări avansat din punct de vedere tehnologic. Avem cruise control, senzori de ploaie şi lumină, conexiune USB şi MP3 pentru sistemul audio, touchscreen şi sistem de navigaţie şi chiar spălător pentru faruri. Comenzile sistemului audio au fost integrate pe volan la fel ca la un autoturism Toyota, iar şoferul poate să-şi conecteze telefonul mobil prin Bluetooth pentru a iniţia şi primi apeluri. Rivalii de la Nissan oferă doar două elemente în plus - sistemul Music Box, un harddisk de 30 GB care poate fi încărcat cu muzică şi un limitator electronic de viteză. De asemenea, computerul de bord al modelului Nissan are un afişaj mai complex, preluat de la Pathfinder. Acesta ar fi singurul punct în minus al lui Hilux, modelul nipon fiind echipat cu un computer de bord cu un afişaj monocrom, amplasat deasupra ecranului sistemului multimedia. Amarok se bucură şi el de un interior ceva mai tehnologizat decât al lui Hilux.

Design

Hilux îţi atrage atenţia. N-ai cum să nu te uiţi la el. Este un monstru de cinci metri lungime, care îşi face prezenţa simţită pe şosea. Ceilalţi conducători auto vă vor observa cu singuranţă, nu încape îndoială. Singura critică pe care i-o putem aduce lui Hilux la nivelul design-ului vine la adresa modelului testat - bullbar-ul este preluat direct de la faza unu a acestui model şi vine cu un set de proiectoare suplimentare. Acestea sunt fixate într-un mod mai puţin estetic, iar bullbar-ul în sine nu are niciun rol funcţional, cum ar trebui să aibă la un pick-up adevărat. Sfatul Automarket: nu comandaţi acest element. Ascunde modificările aplicate lui Hilux şi nu vă ajută cu nimic. Dacă doriţi totuşi un bullbar adevărat, apelaţi la profesionişti.

Date tehnice - Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016) 3.0 D-4D 171CP 4x4 Man Style+
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2982
Lungime mm
5260
Putere maxima CP (rpm)
171 (3600)
Latime mm
1835
Cuplu maxim Nm (rpm)
343 (1400)
Inaltime mm
1860
Viteza maxima km/h
170
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
3085
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Hilux Cabina Dubla facelift (2011-2016)

Ultimele teste

Comentarii (21)

  • imi place...
    de multe ori ma gandeam ca poate candva, cand imi voi permite doua masini, sa am un smart sau un iQ pentru oras si un hilux sau un l200 pt concedii, drumetii sau drumuri mai lungi in afara orasului...
    20 8
  • razvanis
    @mog
    hilux sau i200 e ultima masina pe care o vrei pentru drumuri lungi, suspensia cu foi pe spate nu stie ce inseamna confort, deci nu e potrivita deloc pentru un cruiser de autostrada,
    care e problema cu masinile gandite special pentru asta ? estate, combi de dimensiuni mari, gen 5 , a6, e class masini gandite sa transporte in confort maxim familia si bagajele in calatorii lungi ?
    4x4 se pot pune si pe masinile astea, sa fim seriosi nu vor vedea decat asfalt paote cu niste zapada.
    visul romanului - sa vada vecinii ca are "gip" in rest ....
    17 25
  • ...
    nu ma refeream la cruise pe autostrada.stiu ce poate face masina asta si in ce conditii, stiu pe cineva care are un model mai vechi.
    tocmai, ca hilux nu e "gip" .. ML e gip, Q7 e gip - strutocamile din astea....nici offroader dar nici masina de oras.
    eu sunt cu muntele si iarna in general...si de asta visez ceva ce pt tine pare exclusivist...
    11 4
  • @automarket
    Numai familistilor nu se adreseaza...
    Nu aveti si voi o categorie gen Company Car/ Masini Utilitare?
    Nici exclusiv offroad nu as pune-o. Este o masina utilitara folosita in principiu de agentii economici sau de oameni care stau in zone greu accesibile si isi permit asa ceva. In principiu sunt masini de santier :)
    15 4
  • @razvanis
    Corect , in nici un caz un pick up ( truck ) nu e facut pentru confort, nu asta e menirea lui( arcurile lamelare de pe spate fac din suspensie una potrivita pentru teren accidentat ) . Pentru confort, drumuri lungi ,autostrazi, etc exista cu totul alte modele din alte clase , gen cele enumerate de tine. Din pacate , asta e mentalitatea pe piata auto din Romania, tot ce e mare e si bun si merge oriunde . Nu am vazut la noi un truck gen Hilux pus intr-adevar la treaba , la remorcat, la carat materiale, echipamente, etc , ceea ce stie sa faca cel mai bine , le-am vazut doar in oras, pe asfalt , cu muzica la maxim si culmea, unele dintre ele parcate in fata teraselor de pe Dorobanti :P
    Apropo, daca Hilux e un monstru , dupa cum il ' alinta' Sebastian , atunci truck -urile adevarate gen serie F, Ram, Silverado ,Tundra ,etc( vorbim de dimensiuni de aproape 6 m, greutate proprie de peste 2.5 tone, garda la sol de peste 25cm , capacitate de tractare de 5-7 tone , motorizari V8 de 5-7l cu sute de cp , etc) ce sunt ?!!! :P
    11 3
  • mda setati pe vw baietii de la automarket!!
    toate comparatiile se fac cu vw de ce?cotizeaza baietii?
    hillux e o masina perfecta pt munte si off road cum a zis si mog! se poate carosa pt a avea loc pt bagaje , schiuri ,placa etc....iar inauntru incap 5 pers f bine! este o masina f rezistenta cu care faci fata gropilor si drumurilor de pe plairile mioritice dar mai ales pe drumurile montane forestiere pt ca daca vrei ceva frumos sa simti natura si sa ajungi in locuri de neuitat doar pe astfel de drumuri poti merge,asta daca nu vreai ceva de 5 stele si prefri ceva rustic unde sa simti natura ... e o masina care inpune respect!cum poti compara un dric cu un off road pur sange? defapt ce ma mai mir vazand ce se int in tara si ce oameni sunt.....grecu...cred ca ai confundat tara si lumea in care traiesti!
    15 14
  • edi inpuscate
    8 11
  • @
    Interesant motorul de 3.000cmc3 si 4 cilindrii.
    8 2
  • Codrin
    off
    daca vrei ceva sa aiba 5 locuri si sa mergi la munte sau undeva extrem fara sa te rupa la buzunar LADA NIVA 9500 euro cu toate taxele 4x4 rusesc
    12 6
  • razvanis
    @mog
    In primul post ai spus "drumuri mai lungi in afara orasului..."
    Nu munte si zapezi si etc.
    Eu prin drumuri lungi inteleg autostrazi... trebuia sa te exprimi corect.
    Un truck nu are cum sa fie exclusivist. O masina de munca e de munca .
    E foarte placut sa te ploua pe bagaje sau sa ninga sau se umple de praf ... nice... foarte rafinat.
    Din ce spui imi dau seama ca nu ai urcat in viata ta intr-o masina de asta de munca exclusivista, probabil ca nici permis nu ai, dar ai dreptul la o parere, parere formata de altii din pacate.
    5 3
  • razvanis
    @edi
    Daca vrei sa simti natura sa te bucuri de ea, care e problema cu drumetiile perpedes cu rucksacul in spate?
    De ce trebuie sa conduci prin natura ca sa te bucuri de ea?
    Nu poti parca masina la poalele muntelui civilizat si sa faci o drumetie pe jos?
    La mare iti parchezi masina unde se sparg valurile? Ca am vazut destui .
    Daca vorbesti despre pasiunea pentru 4x4 e cu totul altceva dar acolo nu admira nimeni in primul rand natura.
    8 5
  • @razvanis
    ca sa ajungi la o cabana trebuie sa urci pe mune...la unele urci cu ruscasul in spate cum ai zis si tu iar la unele poti urca cu masina iar de acolo sa ai acces la multe trasee montane pe care sa le faci la pas!nu m-am referit la o drumetie de 5-6 ore sa zicem 10. ma refeream ca vrei sa mergi la o cabana si sa stai o sapt sa zicem iar acolo sa te bucuri de toate frumusetile imprejurimilor la pas! spun asta din perspectiva unui pasionat de munte unui iubitor de munte si oricat ai incerca sa miscorezi bagajul pt o sapt nu il poti reduce la un rucsac chiar si singur fiind sa nu mai luam in considerare ca ai o fam si poate si 1-2 copii!! sau poate vrei sa mergi si la o vanatoare organizata desigur...sau poate vrei sa escaladezi un perete vertical sau poate vrei sa partici la actiunile celor de la silvic de supraveghere din foisoare in perioada cand boncane cerbul,etc etc!
    6 6
  • neniu peniu
    ai macar bunul simt sa te loghezi! iar daca invidia ta atinge cote maxime e doar prob ta nu ma implica! fiecare face ce-i place si ce simte daca pt tine sunt vise atunci continua si viseaza cu brelocul sub perna eventual!!
    2 7
  • @neniu
    si mai bine ai pune mana pe putina gramatica ca ti-ar prinde bine!!
    2 7
  • Ala nu e podul de la Gradista?
    1 1
  • @razvanis
    n`ai o treaba.faci afirmatii aberante, de altfel.oricum aberezi si cand dormi tu, am mai vazut comentarii de`ale tale.
    tocmai, ca am zis ca stiu cum e masina, ca am mers cu ea, ca are un cunoscut...un model mai vechi, insa.
    in al doilea rand, e treaba mea ce`mi doresc si ce vreau si la ce visez.din ce spui tu, incerci sa ma convingi ca nu e bine cum vreau eu ci e bine cum spui tu.ceea ce e total prostesc din partea ta, de plictiseala ai zis "hai sa`i raspund si astuia"
    da, mi`as dori o masina de genul asta,pe langa una mica de oras, poate nu fix asta, dar ceva mai pretat pt offroad. oricum, nu cred ca e o problema sa mergi 3-4 sute de km pe autostrada cu ea, asta in caz de vom avea vreodata autostrazi spre munte.
    deci, vezi de treaba ta, si comenteaza la obiect, ca deja esti ridicol si penibil.
    4 3
  • toyota
    masina nu este facuta pentru Romania: motor prea mare, rezulta taxe mari, impozit mare, consum mare, scumpa, nu ai unde sa o parchezi. si ca sa o tii doar pentru 3-4 drumuri pe an in afara orasului, nu merita.
    6 12
  • concurenta sta mai bine
    Cam simplut si ieftin interiorul comparativ cu Nissan Navara. Si la motorizare se putea mai bine. Iarasi Navara ii este superioara. Designul insa imi place.
    10 1
  • Carlos
    @sandman
    Nu ti se potriveste tie, dar asta nu inseamna ca n-are clienti target in Romania. O masina de genul asta e facuta sa se adapteze oricaror conditii climaterice, iar cei care au terenuri la tara sau mici afaceri, ii vor gasi foarte bine utilitatea.
    9 2
  • bucuresti
    majoritatea comentariilor sunt facute de bucuresteni, (nu ai unde sa o parchezi, nu motor prea mare etc.) Ei bine, sandman Romania nu inseamna numai Bucuresti, iar genul asta de masini sunt facute pentru ce-i care JOB nu inseamna la birou. E o masina de santier, dar nu vad nimic rau in a imbina utilul cu placutul. Despre taxe: cred ca o poti inmatricula ca autoutilitara si atunci impozitul se sachimba nu e acelasi cu ML320CDI, acum sper sa intelegi de ce genul asta de masini sunt pentru cunoscatori. O seara buna!
    P.S E frumos ce imi place mie! Gusturile nu se discuta! Cat despre fiabilitate: da un search pe Google sa vezi pretul unui model de 10 ani si comparal cu alte masini de varsta ei!
    6 2
  • punct7
    @ domnului Sebastian Toma
    imi puteti spune si mie va rog prin ce metoda s-a calculat consumul si cum de s-a facut o comparatie intre hilux de 3.0 si amarok de 2.0 in conditiile in care cel mai vandut motor este de 2.5?
    articolul dumneavoastra este prea putin despre hilux si prea mult despre ceea ce considerati ca ar fi model de top in segmentul acesta.
    ceea ce ne interesa mai mult, respectiv motorizarea 2.5 nu apare nici macar ca optiune de a cumpara sau prezentarea motorizarilor.
    nu imi ramane decat sa va transmit un singur lucru: decat sa fi scris acest articol mai bine..... va imipedicati !

    taxe aproximative platite pentru motorizarea de 2,5:
    impozit anual: 390 lei
    rovigneta: 415 lei
    rca: 1125 lei
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru