Drivetest Volvo XC70 (2009-2013)

Volvo XC70 (2009-2013) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 16.02.2009
Un viking, cu siguranta!
Volvo nu se adreseaza oricui. Volvo incearca sa isi caute clientii prin paturile sociale mai rasarite, cu prestanta, a caror buget isi poate permite peste 40.000 de euro pentru o masina sigura si confortabila. Noul XC70 nu se abate de la rigorile brandului suedez, ba mai mult incearca sa duca mai departe renumele Volvo prin elementele de siguranta inovative si confortul resimtit in habitaclu.

Motor / Transmisie

Atunci cand rulezi in off-road e bine sa tii in mana volanul unei versiuni diesel. Cuplul motor si tractiunea integrala te pot ajuta sa iesi din situatii dificile, indiferent ca este vorba despre un drum acoperit de zapada sau noroi. Este si cazul lui Volvo XC70, crossover-ul suedez care incearca sa detroneze suprematia lui A6 Allroad pe acest segment. Sub capota versiunii testate de noi se afla un motor turbodiesel, cu cinci cilindri in linie, capabil sa livreze 185 de cai putere si un cuplu motor impresionant, de aproximativ 400 de Nm. Resursele sunt exploatate cel mai bine la 4000 de turatii (cei 185 de cai) respectiv 2750 de rpm (cuplul motor), insa folosirea din plin a potentialului pus la dispozitie de motorul diesel depinde in mare masura si de cutia de viteze care completeaza trenul de rulare. In cazul nostru a fost vorba despre o transmisie automata Geartronic, cu sase rapoarte. XC70 beneficiaza de tractiune integrala permanenta, ceea ce inseamna ca resursele sunt transmise de cutia de viteze ambelor punti. Ceea ce impresioneaza la cutia automata a suedezilor este viteza de reactie, foarte utila atunci cand te pregatesti sa executi o depasire mai riscanta sau incerci sa iesi in forta dintr-un viraj strans. Geartronic iti intuieste reactiile si retrogradeaza deosebit de repede pentru a-ti oferi cuplul si puterea de care ai nevoie pentru a iesi din bucluc. Totusi, etajarea treptelor nu se face foarte liniar, modul in care cutia automata schimba rapoartele in conditii normale de rulare, nefiind atat de "rafinat" ca in cazul DSG-ului de provenienta Volkswagen. Motorul diesel este destul de silentios insa nu atat de puternic pe cat ar trebui. Cei 185 de cai par uneori insuficienti pentru nevoile masinii.

Consum

Crossover-ul suedez inghite destul de mult combustibil pentru un diesel, in zonele urbane computerul de bord indicand valori de peste 11 litri la 100 de km. Lucrurile se schimba in mediul extraurban, unde XC70 poate smulge chiar si 8 litri/100 de km. Bineinteles, valorile anuntate de constructorul suedez sunt mult mai mici, diferenta fiind de aproximativ un litru de combustibil in fiecare situatie de consum. Chiar si asa, trebuie sa tinem cont de faptul ca transmisia automata urca putin cifrele reale ale consumului.

Performanţe

Chiar daca motorul diesel isi face datoria si suna baritonal la peste 4000 de rotatii, performantele nu sunt extraordinare. Cei cinci cilindri lucreaza impreuna cu cutia automata pentru a propulsa break-ul pana la 195 de km/h, viteza maxima, si pentru a accelera de la 0 la 100 km/h in 10.9 secunde. Daca stam sa analizam publicul caruia i se adreseaza, XC70 se poate lauda cu performante decente, care nu impresioneaza pe nimeni dar nici nu iti dau senzatia unui bagaj de putere insuficient.

Interior

Suedezii sunt rude cu nemtii? Daca urcam in interiorul lui XC70 o sa credem probabil asta. O gena comuna face ca ambele popoare sa acorde o atentie deosebita detaliilor. Crossover-ul scandinav tradeaza calitatile designerilor si inginerilor Volvo atunci cand vine vorba despre confort interior. Incepem mai intai cu scaunele care ofera o sustinere buna, un confort deosebit la drum lung, o multime de reglaje electrice si, cel mai important, materiale de calitate: o tepiterie din piele fina care rivalizeaza cu cea intalnita la modelele business. Plansa de bord si consola centrala sunt elementele care ne aduc aminte inca o data ca suntem intr-un Volvo, filosofia de design a scandinavilor fiind imposibil de confundat. Materialele folosite la interior sunt de buna calitate: plasticul este moale si da o senzatie placuta iar insertiile din inox de la nivelul portierelor contrasteaza perfect cu lemnul nobil regasit pe plansa de bord. La capitolul spatiu XC70 exceleaza din nou, pasagerii de pe bancheta din spate fiind tratati cu un confort deosebit. Aceeasi generozitate se regaseste si in portbagaj, unde o familie isi poate "ingramadi ordonat" tot ce-i trebuie pentru un concediu la munte.

Preţ de achiziţie

Atunci cand vorbim de un concurent serios pentru Audi A6 Allroad trebuie sa ne asteptam si la un pret apropiat de cel al modelului german. Lucrurile nu stau insa chiar asa. Cea mai scumpa versiune XC70, cea echipata cu motor pe benzina de 3.2 litri, costa cu putin peste versiunea de baza a lui A6 Allroad. Dieselul testat de noi pornea de la 49.500 de euro, la care se mai adaugau o serie de pachete optionale de cateva mii de euro. Cu toate acestea, daca este sa vorbim de pretul de pornire, acesta este unul destul de accesibil pentru cei care isi doresc un model din acest segment: 41.531 de euro cu TVA.

Siguranţă

Atunci cand testam un Volvo, la capitolul siguranta nu putem vorbi despre banalele sisteme ABS si ESP ca in cazul modelelor comune. Brandul Volvo este insasi definitia sigurantei, ceea ce inseamna ca suedezii trebuie sa vina intotdeauna cu ceva nou. Asadar, pe langa banalele airbaguri si sisteme ABS si ESP, suedezii ofera si o tehnologie inovativa, menita sa usureze viata soferului pe autostrada sau in traficul urban. Vorbim aici de pilotul automat adaptiv ACC cu functie de avertizare asupra pastrarii distantei de siguranta si de sistemul de avertizare asupra coliziunii cu optiune de franare automata.

Ţinută de drum

Tractiunea integrala faca ca Volvo XC70 sa isi trateze pasagerii cu un comportament rutier exemplar, demn de un adevarat 4X4. La viteze mari, crossover-ul se aseaza foarte bine pe sosea si nu da semne de instabilitate. Chiar daca dimensiunile break-ului sunt destul de mari, virajele pot fi abordate in forta, multumita aceleiasi tractiuni integrale. Chiar si pe teren accidentat comportamentul lui XC70 este unul demn de lauda. Sistemul de tractiune inteligent transmite cuplu rotii care pierde aderenta, reusind astfel "sa te scoata din necaz" de fiecare data cand situatia este putin mai "alunecoasa". Din pacate, tractiunea integrala nu este ajutata si de o garda la sol mai mare, care i-ar fi permis lui XC70 sa abordeze si trasee off-road cu dificultate medie. Tot la capitolul tinuta de drum merita sa mentionam cele trei tipuri de selectare a suspensiei: Confort, Sport si Advanced. Suedezii au incercat sa fure cate ceva din confortul suspensiei Citroen, XC70 oferind o rulare aproape la fel de buna ca a francezilor in modul Confort. Pentru senzatii mai sanatoase incercati insa butonul Sport al suspensiei.

Vizibilitate

XC70 isi ajuta soferul cu oglinzi laterale suficient de mari, o luneta generoasa si faruri bi-xenon. Ceea ce obtureaza oarecum vizibilitatea este plasa care desparte portbagajul de bancheta spate.

Tehnologie

Suedezii au incercat sa le ofere tuturor celor care opteaza pentru un XC70 o multime de accesorii multimedia si gadget-uri de ultima generatie. Incepem cu sistemul de climatizare automat, a carui functionare reglabila, chiar si de catre pasagerii din spate, va asigura o ambianta placuta pe toate cele cinci locuri. Continuam apoi cu sistemul audio la care utilizatorii pot conecta un player portabil de muzica, cum e iPod-ul sau MP4 Player-ul. Magazia cu 6 CD-uri completeaza arsenalul audio. Nu putea lipsi sistemul de navigatie, care vine cu harta Romaniei si care impresioneaza printr-un aspect banal: usurinta folosirii sale. Comenzile acestuia, mai precis cele trei butoane, sunt pozitionate sub volan si sunt usor de actionat. Senzorii de lumini si ploaie, farurile adaptive, cruise control-ul, scaunele electrice si incalzite cu reglaj lombar, portbagajul cu deschidere electronica si conexiunea Bluetooth sunt doar cateva din dotarile care iti vor face viata "roz" la bordul unui XC70.

Design

Chiar daca nu inspira agresivitate, XC70 este un break robust si sobru la care poti asorta o pereche de pantofi sport, o pereche de ghete de munte sau chiar pantofi eleganti. Detaliile de design il individualizeaza clar in interiorul gamei, break-ul cu inclinatii catre off-road fiind usor de deosebit. Diferenta o fac scuturile de protectie, ornamentele cromate de la nivelul spoilerului, barele de amarare de pe acoperis si jantele care poarta indicativul modelului sunt cateva elemente care te trag de maneca si iti spun ca e vorba de un altfel de break.

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Volvo
    De ce v-ati razgandit si a-ti testat xc70 in loc de xc60 ?
    1 0
  • mircea
    @Adi
    Nu ne-am razgandit.

    Vine si XC60-ul, ceva mai tarziu. Il poti vedea pe programarile testelor de pe prima pagina Automarket.
    1 0
  • 11 sec
    cam mult pt 185 CP.
    0 1
  • icsulescu
    Am avut acum vreo 5 ani un model XC70 din generatia trecuta si vreau sa va spun ca a fost cel mai lipsit de fiabilitate din toate masinile pe care le-am detinut. Desi n-am iesit in offroad nici macar 10% din km, am avut numeroase probleme cu amortizoare, directie si articulatii. Astea pe langa problemele electronice sau faptul ca pe la manerele de deschidere ale usilor din interior intra efectiv vantul in habitaclu (nici la Logan n-am vazut asa ceva). Dupa 2 ani de chinuri si repetate intrari in service, presarate bineinteles cu discutii aprinse cu domnii de la Forum Auto, am vandut masina pe nimic (are o valoare de revanzare de toata jena). Si va spun sincer ca nu sunt singurul. Stiu amici de-ai mei, clienti fideli de Volvo, care au renuntat la marca tocmai pentru ca intampinau numeroase probleme de fiabilitate. Pacat de renumele marci si de stima pe care si-a cucerit-o prin inovatiile in domeniul sigurantei, dar Volvo e departe de ceea ce a fost odata.
    0 4
  • de ce aveti langa rubrica cu masini testate o coloana "in curand", daca nu respectati (sau respectati foarte rar) ce promiteti sa testati...
    0 0
  • mircea
    @Moldo
    Modelele afisate la rubrica "in curand" au fost testate intotdeauna. Singurele probleme sunt legate de momentul testarii, care nu depinde de noi, ci de oamenii care ne ofera masinile la test. Se intampla ca ele sa fie lovite sau sa aiba probleme, si atunci programarea se amana.

    Multumesc.
    0 0
  • gogupintenogu
    Un surogat de viking...
    Halal viking...cu motorizari si tehnica imprumutate de pe la Ford si Peugeot.
    0 4
  • Pt Mircea Mesteru`
    Bai mestere,din ce zici tu alea care sunt la rubrica "in curand" au fost testate deja.Dar daca au fost testate deja cum se face ca se amana programarea testului ? Adica voi a-ti testat XC60 in viitor,l-ati trecut repede la rubrica "in curand",iar apoi v-ati intors in trecut si a-ti constatat ca masina e lovita si se amana testu`.

    Imi pare rau dar nu iese...
    0 0
  • @icsulescu
    Si eu am Volvo de cand am carnet, si chiar nu pot sa cred ce ai scris tu acolo.Probabil faci parte din "concurenta" si nu prea ai avut Volvo, sa stii ce inseamna fiabilitate. Volvo sunt printre cele mai tari masini la sistemul de directie, am avut si Volvo-uri noi, si cu 400 000 km la bord, la care nu am schimbat niciodata ceva legat de directie, roti, turbo.....

    Vant in habitaclu pe la manerele usilor???? Ori masina ta a fost data peste cap si lipita cu kit ori vorbesti despre Yugo sau Moskvitch. Dar asta chiar nu pot sa o cred de la un Volvo.

    @gogupintenogu - XC70 nu are motorizari de la Ford. Numai S40 - V50 are motorele diesel de 1,6 si 2.0 luate de la PSA
    3 1
  • Decimus4u
    VOLVO :))))
    Ma baieti stiu ca Volvo sunt masini foarte fiabile poate printre cele mai fiabile dar si printre cele mai urate. Mai au un pic si o sa-i ajunga pe astia de la BMW. Sa le uram succes!!!!
    0 4
  • Volvo
    @Decimus
    Asta e parerea ta nu mai generaliza atat.Daca tu esti de parere ca xc60,s40 sau c30 sunt masini urate inseamna ca ai un simt al esteticului tare deformat.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru