de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 06.10.2010
-
-
Trimite pe:
Japonezii sunt cunoscuţi mai degrabă pentru modul lor de a face ca lucrurile să meargă bine, şi nu neapărat pentru pasiunea cu care fac asta. Ei bine, atunci când le scapă câte puţin suflet peste ceea ce ei fac de obicei, rezultatul este surprinzător. Am luat în test noul 370Z Roadster şi am plecat hai-hui pe şoselele pustii ale Dobrogei pentru a înţelege mai bine ce caută "intruşii" gamei Z în linia de modele Nissan. Am "uitat" dinadins acoperişul din pânză deschis şi am mers prin vânt într-unul dintre puţinele teste care m-au pus faţă în faţă cu un peisaj liniştitor. Ca nicăieri în România.
-
Pret de pornire
48.131 €
-
Pret model testat
48.131 €
-
Taxa auto
1.481 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Versiunea roadster a lui 370Z are sub capotă acelaşi motor V6 de 3.7 litri pe care îl regăsim şi pe Coupe. Ceea ce este un lucru foarte bun, mai ales în condiţiile în care în roadster nu te simţi de parcă ai sta într-un coupe decupat, ci într-un model creat natural astfel. La fel ca în vechiul 350Z, de altfel. Din fericire pentru senzaţiile trăite prin Dobrogea, cutia cuplată la motorul V6 a fost o manuală cu şase trepte care mi-a permis să mă apropii de potenţialul adevărat al unităţii de sub capotă. În principiu, motorul lui 370Z se aude înfundat şi răguşit, aşa cum e normal, de la turaţii joase până când pedala ajunge la metal. Depăşirile devin, astfel, o adevărată plăcere sonoră. Şi fizică, evident, cu ajutorul cutiei scurte şi pline de nerv.
Consum
Irelevant, dar important în condiţiile actuale. Aşa s-ar putea caracteriza capitolul consum, unul la care unitatea V6 a lui Nissan stă absolut normal dacă o privim comparativ cu adversarii săi direcţi. Avem 8.3 litri/100 km în regim extraurban şi 16.3 litri/100 km în oraş. În realitate, alegerea inginerilor japonezi, care au pus un motor aspirat normal cu cilindree mare într-un segment în care principalii competitori (Z4 Roadster şi SLK) dispun de unităţi turbo şi de capacităţi cilindrice mici, îl pune pe 370Z într-o poziţie ingrată din punctul de vedere al consumului. E adevărat, însă, că trebuie să fii puţin nebun să alegi ce roadster de pe piaţă vei conduce în funcţie de consum. De la V6 în sus, acesta e un subiect evitat elegant de toată lumea.
Interior
370Z este un roadster în adevăratul sens al cuvântului, deci cele două locuri pe care le regăsiţi când deschideţi portierele vă vor da un sentiment intim pe care îl imprimă orice sportivă cu pedigree. Scaunele structurate sportive şi designul bordului preluat în mare parte de la fraţii premium de la Infiniti nu au cum să dea greş. Există însă şi părţi mai puţin reuşite. Una ar fi spaţiul din portbagaj, care este redus la 140 de litri. Deşi cei de la Nissan susţin că înauntru încape un sac de golf cu accesoriile necesare, aceştia au fost nevoiţi să explice ilustrativ cum poţi introduce respectivul sac cu crose într-un desen aplicat pe interiorul capacului portbagajului. Pentru că altfel ai rămâne cu el pe afară.
Preţ de achiziţie
Nissan 370Z Roadster este cel mai ieftin model din acest segment. Fără îndoială. La 48.131 de euro (preţul de listă cu toate taxele incluse), cel mai apropiat model ca preţ este SLK, care are însă câţiva ani buni de carieră în spate. pentru celelalte modele care concurează direct cu versiunea testată de noi trebuie să coborâm până la aproape 60.000 de euro.
Siguranţă
Deşi un roadster nu dispune de o zonă laterală superioară care să faciliteze montajul unor airbag-uri de tip cortină, inginerii Nissan au reuşit să înghesuie în 370Z Roadster întreaga armată de airbag-uri şi sisteme active disponibile pe coupe. Vorbim de airbag-uri faţă, laterale şi cortină, de tetiere active, de ABS, ESP, TCS şi EBD. Evident, ca toate modelele de acest tip care se respectă, o eventuală răsturnare este contracarată de cele două bare verticale din spatele scaunelor.
Ţinută de drum
Nissan a reuşit o performanţă odată cu lansarea lui 370Z Roadster. Dacă într-un cabriolet care derivă dintr-un coupe clasic simţi de obicei că spatele şi faţa nu se coordonează dacă dai de neregularităţi în şosea, modelul japonez beneficiază din plin de plusul de fermitate pe care inginerii Nissan l-au imprimat şasiului odată cu renunţarea la acoperişul dur. Maşina pare bine închegată, stă minunat pe viraje şi, în decorul fantastic al Dobrogei - care pare un ţinut încremenit în timp - am avut parte de momente în care nu am ascultat decât sunetul motorului şi feelingul sigur pe care mi l-a oferit maşina pe S-urile şoselei. 370Z este un compromis foarte bun între caracteristicile unice ale unui model sportiv şi sentimentul de relaxare deplină pe care ţi-l dă un cabriolet pe şosea. Şi le poţi avea pe ambele, în funcţie de starea ta de spirit. Una peste alta, 370Z este o maşină făcută pentru a fi condusă şi care te încurajează cu adevărat să o conduci. Nu vorbim de acelaşi sentiment fin de pe Z4 sau de aceeaşi agilitate fermă de pe Boxster, însă în mod sigur avem în faţă un pretendent cu şanse la capitolul dinamic în segmentul sportivelor de acest calibru.
Vizibilitate
Nota pe care Nissan 370Z o primeşte la capitolul vizibilitate ţine foarte mult de aşteptările pe care le ai atunci când testezi un roadster de acest tip. Cert este că liniile laterale ale maşinii te ajută să parchezi cu spatele fără probleme, dar pseudoluneta pe care o ai la dispoziţie atunci când plafonul este sus mai are de mâncat o pâine bună până la a fi un ajutor real la capitolul vizibilitate. Când plafonul coboară, problemele dispar.
Tehnologie
Fiind rudă de gradul întâi cu modelele Infiniti, 370Z şi-a permis luxul de a apela fără restricţii la sistemele avansate care reuşesc să stoarcă banii fanilor acestei mărci. În modelul Nissan, însă, preţul nu este o problemă, aşa cum am văzut şi mai sus. Veţi beneficia, astfel, de acelaşi sistem de navigaţie, de acelaşi display, de acelaşi pachet de senzori cu cameră posterioară, de acelaşi sistem Bluetooth şi, în general, de tot ceea ce oferă mai bun Grupul Renault-Nissan la acest capitol. Modelul testat a avut la dispoziţie pachetul Premium, care le oferă celor din maşină un sistem audio Bose, MP3 cu magazie pentru 6 CD-uri, sistemul Nissan Connect Premium (navigaţie cu HDD de 40 de GB), conexiune iPod/USB, cruise control şi limitator de viteză. Plafonul se pliază automat şi are nevoie de 20 de secunde pentru a-şi desfăşura complet recitalul.
Design
Un subiect sensibil. Am văzut mulţi trecători care şi-au arătat vădit interesul pentru formele lui 370Z, astfel că pot să vă asigur de faptul că maşina nu va trece neobservată. Vorbim de un design agresiv, de linii şi unghiuri drepte care se observă indiferent de cât de indiferent eşti şi - pe modelul testat - de o vopsea Black Rose perlată care ascunde un vişiniu-violet în peisajul negru care se întrevede iniţial. 370Z este frumos din lateral când soft top-ul este coborât, liniile sale trădând atenţia designerilor pentru o versiune plăcută ochiului. Per total, designul este atrăgător, coerent, plăcut şi destul de agresiv încât să te facă să accepţi faptul că ai de-a face cu o sportivă pur sânge.
Ne-a placut
- Design atractiv
- Raport calitate/preţ fără egal în segment
Nu ne-a placut
- Performanţe mai slabe decît ale concurenţei
- Consum ridicat
Dar nu si pretul
Aici avem teste unde se evidentiaza performantele superioare ale unui 370Z in fata BMW-ului. Nu ma intelegeti gresit, sunt fan BMW, dar trebuie sa dam Cezarului ce-i al Cezarului. Bravo Nissan!
http://www.youtube.com/watch?v=9gm1TB3t0N4
http://www.youtube.com/watch?v=dHUvDUYBRXg
http://www.youtube.com/watch?v=3J5yo6jrKXs
ON: masina este una de exceptie,fratele mai mic al lui GTR...
Ba chiar m-am dat cu masina testata de voi fix in ziua in care ati primit-o.
Ce sa va zic... pretul nu are concurenta, iar masina e incantatoare.
Ca pret, sa fii tampit sa o iei din Romania, cand in Germania cu 0-1000 Km la bord e cu 15 000 euro mai ieftina...
Aud pe strada cand merg: "Uite ba ce Porsche misto!" (cu toate ca scrie mare in fata si in spate Nissan).
Consum in Bucuresti este pt mine catre 18l/100 Km, iar pe afara (Germania-Romania) 11.9l/100 Km, dar credeti-ma ca am atins 260 Km/h pe autobahn.
E o masina pt placerea soferului si... stresul pasagerului.
ps: la "Performante" si "Interior" ar fi meritat 4 stele pline, nu ciuntite.
o zi buna
PS: Profunzimea de camp nu se masoara in buna/proasta ci in mare/mica
PS: Mircea, nu te supara, dar cand scrii despre hatch-uri si alte familiale, iti iese mult mai bine. Prietenii stiu de ce...