Feedback

Alonso a câștigat la Spa-Francorchamps la debutul în Campionatul Mondial de Anduranță: "Este fantastic să fiu pe podium"

Publicat Luni, 07.05.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 32
Alonso a câștigat la Spa-Francorchamps la debutul în Campionatul Mondial de Anduranță: "Este fantastic să fiu pe podium" - Poza 1
Alonso a câștigat la Spa-Francorchamps la debutul în Campionatul Mondial de Anduranță: "Este fantastic să fiu pe podium" - Poza 2
Alonso a câștigat la Spa-Francorchamps la debutul în Campionatul Mondial de Anduranță: "Este fantastic să fiu pe podium" - Poza 3
Alonso a câștigat la Spa-Francorchamps la debutul în Campionatul Mondial de Anduranță: "Este fantastic să fiu pe podium" - Poza 4
Alonso a câștigat la Spa-Francorchamps la debutul în Campionatul Mondial de Anduranță: "Este fantastic să fiu pe podium" - Poza 5
Alonso a câștigat la Spa-Francorchamps la debutul în Campionatul Mondial de Anduranță: "Este fantastic să fiu pe podium" - Poza 6
Fernando Alonso a câștigat pentru Toyota cursa de 6 ore de la Spa-Francorchamps care a deschis noul sezon al Campionatului Mondial de Anduranță și a admis că este entuziasmat să revine pe podiumul de premiere după "seceta" din Formula 1.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pe lângă contractul cu McLaren din Formula 1, Fernando Alonso a decis să concureze în acest an și în Campionatul Mondial de Anduranță la clasa LMP1 alături de Toyota.

Debutul pilotului spaniol în competiție a avut loc la finalul săptămânii recent încheiate, iar prototipul LMP1 #8 condus alternativ de Alonso, Sebastien Buemi și Kazuki Nakajima a ocupat locul doi pe grila de start, în spatele unui prototip Toyota #7 pilotat de Mike Conway, Jose Maria Lopez și Kamui Kobayashi.

Ulterior, prototipul #7 a fost exclus din calificări și a plecat din pitlane. Această răsturnare de situație a permis prototipului #8 să fie lider în cea mai mare parte a cursei, în timp ce prototipul #7 a urcat treptat pe locul doi la un minut în spatele liderului.

Apariția unui Safety Car pe finalul cursei a microsat însă semnificativ diferența la numai o secundă după ultimele intrări la pitstop. Chiar și așa, echipajul format din Alonso, Buemi și Nakajima a triumfat pe circuitul de la Spa-Francorchamps, ceea ce i-a permis lui Alonso să revină pe un podium de premiere.

"Un debut fantastic, prima cursă de anduranță și o treabă incredibilă din partea echipei. Am câștigat câteva curse în karting, iar ultima victorie în Formula 1 a fost acum câțiva ani, cu Ferrari. Le-am spus băieților că mă simt minunat pe podium și că vreau să rămân aici toată noaptea. Să vină să mă ia dimineață, voi încerca să dorm aici", a declarat spaniolul la final.

Ultima victorie a lui Alonso în Formula 1 datează de la Marele Premiu al Spaniei din 2013, când concura pentru Ferrari, iar ultima oară urcase pe podium în Ungaria la cursa din 2014.

După cursă, oficialii Toyota au dezvăluit că stabiliseră anterior că, după ultima intrare la boxe, cele două echipaje Toyota nu se vor ataca, pentru a evita pericolul unei coliziuni. "Înțelegerea a fost că prototipurile vor concura între ele până la ultimul pitstop pentru că nu vrem să avem parte de tensiune în ultimele tururi", a declarat Pascal Vasselon, directorul tehnic al Toyota.

Via Toyota, Motorsport


Comentarii (32)

  • bravo, vino in locul lui raikkonen..
    24 14
  • Felicitari! Cu siguranta unul din cei mai mari piloti din istoria F1, nu prea inspirat cand e vorba de alegerea echipelor..
    25 4
  • Ionut: Are cineva dokker 1.5 diesel? Raspunde
  • Singapore 2008 numai ca de data asta nu si-a mai spart nimeni capul in gard pentru asa performanta.
    3 14
  • Ba e foarte inspirat, a scos tot ce se putea din valoarea lui. A stat acolo unde a fost bine, a plecat cand risca sa nu mai fie prea bine. A jucat rolul de fabulos si a ales echipele fix pentru scopul asta. E cel mai tare in reportaje si conferinte de presa, acolo exceleaza prin declaratii.
    5 21
  • petrusian
    fantastic, intradevar, numai o echipa de uzina, numai doua masini dintre care cealalta a plecat cu handicap , si totusi a castigat . bravos Alonzo .
    restul nu mai conteaza bravos Popescu.
    7 9
  • Alonso is slower than you

    https://www.racefans.net/2018/05/06/toyota-confirms-drivers-were-told-to-hold-position-at-spa/
    4 7
  • Pregatiti-va pentru LM. Porsche nu mai e ... 2 Masini Toyota (cu ordine de echipa) si restul nu mai conteaza. Trebuie doar sa aduca masina acasa, treaba de mecanic.
    7 12
  • Ar veni la Ferrari, dar numai in locul lui Vettel ...
    11 9
  • razvan dumbraveanu toamna
    Inseamna ca si fetelica trebuie sa ia titlul in f1, ca are cea mai buna masina. Dupa logica unor hateri Alonso
    8 1
  • Mercedes F1
    In locul lui vetel nu vine nimeni, e un pilot complet. Completează mereu grila de start.
    12 6
  • Vali avocatu lu peste
    Ca istoric va pot spune ca Vetel este cel mai mare pilot din istorie ba chiar din univers.
    5 9
  • Poate ca are Vettel cea mai buna masina, poate ca o face el sa para asa. Poate ca nu va lua titlul pentru ca alt pilot, Hamilton, e mai bun decat el. Dar asta tot nu ar inseamna ca Alonso ar face o treaba mai buna. Si SIGUR nu va incerca un duel cu Vettel pe aceeasi masina.
    6 9
  • Oprea Florin: La ce temperatura trebuie sa porneasca ventilatorul la un opel vectra b 1.6... Raspunde
  • Alonso risca sa ia bataie si de la Raikkonen pe actuala masina Ferrari. Nu mai e cum o stia el. E modificata, nu in bine pentru el.
    2 15
  • Ragnar
    Ce bune-s glumitele astea cu pilotatul, pai daca pilotează mai bine(mult mai bine) o mașina mai slaba e logic ca va pilota si mai bine o masina mai de top. Am vazut ce facea cand avea cu ce. Pe Schumacher l-a batut fara sa aiba cea mai buna masina. Povestile cu "masina facuta pentru" pilot sunt din 1001 de nopti. Vettel nu face altceva decat sa arate ca e prea mic pilot pentru ce masina are. Raiko e mereu defavorizat pe strategia de cursa, indiferent ca pleaca sau nu din fata degetelului. Daca nici anul asta, cu marele ajutor al lui Byrne nu castiga titlul...poate sa tot plece de la ferari. Oricum vine Rici si i-o da la spate. Din nou.
    15 4
  • Sigur ca sunt povesti (nope). De asta a mers Alonso in WEC si a castigat pe cea mai buna masina ... doar cu ajutorul ordinelor de echipa si a coechipierilor mai rapizi.

    In realitate nu stim daca Ferrari e sau nu cea mai buna masina si nu stim nici daca nu cumva McLaren e mai buna decat pare. Evident ca fanii vor crede ce e mai convenabil. Motorsportul insa nu tine cont de visele fanilor, functioneaza dupa niste reguli precise, obiective, fara suflet, reale.
    Alonso era pe val in 2006, ca cica "il batuse pe marele Schumacher cu o masina mai slaba", dar imediat dupa l-a mototolit un pilot care in 2006 nici macar nu era in F1. Din pacate nu se iveste prea des sansa sa se vada clar cum stau lucrurile, mai ales daca anumiti piloti evita asta fugind la alte echipe...
    2 13
  • Pentru voi e axioma ca Alonso ar pilota mai bine decat pilotii titulari orice masina din campionat. Merge la Mercedes? Pfooai, sigur castiga. Merge la Ferrari? Asijderea. Ba si la Rbr ar face la fel. Ar fi pe podium daca ar avea motor Renault. Stai ca asta a fost verificata deja ...
    3 9
  • Bravo Alonso impresionant la varsta ta ne areti ca esti un campion. FORZA ALONSO .
    18 2
  • Dincolo de sărăciile de comentarii ale unor vexați Alonso chiar a făcut o treaba foarte buna. Ca anul trecut in Indi500 si acum dovedește ca e un pilot care poate fi sus in mai multe discipline. Spune tot despre valoarea pe care o are. Si e debutant.
    16 1
  • De Hulkenberg, care a castigat Le Mans, nu spuneti nimic, dar de Alonso si de fanii lui nu mai ai loc, de, doar s-a suit si el pe un podium dupa patru ani ! Trebuie sarbatorit cu pupaturi in dos cat cuprinde ! Calmi bah alonsistilor, a castigat doar o cursa de anduranta, nu mai mult. Cu o masina din alta clasa decat celelalte si cu doi coechipieri care se pare ca au avut o contributie mai consistenta decat el !
    4 14
  • alonso nu l-a batut niciodata pe schumi. doar a profitat de abandonurile acestuia (lame)
    3 15
  • Nu uita de ordinele de echipa. Nu au auzit de Hulkemberg. Nici de Cristensen care are 10 bucati la LM. Nici pe Kobayashi nu l-au vazut anul trecut la Indi 500. Saracutul, e doar debutant. Debutant a foast si Hamilton in 2007. Conteaza?
    3 13
  • De Cristensen ai auzit doar tu - noi am auzit de Tom Kristensen.Nici pe Kobayashi nu l-am vazut la Indy 500 pt. ca nu a concurat.Castigatorul a fost Takuma Sato ( alt japonez care a concurat in trecut in f1).
    Probabil pt. tine ordinele de echipa sunt o problema doar daca sunt pro Alonso.N-am vazut sa te plangi cand Kimi se da din fata lui vettel.Si s-a intamplat de zeci de ori.Hamilton sau vettel sunt laudati cand castiga cu o masina cu o secunda mai rapida pe tur, Alonso n-are voie sa fie laudat niciodata ca asa spune lol.
    Nu vad de ce folosesti si alte nume.,ne dam toti seama ca esti tu in spatele postarilor.Ura pt. Alonso te da de gol.Pe viitor n-ar strica sa te informezi inainte sa scrii, nu-i in regula sa postezi minciuni.Tu dai impresia ca comentezi fara sa te uiti la curse, asa doar din auzite.
    Daca ai fii fanul sporturilor cu motor l-ai aprecia pe Alonso.Spaniolul este un pilot senzational ce a aratat ca sa acomodeaza in orice competitie.In f1 a iesit dublu campion iar in prezent desi n-are masina performanta puncteza cursa de cursa si termina cu mult in fata colegului de echipa.In Baku a dat dovada de-o determinare incredibila.Nu multi continuau dupa o pana dubla.A terminat in 2007 la egalitate cu debutantul Hamilton.Nu stiu care e problema?De unde stii tu ca Hamilton nu a fost in varf de forma la debut.Ai uitat ca Nasr si magnussen au obtinut cea mai buna clasare in cursa de debut.Si vorbim totusi de Hamilton (poate cel mai bun pilot din ultimii ani) asa ca-i scuzabil.Mai rusinos este pt. cel batut de Ricciardo.Baietasul a fugit de ciuda.Mare noroc ca Alonso a fost fraier si-a plecat de la ferrari altfel avem carton la Sauber sau haas.Alonso are un singur mare defect - mereu a ales gresit.Nu cred ca trebuie sa-i taiem capul pt. asta.
    Nu mai ura atat ca risti sa te imbolnavesti.
    13 2
  • Alec: Volkswagen Bora 1.6 fsi, oare problema vine din calculator? Raspunde
  • Meriti aplauze, Alonso. Sper sa ai si mai multe satisfactii sportive, pe masura valorii tale. Duminica, sa obtii un rezultat cat mai bun - publicul te va sustine.
    13 1
  • Cand il uita Vettel pe Webber prin pluton, era masina fabuloasa, Newey si mai fabulos iar titlul lui Vettel era de carton. Acum cand primeste pomana si Alonso ceva si e impins de echipa si coechipieri de la spate, nu mai e de carton. E 'varoale adevarata'. Bleah, ce-mi 'plac' oamenii astia cu dublu standard. Asta urasc de fapt, nu un anumit pilot pe care doar il judec obiectiv.
    3 9
  • Vorbești de unul singur. Ești cel mai frustrat om pe care l-am " văzut " vreodată...
    7 2
  • Esti partinitor si ignorant. Fix oamenii de care are nevoie o Romanie nedefaimabila ...
    0 9
  • Pentru ala care crede ca Alonso a ales gresit echipele. Asa o fi, dar asta nu inseamna neaparat ca altfel ar fi luat mai multe titluri. Deci defectul lui (sau calitatea) e ca nu a avut curajul sa dea cartile pe fata, s-a multumit sa faca un joc gazetaresc de imagine. Asa au venit banii, nu neaparat si titlurile.
    1 7
  • GrosJan
    Nimeni nu e in forma maxima in anul de debut. Sau hai sa-i spunem altfel, sa spunem ca e in forma dar lipsesc niste reglaje care trebuie facute. Orice pilot trebuie sa le faca si are nevoie de ceva timp sa se obisnuiasca cu masina. Nu uitati ca nu merge cu ea la piata, ci trebuie sa o piloteze la maxim. Pentru asta trebuie conexiune cu masina care vine DOAR dupa ceva practica.
    Poate pe final de sezon sa fie in parametrii cu toate astea, inposibil tot sezonul de debutant. Dealtfel s-a si vazut ca Hamilton a trecut in fata in a doua parte a sezonului. Apoi in 2008 l-a desfiintat pe Kovalainen. Alonso spusese pas pentru 2008. Sunt sigur ca a facut si el socotelile astea. :)
    0 7
  • mobius
    Alonso se pregateste pentru un nou campionat

    https://www.youtube.com/watch?v=e5uArfwC4Zk
    1 1
  • Sac! Mai sus nu a postat "mobius". Eu ma bucur pentru Alonso.
    2 0
  • Are destule viraje circuitul din Spania, nu stiu la ce s-a gandit cel care a introdus virajul 14, arata foarte bine traseul fara el.
    1 0
  • GrosJan
    Securitatea cica. Avea multe G-uri spre gard ...
    Sicana aia introdusa parca ar fi rupta din k*r, parca nu ar apartine circuitului.
    0 0
  • Petre: Audi A4 B8 sau Audi A6 C6 (facelift 2010)? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru