Decizie de ultimă oră: comunicaţiile radio despre performanţele monoposturilor, permise până la sfârşitul anului

de Daniel Popescu
Vineri, 19.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a decis ca toate comunicaţiile radio între pilot şi echipă legate de performanţele monopostului să fie permise în continuare până la sfârşitul sezonului. Comunicaţiile legate de performanţele pilotului rămân interzise cu efect imediat, începând cu Marele Premiu al statului Singapore.

Esential 2015 este anul in care vor fi interzise mesajele radio despre performantele monoposturilor
Echipele de Formula 1 s-au reunit joi seară în paddock-ul circuitului din Singapore pentru a discuta cu FIA despre noul regulament care prevede interzicerea comunicaţiilor radio legate de performanţele pilotului şi ale monoposturilor.

Reprezentanţii echipelor au insistat asupra faptului că startul curselor ar putea fi periclitat dacă inginerii nu vor avea posibilitatea de a informa piloţii despre setările pe care trebuie să le adopte pentru monoposturi, iar în cele din urmă au avut câştig de cauză.

Astfel, FIA a acceptat un compromis prin care comunicaţiile radio între echipă şi pilot legate de performanţele monopostului vor fi permise până la sfârşitul acestui sezon. Totuşi, aceste restricţii pentru comunicaţiile radio pentru performanţele monopostului vor fi interzise începând din sezonul 2015.

Cu această ocazie, FIA a publicat o listă actualizată pentru tipurile de mesaje interzise cu efect imediat, începând cu Marele Premiu al statului Singapore de la sfârşitul acestei săptămâni.

▶ trasa ideală pe circuit;

▶ contact cu bordurile;

▶ setările monopostului pentru anumite viraje;

▶ detalii despre timpii pe sector pentru un alt pilot;

▶ viteza în viraje comparativ cu un alt pilot;

▶ selectarea treptelor de viteze comparativ cu un alt pilot;

▶ selectarea treptelor de viteză în general; punct de frânare;

▶ rata de frânare comparativ cu alt pilot;

▶ modul de frânare în general; stabilitatea monopostului la frânare;

▶ aplicarea accelerării comparativ cu un alt pilot;

▶ aplicarea accelerării în general;

▶ utilizarea sistemului DRS comparativ cu alt pilot;

▶ utilizarea oricărui buton pentru depăşiri;

▶ tehnici de pilotaj în general. 

Comentarii (2)

  • JugaruGabi
    Dezbraca-te ca te... imbraca-te ca nu te mai...
    8 2
  • ildottore
    e pacat sa lase echipele fara comunicatii in 2014. in locul lui as fi interzis de la jumatatea sezonului nu acum pe final. decizia de aplicare sa fie 2015 e obine gandita.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru