FIA dezvăluie filmul accidentului suferit de Bianchi la Suzuka

de Daniel Popescu
Sambata, 11.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a oferit detalii despre circumstanţele în care a avut loc accidentul lui Jules Bianchi de la Suzuka pe baza înregistrărilor video oficiale din timpul cursei.

Am putut vedea ca Bianchi a făcut ceva similar. A ajuns pe aceeaşi peliculă de apă, dar există o mică diferenţă: a încercat să controleze derapajul şi a ieşit în decor pe o traiectorie diferită.

Charlie Whiting
Director de curse FIA
FIA a furnizat vineri seară informaţii detaliate cu privire la circumstanţele în care a avut loc gravul accident suferit de Jules Bianchi în finalul Marelui Premiu al Japoniei de la sfârşitul săptămânii trecute.

Datele au fost prezentate de directorul de curse Charlie Whiting pe baza imaginilor video surprinse de camerele oficiale amplasate pe circuit. Aceste imagini nu au fost însă transmise în momentul cursei, iar forul mondial a decis să nu le facă publice nici în prezent, din respect pentru Bianchi şi familia acestuia.

Potrivit imaginilor, în virajul 7, acolo unde a avut loc accidentul, traiectoria ideală avea mai puţină apă decât zona înconjurătoare de asfalt. Adrian Sutil a ieşit larg de pe traiectoria ideală a virajul 7 şi a pierdut controlul volanului, motiv pentru care a abandonat.

Un tur mai târziu, Bianchi a ajuns cu monopostul exact în zona în care a derapat şi Sutil.

Esential 213 km/h avea Jules Bianchi in momentul in care a parasit circuitul dupa ce a pierdut controlul volanului Marussia
"Am putut vedea ca Bianchi a făcut ceva similar. A ajuns pe aceeaşi peliculă de apă, dar există o mică diferenţă: a încercat să controleze derapajul şi a ieşit în decor pe o traiectorie diferită", a explicat Whiting în cadrul unei conferinţe de presă.

Monopostul lui Bianchi a ieşit în decor şi a lovit puternic un tractor aflat la faţa locului pentru a remorca monopostul avariat al lui Sutil, imagini care au fost filmate de un fan din tribune şi care au ajuns a doua zi pe internet.

În zona incidentului era fluturat un dublu steag galben care avertiza piloţii să reducă viteza, însă Whiting susţine că viteza cu care Bianchi s-a lovit de tractor nu poate fi determinată cu precizie în acest stadiu al cercetărilor, întrucât singura sursă de informaţie este sistemul GPS.

Totuşi, acesta a indicat o viteză de 213 km/h pentru Bianchi în momentul în care francezul a părăsit suprafaţa de asfalt a circuitului.

Via Autosport

Comentarii (6)

  • GrosJan
    A ajuns pe aceeaşi peliculă de apă

    exact cum credeam. Norocosii au trecut pe langa pelicula de apa respectiva
    4 3
  • GrosJan
    Potrivit imaginilor, în virajul 7, acolo unde a avut loc accidentul, traiectoria ideală avea mai puţină apă decât zona înconjurătoare de asfalt. Adrian Sutil a ieşit larg de pe traiectoria ideală a virajul 7 şi a pierdut controlul volanului, motiv pentru care a abandonat. Un tur mai târziu, Bianchi a ajuns cu monopostul exact în zona în care a derapat şi Sutil.

    de asta altii au trecut bine mersi cu 210 pe zona aia. Nu au parasit zona ingusta de asfalt mai uscat de pe trasa ideala. Button se pricepe cel mai bine la asa ceva, cand avem un coluar clar de pista uscata pe trasa si restul ud, Button e cu 1, 2 sec in fata tuturor, asa de obicei castiga astfel daca se mentine situatia destule ture

    ps: pentru cine vrea cea mai realistica experienta de genu, dintre simulatoarele actuale, Grand Prix 4 (din 2002 ...) e solutia. E incredibil de bine realizat felul in care apa afecteaza pista, cum se usca pe unde trec masinile, cum balteste pe alocuri. Si chiar mai mult, cu o singura masina pe pista nu e suficient sa fie inlaturata apa de pe trasa ... Si nu doar dpdvd grafic, este vb de un simulator totusi
    4 5
  • ... si Senna a lovit zidul la Imola cam cu aceeasi viteza... 214 km/h...
    5 0
  • pe Senna l-a lovit un element de suspensie in casca. Bianchi a dat cu capul de tractor. Chiar daca gardul isi face treaba sa preia energia de impact (cam in modul in care face asta o plasa de poarta de fotbal) uite ca desfasurarea evenimentului poate aduce si alte belele nu doar multe g-uri cand dai in zid. Senna, Massa, Bianchi - toti loviti in casca. Acolo e slabiciunea in securitate.
    8 3
  • tracto
    Bianchi nu a lovit cu capul nici un tractor. Casca lui este intacta. Problema a fost decceleratia brusca ~50g. Creieryl sau are o leziune din pricina acestui lucru nicidecum din cauza unei lovituri la cap. Ce are el sunt leziuni microscopice . Nici nu apar la ct scan. Masina s a comportat excelent dar corpul uman nu e din piatra sa suporte asemenea forte.
    3 1
  • @tracto ,,nu stai bine cu vederea ,viziera este Sparta , semn ca a lovit destul de tare cu casca , chia in unele declaratii se spune ca este deformata casca
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru