Bianchi a fost operat la cap şi transferat la terapie intensivă. Francezul concura cu 200 km/h in momentul producerii accidentului

de Daniel Popescu
Duminica, 05.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jules Bianchi a fost operat la cap şi ulterior transferat la terapie intensivă, acolo unde respiră singur, după gravul accident suferit în cursa de la Suzuka. Potrivit datelor de telemetrie şi GPS ale monopostului său, francezul concura cu peste 200 km/h în momentul în care a pierdut controlul asupra volanului.

Esential 50 g este forta estimata la impactul lui Jules Bianchi cu utilizajul de pe marginea circuitului
Jules Bianchi a fost nevoit să suporte o operaţie la cap în urma accidentului suferit duminică în finalul Marelui Premiu al Japoniei. Potrivit unor informaţii neoficiale, pilotul echipei Marussia a suferit un traumatism cranioencefalic, iar tatăl său a afirmat într-un interviu acordat unei televiziuni franceze că Bianchi a avut un hematom la cap.

După operaţie, francezul a fost transferat la terapie intensivă, acolo unde este monitorizat în permanenţă de medici. Vestea bună este că Bianchi respiră singur, însă în prezent nu sunt cunoscute mai multe informaţii despre starea sa de sănătate.

Bianchi pilota cu 200 km/h într-un sector cu două steaguri galbene

Între timp, au început să apară şi o serie de informaţii neoficiale despre circumstanţele în care a avut loc accidentul, pe baza unor fotografii de la locul accidentului publicate pe internet si a datelor telemetrice şi de GPS disponibile inclusiv fanilor Formulei 1 prin intermediul unei aplicaţii dedicate.

Astfel, Bianchi pilota cu o viteză de 213 km/h în momentul în care a pierdut controlul volanului.

În zona accidentului, comisarii de cursă afişaseră două steaguri galbene, care semnalizează piloţilor să circule cu o viteză redusă din cauza unui accident, în acest caz fiind vorba despre Sutil. Cu alte cuvinte, pilotul echipei Marussia era obligat prin regulament să circule cu o viteză mult mai redusă pe segmentul respectiv de traseu.

Iată datele care arată viteza şi poziţionarea pe circut a lui Bianchi în momentele premergătoare accidentului:

Update 6 octombrie: Video: Primele imagini cu accidentul suferit de Bianchi la Suzuka

Update 7 octombrie: Steagul verde a fost fluturat corect în zona accidentului lui Bianchi

Aparent, Bianchi a pierdut spatele monopostului, a încercat să corecteze traiectoria, însă a intrat în zona cu pietriş de pe marginea circuitului cu o viteză încă ridicată.

Monopostul său a lovit puternic un utilaj prezent în zona respectivă pentru a îndepărta monopostul Sauber al lui Adrian Sutil, care suferise un accident similar cu numai un tur în urmă.

Impactul a avut loc cu partea stângă a monopostului, în zona gurilor de aerisire, şi a determinat ulterior distrugerea părţii din spate a acestuia, dar şi avarierea părţii frontale. Forţa impactului este estimată la 50 g. Principala ipoteză este că Bianchi s-a lovit cu capul de utilaj, element susţinut şi de o uşoară deteriorare a căştii pilotului.

Via Motorsport

Comentarii (32)

  • Deci gata cariera de pilot :( Păcat, abia acum începuse...
    8 29
  • Daca ai reusit sa te clasezi in puncte cu Marussia,asta ar trebui sa fie o nimica toata pt tine.LUPTA JULES,mai ai multe de spus in formula1
    44 1
  • Pikachu F1
    Insanatosire grabnica!
    31 2
  • @ferr1

    Nu fi asa pesimist, Hakkinen la fel de grav a suferit o trauma la cap la Adelaide in 1995 si 3 ani mai tarziu era campion mondial.
    43 6
  • @ferr1
    esti dus cu sorcova rau de tot
    20 5
  • @mircea acesta este primul comment de la tine care imi place cu adevarat
    19 5
  • Pikachu F1
    Hakkinen a suferit o fractura craniana, in timp ce Bianchi a suferit o lovitura puternica ce a dus la crearea unui hematom. Sa speram nu mai mult de unul. Diferenta este ca prima este mai simpla de tratat, in timp ce ultima este necesita o operatie foarte complicata. Sper totusi sa fie totul ok, si nu ramana cu eh... alte urmari. Accidentul lui Massa din 2009 este in schimb comparabil cu accidentul lui Bianchi de astazi.
    17 4
  • ctlnmihai
    Jules Bianchi își va reveni...însă sezonul ăsta s-a terminat pentru el
    16 1
  • Păcat ! Sper să se face bine cât mai bine !
    16 1
  • TCE traumatism cranio encefalic ...sa dea Dumnezeu sa fie sanatos si sa nu ii fie afectat in niciun fel sistemul complex de coordonare a organismului. Sper din toata inima sa nu fi fost operat pe encefal, offfff Doamne! Sanatos sa fie!
    12 1
  • daniel
    Pentru mine inca e un mister cum s-a intimplat accidentul lui Jules.
    Lipseste toata partea din spate unde este motorul, dar e distrusa si partea din fata. Pe o poza pe net pe casca lui Jules se vede o lovitura puternica in partea dreapta fata.
    A fost un accident grav, nici macar nu are vre-o relevanta daca Jules va reveni anul acesta sau niciodata in cursele de masini.
    E important sa scape cu viata si fara urmari.
    25 1
  • GrosJan
    cat de "mai incet" sa mergi pe steag galben? Cursa e inca in desfasurare. Steagul galben in primul rand te avertizeaza sa casti ochii bine in zona respectiva

    si daca reducea viteza de la 213 la 203 la ce-i folosea? Nu poti sa mergi nici pe steag galben destul de incet

    probabil ca a fost avertizat de echipa de accidentul lui sutil si ca aluneci usor in zona dar a patit-o

    imi aduc aminte de o cursa la interlagos, pe ploaie cum ieseau pilotii unul dupa altul din cursa in acelasi viraj

    50 g. Nu a avut ce sa preia energia de impact. In mod normal treaba asta era a glisierelor si a cauciucurilor din spatele lor. Masinile singure inca sunt sicrie pe roti
    11 2
  • ctlnmihai
    Andrea de Cesaris ex pilot de F1 a decedat într-un accident de motocicletă
    4 3
  • Tare stirea asta, mai ales partea cu telemetria si gps-ul:)), s-au pus informatii date de Mircea.
    7 3
  • ctlnmihai
    @ Alex - Mircea are defectele lui dar e dedicat fenomenului care e F1
    10 3
  • Eu ma trezesc la 4:00 la FP1 cand altii dorm ca boieri, si apoi face pe desteptii.
    9 5
  • *fac
    2 7
  • *boierii
    2 7
  • ctlnmihai
    @ Mircea - Boieru ' tot boier rămâne :)) E o vorbă din bătrâni :))
    4 1
  • @mircea
    Te trezesti sa vezi ce... fp1? Mai bine te-ai trezi sa vezi cat de retardat esti.
    3 11
  • ctlnmihai
    Forrest Gump spunea că proști sunt cei care spun prostii , Mircea.. Așa că ignoră-i pe cei care te jignesc
    3 4
  • ctlnmihai
    Se pare că Bianchi va mai suferi o intervenție chirurgicală (F1today.net)
    4 1
  • JugaruGabi
    Jules se pare ca va intra in o noua interventie chirurgicala pentru stoparea hemoragiei craniene.
    5 1
  • Corneliu
    "era obligat prin regulament să circule cu o viteză mult mai redusă..."
    E gresit; prin regulement, viteza redusa inseamna sa nu realizezi timpi mai mici decat timpii anteriori. Inainte de a-l acuza pe Bianchi, puteai macar sa observi in fimuletul pe care l-ai atasat ca si ceilalti piloti mergeau tot cu peste 200 km/h in zona respectiva.
    Pentru prevenirea accidentelor de acest gen e necesara impunerea unei restrictii de viteza (cum e in pitlane) pe zona cu steag dublu, cum se face si prin alte competitii (LeMans de exemplu).
    3 1
  • @JugaruGabi
    Sincer... sper sa nu ai dreptate... daca este asa cum zici tu, inseamna ca e nasol tare. Vezi cazul lu' Schumi care nici pana azi nu si-a revenit... si la el tot despre hemoragie craniana a fost vorba.
    3 1
  • Bianchi este un pilot ce parea sa aiba un viitor promitator.Sper sa-si revina 100% si in 2015 sa-l revedem in f1
    9 2
  • @Corneliu: Regulamentul spune ca, in caz de steag galben dublu, cum este si situatia de fata, pilotul trebuie sa incetineasca si, daca este cazul, sa fie pregatit sa opreasca. Cand ai 200 km/h nu prea ai cum sa fii pregatit sa opresti. "Yellow flag - Indicates danger, such as a stranded car, ahead. A single waved yellow flag warns drivers to slow down, while two waved yellow flags at the same post means that drivers must slow down and be prepared to stop if necessary. Overtaking is prohibited. "

    In plus. este irelevant cu ce viteza mergeau ceilalti piloti. Daca unul nu respecta regulamentul, nu inseamna ca si urmatorii trebuie sa faca la fel.
    7 2
  • @daniel.popescu nu este posibil, oare, sa nu fi vazut steagurile din cauza conditiilor meteo, sau sa fi vazut doar unu?
    2 0
  • @mircea
    Imi vine sa o iau sus de la Mcaren_Mircea_1984
    2 1
  • Corneliu
    @daniel: Daca si ceilalti ar fi incalcat regulamentul, atunci unde sunt penalizarile acestora?
    2 0
  • Din pacate, vesti din ce in ce mai proaste: potrivit SkySports, ultima stire este ca Jules Bianchi NU respira singur si este ajutat de aparate.

    Mai multe informatii vor fi facute disponibile de catre oficialii Marussia si de catre familia Bianchi. Pana atunci se cere discretie si liniste.

    @daniel.popescu: am vazut ceva curios intr-o insistenta a SkySports... in momentul in care Sutil a avut accidentul, oficialul din turnuletul de deasupra incidentului nu flutura steag galben ci, atentie, verde... nu mai gasesc inregistrarea pe youtube a celor de la SkySports in care au facut chiar zoom pe acea faza. E posibil ca acele duble steaguri galbene sa fi fost unul singur completat de unul verde si din acest caz sa se fi intamplat ce s-a intamplat.

    Indiferent care este vinovatul acum, este important ca omul ala (nu pilotul, nu soferul si nu sportivul - ca nu mai conteaza astea in asemenea conditii) sa isi revina cat mai rapid si fara leziuni serioase.
    4 1
  • "Forrest Gump spunea că proști sunt cei care spun prostii , Mircea.. Așa că ignoră-i pe cei care te jignesc", cam greu nu se poate ignora singur. Si asta-i politicos spus, considerand ca in fiecare post jigneste pe cineva. In realitate este clar ca omul sufere de obsesie compusiva, din pacate foarte greu de tratat, fara ajutorul unui medic si al unui tratament. Evident, ignorarea acestei boli si netratarea ei, nu are cum sa duca la ceva bun.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru