Steagul verde a fost fluturat corect în zona accidentului lui Bianchi

de Daniel Popescu
Marti, 07.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisarul de cursă care flutura steagul verde în zona accidentului suferit de Adrian Sutil cu numai câteva secunde înainte ca Jules Bianchi să lovească violent tractorul de remorcare a procedat conform regulamentului.

Acel steag verde marca de fapt încheierea zonei aflată sub steag galben, iar regulamentul prevede că piloţii pot conduce cu o viteză sporită doar după ce trec de respectivul steag verde.


Presa internaţională a publicat luni primele imagini video cu accidentul suferit de Jules Bianchi în finalul Marelui Premiu al Japoniei.

Potrivit imaginilor filmate de un spectator din tribune cu o cameră video, comisarul de cursă aflat în imediata apropiere a accidentului suferit iniţial de Adrian Sutil flutura un steag verde în momentul în care Jules Bianchi a pierdut controlul volanului şi a lovit violent utilizajul care sosise la faţa locului pentru a remorca monopostul Sauber.

Cu toate acestea, o analiză realizată de publicaţia Motorsport evidenţiază că acţiunea comisarului de cursă a fost cea corectă. Conform regulamentului, comisarul de cursă a fluturat iniţial steagul galben, iar apoi l-a schimbat cu unul verde după ce utilajul a început să remorcheze monopostul lui Sutil.

Acel steag verde marca de fapt încheierea zonei aflată sub steag galben, iar regulamentul prevede că piloţii pot conduce cu o viteză sporită doar după ce trec de respectivul steag verde, însă Bianchi a accelerat până la 213 km/h înainte de a face acest lucru, într-o zonă delimitată cu steaguri galbene.

Nu este exclus ca, din cauza vizibilităţii reduse, pilotul Marussia să nu fi realizat exact ce steaguri erau afişate în zona respectivă, ipoteza susţinută şi de faptul că numeroşi alţi piloţi au trecut cu peste 200 km/h prin zona cu steaguri galbene.

Între timp, FIA a cerut un raport complet al accidentului cu scopul de a identifica o serie de măsuri pentru a evita repetarea unor astfel de accidente.

Bianchi a fost operat la cap în urma accidentului şi în prezent se află în stare critică, dar stabilă, la terapie intensivă, dar nu respiră singur.

Familia francezului a solicitat ajutorul medicului Gerard Saillant, cel care s-a ocupat de tratamentul lui Michael Schumacher după accidentul de la schi, iar acesta a sosit deja la spitalul din Japonia unde este internat pilotul Marussia. 

Via Motorsport, The F1 Times

Comentarii (8)

  • steagul verde
    Sper ca au inteles si necunoscatorii cu gandire logica cum se procedeaza conform regulamentului cu aceste steaguri si cum sunt delimitate sectoarele sub incidenta carora acestea au efect.
    13 5
  • nu stiu cum pot flutura steagul verde intr-o zona unde vizibilitatea e aproape 0 din cauza ploii dar si din natura circuitului, adica curba 7 este in urcare si se afla si utilaj pe pista, acolo nu avea ce cauta acel utilaj pana SC-ul nu intra pe pista.Charlie a tinut SC-ul 3-4 tururi prea mult la inceput dar cand era nevoie cu adevarat nu la trimis pe pista, mi se pare inaceptabil asa ceva
    12 12
  • Corneliu
    Vizibilitatea steagurilor (cele fluturate de comisari) e irelevanta pentru ca exista marcaj si pe display-ul volanului, iar pilotii sunt anuntati si prin radio de existenta sectiunilor sub incidenta steagului galben.
    7 3
  • Ăsta e motorsportul - se mai întâmplă și astfel de accidente. Măcar piloții își asumă riscuri pe sume mai mari de 500 000 de dolari, alții își riscă viața pe sume de 2000 de dolari și nu-i mai plânge nimeni, nu se mai roagă nimeni pentru ei, nu mai acuzăm pe nimeni pentru moartea lor.
    Dacă ești pilot de F1 sau dacă ești muncitor pe șantier, îți riști viața. Diferența o face suma pe care o primești ca să riști. Piloții o fac din pasiune, muncitorii pentru a supraviețui. Hai să încetăm cu ipocrizia. F1 a pierdut campioni și a continuat, va continua și cu și fără Bianchi. Sănătate tuturor!
    10 21
  • regulament
    Alain Prost attributed the accident to a failure of organization

    Former French driver Alain Prost, four times world champion Formula 1, considered the Bianchi accident was due to a "serious misconduct" in organizing the Japan GP.

    "There was an error, that is clear. Whose? Have a small doubt still. Did it come from the direction of the race or of the commissioners who were in the corner?" He asked in an interview with the gala station ' Europe 1 '.

    Prost said that in the video you can see what happened in the time Bianchi left the track commissioner was waving a green flag, rather than another yellow to alert of danger.

    "It was a mistake of the commissioner," added the quadruple champion (1985, 1986, 1989 and 1993), who also noted that the entry of the crane without the safety car was "totally unacceptable" and would be "honest" and not helpful I admit it.
    6 14
  • @regulament
    Ne lasi cu alain al tau? Daca se urca acum intr-un monopost il bate nicky lauda de uita ca i-a furat titlul lui senna in 88, scuteste-ne cu protejatul acelor vremuri, sa comenteze alti piloti nu obositul asta.
    11 6
  • Alain l-a batut pe Senna de 2 ori in lupta pentru titlu. Lasa-ne tu cu protejatul vremurilor, obositule.
    4 7
  • Este evident ca se vor analiza toate aceste detalii, a fost o vreme haotica pe acolo, si ceva nu a mers cum trebuie. O idee la prima vedere este ca tractorul s-a miscat greu, dar pe vremea de acolo, era de asteptat. Presupun ca asta a fost problema, faptul ca tractorul nu a miscat monopostul mai repede din aceea zona. Daca monopostul lui Bianchi lovea monopostul lui Sutil. nu cred ca se intampla ce s-a intamplat, dar... sunt doar supozitii.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru