Honda va investi la McLaren 100 de milioane de euro anual

de Daniel Popescu
Marti, 04.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Honda va furniza gratuit motoare pentru McLaren şi va investi alte 50 de milioane de euro anual în echipă, potrivit presei internaţionale.

Esential 2015 este sezonul in care Honda va reveni in Formula 1
Parteneriatul dintre McLaren şi Honda anunţat la sfârşitul anului trecut este mult mai amplu decât o simplă înţelegere pentru motoare, potrivit unor informaţii dezvăluite marţi de publicaţia germană Auto Motor und Sport.

Sursa citată afirmă că producătorul japonez va investi în total 100 de milioane de euro anual în cadrul echipei. Astfel, Honda va furniza motoarele în regim gratuit, va plăti cash 50 de milioane de euro şi va asigura 50% din salariile celor doi piloţi, Jenson Button şi Kevin Magnussen. În plus, este posibil ca o parte din această sumă să fi fost deja distribuită şi în acest sezon.

▶ Sunetul motorului dezvoltat de Honda pentru 2015

Informaţiile vin în contextul în care McLaren este pe punctul de a începe sezonul 2014 fără un sponsor principal. Operatorul de telecomunicaţii Vodafone şi-a retras sprijinul la sfârşitul anului trecut, însă există speculaţii că producătorul de electronice Sony intenţionează să se implice în Formula 1 începând de anul viitor.

Până atunci, McLaren insistă că va aborda acest sezon cu cel mai mare buget din istoria să.

Via Auto Motor und Sport

Comentarii (13)

  • Ce buget pregateste McLaren pentru 2015. Daca mai vine si Sony vor putea avea cel mai mare buget din F1.
    La bugetul asta sunt curios ce salariu va avea Alonso. Probabil 40-50 de mil., mai ales ca trebuie convins sa paraseasca Ferrari care nu va renunta usor la el.
    Cred ca din 2015 Hamilton o sa regrete ca a plecat la Mercedes...
    Ramane de vazut si ce va face Vettel. Nu este exclus sa ajunga la McLaren.
    7 3
  • Hamilton nu cred ca are de ce sa regrete plecarea de la Mc Laren, mai ales ca Mercedes au sanse reale la unul din titluri anul acesta...
    10 2
  • de accord cu klausnake
    in viitorul apropiat MB pare un pariu mai bun :)

    cel puitin pe moment MB, Ferrari si McLaren stau cel mai bine ...
    poate anul acesta campionatul se va decide intre ei?fara RBR? mama ce trist o sa fiu :))))))

    P.S.

    poate ca McLaren il vrea pe Alonso, invers nu este asa de sigur
    9 2
  • Mercedes-Brawn&Co
    Noi vom vedea ce va face MB mai departe fara suflarea lui Brawn.. La masina asta 2014 a lucrat si Brawn, ei demult erau pe planul 2014. Iar in ce priveste echipa RBR, eu nu-mi fac griji absolut deloc, ei pot avea o surpriza spre final sau la inceputul Marelui Circ dupa cum le sta in caracter s'o mai faca ca si'n anii precedenti. Pot sa mai spun un lucru doar, dar voi faceti concluzie, unde a fost Brawn a fost si titlu, unde a fost Newey la fel... mai stiti pe careva??? Lupta era defapt Brawn vs Newey. Brawn a plecat! credeti ca Newey mai are adversari?.. ce-i drept MB mai are o amprenta de mare brand,adica iz de Brawn&Co. Si pe ultima, la Ferrari e SUPER la piloti (asta va ridica ratingul anul acesta) insa nustiu ce e cu materialu de fapt. Nu vad bun la ei pina nu schimba ceva la conducere si ceva schimbari majore la ingineri ca titlul l-ar lua si cu Grosjean. Sper c-am fost explicit.
    6 0
  • apropo!
    RBR trebuie sa recunoasca in final ca Webber a fost o mare carte de joc, cu el dezvoltau monopostul foarte bine era un pilot reusit si experimentat pacat ca nu i-au oferit ceva bun totusi si lui si sa-l pastreze. Vettel e bun doar ca intr-o masina bine pregatita, el (vettel) chiar a recunoscut-o, "cind altii umblau la teste el se plimba cu bicicleta" totusi masina nu se dezvolta doar teoretic...
    9 1
  • stai umpic RBR facea surprize la partea de aerodinamica cu tot felu ce inventii dar sa.l vedem anu asta pe newey ce face...
    3 3
  • am vazut raportul celor de la SkyF1 despre testul de la Jerez

    Newey a facut o treaba foarte buna din punct de vedere aerodynamic, dar partea posterioara a masinii l-a facut foarte ingust (pentru a imbunatati fluxul aerului catre aripa spate), si componentele motorului Renault (inclusive cele 2 baterii ERS) au nevoie de mai multa racire decat cel planificat)

    asa ca sau modifica partea posterioara si pierde la aerodinamica (probabil asa va face), sau Renault modifica unitatile de depozitare ERS (foarte improbabil) sau imbunatatesc radiatoarele si celalate componente de racire (o vor dezvolta in timpul sezonului)

    cert este ca vor rezolva problema, intrebarea este cand si cum ...

    Ferrari are sistemul de racire cel mai performant si una dintre cele mai usoare masini (cca cu 4 kg mai usor decat ceilalti), teoretic poate fi considerat cel mai fiabil si probabil cel mai efficient la consum

    MB pare sa aiba pachetul aerodynamic cel bun la ora actuala, un system de racire bun si probabil cel mai bun motor, dar este posibil sa fie mai greu decat restul masinilor

    McLaren are atuul acelor suspensii spate inovatoare care ii vor acorda cea mai mare stabilitate in virajele de viteza (si la parasirea virajelor lente)
    faptul ca echipele mari (Ferrari, MG si RBR) deja testeaza in tunele de vant variantele lor tinde sa convinga ca vor fi decalarate legale de FIA (singura problema care poate sa o faca illegal este daca se dovedeste ca functia principal al elementului este una aerodinamica si nu de suspensie in timp ce in raportul tehnic este declarat suspensie)

    va fi interesant testul din Bahrein, acolo vor merge deja pe timpi. vor testa cauciucurile
    vom vedea daca Ferrari si MB raman favoritii, McLaren calul negru(suspriza) si dc RBR ramane sau nu in urma lor

    2014 se anunta interesant :))))
    9 2
  • 40 50 mil pentru prastia aia de Alonso? Pleaca la McLaren daca il bate Kimi si atunci ce pretentii sa mai aibe la salarii mari? Si daca cumva Magnussen va fi o revelatie cam in felul in care a fost Hamilton, ce nevoie de Alonso sa mai fie? Visezi stupid, cine sa dea un asa important procent din buget doar pentru pilot ..?
    1 3
  • lasa socotelile cu greutatea! Toate masinile+pilot au aceeasi greutate. Daca e mai gras pilotul se mai ia din lest. Daca e mai usor se mai adauga la lest. Sigura chestie avantajoasa e ca daca pilotul e mai usor, centrul de greutate al ansamblului va fi mai coborat intrucat lestul e dispus jos
    0 2
  • coca cola
    energizantele o daaa...deja ne furnizeaza surprize mari...placute chiar ;)
    1 0
  • @@Soxy
    Gresit, toate masinile trebuie sa aiba aceeasi greutate minima, mai departe fiecare cum se descurca.
    1 0
  • Santeti nebuni mai cu Ferrari favoriti. Nu v-ati invatat minte nici dupa jumatate de deceniu ca echipa tehnica de la Maranello nu sunt in stare sa mai faca o masina de top. Bine, au cea mai tare linie de piloti, dar degeaba daca masina nu ii buna. Numa gogosi si fanfaronade in fiecare an.
    1 3
  • @@@Soxy
    si mai gresit. Greutatea minima e ca sa nu fie prea usoare monoposturile. Normal ca toate echipele vor avea greutatea minima, nu e mare lucru sa obtina asta
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru