Pirelli explică specificaţiile şi avantajele pneurilor cu jante de 18"

de Daniel Popescu
Joi, 10.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli a dezvăluit noi informaţii despre pneurile cu jante de 18" testate miercuri de Lotus şi este mulţumită de modul în care arată şi se comportă acestea.

Esential 18" este dimensiunea jantelor pneurilor testate miercuri de Lotus pentru Pirelli
4 este numarul kilogramelor in plus pe care le are un pneu cu janta de 18"
30 de milimetri este dimensiunea cu care a crescut diametrul pneurilor de 18" comparativ cu cele de 13"
Lotus a efectuat miercuri dimineaţă 14 tururi pe circuitul de la Silverstone cu un set experimental de pneuri Pirelli cu jante de 18".

Testul a avut drept scop obţinerea unui feedback cu privire la aspectul estetic al monoposturilor echipate cu astfel de cauciucuri, iar Paul Hembery, directorul de motorsport al producătorului italian, este mulţumit de modul în care arată acestea. În plus, acesta susţine că performanţele pneurilor au fost cele aşteptate, chiar dacă a fost vorba despre un concept.

"În opinia noastră, noile pneuri au arătat spectaculos pe monopostul Lotus.

Este doar un prototip, dar dacă echipele decid că vor să continuăm în această direcţie, avem capacitatea de a dezvolta o versiune de producţie într-un timp scurt. Chiar dacă performanţele nu au fost o prioritate, noile pneuri s-au comportat conform aşteptărilor, aşa că există potenţial pentru o dezvoltare agresivă", a declarat britanicul.

Noile pneuri de 18" au aceeaşi lăţime ca cele cu jantele de 13" folosite în prezent, adică 245 mm pentru pneurile faţă şi 325 mm pentru pneurile spate, însă diametrul este cu 30 mm mai mare. Masa totală a pneurilor, inclusiv cu janta montată, a crescut cu 4 kilograme, însă greutatea în sine a cauciucului a rămas aceeaşi.

Potrivit celor de la Pirelli, principalul avantaj al pneurilor de 18" este reprezentat de peretele lateral mai rigid, care permite menţinerea unei rigidităţi mai mare a pneului şi a unei presiuni constante, întrucât în interiorul cauciucului este mai puţin aer. De asemenea, noile pneuri sunt mai relevante pentru industria maşinilor de serie.

Via Pirelli

Comentarii (5)

  • Nu prea vad dezavantaje, in afara ca trebuie ajustate setari pentru comportamentul monopostului si automat un pic stilul de pilotaj, dar avantaje sunt multe.
    7 2
  • Ma repet, a treia oara, frane incandescente pentru ca vor incapea discuri de frana mai mari :P daca flancul ii mai rigid inseamna viteza mai mare pe viraje deci...... poate, poate vor reinventa F1......
    7 0
  • Eu cred ca tu nu ai auzit de frane de carbon tocmai de-aia ti se balangane kinre-n flancuri
    0 2
  • @@ traduci? Eu ma uit din 90 la F1 si atunci orice frana violenta se lasa cu discuri de carbon incandescente!
    2 0
  • http://www.autosport.com/news/report.php/id/114907
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru