Feedback

Presă: Formula 1 va adopta motoare aspirate de 1000 CP în 2016

Publicat Vineri, 19.12.2014
de Daniel Popescu
Comenteaza 48
Presă: Formula 1 va adopta motoare aspirate de 1000 CP în 2016 - Poza 1
Grupul de Strategie al Formulei 1 a decis introducerea unor motoare aspirate de 1000 de cai putere începând din sezonul 2016 care să coste de aproximativ două ori mai puţin decât cele actuale, potrivit presei germane.

Esential 2016 este anul in care ar urma sa intre in vigoare noul regulament tehnic
Grupul de Strategie al Formulei 1 s-a reunit joi pentru a discuta despre o serie de modificări pentru regulamentul tehnic, în special în privinţa motoarelor.

Echipele nu au furnizat niciun fel de informaţii despre rezultatul negocierilor, însă publicaţia Auto Motor und Sport susţine că reprezentanţii grupului au stabilit o revenire la motoarele aspirate începând din sezonul 2016.

Planul este ca un grup de experţi să realizeze propuneri concrete pentru schimbarea regulamentului până la sfârşitul lunii ianuarie, cu obiectivul unor motoare aspirate de 1000 de cai putere. Preţul noilor unităţi ar urma să fie de numai 10 milioane de dolari pe an pentru o echipă, de aproximativ două ori mai puţin decât actualele unităţi de propulsie.

De asemenea, echipele au decis ca anul viitor un pilot să poată folosi cel mult patru unităţi de propulsie fără să primească penalizări indiferent de numărul de curse din calendarul competiţional. Anterior, s-a speculat că echipele au reintrodus Coreea de Sud în calendarul pentru 2015 cu unicul scop de a creşte numărul curselor de la 20 la 21, ceea ce, conform precedentului regulament, le-ar fi permis să folosească câte cinci unităţi pe sezon fără penalizări.

Pe de altă parte, Bernie Ecclestone a dezvăluit că intenţionează să readucă Africa de Sud în calendarul competiţional la un moment dat, element care ar introduce şi continentul african în Marele Circ.

Via GrandPrix247, F1Pulse


Comentarii (48)

  • Ferrari
    Presa asta ii mortaciuneaa aika de Ecclestone! Curiozitatea mea este pentru cine trag acuma, pe cine vor sa faca camipon mondial! Inclin sa cred ca nu le place argintiul Mercedes si nici negrul lui Hamilton sau accentul lui Rosberg....... Dupa ce au investit zeci de milioane (poate si mai mult) in actualele motoare sa mai investeasca inca pe atat in alte motoare pe care sa le vanda si mai ieftin! F1 ii bolnava, bolnava cu nervii .... ar trebui internata intr-o clinica de specialitate si echipata cu o camasa cu maneci lungi si tinuta intr-o camera capitonata!
    11 6
  • Ferrari
    mai bine ar debloca dezvoltarea acestor motoare, le-ar lasa sa se invarta la 18.000 rpm si ar scoate rahatul ala cu cantitatea de combustibil care curge pentru ca oricum au limita de carburant si motoarele s-ar apropia de 1000 de CP si ar face si galagie.......
    32 2
  • Fabiola: Ma poate ajuta si pe mine cineva, va rog cu preturile pentru un Siena 2017?... Raspunde
  • @Ferrari
    Montezenelo a fost primit in board-ul F1...ghici pentru cine se trage...
    5 4
  • pam pam
    2 7
  • bate vant in panzele Ferrari ... deh, se pare ca Vettel nu a venit degeaba in cisma !!! Sper sa mai castige cateva titluri , le mrita nu ca ratatul ala de sofer al bancii care cerea coechipierului sa intre in parapeti ....
    13 17
  • Mercedes
    As rade grozav de bine sa castige tot Mercedes :))))))
    16 4
  • ctlnmihai
    Schimbările dese cheia marilor insuccese ...Bernie e acționat din nou în judecată de către o bancă germană...pentru o pagubă de 345 milioane de euro .
    12 0
  • Eu zic ca astia de la Ferrari trebuie sa spuna clar ce fel de regulament vor ca sa poata castiga. Au vrut motor turbo fara aerodinamica si n-a fost bine, acum nu mai vor turbo vor aspirate. Daca iar o iau pe coaja? Cel mai bine ar fi sa fie o competitie monomarca, cu motoare Ferrari. Poate asa se intampla ceva. Sau nu.
    15 5
  • cucurigu
    exact, ferrari a vrut turbo ca sa intre cu el si la LM. Au avut drept de veto si nu l-au folosit tocmai din cauza asta. Au vrut schimbare ca sa rupa monopolul RBR su au dat de monopolul Mercedes. Daca se schimba iarasi atat de repede numai Ferrari e explicatia. In fond, Eccle tot incearca sa faca din Ferrari campioana dar nu-i iese calumea
    18 1
  • si DRS a fost introdus ca nu a reusit Alonsio sa-l depaseasca pe Petrov si sa arunce la cer audienta F1. Atunci fanii lui gaseau trucurile astea ieftine ce dadeau avantaj momentan pilotului din spate ideale pentru un adevarat campion care cu "inteligenta" le foloseste pe pista. Au devenit insa cei mai mari critici ale acestor sisteme cu texte cum ca "nu mai sunt pilotii barbati" samd, alte texte de habarnisti impresionisti (din aia cu impresii nu cunostinte reale) si care isi schimba ideile dupa cum bate vantul succesului pentru idolul lor. Halal
    6 8
  • Fetel FARA NEWEY nu va face nici o ceapa degerata orice regulament i-ar face Ferrari! Asta e una, a doua, chiar daca se schimba motoarele cei care vor fi avantajati sigur nu vor fi Ferrari, ca iar se schimba aerodinamica masinii iar aia nu stiu ce-i aia. Aerodinamic stau bine altii, Red Bull, Mclaren, Mercedes. Ferrari daca voiau titluri il aduceau pe Newey cu orice pret si schimbau inapoi pe aerodinamica. La pachet cu Ricciardo ca Fetel e deja expirat. In 2014 a dovedit ca e un champion de hartie, in 2015 cand va fi batut de Raikoenen va mai sta un an dupa care o s-o taie unde-o sa mai aiba loc. Am spus in 2013 ca in 2014 Fetel n-o sa faca nimic. La fel zic si acuma, Fetel mai mult de 2 ani nu sta la acolo.
    10 7
  • mosilie
    nu de Newey a fost vorba pana la urma. Stilul de pilotaj al lui Vettel a contat mult. Ati vazut ca Alonso il putea bate pe Webber care avea masina aia 'perfecta'. In plus Vettel pe Ferrari 2012 a fost mai rapid decat Alonso. Poate ca nu ar fi fost pe mai rapid pe masina din 2014, dar cu regulamentul tehnic de atunci Vettel a fost cel mai bun. Ca va place sau nu sa acceptati asta
    8 11
  • Paul: Daca doresc sa imi pun pe masina niste stickere in genul racing stripes, si... Raspunde
  • Da-o naibii. Vor sa schimbe dupa doar 1 an. E clar pentru Ferrari. Doamne da sa explodeze avionul cu ei sau sa moara toti de ciuma.
    8 23
  • ferrari a tras mereu sforile numai ca nu i-a iesit lui meccle exact ce-si dorea. Tot schimba pentru Ferrari si mereu Ferrari si-o ia in freza
    6 2
  • lasa Mircea, ca dupa un an de esec cu Honda vei vrea si tu sa schibi motorul
    5 7
  • m-as kkpmndrs daca ar incepe sa razbeasca Honda asa pe la final de 2015 si paf in 2016 Ferrari sa mearga bine cu aspirate si alonso sa nu mai fie la ei
    1 8
  • @mosilie
    Auzi ma, da cine ti-a spus tie ca Vetel a fost mai rapid pe F2012 ca n-au fost coechipieri!
    9 1
  • mosilie
    googaleste si tu in lagatura cu un test facut de Vettel cu Ferrari 2012. Spor!
    2 5
  • Trebuie facut ceva pentru a elimina odata pentru totdeauna influenta aceasta machiavelica a celor de la Ferrari. Vad ca din punct de vedere tehnic sunt pe nicaieri si ca nici un inginrti de top nu vrea sa vina la ei, s-au pus la butoane in spatele cortinei. Eclestone le face jocurile, ar muta si muntii din loc pentru a vedea Ferrari campioni. Eu tot sper ca se va termina la un moment dat, si ca lumea se va scarbi si satura de manevrele acestea.
    15 11
  • eccle a spus ca Mercedes si Honda viseaza sa construiasca motoare aspirate de mare putere...
    1 6
  • mooama, ce ghinion, alonso spera sa rupa gura targului incepand cu 2016. Acum va trebui sa o ia de la capat
    1 10
  • tocmai acum cand honda avea mare experienta cu turbo de la modelele de serie ...
    2 7
  • Luminita: Crestere temperatura Peugeot 206cc. Ce are? Raspunde
  • Ce nu inteleg eu este cum se face ca idea asta a avut o majoritate pentru ca McLaren, Red Bull si Ferrari au votat la fel adica pentru?????? Si plus... de ce FIA a votat pentru?????? Sa inteleg ca motorul Honda este atat de prastie inca s-au aliat cu "diavolul rosu" aka Ferrari? Pai inseamna ca n-au pic de integritate lol.
    1 1
  • Hai mai taceti atat cu Ferrari in sus, Ferrari in jos! Ce treaba are Ferrari cu faptul ca se doreste trecerea la aspirate?Daca e asa, Reno nu vrea asta?
    4 6
  • Dragilor,interesele sunt mari,dar pilotii "adevarati" sunt "adevarati' orice masina ar conduce.
    1 0
  • ca vrea si reno e una, ca trage sforile e altceva. numai un naiv ar crede ca reno si nu ferrari trage sforile. cand au trecut pe turbo cine a vrut asta, tot reno?
    1 1
  • ctlnmihai
    Eu vreau o competiție de F 1 în care să nu mai avem nicio restricție și nici schimbări atât de dese ale regulamentului..Restul e politică ..
    1 0
  • Este doar o propunere, nu e nimic stabilit definitiv. Va agitati degeaba. Ba dimpotriva.

    But Ecclestone told The Independent newspaper late on Friday that at the meeting, in emerged that in fact "Nobody wants to change the engines, they are all happy".

    "It's not exactly great progress," he is quoted by F1 business journalist Christian Sylt.
    2 0
  • Ce este ciudat este ca cei de la McLaren si cei de la Renault au votat pentru aceasta schimbare. Asta inseamna evident ca motorul Honda de anul viitor... este prastie si si-au dat seama repede. In acelasi timp, FIA a votat pentru alaturi de Eccle si Ferrari, McLaren si Renault. Ciudat dar asta-i realitatea. Din pacate cei de la McLaren se pare ca nu au nici un fel de integritate, altfel nu pot sa-mi explic cum au votat pentru asa ceva.
    4 3
  • Ma da ofticati sinteti tata pe Vettel asta, v-a mincat ficatii vad !!!!Mai opriti-va ca nu mai are rost.Gata s-a dus acum e de-al vostru...Neste caraghiosi...
    3 2
  • apacheF!
    Merc spune bye bye f1,atunci!
    4 echipe fara motoare,sa ii vad atunci pe Ferrari si reno cum ii mai suplinesc,ca au zis ca limita maxima la care pot livra so dezvolta motoare e max 4 echipe!
    4 0
  • Nu asta e solutia sa schimbe motoarele. Trebuie permisa dezvoltarea in timoul sezonului si atunci toate sunt bune. Motorul aspirat n-are niciun viitor in industrie, eventual daca tot vor sa schimbe s-o faca in 2017-2018 cu un motor turbo mai mare astfel incat sa ajunga cu tot cu ers la 1000 de cai. La ers n-ai cum sa renunti atata vreme cand motoarele hibride sunt cele care acum sunt la putere. Mercedes se vor opune la trasnaia asta, nici nu ar fi corect, adica RBR au dominat 4 ani copios cu acea evacuare iar astia c-au facut niste motoare brici nu au voie s-o faca, concurenta n-are decat sa puna osul la treaba si sa-i ajunga sa lase politica la o parte.
    8 1
  • Felix: Ce categorie de permis îți trebuie pentru un motor de 250cc? AM, A1, A2... Raspunde
  • Auto Motor und Sport deja a aruncat vesti pnv csre s-au dovedit prostii
    daca producatorii nu sunt convinsi ca vor face mai multi bani din moatoare aspirate cu aplicabilitate comerciala ... nu se vor mai intoarce la cele aspirate
    motoarele turbo cu ERS raman, vor sa transfere tehnologia in masinile comerciale, pentru MB, RE , Honda asta conteaza

    K Ferrari vor aspirate ... eu zic ca raman cu dorinta ... dar nu cred
    si ei sunt constransi sa arate ca pot sa tina pasul cu tehnologia sec XXI

    Forza Rossa!
    5 1
  • Ferrari
    @Soxy, cei de la AMS sunt specialisti in dezinformare si in tot felul de minuni! Ei l-au dat si pe Newey la Ferrari si pe Alonso in LeMans..... Informatiile lor trebuie traatate cu foarte multa grija!
    3 0
  • BBKing
    "Alonso and Briatore had urged Ferrari to use its veto power to stop the move from the old V8 formula to turbo V6s for 2014 and beyond."
    4 2
  • @IXI

    Tu esti prastie si pasaricile din capul tau. Mai veziti in pana mea de ale tale si nu mai tot comenta de Honda. Maimutoiule.
    5 3
  • Auzi la el obraznicatura "lol"
    Esti un mare lolozaur daca motorul e lol. Lolozaur trepadus.
    5 2
  • @Mclaren_Mircea_1984: Iti inteleg frustrarile, deh atatia ani, atatea sperante desarte dar te rog, nu-i nevoie de jigniri. Inteleg ca de atata esti capabil, totusi, te rog sa le pastrezi pentru tine. Orice postez eu sunt pareri bazate pe ce discuta lumea si ce articole ma intereseaza, in comparatie cu tine, care iti imaginezi multe si ramai cu gura cascata. Multa sanatate, ai nevoie, in rest ne vedem in 2015. In timp ce tu o sa stai sa te uiti la televizor, eu o sa am de munca, dupa care sa-mi vad rezultatul pe pista si sper intr-un rezultat foarte bun!.
    3 7
  • Hahahaha :)))))))))
    AHAHAHAHA :)))))

    Rade ciob de oala sparta. Frustrat esti tu si echipa ta de 2 lei, care strica 300 de milioane si ii trebuie sa linga posteriourul lui Eclestone, si care umbla doar sa schimbe regulamentul pentru a castiga si ei saraci. Diferenta intre mine si tine este doar una de nuanta. Pe cat de inversunat esti tu impotriva mea si a celor de la Mclaren (si aici trebuie sa te tau din scurt sa nu iti permit sa spui ca NU e asa ca vai doamne pe tine te intereseaza spectacolul si te festesti in marele obiectiv al acestui forum) la fel cum sunt eu contra celor de la Ferrari. Doar ca eu sunt mai sincer si mai direct, pe cand tu esti parsiv, incerci sa disimulezi intr-un individ ce ii foarte de treaba si care vorbeste foarte obiectiv si mare specialist. Ma faci sa rad, esti mai subiectiv si de 2 ori mai veninos ca mine.
    Apropoa nici macar nu ai decenta sau bunul simt fata de ceilalti useri nu fatza de mine, pentru ca nu poti sa o ai din moment ce eu te consider un 0, este reciproca treaba asta stiu. Dar macar pentru ceilalti ai putea sa iti faci un user si sa ai o identitate pe acest forum sa iti sustii o idee sau o preferinta avand un nume oficial, nu sa te ascunzi ca o curca in spatele unui nume gen "IXI" care il poate lua oricare din noi si sa scriem verzi si uscate.
    Auzi domnule IXI unde ai fost matale pana prin lunile octombrie-noiembrie ale acestui an??? Ca ai aparut doar de foarte putine saptamani pe aceste meleaguri. Nici nu ti-am observat prezenta ci doar am simtit niste piscaturi de musculita ce tot turuiau de motorul Honda si de Mclaren si ma faceau pe mine (intr-adevar intr-un limbaj nu foarte direct sa spunem asa) prost sau nebun. Acuma doar s-a legat cablul la internet in localitatea ta, sau cand ti-au capiat tie mintile de automarket sau sa te introduci pe aici prin catacombele acestui forum? :)))))))
    7 3
  • apacheF!
    Arata sursele IXI,sa terminam cu circul!
    Daca nu le arati,atunci esti un papagal!
    4 1
  • @apacheF1
    n-are surse, doar radio Erevan sau net garbage de la altii ca el. Oamenii se incurajeaza, deh
    2 0
  • apacheF!
    Nu stiu ce vroiam sa zic acolo cu sursele, dar papagali sunt multi pe aici din pacate. Cat despre articole, stiu.. sunt si alte site-uri care prezenta stiri despre F1, dar nu ma intereseaza.
    2 0
  • Sorin: Am o problema cu un s60 după ce se incălește nu mai trage, nu mai merge... Raspunde
  • @Mclaren_Mircea_1984: Multa sanate si ne vedem in 2015. Cat despre restul, scuze dar sunteti pe langa subiect. Si nu, nu va consider nimic. As minti daca as spune ca am incercat sa discut vreodata cu dvs.

    Multa sanatate!
    2 1
  • @IXI

    La fel. Multa sanatate si sa ne vedem cu bine in 2015.
    2 0
  • hamilton campion 2015 si tot asa.....
    3 0
  • Eu prefer motoarele aspirate de 1000 cp. Ganditi-va ce s-ar intampla cu actualele motoare daca nu ar fi restrictionate pentru ca in 1984 daca nu ma insel o echipa a scos 1500 cp dintr-un motor de 1.4 L
    1 0
  • @Gabi, acea echipa era McL si era echipata cu V6 de 1.5 si dezvolta 1500CP in varianta pentru calificari!
    1 0
  • 1.430 L
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru