Red Bull ar putea pierde până la 120 de milioane de euro pentru rezilierea contractului cu Renault

de Daniel Popescu
Marti, 25.08.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Red Bull ar putea fi nevoită să plătească penalizări de 40 de milioane de euro pentru rezilierea contractului cu Renault. În plus, echipă ar pierde până la 80 de milioane de euro pe care ar trebui să-i primească de la sponsorul Infiniti.

Esential 120 de milioane de euro ar putea pierde Red Bull prin rezilierea acordului cu Renault
Red Bull Racing are posibilitatea de a rezilia contractul cu Renault pentru motoare la sfârşitul acestui sezon pe baza lipsei de performanţe, însă lucrurile nu sunt atât de simple precum par la prima vedere.

Publicaţia spaniolă AS susţine că Renault solicită despăgubiri de 40 de milioane de euro pentru a permite celor de la Red Bull să rezilieze acordul.

În plus, Infiniti, sponsorul principal al echipei, ar putea renunta la parteneriat în cazul în care Renault nu va mai fi furnizorul de motoare. Acest lucru este posibil ca urmare a faptului că Infiniti este brandul de lux al constructorului japonez Nissan, care se află într-o alianţă cu Renault, si ar putea genera pierderi de 80 de milioane de euro pentru Red Bull.

Nu în ultimul rând, indecizia celor de la Renault cu privire la direcţia de viitor afectează şi Lotus.

Echipa britanică speră să fie cumpărată de constructorul francez, însă până atunci se confruntă cu o situaţie inedită: monoposturile şi echipamentele sunt sechestrate la Spa-Francorchamps după ce fostul pilot de rezervă Charles Pic a dat echipa în judecată pentru că nu a participat la suficient de multe sesiuni de antrenamente în sezonul precedent.

Potrivit unor informaţii neoficiale, Pic solicită despăgubiri de 750.000 de euro pentru a renunţa la proces.

Via GrandPrix247

Comentarii (7)

  • Renault TODO list:
    2012&2013 - fa scandal si zi ca daca nu se trece la 1.6 V6 te retragi din competitie - CHECK
    2014 - fa o mizerie de motor, asigura-te ca este cel mai nefiabil motor de pe grila, cel mai slab si cel mai insetat - CHECK
    2014 - in ciuda celor de mai sus, asigura-te ca ceri cu MULT mai mult pe motoare decat cer ceilalti constructori - CHECK
    2014 - in ciuda faptului ca problemele motorului sunt evidente dupa nenumaratele abandonuri, viteze mult prea mici pe liniile drepte etc, asigura-te ca dai vina pe sasiul Redbull - CHECK
    2014 - promite ca ai inteles care-s problemele si te vei intoarce in 2015 cu un motor radical imbunatatit si vei egala Mercedes - CHECK
    2015 - vino cu un motor si mai slab in comparatie cu rivalii care sa ofere cel putin 2 explozii pe weekend in primele cateva curse - CHECK
    2015 - chiar daca stii acum ca motorul e mizeria care este, continua sa ai de departe cel mai mare pret - CHECK
    2015 - acuza Redbull (you know, firma aia care-ti plateste cel mai mare pret pe motoare din F1) ca nu ti-a platit si departamentul de R&D ca sa te ajute la dezvoltarea motorului - CHECK
    2015 - cand intr-un final Redbull s-a saturat si zice "hai sa mergem fiecare pe calea lui", nu uita sa le ceri despagubiri. Afterall, tu esti ala nedreptatit, nu? - CHECK
    35 4
  • @RADU ,dar cu cine mama dreacu au cistigat 4 camp rbr , nu cumva cu reno , mai taie din iele bos ,,,
    7 14
  • @ss76, da cu renault au castigat 4 titluri dar sa nu uitam ca nu era un deficit asa mare intre masini. Vedeai mai des lupte pentru 1-2 decat acum. Acum ne punem sa ne uitam la F1 cu ideea: No hai sa vedem cine ajunge pe 3 :)
    18 1
  • Ideea lui Radu era cu totul alta si is de acord cu el. Nu vorbea de titluri ci de pretentiile si de cerintele renault.
    17 1
  • @ MKS

    asa ca slogan ai dreptate! dar in realitate lucrurile nu sunt asa simple. Rosberg e un pilot foarte bun care uneori il bate pe Hamilton iar cand nu o face vine pe doi! daca in al doilea monopost mercedes, alaturi de Hamilton, ar fi un Perez, un Maldonado, un Verstappen etc. locul doi nu ar mai fi asigurat cursa de curs

    PS tot respectul pentru omul si pilotul Marc Webber, insa daca in perioada de dominatie Red Bull alaturi de Vettel ar fi fost Hamilton, Alonso sau Rosberg de exemplu, se intampla ca acum... in majoritatea curselor faceau dubla iar la final de campionat lafel
    4 0
  • Sa nu uitam in perioada celor 4 ani de dominatie clara RBR, nici atunci Renault nu era cea mai puternica de pe grila, ci Mercedes, si inclusiv Ferrari era pe acolo sau peste ca si putere. Nu era insa distanta aceasta mare de putere, si cu ingeniozitatea aerodinamica RBR s-a putut castiga. Pe piste mai lente RBR are momente de excelare si anul acesta in ciuda motorului Renault care vedem cum este. Este si lent si fiabilitatea nu exista.
    4 0
  • @dany
    Permite-mi sa nu fiu de acord cu tine in legatura cu Rosberg :) Este un pilot care exceleaza in anumite curse cum spui tu dar in acele curse Hamilton nu ii in forma, si castiga pe motiv de oportunist. Pe langa astea este un pilot cu aere. Respect un pilot care in interviewuri vorbeste clar si cat de deschis poate, dar Rosberg pur si simplu dezamageste in toate capitolele. Da in legatura cu Marc W is de acord cu tine. A fost el un pilot bunicel dar eu il compar cu Coulthard, amandoi sunt piloti care avea 2-3 cuse pe sezon in care puteau straluci dar nu o faceau constant si de accea au ramas pentru todeauna in spatele celor ca Seb,Schumi,Hakkinen etc.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru