Renault sugerează că nu va mai furniza motoare pentru Red Bull în 2017

de Daniel Popescu
Miercuri, 29.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault susţine că va onora contractul cu Red Bull pentru anul viitor, însă a sugerat că nu va mai furniza motoare pentru echipa austriacă în sezonul 2017.

Avem contracte până la sfârşitul lui 2016, acesta este punctul de plecare. Facem planuri pentru a onora aceste contracte.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault
Presa internaţională speculează că Red Bull Racing încearcă să găsească o soluţie pentru a renunţa la contractul cu Renault pentru furnizarea motoarelor pentru sezonul 2016, una dintre puţinele opţiuni fiind Mercedes.

În plus, Renault negociază în prezent achiziţionarea echipei Lotus, iar o decizie finală în acest sens este aşteptată în această săptămână.

Cu toate acestea, Cyril Abiteboul, directorul executiv al constructorului francez, afirmă că Renault este determinată să onoreze acordul cu Red Bull şi Toro Rosso pentru 2016.

"Avem contracte până la sfârşitul lui 2016, acesta este punctul de plecare. Facem planuri pentru a onora aceste contracte. Soluţiile pe care le dezvoltăm sunt mai mult pentru 2017 decât pentru 2016, dar dacă 2016 trebuie să fie un an de tranziţie spre 2017 atunci va trebui să dezvoltăm ceva.

Continuăm să lucrăm, dar suntem mult mai avansaţi în dorinţa noastră de a continua să fim în Formula 1", a declarat el.

Abordarea noastra este diferită de cea a brandurilor precum Red Bull, care sunt mai degrabă sponsori decât constructori.

Cyril Abiteboul
Director executiv Renault
În schimb, Abiteboul afirma că şansele prelungirii acordului cu Red Bull pentru 2017 sunt minime, din cauza faptul că echipa austriacă vrea succes pe termen scurt, în timp ce francezii au planuri pe termen lung.

"Nu cred că ar trebui să punem în pericol 2017 pentru a ne grăbi să facem ceva pentru 2016. Nu există nicio grabă, este un joc pe termen lung. Dar această abordare este diferită de cea a brandurilor precum Red Bull, care sunt mai degrabă sponsori decât constructori. Poate că această strategie pe termen lung nu este satisfăcătoare pentru Red Bull, care vrea să aibă succes ieri. Înţeleg asta, dar noi nu privim astfel lucrurile şi poate de aceea este dificil să aliniem obiectivele cu Red Bull", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (2)

  • Problema este ca Redbull a avut succes ieri si aproape strict din cauza Renault azi si maine nu mai are sanse de succes. Sa nu uitam nici ca Redbull a fost echipa de uzina Renault, foarte convenabil, in conditiile in care Mercedes, Ferrari cheltuie si aloca personal, etc, atat pentru sasiu cat pentru motor. Renault avea doar problema motorului, iar Redbull se ocupa tot restul problemei, sasiu, aerodinamica, tren de rulare, etc. Si totusi pistoanele renault au iesit mai lenese decat pistoanele Mercedes si Ferrari, in conditiile in care Renault a fost primul care a solicitat trecerea la 1.6 V6 turbo pentru ca sunt mai relevante pentru industria auto de serie, bla bla.
    Adica unde este aici vina Redbull care este mai degraba doar un simplu sponsor? Cam urata abordare...
    23 4
  • Urata treaba, dar cei de la Renault au o foarte mare parte din vina. Cei de la Renault au vrut aceste motoare, si considerant ca se folosesc din 2014, ma gandesc ca trebuiau sa fie cei mai buni cand de fapt... surpriza a venit dintr-o alta parte, adica Mercedes. Mercedes are un pachet foarte bun, care in acest moment este in punctul maxim de dezvoltare, de fapt era acolo de la inceputul sezonului. In timp ce, cei de la Ferrari mai au ceva probleme de rezolvat, cei de la Renault lucreaza la varianta pentru 2016, care ruland pe un singur piston, prezinta premizele unei imbunatatiri de 2-4%, ceea ce sunt foarte interesant la nivelul intregului pachet. Dar.... 2016 este inca departe, mai mult multe curse pana la Sochi cand cei de la Renault ar aduce primele imbunatatiri pachetului actual. Intre timp, cei de la Honda au mers cu motorul la maxim... si acesta este rezultatul, conform diferitelor idei sustinute de diferiti ingineri, motorul Honda este la peste 100 bhp in spatele motorului Mercedes.

    Si ca sa inchid idea... asa si ce facem sezonul viitor? Speram ca cei de la Ferrari poate, intr-o sa zicem unda de speranta vor face un pas mare inainte, alaturi de cei de la Red Bull sau... ne vom astepta la un sezon ca acesta, sau poate un nou 2014? Pentru ca un singur lucru de poate observa in legatura cu dezvoltarea motoarelor... dureaza mult, si nu are rezultate garantate. Am vrut sa spun "imens de mult"... adica peste jumatate de sezon... dar credeam c-o sa va speriati...
    12 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru