Feedback

Spectacol la Baku: Hamilton câștigă în fața lui Raikkonen după o pană suferită de Bottas. Vettel pe locul 4, acroșaj între Verstappen și Ricciardo

Publicat Duminica, 29.04.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 76
Spectacol la Baku: Hamilton câștigă în fața lui Raikkonen după o pană suferită de Bottas. Vettel pe locul 4, acroșaj între Verstappen și Ricciardo - Poza 1
Spectacol la Baku: Hamilton câștigă în fața lui Raikkonen după o pană suferită de Bottas. Vettel pe locul 4, acroșaj între Verstappen și Ricciardo - Poza 2
Spectacol la Baku: Hamilton câștigă în fața lui Raikkonen după o pană suferită de Bottas. Vettel pe locul 4, acroșaj între Verstappen și Ricciardo - Poza 3
Spectacol la Baku: Hamilton câștigă în fața lui Raikkonen după o pană suferită de Bottas. Vettel pe locul 4, acroșaj între Verstappen și Ricciardo - Poza 4
Spectacol la Baku: Hamilton câștigă în fața lui Raikkonen după o pană suferită de Bottas. Vettel pe locul 4, acroșaj între Verstappen și Ricciardo - Poza 5
Lewis Hamilton a câștigat cursa de la Baku după ce Valtteri Bottas a abandonat pe final din cauza unei pene. Sebastian Vettel a terminat pe 4 după un atac neinspirat pe final, în timp ce Max Verstappen și Daniel Ricciardo au abandonat după un acroșaj.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Circuitul stradal de la Baku a găzduit duminică una dintre cele spectaculoase curse din ultimii ani, ca urmare a numeroaselor depășiri, pene de cauciuc și abandonuri, inclusiv după acroșaje intre coechipieri. 

Sebastian Vettel a plecat foarte bine din pole position și și-a păstrat prima poziție la intrarea în primul viraj, fiind urmat de Lewis Hamilton și Valtteri Bottas. Max Verstappen a încercat fără succes să-l depășească pe Daniel Ricciardo, însă în spatele plutonului fruntaș lucrurile nu au fost la fel de calme.

Sergio Perez l-a atins ușor pe Kimi Raikkonen, iar Esteban Ocon a încercat să profite de oportunitate pentru a trece de pilotul Scuderiei Ferrari. Pilotul Force India a virat însă prematur spre spre stânga, iar Raikkonen nu a avut nicio cale de scăpare, astfel că cei doi s-au acroșat. Ocon a fost nevoit să abandoneze pe circuit, astfel că Safety Car-ul și-a făcut apariția pe circuit.

Raikkonen a revenit la boxe pentru a înlocui partea frontală a monopostului, dar și pneurile ultrasoft cu un set de cauciucuri soft, ieșind pe circuit pe locul 12. Un alt incident petrecut practic simultan cu cel dintre Ocon și Raikkonen i-a avut ca protagoniști pe Fernando Alonso și Sergey Sirotkin, care s-au acroșat, ceea ce a determinat o dublă până pentru pilotul McLaren, care a revenit cu greu la boxe pentru înlocuirea cauciucurilor.

Verstappen trece de Ricciardo. Ghinionul lui Hulkenberg

Cursa a fost reluată în turul 6 fără incidente. Verstappen l-a depășit pe Ricciardo, iar Carlos Sainz Jr. a profitat de oportunitate și, pentru câteva momente, i-a depășit pe amândoi, însă Verstappen a revenit imediat pe locul 4 în fața lui Sainz și Ricciardo.

Câteva tururi mai târziu, Sainz l-a depășit pe Verstappen ca urmare a unei probleme de încărcare a bateriei, iar Nico Hulkenberg a trecut rapid de Ricciardo și Verstappen. Aflat pe locul 4, germanul a comis însă o greșeală, a lovit zidul de pe margine cu partea stânga-spate a monopostului Renault și a fost nevoit să abandoneze.

Între timp, Ricciardo a inițiat o serie de atacuri la adresa lui Verstappen, însă nu a găsit spațiu suficient pentru a depăși. Australianul a fost nevoit să aștepte până în turul 35 pentru a urca o poziție în detrimentul coechipierului său. Între timp, Raikkonen a progresat constant în pluton și a ajuns până pe locul 6, în spatele piloților Red Bull.

Verstappen și Ricciardo abandonează după o coliziune

Aflat la 5 secunde în spatele lui Vettel, Hamilton a greșit frânarea într-un viraj și a pierdut încă 5 secunde, iar echipa l-a chemat prematur la boxe ca urmare a deteriorării cauciucurilor. Vettel a așteptat turul 31 pentru această operațiune și amândoi au mizat pe soft-uri. Verstappen a câștigat apoi duelul de la boxe cu Ricciardo, în timp ce Bottas a rămas pe circuit cu pneurile de la startul cursei.

Cu circa 15 tururi înainte de final, Ricciardo a încercat din nou să-l depășească pe Verstappen pe partea dreaptă a circuitului. Olandezul s-a repliat, Ricciardo a inițiat apoi un atac prin stânga, în timp ce Verstappen l-a blocat din nou și a frânat. Aflat la câțiva centimetri în spatele său, Ricciardo nu a mai putut evita coliziunea din spate, iar cei doi piloți Red Bull au fost nevoiți să abandoneze.

Safety Car-ul a intrat din nou pe circuit, iar marele câștigător a fost Bottas. Pilotul Mercedes a intrat la boxe pentru pneuri ultrasoft, însă aceeași decizie a fost luată și de Vettel, Hamilton și Raikkonen. Prin urmare, Bottas a devenit liderul nesparat al cursei în fața lui Vettel, Hamilton și Raikkonen. Romain Grosjean rula pe locul 6 sub Safety Car pentru Haas în momentul în care a pierdut controlul volanului și a abandonat după ce a lovit zidul.

Pană misterioasă pentru Bottas

Cursa s-a reluat cu numai 4 tururi înainte de final. Vettel a încercat să treacă de Bottas pe interior, însă a frânat prea târziu, a ieșit larg în viraj și a fost depășit atât de Bottas și Hamilton, cât și de Raikkonen.

Astfel, Bottas avea cale liberă spre victorie, însă o pană apărută din senin în mod misterios l-a forțat să abandoneze. Hamilton a fost astfel propulsat pe prima poziție, cu Raikkonen în spatele său și cu Sergio Perez pe locul 3, întrucât pilotul Force India reușise între timp să-l depășească pe Vettel.

Hamilton a gestionat bine finalul și a obținut astfel prima victorie din acest sezon, cu ajutorul căreia a preluat și conducerea în clasamentul general. Vettel a încheiat astfel doar pe locul 4 în fața lui Sainz și Charles, aflat la prima clasare în puncte. McLaren a punctat prin Alonso (locul 7) și Stoffel Vandoorne (locul 9), în timp ce Lance Stroll a adus primele puncte pentru Williams.

Azerbaidjan - Rezultat:


Comentarii (76)

  • Ferrari vs safti car = 0 - 2
    18 15
  • Ce cursa de cacao, da spectacol dar prea de tot, se distruge cursa primilor 2.
    Vettel s-a precipitat la faza asta, l-a vazut pe Lewis pe interior si a vrut sa ii inchida unghiul si apopi a fortat aiurea ca sa il deapseasca pe Bottas, pierzand apexul.
    Mi se pare cam unsa cu alifie pana lui Bottas, ce cauta pe trasa interioara cand Lewis era in spate la 1 secunda si ceva. De ce ai lua-o deliberat prin resturile alea, asa chior esti de nu le vezi? Nu o vezi pe prima, o iei direct si pe a 2-a. Felicitari Mercedes! A doua cursa care este decisa de safety car.
    In conditii normale, Vettel castiga, dar daca tot nu avea cum sa deapseasca, mai bine ramanea pe 2, asa s-a aruncat ca fraierul!
    16 36
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Vettel... cred ca a uitat sa depaseasca... Raikkonen nu cred c-a avut mai mult de o depasire... Dezastru la Ferrari... nici la strategie nu stau bine, nici la ce fac in cursa...

    Si la final... Verstappen nu stiu ce cauta in F1 in acest moment... scuze dar este pe langa... Pacat de Bottas OMG OMG OMG OMG OMG... pana cu trei tururi inainte de final...

    Hamilton inca o victorie!
    30 14
  • Mercedes F1
    Hamertime!!! Ferrari au masina dar ce folos? :)))))
    17 27
  • Am zis eu ca Ferrari se saboteaza singura! Sun fan Ferrari dar asa se intampla de ceva timp, mai incolo se vor stresa, se vor precipita si gata precizia, se detaseaza Mercedes!
    Il uitasem pe tovarsul Ocon, ba cat de nesimtit sa fii, sa ii inchizi usa lui Kimi cat timp acesta avea interiorul?
    Iar Max, din nou si-a batut joc de Ricci in stilul sau neortodox, la faza finala ge a generat Sc, pare ca ar fi gresit amandoi.
    20 13
  • Omul cursei Leclerc?
    13 10
  • finger
    Cata stiinta pe championu' de plastic!!!! Ce l-a facut Perez :)))-Bravo Lewis, Botas cu mare ghinion, Leclerc!!
    21 35
  • Dom'le...lucrurile stau cam asa: Verstappen este, cum era si acum doua saptamani, un autist retardat. Marea surpriza vine, insa, din partea lui Vettel care se pare ca nici el nu e prea departe de Max. Cred ca Vettel pierdea cursa si fara SC, dar n-o castiga Hamilton ci Bottas. Oricum...cred ca a venit momentul ca dupa 24 de ani de urmarit curse de F1 sa ma reorientez si sa-mi petrec duminicile oriunde altundeva numai in fata tv-ului nu. Hai, sanatate!
    26 14
  • @finger
    Perez "l-a facut" pe Vettel pentru ca isi distrusese pneurile, nu te hazarda
    22 11
  • O victorie norocoasa a lui Hamilton dar mai pretioasa decat tot aurul din lume..Vettel nu stie cand sa joace safe si comite greseli care-l pot costa foarte scump.Bottas foarte ghinionist..Bravo Mclaren pentru punctele cucerite.
    18 8
  • 91s chumi
    Nu pierdea cursa, Bottas trebuia sa intre la boxe, dintr-un foc, Vettel era in fata lui la cel putin 10 secunde, nu recupera Bottas 1 secunda si ceva pe tur, doar daca nu avea de gand sa termine cursa cu ss-urile dar parca stiu ca sunt obligati sa schimbe cel putin o data.
    12 13
  • Alonso
    Alonso e pe 6 la general :)))
    24 4
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Razban Dumitrache
    Fortza LEWIS!
    6 4
  • hai bre ca fetelica putea sa termine pe 2, daca era inteligent, dar....repeta gafele din anii trecuti. Acum nu mai poate da vina pe masina.
    14 8
  • Hait, ce nu va placut cursa? Ca n-a castigat Vetel? Cursa a fost beton!
    27 10
  • Razban Dumitraghe
    Bine fetel! Tine-o tot asa! Esti un “mare” pilot”! Pacat de pana lui Bottas!
    9 5
  • Când am văzut că Alonso are pana am crezut că s-a terminat totul. Dar a încheiat pe 7 ! Trebuie să îi mulțumesc lui Verstappen pentru rezultatul asta. Datorită acrosajului stupid provocat de el am trăit bucuria de al vedea pe Alonso a 4-a oară la rând în puncte. Sa vedem ce face McLaren la Barcelona cu noua mașina.
    21 10
  • Rog si eu pe cei de la automarket sa publice ora corecta a curselor.Au scris ca la 16:10 va fi startul .datorita lor am pierdut 8 tururi...
    17 13
  • Rui Vedson
    Daca ma antrenez putin, cred ca sunt mai bun decat Grosjean! Iar Verstappen ar tebui interzis in F1. Este un pericol pentru toti! Si cand te gandesti, ce noroc au unii prosti ca au prins volane in F1!
    11 2
  • Cursa trecuta Verstappen incerca sa-l "depaseasca" pe Hamilton, un tur mai tarziu il "depasea" pe Vettel, cursa aia l-a incomodat pe Ricciardo, intr-un duel pe care pot sa-l inteleg daca realmente era victorie si nu pentru locul 5... Verstappen schimba directia cand vrea. ce muschii lui... in 2016 mi se pare ca a avut vreo 3-4 astfel de incidente, anul trecut inca vreo 2, dar anul asta i-a "reusit" cu Ricciardo. Pacat pentru ca... Ricciardo avea liber la depasire daca Versttapen isi aducea cumva aminte ca a schimbat deja odata directia... Pacat... dublu abandon... ziceam la inceputul sezonului ca poate o sa fie sase piloti in lupta si dupa nici patru (4) curse... parca tot Ferrari vs Mercedes este cu un avantaj pentru Mercedes... Raikkonen nici n-a incercat la restart sa depaseasca pe cineva...

    Pacat de Bottas, realmente a condus mai bine decat Hamilton, s-a descurcat bine in ambele stinturi si plus aia de la Ferrari sunt realmente tampiti (in loc sa stea cu nasul in ecranul ala poate le zice cineva sa se uite dracului pe circuit????????????????).

    Vettel a gresit, dar sincer... dar daca nu incerca era pacat pentru ca treaba lui este sa atace :P

    Bravo pentru Hamilton, nu era prea bucuros dar a castigat cursa :P Un bravo si pentru Raikkonen :P, si Perez, dar... un mare "BRAVO" pentru Leclerc :P

    Cu toate ca Bottas a abandonat, Vettel a gresit si ambele masini Red Bull au abandonat... cursa a fost incendiara :P
    17 11
  • Dar surpriza... a fost dubla pana a lui Alonso... masinile astea sunt rezistente :P
    10 10
  • Start de sezon nebun. Red Bull departe de Ferrari si Mercedes, cel putin in cursa asta. Max a schimbat directia de 2 ori si a comis-o din nou. I-a mai sarit si lui Kimi in fata odata cand venea lansat din spate si i s-a transmis si atunci ca e inconstient dar se pare ca baiatul asta e prea tare de cap. Ghinion pentru Vettel cu ultimul SC. Sa vina Spania!
    14 9
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • Cineva sa-i curme suferinta lui Minimax si sa-l teleporteze in timp ca pilot kamikaze..
    4 6
  • Era cursa lui Vettel, insa asa e in tenis, pardon, F1!
    Pacat ca cei de la RBD s-au scos reciproc, era previzibil la cat s-au sicanat toata cursa.
    Si uite asa castiga si Hamilton o cursa!
    In orice caz nici Ham si nici Raikonen nu si- au meritat locul lor de pe podium.

    @automarket.ro
    Bottas a facut pana intr-o mizerie lasata pe pista, nu a fost deloc misterioasa!
    16 12
  • @Alex Referitor la ce ai spus despre Bottas.. ia incearca tu sa eviti brusc o groapa la 180 km/h, nu la 300+ si vezi ce se intampla.. pierzi masina de sub control sau nu? Tu crezi ca la viteza aia tu vezi ce e pe asfalt la 2 km in fata? Nu ai timp de reactie si si daca ai nu tragi brusc de volan ca pierzi masina si dai coltu'.
    18 7
  • Serban
    Că a pierdut Vettel ca prostul, că a pierdut Bottas cu ghinion, că a câștigat Hamilton cu noroc, toate astea sunt mult mai puțin importante decât faptul că există pe pista, la ora actuală, un pericol mortal, Verstappen ! La cum decurg lucrurile, cât de curand individul ăsta dement va provoca ceva grav și ireparabil ! Și văd că nimeni nu-l oprește, ba unii îl mai și scuză !
    38 12
  • Perez investigat pentru folosirea improprie a DRS-ului
    6 9
  • Si Stroll si Magnussen
    7 7
  • Sirotkin a primit grid penalty pentru Barcelona
    6 7
  • Nu am vazut cursa dar din ce am citit aici se pare ca a fost debandada pe circuit. FIA trebuie fie sa renunte la circuitele stradale fie sa modifice masinile sa nu mai sara 'cioburi' din ele.
    0 7
  • Perez ramane pe locul 3..Magnussen - 10 secunde penalizare si 2 puncte la licenta de pilot
    4 6
  • Verstappen si Ricciardo au primit avertismente fara penalizari
    6 6
  • Lefterciprian: Am un Ford focus 2008dimineata când am pornit mi sa aprins in computerul... Raspunde
  • serban
    Incredibil !!! Marko : "în cazul incidentului între coechipieri, amândoi trebuie să-și ceară scuze pentru că nu l-au evitat" !!! Conducerea cursei : "ambii piloți au fost avertizați, dar fără penalizări" !!! Acum mai rămâne o singură necunoscută, unde va fi Ricciardo în 2019, Mercedes sau Ferrari ?
    17 9
  • Max il depaseste pe Lewis inchide usa prea repede si ii atinge aripa fata a lui Lewis cu pneul stanga spate si face pana - race incident.

    Max incearca sa il depaseasca pe Vettel si il loveste pe acesta in lateral - vina lui Verstappen.

    Ricci incearca sa il depaseasca pe Max acesta face o miscare o defensiva pe exterior dupa care ii sare in fata lui Ricci si franeaza - vinovati sunt ambii piloti.

    Putin obiectivism nu ar strica nici din partea celor de la FIA nici de la Red Bull.

    Nu tin minte cand am vazut ultima oara un tupeu atat de jegos incat sa incalci regulile intentionat si dupa aia sa zici ca nu conteaza a cui e vina (declaratia lui Max).
    26 10
  • Domnilor, v-am spus si acum doua saptamani, probabil ca Verstappen este puternic sustinut de mafie. S-au dat bani grei ca putoiu' asta sa fie in F1. Initial am crezut ca el are ceva cu Vettel, sau cu Ferrari, da' gibonu' atata poate, el n-are discernamant. Omu' nu realizeaza ca-n viata reala nu-i ca-n jocurile pe xbox. Daca Horner sau Mateschitz ar avea cojones, ar proceda si cu asta cum au facut cu Kvyat. Ma uit la ce face Vergne in Formula E si ma apuca dracii cand vad unu' ca Verstappen in F1.
    31 14
  • Robert
    Ok - ko Re-bull, au pierdut ca fraierii multe puncte din cauza chilotului in jurul caruia isi construiesc masina, mai bine i-ar face un aeroplan. Ricci ar trebui sa ceara scuze doar ...masinii,....
    9 5
  • Am revazut incidentul dintre Ocon si Raikkonen si sincer sa fiu... Halo-ul ala este retardat... la fel cum ma gandesc si in cazul lui Bottas, pur si simplu nu se vede cum trebuie cu acest Halo. Bottas realmente nu cred ca a avut ceea ce era exact in fata lui, perpendicular pe Halo, Vettel nu cred ca a estimat bine distanta din acelasi motiv si surpriza cred ca si Verstappen era ocupat sa se uite in oglinzi si nu a vazut unde vine curba. Evident la prima vedere par scuze, dar pentru moment cred ca acest Halo este o imbecilitate pe care doar FIA o putea implementa...
    7 14
  • Deja FIA exagereaza cu subiectivismul pro Verstappen. Ferrari cea mai buna masina, dar nu au cel mai bun pilot.
    28 14
  • Daca Ferrari si Vettel nu castiga campionatele anul asta, e numai din cauza lor.
    26 7
  • justitie divina
    Am avut parte de o cursa superba si imi pare bine ca s-a facut dreptate.Anul trecut maFIA si anumiti piloti si-au facut de cap iar astazi au fost pusi la punct.In 2017 : vitel trebuia descalificat dar maFIA l-a ajutat sa termine in fata unui Hamilton ce merita sa castige,Bottas a terminat nemeritat pe 2 dupa ce a intrat ca un nesimtit in Kimi,Ocon a prins puncte dupa ce a intrat intentionat in Checo,Ricciardo a castigat desi s-a facut de ras in calificari iar in cursa in afara triplei depasiri nu a facut nimic.Astazi vettel,Bottas,Ocon si Ricciardo si-au primit rasplata.Sa fim sinceri s-au cam rasplatit singuri.

    Trecand la cursa de astazi sunt mai multe lucruri de punctat:
    1.Hamilton a castigat prin noroc dar daca castiga Bottas tot datorita norocului era pt. ca nu a trecut de vettel si Hamilton pe pista.In Baku fara noroc nu se castiga.Oricum trebuie felicitat pt. ca a fost mai cerebral decat rivalii pe final.
    2.Kimi a avut o saptamana cu rele si bune.Rezultatul este bun dar n-ar strica sa fie mai activ in curse.
    3.Sergio Perez - cel mai bun pilot pe acest circuit.A avut ghinion dupa start dar a revenit superb.Trebuie sa fii pilot adevarat sa obtii atatea podiumuri cu masini slabute.Merita o echipa mai buna.Checo trecand de vettel - cel mai frumos moment.
    4.vettel a aratat inca o data ca sta prost cu nervii.Masina suprema abia pe 4 - campion de carton.Inca ma intreb ce rol are butonul magic de pe volan si de ce vitelul are o buza asa frumoasa.
    5.Sainz a fost fantastic dar a avut o strategie groaznica.Hulkenberg a gresit neasteptat.Pacat ca seria formidabila de locuri 6 s-a incheiat astfel.
    6.Leclerc a facut o cursa buna dupa 3 proaste.Ma asteptam sa-l domine pe Ericsson cursa de cursa insa momentan acest lucru nu se intampla.Mi-e dor de Wehrlein.
    7.Alonso este cel mai ghinionist pilot.Apreciez ca nu a renuntat si s-a chinuit sa ajunga cu masina la boxe.
    8.Pilotii Williams au pornit ca idiotii.Nu ma surprinde ca Sirotkin a inceput sa-si arate "calitatile".Ma asteptam din prima cursa la asta.
    9.Pilotii Red Bull ne-au oferit un spectacol delicios cu final super prevazut.Vinovati:intreaga echipa care n-a fost in stare sa-i calmeze,Verstappen pt.ca-i un nebun si Ricciardo pt. ca si-a pierdut calmul.Max greseste mult insa ador atitudinea sa de racer.
    10.Lumea ca de obicei il ataca pe Max insa toti evita sa vorbeasca de adevaratul idiot:grojanel cel tampit.Francezul elvetian a aratat inca o data ca nu are ce cauta in competitie si nu-si merita nici macar carnetul de conducere.Trebuie sa fii "valoros" sa nu obtii nici un punct in patru curse cu masina a patra ca valoare.Felicitari grojanel!!!

    Pilotul cursei:Segio Perez!!!
    Prostul anului:grojanel!!!
    HAMMER TIME it's back!!!
    21 32
  • Buna seara!
    Cei de la Ferrari au in acest sezon un monopost clar peste Mercedes nu cu mult, dar clar peste. Din pacate Vettel face uneori greseli copilaresti.. A facut depasirea pe interior dar a franat prea tarziu fiind nevoit sa deterioreze pneul. Apoi bineinteles vibratii ducand la pierderea locurilor 2 si 3. In opinia mea a fost un dobitoc pentru ca s-a hazardat prea mult. Putea sa mai astepte putin si sa incerce depasirea putin mai tarziu si cu o precizie mai mare la experienta lui. Daca mai face gafe de acest gen risca sa piarda titlul mondial. Cred ca Sergio Marchionne ar trebui sa-l smotoceasca putin sa fie mai atent si mai serios. N-ai voie sa faci asemenea greseli cand ai in spate 4 titluri mondiale si o experienta de 10 ani in F1. A pierdut puncte importante care s-ar putea sa-l coste titlul mondial in acest sezon. Daca nu va castiga titlul in acest sezon ar trebui sa plece de la Ferrari pentru ca nu mai are nicio scuza avand in vedere ce monopost are si ce suport are in echipa. Legat de Verstappen ca de obicei un iresponsabil si un mare dobitoc cum este el de obicei. Degeaba are talent pentru ca este lipsit de responsabilitate. A schimbat directia de doua ori si practic Ricci a intrat in el. Echipa a perdut foarte multe puncte. El trebuie sa inteleaga ca daca alt pilot este mai rapid trebuie sa accepte sa piarda fara manevre in afara regulamentului. Are cam multe la activ. Ar trebui suspendat vreo 6-7 etape si cu siguranta nu va mai face asemenea tampenii !!! Hamilton a avut noroc !!!
    24 8
  • Parerea mea Kimi a facaut ceva gresit si o sa fie penalizat de cei de la Ferrari. Ce a castigat ca a ocupat locul 3 ? Nimic . Trebuia sa il ajute pe Vettel si castiga si Ferrari si Vettel si Kimi. Un idiot. O sa fie penalizat 100 % de sefii Ferrari si bine ai face ca e un cretin, si nu stie matematica. Viitorul lui Kimi la Ferrari e cam sumbru.......
    7 30
  • Ioan: Cât costă un Volkswagen CC? Raspunde
  • Auto-motor-und-sport spun ca Mercedes a cedat putere pentru a putea sa faca 7000-8000 de km cu un motor in vreme ce Ferrari vor face doar 5000-6.000 de km. Dar ce am vazut mai intersant, masina Mercedes de anul acesta este o departajare clara de trecut la modul cum trateaza pneurile. Nu mai sunt in stare sa le aduca atat de repede in temperatura, dar le tzin mai mult in viata la o performanta ridicata decat Ferrari. Ham fara acele lock-upuri in care si-a flat-spotuit pneurile ramanea mai mult decat Vettel pe supersofts. E o inversare din anii trecuti. Le aduc mai greu in temperatura, raman greu de tinut in fereastra, dar le gestioneaza mult mai bine pe final de stinturi, acolo castiga mult fata de Ferrari. James Allison chiar nu a vorbit prostii cand au spun ca au cea mai buna tyre-wear in regim de cursa.
    14 8
  • @Mclaren_Mircea_1984: Mercedes face 7000 km cu un ICE? Cam stupid, o cursa are 300km, iar 7000 km inseamna peste... 20 de curse de sine statator. 20 de tururi in fiecare FP + calificarile inseamn vreo 80 de tururi, cam cat o cursa, asta inseamna ca le ajung doar doua ICE-uri. La fel si in cazul celor de la Ferrari, practic daca nu apar probleme 6000 km cu fiecare ICE este perfect! Orice peste este bonus la reincarcare :P

    Cat despre pneuri, treaba cred ca sta un pic mai complicat. In China au schimbat mai rapid, in Bahrein au schimbat diferit, in Azer au schimbat mai rapid cu un pilot. Hamilton cu acele SS din calificari nu tinea pasul cu Vettel dar Bottas era rau in spate, cea ce probabil a insemnat ca-si conserva pneurile. Dupa ce a schimbat Hamilton, Bottas a mers la conservare pentru ca astepta un SC, care s-a si intamplat. Vettel nu a fortat cu S-ul, astepta SC-ul. Ambele masini Ferrari si Mercedes au schimbat foarte bine, dar Vettel a gresit atacul in timp ce Bottas a facut pana. Hamilton si Raikkonen... au fost acolo sa culeaga roadele :P

    Cred ca merita discutat fiecare strategie dupa cursa, da nimeni nu pare interesat pentru ca ar trebuie sa aduca si argumente...
    11 6
  • Erata "discutata"
    3 7
  • Verstappen! Esti un pericol pt siguranta celorlalti piloti din f1! Sper sa n-ajungi niciodata la Ferrari! De fapt, sper sa nu-ti mai gasesti echipa in f1 dupa terminarea contractului cu Red Bull!
    12 4
  • @Popa
    Hammy cred ca de 3 ori a gresit pierzand de fiecare data cate o secunda. Indiferent cum si-au consumat sau conservat pneurile viteza lui Bottas la final de stint pe supersoft was mighy. In nici un moment al cursei Vettel nu a fost atat de rapid pe supersoft cum a fost Bottas la final de stint.
    8 10
  • @Mclaren_Mircea_1984: Hamilton a gresit de doua ori, odata 1s si odata vreo 3, oricum nu-l prindea pe Vettel. Plus dupa ce a schimbat pe S, a mers mai slab ca Vettel pe aceleasi S-uri. Bottas a mers cel mai bine, pentru ca si-a conservat pneurile, SS-urile sunt S-ul de anul trecut, in timp ce S-ul este M-ul de anul trecut. Ca si in alte curse, SS-ul merge foarte bine, cred ca a fost pneul optim pentru cursa asta la temperatura din timpul cursei. Bottas a scos un 1.45.1 dupa care n-a mai incercat nimic, asteptand SC-ul.

    Eu consider ca Bottas a avut cea mai buna strategie, nu a gresit cu nimic, a stat si a asteptat SC-ul, dar degeaba pentru ca a abandonat... Vettel a mers bine, degeaba a venit SC-ul si dupa aia a gresit. Hamilton a gresit la inceput, a busit un set, a venit SC-ul si a castigat. Morala? Vettel a pierdut deja doua curse plecat din pole, este evident ca nu le iese :P Cea mai buna idee... sa lase pole-ul pentru altii ca asa va castiga cu siguranta!

    Am zis de Leclerc? Locul 6 tata, locul 6!!!! Cei de la Williams au mai putine puncte ca Sauber!
    6 7
  • Americanii de la Liberty pana la urma au gasit solutia castigatoare...,safety car-ul pentru readucerea spectacolului in F1.Mai intai au testat terenul cu Haas si ale lor iesiri de la boxe, apoi in China a fost randul celor de la Toro Rosso sa se acroseze, iar acum fratii mai mari de la RedBull. Glumesc desigur, dar e material bun pentru conspirationisti, ca tot am vazut pe cineva mai sus comentand ca Bottas a luat-o prin bucatile ramase pe pista de la accidentul precedent pentru a abandona si probabil a-l lasa pe Hamilton sa castige, pentru ca orice pilot intelept isi doreste o pana la 300 km/h.
    17 8
  • Mirciulica, tu vrei sa zici ca Bottas a fost mai rapid decat Vettel pe ss? Hmz, cand avea benzina mai putina? Uiti un lucru, Vettel a fortat nitel ca sa se distanteze la inceput, dandu-i cate o secunda pe tura si apoi statea la conservare, evident ca Bottas cu penuri conservate a putut fi mai rapid si cu greutate mai mica...Tururile rapide cu greutate mai mare nu le vezi? Te mai si dai mare analizator si cunoscator. Unde era Bottas cand Vettel si Lewis fortau in cele 20 de tururi?
    8 7
  • Vetel, rudimentar pilotaj
    13 12
  • In primele patru curse... SC-ul a decis castigatorul!
    14 4
  • Monopostul Ferrari declarat 100 % legal de catre delegatul FIA , Jo Bauer
    11 4
  • RBR si Honda au inceput primele discutii pentru furnizarea de motoare
    3 5
  • Imi doresc enorm de mult sa ia titlul si anul acesta, dar strategic vorbind pentru Mercedes in F1, este mai important sa fie luat titlul la constructori. Daca iau titlul la constructori pe banda rulanta pana in 2021, succesorul lui Zetche nu va avea nici un argument sa retraga echipa. Avand 7-8 titluri la constructori, echipa va fi in pozitia de a se autofinanta cu banii de la FOM+ sponsori intr-un context in care bugetele echipelor oricum vor fi reduse. Va genera expunere mediatica la nivel global pentru Daimler aproape gratis + perceptia de excelente a brandului Mercedes-Benz dovedita de aproape zece ani de dominanta in competitia premium a motorsportului. FE va fi pentru tehnologie, iar F1 pentru expunere, deoarece niciodata nu cred ca FE va avea atata expunere si public ca F1. Si ca sa rapuns carcotitorilor, nu nu plec la Ferrari cu Lewis, daca chiar doamne fereste se va intampla. Atunci o sa va lamuriti. Raman cu Bottas si Ocon. Atata imi scoateti ochii pt Mclaren, v-am zis greseala a fost ca nu am tinut cu Mercedes din 2010, aici da, trebuia din prima sa trec cand s-au separat Mclaren cu Mercedes. Dar nu am tinut niciodata cu Senna, cu Prost, cu Honda cu Anglia. Ma uit la F1 din 1998, pt mine Mclaren era echipa de uzina a Daimler-Chrysler. Pilotii ies la pensie si mor, dar Mercedes va fi forever in F1.
    6 18
  • cristipota
    mclaren are sportul in adn...mercedes are marketingul....asa ca,mclaren ferarri vor ramane si mercedes va pleca
    9 1
  • Tot nu ai reusit sa ne convingi, tu erai fan Mclaren si nicidecum prin prisma motorului!
    9 4
  • pfaaai, pai bine mai Mircea, in nspe mii de mesaje luuuungi nu ai reusit sa ne transmiti ca de fapt erai cu motorul Mercedes dintre rotile McLaren; noi toti aveam impresia ca cu McLaren erai pana la moarte






















    pana te saturi de esecurile McLaren
    11 4
  • O mana sus cine crede ca nu mai pleca Mircea de la McLaren daca Mercedes ar fi fost echipa la ananghie. Dar e nostim cum cauta sa-si justifice transferul.
    13 4
  • Nu pt motorul dintre roti ci pentru ca era echipa de uzina a Mercedes. Mercedes nu e ce mai rapida masina acuma, e chiar a treia poate si dupa Red Bull nu doar dupa Ferrari, dar tzin cu ei si cu Lewis.
    4 9
  • 84-vreau sa vad McLada cu motor Ferrari-atunci sa vezi belea de masina :)))-sper sa nu te omori ca pitigoiul
    8 5
  • Vreau sa aduc un omagiu celui care a fost Ayrton Senna. Odihneste-te în pace campionule ! Pentru mine si pentru mulți alți vei rămâne cel mai mare pilot care a concurat vreodată în F1. Ar fi fost frumos să fi scris si cei de la Automarket un articol despre el , chiar dacă este 1 mai si teoretic este zi liberă ...
    24 0
  • saracul hamilton se plange de comportamentul lui seb sub sc,parca dupa plecarea sc ului liderul controla cursa.sau asta se intampla doar cand liderul este el. oricum ferrari si sebastian raman favoriti la castigarea campionatului
    11 8
  • Nu te mai crede nimeni, Mircea, dar nu conteaza cu cine mai tii tu asa cum nu a contat nici inainte. Tu sa fii sanatos. Argumentul ca nu ai tinut cu McLaren Honda din 90 nu tine. Sunt si destui fani Ferrari care nu au habar de Fangio sau Villeneuve. Ai cotit-o, asta e realitatea oricat macani tu.
    5 2
  • @Mercedes_Mircea_2014
    Pe naiba a fost vreodata McLaren echipa de uzina a Mercedes, McLaren era in 1995 a doua echipa din istorie, ca si performante, iar Mercedes doar un motorist la inceput de drum ! Noroc de Newey ca le-a adus titlurile in 1998-1999 si de Hamilton in 2008, ca altfel ramaneau cu ochii in soare 20 ani ! Si noroc de FIA cu magaria de a le permite sa inceapa dezvoltarea motorului hibrid cu doi ani inaintea celorlalti, plus interdictia de a dezvolta motoarele, in final regulament facut cu dedicatie pentru "tehnica germana" ! Ca altfel nu stiu daca mai era "Hammy" la Mercedes si pe unde ar fi fost nemtii ca si echipa ! In concluzie amice, nu mai compara tu McLaren cu Mercedes, ca mai ai mult, mult de calculat pana sa ajungi macar la paritate. Si asta o spune unul, in general, anti McLaren !
    18 3
  • R.I.P.....Ayrton Senna pt mine in materie de motorsport esti o Icoana.
    5 0
  • Mircea, hai ca esti tare, cum adica Merdes a 3-a echipa acum ca si performante?:)) Du-te ma...ai devenit deodata modest.
    7 3
  • Mai intai a aparut electronica de baza - controlul directiei, tractiunii si altele; asta pentru ca pilotii mai putin talentati sa-si "imbunatateasca" performantele. Trebuia neaparat sa apara KERS, altfel cum ar mai fi mers masinile ?! in curand va mai apare ceva si termeni ca subvirare si supravirare vor fi uitati in acest sport, sau pilotii vor sta in standuri si vor controla masinile din simulatoare - atunci sa vezi o gramada de SC si strategii de pneuri ...
    1 7
  • GrosJan
    Controlul tractiunii (si altele) au aparut intr-un moment in care ... nu existau asa ca regulamentele nu le puteau interzice. Rolul lor era sa aduca un avantaj in fata concurentei nu sa ajute pilotii mai putin talentati, lol... daca nu cumva il consideri pe Senna mai putin talentat pentru ca a castigat cu ele si a avut probleme cand au fost scoase. Scoase adica ACUM nu mai sunt.

    Acum nu mai sunt. Ai volan, pedale, 4 roti. Kers-ul nu are de-a face cu pilotajul, ofera un plus de putere momentan si atat. Diferente de putere intre masini exista de cand exista masini, nu au aparut odata cu kers-ul.

    Daca nu ai nici supravirare nici subvirare atunci masina e neutra, e ceea ce cauta orice pilot. In plus o masina neutra pentru un pilot inca poate fi supraviratoare sau subviratoare pentru altul.
    11 2
  • FIA a adoptat o serie de masuri pentru sezonul urmator care vor avea ca efect, cel putin pe hartie, mai multe depasiri, in ciuda faptului ca marea majoritate a echipelor s-au opus. Se pare ca au fost doar doua echipe de acord cu propunerile FIA, Mercedes si Williams.
    Se pare ca vom avea al doilea mare premiu in SUA si anume la Miami si va fi un circuit stradal.
    4 1
  • @VitelulCabrat: Un link despre acele masuri adoptate de FIA?
    1 1
  • @VitelulCabrat
    Mercedes, Williams, Force India si Sauber.
    3 0
  • link-uri

    https://www.motorsport.com/f1/news/how-f1-pushed-through-the-changes-the-fans-want-1032512/?s=1

    https://www.gazzetta.it/Formula-1/01-05-2018/f1-arriva-svolta-ali-piu-sorpassi-spettacolo-2019-260973750838.shtml

    http://www.espn.com/f1/story/_/id/23371612/f1-agrees-2019-rule-changes-boost-overtaking
    2 2
  • @VitelulCabrat: Primul link este "Prime" absolut inutil, cel de ESPN nu spune nimic, in afara de parerea lui Lowe care este irevanta la ce gunoi de monopost au, dar este comica parerea lui Horner care se ocupe schimbarilor... iar cel din italiana spune ca... o sa fie schimbari.

    De ce te-am intrebat despre un link? Pentru ca desi au fost discutii si un e-vote, FIA nu a publicat nimic relevant... inca.

    De cursa din Miami nu zic nimic, cred ca-i o idee proasta din start, dar mai este mult pana acolo.

    Dar daca vor schimba aripa fata de la un foarte complexa in acest moment cu una mai simpla, le vor face o favoare gratuita celor de la Ferrari care depind mai putin de aripa fata, comparativ cu Mercedes si Red Bull care gandesc toate partea din fata in functie de aripa fata :P
    1 2
  • Exista gugal si in Romania, nu? In caz ca nu-ti plac link-urile mele.

    https://www.fia.com/news/fia-formula-one-world-championship-2019-technical-regulations-regarding-aerodynamic-changes
    0 0
  • Si Ferrari de unde gandesc partea din fata, de la mijloc ? Aripa fata este cruciala pentru dezvoltarea restului masinii, numai ca fiecare folosesc modele potrivite pentru masinile pe care vor sa le construiasca. Cred ca singurii usor dezavantajati vor fi cei cu aerodinamica complex elaborata, prin simplificarea ei, care au profile high rake, in special RBR, dar nici acestia prea mult. Dupa parerea mea, masurile astea ale FIA sunt doar niste paleative care nu vor avea nici un efect palpabil. Nu se umbla unde trebuie, adica la dezvoltare libera, motoare, aerodinamica si renuntarea la limitarile de tot felul.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru