Lovitură dură pentru Campionatul de Anduranţă: Audi se retrage din Cursa de 24 de ore de la Le Mans la sfârşitul lui 2016

de Daniel Popescu
Miercuri, 26.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Audi se retrage din Campionatul Mondial de Anduranţă şi, implicit, Cursa de 24 de ore de la Le Mans, la sfârşitul sezonului 2016, pentru a se concentra pe competiţia de monoposturi electrice Formula E.

Cursa de 24 de ore de la Le Mans va fi mai săracă începând de anul viitor, după ce Audi a anunţat miercuri că se va retrage din Campionatul Mondial de Anduranţă la sfârşitul acestui an.

Presa internaţională a speculat această posibilitate în urmă cu câteva săptămâni, însă la vremea respectivă se credea că retragerea va avea loc abia anul viitor, an până în care este valabil actualul regulament tehnic. În urma acestei decizii, singurii constructori cu echipe de uzină la clasa de prototipuri LMP1 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans vor fi Porsche şi Toyota.

Audi susţine că a luat această decizie pentru a se concentra pe competiţia de monoposturi electrice Formula E, în contextul în care maşinile electrice au potenţialul de a deveni atractive în următorii ani în detrimentul celor cu propulsie diesel.

Urmareste Automarket
"Vom participa în cursa pentru viitor a puterii electrice.
La fel cum maşinile noastre de serie devin electrice, maşinile din lumea sporturilor cu motor trebuie să facă acelaşi lucru"
, explică Rupert Stadler, preşedintele consiliului de administraţie al Audi.

Formula E a început să atragă din ce în ce mai mulţi constructori. Audi este deja partener tehnic al celor de la Abt, în timp ce BMW este de asemenea implicată, iar Mercedes ar putea concura cu propria echipă începând din sezonul 2018-2019. În paralel, Audi va continua participarea în Campionatul German de Turisme, însă există speculaţii că numărul maşinilor "aruncate" pe circuit va scădea de la 8 la 6.

Pe de altă parte, prezenţa celor de la Audi în Mondialul de Anduranţă nu mai era justificată pe deplin după revenirea în competiţie a colegilor de la Porsche din cadrul Grupului Volkswagen.

Probabil însă că motivul principal al retragerii este programul de reducere a costurilor generat de scandalul Dieselgate. Presa internaţională a relatat în ultimele săptămâni că Audi este nevoită să reducă drastic costurile şi să amâne investiţiile în concepte, baterii pentru maşini electrice şi circuite de teste pentru maşini autonome.

Alte surse vorbesc inclusiv despre renunţarea la platforma MLB pe care sunt construite modele precum Audi A4, A5, A6, A7 şi A8, Q5 şi Q7 în favoarea platformei MSB a colegilor de trust de la Porsche.

Via Motorsport

Comentarii (3)

  • .......
    Pacat
    15 1
  • A ne mira sau a regreta…n-are rost. Am mai precizat – acesta este viitorul “luminos” al lui Audi, BMW și al altor forțe vestite de prin toată lumea: “pussy cars”. Ici-colo, mai despică văzduhul monotoniei universale câte un V6 sau V8 bi-turbo, dar oare pentru câtă vreme?

    Formula E devine tot mai interesantă? Da, neȋndoielnic – ia să pronunț și eu: Formula EEEEEEEEEE (m-a apucat căscatul).
    4 9
  • Urmeaza porsche.... si uite așa se duce de râpa tot imperiul minciunii. Pana la urma se dovedește încă odată ca minciuna are picioare scurte. Deși eram fan vag, ce au făcut e dovada de prostie crasa.
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru