Opel Adam - fotografii şi detalii oficiale

de Dragoș Băltățeanu
Miercuri, 11.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După o lungă campanie de teasing şi o serie de fotografii neoficiale, Opel a decis că este timpul pentru a prezenta lumii întregi cel mai mic model din gama sa. Poartă numele Adam şi este proiectat şi fabricat în Germania.

Opel Adam este noul model de clasă mini al constructorului german. Adam este gândit drept un automobil urban, dimenisunile sale exterioare fiind de 3.7 metri lungime şi 1.72 metri lăţime (fără oglinzi). Adam poate transporta patru persoane într-un spaţiu generos, spune comunicatul oficial dat de Opel. Adam se doreşte a fi o alternativă la practicul model Agila, el adresându-se clienţilor care doresc un automobil cu stil şi cu multiple posibilităţi de personalizare. 

„Noul Opel Adam oferă toate premisele pentru o creştere puternică a mărcii Opel şi suntem foarte mândri că modelul nostru modern, de mici dimensiuni aduce în segmentul său excelenţa tehnonogiei germane”, a declarat Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel. „De fapt, modelul Adam este singurul autovehicul din segmentul A care va fi construit exclusiv în Germania.  Suntem siguri că acesta va avea partea de o primire călduroasă la Paris, acolo unde va fi lansat la nivel internaţional în luna septembrie.”

Modelul Opel Adam va fi disponibil pentru început cu trei motoare pe benzină eficiente (1.2 litri şi 70 CP, 1.4 litri şi 87 CP şi 1.4 litri şi 100 CP), combinate cu o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză. Toate sistemele de propulsie sunt disponibile cu pachetul tehnologic ecoFLEX, inclusiv sistemul Start/Stop pentru reducerea consumului de carburant şi a emisiilor poluante. Ulterior, modelul Adam va primii o nouă generaţie de motoare pe benzină de dimensiuni mici, prevăzute cu turbocompresor şi sistem de injecţie directă. Noul motor va fi combinat cu o generaţie complet nouă de transmisii manuale cu şase trepte de viteză. 

Modelul Adam este singurul autovehicul din segmentul A care va fi construit exclusiv în Germania.

Suntem siguri că acesta va avea partea de o primire călduroasă la Paris, acolo unde va fi lansat la nivel internaţional în luna septembrie.

Karl-Friedrich Stracke
CEO Opel
Opel Adam vine şi cu o nouă abordare în ceea ce priveşte nivelele de echipare. A renunţat la denumirile clasice folosite de Opel în favoarea unor nivele ce reflectă trei stări de spirit: Jam este neconvenţional, la modă şi plin de culoare, Glam oferă o configuraţie elegantă şi rafinată, iar Slam este pentru cei care au o atitudine sportivă şi energică. Personalizarea modelului Adam este practic nelimitată, oferind o paletă largă de vopsele pentru caroserie, trei culori pentru plafon, culori diferite pentru interior, elemente decorative şi capitonaje variate ale plafonului iluminat cu o reţea de LED-uri asemănătoare unor steluţe şi alte elemente de design premium inspirate şi distincte. 

Mark Adams, Vicepreşedinte Opel Design, explică: „Nici un alt autovehicul din acest segment nu poate fi atât de mult personalizat ca modelul nostru Opel ADAM, deoarece noi oferim combinaţii nelimitate de vopsele pentru caroserie/culori interioare, materiale textile, decoruri şi kituri. Este puţin probabil ca clienţii noştri să mai găsească un alt autovehicul ca acesta.”

În ceea ce priveşte designul, Opel spune că Adam are un look retro, dar cu un aspect modern şi îndrăzneţ. Numele modelului este amplasat pe montantul spate, un element ce contribuie la diferenţierea lui Adam de modelele concurente. Adam foloseşte lumini de zi în formă de aripă specifice modelelor Opel, iar blocurile optice cât şi stopurile folosesc tehnologia LED.

Adam va veni şi cu un sistem de infotainment performant ce permite conectarea telefoanelor inteligente cu sistem de operare Apple iOS sau Android. Sistemul preia conţinutul din telefon şi îl afişează pe ecranul tactil color de înaltă rezoluţie, cu o diagonală de şapte inch, care asigură, de asemenea, accesul rapid şi intuitiv la diferite funcţii de comandă ergonomice prin intermediul a cinci meniuri uşor navigabile. 

Opel Adam mai oferă şi o serie de sisteme printre care asistenţa la parcare. Cel de la volan poate activa sistemul prin apăsarea unui buton, iar acesta identifică cel mai apropiat loc de parcare.

Apoi sistemmul preia controlul volanului pentru a direcţiona automobilul în locul de parcare identificat. De asemenea, pentru Opel Adam este disponibil şi sistemul SBSA ce monitorizează unghiul mort din oglinzile retrovizoare laterale. 

Jantele pot avea dimensiuni între 15 şi 18 inch, iar autovehiculele echipate cu jante de 17 sau 18 inch sunt disponibile standard cu un şasiu sport, pentru un răspuns mai prompt din partea sistemului de direcţie. Suspensia modelului Adam foloseşte sistemul MacPherson pentru puntea faţă în timp ce cea spate este formată dintr-o bară de torsiune. Servodirecţia folosită de Adam include un mod City special pentru oraş ce sporeşte gradul de asistare la viteze scăzute.

Noul Opel ADAM va avea premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Paris (29 septembrie – 14 octombrie 2012). Primele modele vor fi disponibile la showrrom-uri din ianuarie 2013.

via Opel

Comentarii (18)

  • design
    hmmm... ratusca cea urata
    30 31
  • Opel pornise pe un drum interesant în materie de design, însă văd că linia dominantă s-a diluat și s-a amestecat cu tot felul de elemente de la francezi și italieni. În orice caz, Adam arată bine și cred că va fi un succes.
    29 8
  • Da cum circula ea cu cainele ala, asa fara centura macar?... Politia romana, autosesizeaza-te!
    20 4
  • Alex Radoi
    Primul Opel care arata PREMIUM, un concurent redutabil pentru Fiat 500 in segmentul A (clasa city-car). Look-ul exterior este oarecum clasic, un fel de Lancia Ypsilon in miniatura. Diferita de restul gamei, dar nu e in niciun caz urata. Oricum, gusturile nu se discuta.
    21 8
  • Cu siguranta masina va fi o concurenta redutabila pentru fiat 500,toyota aygo,smart si de ce nu mini, atata timp cat design-ul o avantajeaza va fi ca un magnet pentru doamne/domnisoare.
    13 15
  • aygo, smart, mini ?!! cele mai vandute 3 modele de pe segment sunt Panda, 500 si Twingo... mai incearca!

    PS: banuiesc ca stii ca Mini nu e de fapt "mini" , nu?
    17 8
  • Mai bine im cumpar o Toyota IQ care costa 19.400 eur,versiunea full,si barem stiu ca nu va avea probleme de fiabilitate,sau poate chiar Fiat 500,care mi se pare mult mai bine lucrat.
    6 27
  • Dr Freud
    @Mafia
    Trebuie sa fii cu capu' sa dai 20.000 euro pe o cutiuta de chibrituri !
    21 6
  • Oare de ce unii nu inteleg ca in oras , unii o astfel de masina cauta . Vezi Paris unde sunt mii de smart care costa intre 10 si 20.000 euro (multe smart Brabus) , Fiat 500 , Renault Twingo , etc
    16 3
  • @Dr Freud-daca Iq este cutie de chibrituri,atunci Opel Adam ce este?Cutie de scobitori?Un om care are bani multi si nu are ce face cu ei ,va cauta un IQ sau un sa zicem Smart ,chiar daca sunt scumpe.
    4 16
  • Umbrarescu
    Toyota IQ este pentru cei complexati cu un IQ mult sub medie si vor sa arate ca "e destepti"

    Opelul asta arata ca un premium in clasa ei iar despre fiabilitate sunt sigur ca e mai mult decat suficient numai batut in cap sau roman autentic (ala care pute a branza si jeg in acelasi timp:Vezi jiji becalianu) sa mai crezi ca masini fiabile fac doar toyota
    15 9
  • He....he..he...he!!!!!Ce-mi plac glumele tale mey @Umbrarescu.Chiar ti-ar sta bine in asemenea troaca......sigur te-as '' invidia'' ,daca te-as vede pe strada. Dar dupa 6 ani,cred ca o sa ma invidiezi tu pe mine,cand o sa trec cu Toyota IQ pe langa tine fara nici un fel de probleme mecanice,iar tu o sa stai pe marginea drumului sa astepti sa fi tractat.Felicitari........gandeste tot asa ca gandesti bine!!!!
    5 11
  • Comparatia cu IQ nu isi are rostul. E cu totul alta masina. Daca vrei sa compari cu ceva de la Toyota aceea e Aygo.
    Si revenind la masinuta din stire, pare interesanta... imi place cum arata si tehnic Opel promite ca va fi bine. Aminteste putin de 500 insa nu e tocmai un lucru rau, Fiat 500 cel putin in opinia mea arata foarte bine.

    Pe principiul denumirii Adam, astept sa apara VW Adolf :)))
    14 0
  • BaditzaEx
    @LauCalin VW Adolf - tare =)), probabil ( prin absurd ) daca ar fi aparut Up cu denumirea asta VAG era in faliment in maxim 1luna si sareau toate organizatiile ONG si USA ( the land of freedom & righteous ) in sus ...

    Opel Adam , la fel ca si noul Clio - o gura de aer proaspat prin atatea masini cu design banal/fad si culori Non-culori ( gri, negru, alb, argintiu... )
    sick of grey buildings wih grey cars and grey people - it's depresing :))
    5 1
  • @LauCalin

    Fiat 500 chiar arata excelent de bine,adica pe langa faptul ca este o legenda,daca stau bine sa ma gandesc,500 este cel mai fiabil model de la Fiat,la fel ca si Beetle la VW,mai ales noua generatie Beetle este excelenta.Iar ca tot adusesi aminte de IQ,nu contest faptul ca nu am gresit,poate am gresit eu cand l-am comparat,dar cei de la Top Gear au spus foarte clar ca batalia in clasa mini cuprinde urmatoarele (Fiat 500,Smart,Toyota IQ,Mini etc),nu sunt sigur daca ei au dreptate din ce au spus,dar m-am luat si eu dupa instinctul lor de cunoastere.Si sa speram ca acest Opel Adam va fi fiabil pe termen lung.Sttiu ca in trecut Opel a avut cateva probleme de fiabilitate,dar sper ca s-au remediat.
    2 6
  • @Beewhore, abia acum am observat: vrei să-ţi cumperi un 9-5 de ultimă generaţie? Nu pot decât să te felicit! Limuzina respectivă nu-i deloc ieftină, dar face toţi banii! M-am urcat şi eu în ea; dacă cei de la SAAB ar fi retractat mai mult portbagajul, am fi avut la dispoziţie cel mai spaţios exemplar din lume pe segmentul lux! Să nu-ţi apleci urechea la insinuarea zăludă cum că ar deriva din Insignia, deoarece, în realitate, platforma lui 9-5 se trage din prototipul AeroX! Doar bordul pare un pic anost, dar, de fapt, nu-i lipseşte nimic din ceea ce asigură un pilotaj ferm, sigur şi reconfortant. La urma urmei, configuraţia tabloului de comandă este concepută de aşa natură încât să sesizeze oricine diferenţele majore faţă de presupusele gemene Opel Insignia şi Buick Regal. Noţiunea de exclusivism trebuia protejată.

    În ceea ce priveşte subcompacta (city car) din articol, reprezintă doar o decizie comercială a lui GM de a se lupta cu nume consacrate în domeniu. Opel a însemnat o capodoperă de design odată, de mult…Acum, împreună cu colega Chevrolet via Daewoo, s-a constituit în avangarda lucrativă a colosului american, care trebuie doar să producă în prostie şi să vândă asemenea, nimic altceva! Stilul acela de uşi al lui Adam este preluat în mod grosier de la Aveo, în pofida aiurelii inserate de Mark Adams despre acest model “mult personalizat”…Nu s-au mai ostenit să proiecteze altele. Pur şi simplu monotonie…Great Monotony.
    6 18
  • @saabantic
    e incredibil... si totusi nu ti-a spus nimeni pana acum adevarul in fata...e trist dar...decat sa te mai chinui asa.... si probabil ca ai si peste 14 ani... te urmaresc amuzat de ceva vreme si cu fiecare mesaj plin de pilde ... ma fascinezi si mai tare ... Sa vedem : lumea ta se imparte in doua : cei ce urasc saab-ul pe care ii privesti cu caldura :)))) si cei ce hulesc impotriva saabului.... pe sistemul ori e alba ori e neagra ... GM-ul e cel mai mare dusman al tau pentru ca ei urasca marca saab =)))) la groapa cu ei atunci =)))) saracutul de tine
    8 5
  • Eh, mulţi năpârlesc pe aici în psihoterapeuţi "avizaţi" şi "binevoitori" care mor de grija "recuperării" lui Cuantic dintre "fundamentaliştii" incorecţi politic...Ştiu, cunosc "marfa" din care sunt plămădiţi "amicii" mei revoltaţi...De unde până când dispreţuiesc eu GM "la grămadă" ? Cine confundă conducerea satrapă şi incompetentă a corporaţiei cu mărcile din portofoliu, la care angajaţii îşi văd de datoria lor de serviciu? Nu-i totuna! Eu cred că am precizat foarte limpede de multe ori că fac distincţiile corespunzătoare, dar de! mereu mi se umblă prin texte cu foarfeca tendenţiozităţii astfel încât să fie asamblaţi termeni şi fraze care să instituie senzaţia unanimă că eu "aberez" şi/sau confund pasiunea cu fanatismul. Dar interesant mi se pare că, deşi specificul constructiv al lui SAAB a fost anihilat, perpetuând doar o fantomă juridică întreţinută de demagogia "electrică" a unor trepăduşi oblici, amintirea brandului Griffin continuă să deranjeze...Iar eu mi-am exprimat scepticismul faţă de acest mini-model Adam fără nici o legătură logică cu marca suedeză, altfel de ce aş fi început cu "În ceea ce priveşte..." ? Ideea este că eu consider ternă orice concepţie Opel contemporană, care-i problema?? Am comis o crimă? Aşadar, de unde reiese aversiunea mea faţă de GM? Din impresiile mele favorabile despre ultimele creaţii Cadillac şi Buick (a se consulta arhiva)? Deci, "amice" de mai sus, ori ai memoria scurtă, ori nu respecţi programul de evitare directă a soarelui între orele 11 şi 17 :D
    2 13

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru