Feedback

Adio, cauciucuri supraîncălzite sau cu pojghiţe de gheaţă? Daimler inventează jetul de apă care menţine pneurile la temperatura optimă

Publicat Joi, 30.06.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 8
Adio, cauciucuri supraîncălzite sau cu pojghiţe de gheaţă? Daimler inventează jetul de apă care menţine pneurile la temperatura optimă - Poza 1
Adio, cauciucuri supraîncălzite sau cu pojghiţe de gheaţă? Daimler inventează jetul de apă care menţine pneurile la temperatura optimă - Poza 2
Daimler a inventat un sistem de pulverizare a apei pe cauciucuri pentru a permite răcirea acestora pe timp de vară şi eliminarea pojghiţelor de gheaţă pe timp de iarnă chiar şi în timpul mersului.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Utilizarea optimă a cauciucurilor este esenţială pentru siguranţă în timpul traficului, însă pe timp de vară se întâmplă frecvent ca performanţele acestora să fie afectate de supraîncălzire.

Daimler consideră că a găsit modalitatea ideală pentru a rezolva această problemă printr-un sistem de pulverizare cu apă stocată într-un rezervor special. În momentul în care un senzor detectează o temperatură prea ridicată pentru pneuri, sistemul aplică un jet de apă pentru răcirea acestora.

"O mai mare siguranţă în timpul condusului este atinsă prin faptul că deteriorarea pneurilor poate fi prevenită prin aplicarea unui fluid pe un pneu supraîncălzit", menţionează Daimler.

Sistemul este util inclusiv pe timp de iarnă, atunci când la temperaturi foarte scăzute se întâmplă frecvent ca pe cauciucuri să se formeze o pojghiţă de gheaţă. Acestea pot afecta stabilitatea maşinii pe şosea, însă Daimler consideră că un jet de apă cald poate îndepărta gheaţa pentru a preveni astfel de situaţii. În acest caz, apa pulverizată va fi încălzită în prealabil de circuitul de răcire a motorului. "Zăpada excesivă sau gheaţă depozitată pe pneu poate fi îndepărtată", mai menţionează Daimler.

Sistemul a fost dezvăluit de Daimler în cadrul unui patent care explică funcţionarea acestuia, însă nu este clar dacă şi când va fi implementat pe maşinile de serie.

Via Motor1


Comentarii (8)

  • scamel
    in romania procedeul este cunoscut de mult. in fiecare parcare este cel putin un caine care se ocupa de chestia asta.
    23 0
  • Asta hater-ilor este tehnologie din F1 aplicata in masinile de zi cu zi.
    2 5
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Doar ca masinile de F1 isi incalzesc pneurile cu lichid din sisteme externe doar la boxe.
    6 0
  • Mai baeti, cate lichide si consumabile mai vreti in plus pe masini? Aveti benzina / diesel, lichid de racire motor, lichid de parbriz, ulei, lichid de frana, freon deja. Acum, peste astea, mai aveti adblue, adica pipilica (la diesel-uri). Si peste astea mai vreti lichid pentru racit rotile...
    8 0
  • Ma intreb ce volum ar trebui sa aibe acel rezervor ca sa poata raci rotile la ~35 grade Celsius, ~140 km/h pe autostrada pe o distanta de cel putin 200-300 km. Si ce masa va avea autoturismul cu acel rezervor si sistemele de stropire adaugate la fiecare roata.
    Bafta Mercedes, se pare ca aveti idei din belsug.
    6 1
  • de fapt ma referam la asta: http://www.automarket.ro/formula1/adevarul-a-iesit-la-iveala-mercedes-foloseste-un-dispozitiv-special-pentru-71821.html nu la paturile electrice pe care le folosesc toti participantii.
    1 1
  • pt caldura se rezolva cu azot! eu am testat, scos aerul pana se patratesc anvelopele, pe urma bagat azot si nu mai varia presiunea si nici temperatura, mult mai reci.
    2 1
  • cineva
    Buna idee: dezgheti rotile cu apa calda, care apoi se raceste si ingheata. Unde? Pe roti, evident. Dar nu e problema, mai dai un jet, care topeste gheata formata de primul.
    Bravo, baieti!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru